Yamaha XMAX 250 2012 problemy w upalne dni
- This topic has 3 odpowiedzi, 2 głosy, and was last updated 2 years, 2 months temu by
Wombat.
- AutorWpisy
- 12 lipca 2021 dnia 18:38 #724141
Czołem
miałem trzy krotnie przypadek ze w upalny dzień zgasł mi skuter i dopóki nie ostygł nie mogłem go uruchomić. Za pierwszym razem temp na zewnątrz była ok 34st zsasł i próbowałem go uruchomić do momentu rozładowania akumulatora.
Za drugim razem równiez przy temp powyżej 30 st zgasł na światłach. odczekałem ok 10 min w ceniu i odpalił i spokojn ie wróciłem do domu. Dziś ponownie mi zsasł.Dodam tylko ze wskażnik temp płynu chłodzącego jest optimum (na połowie zakresu).
Jakieś pomysły, co może być przyczyną, szukałem na googlach ale nic nie mogę znaleść.
Z góry dziękuje za pomoc.Xmax 250 20212 przebieg 18tys
12 lipca 2021 dnia 20:41 #724144jeżeli to wtrysk to trzeba sprawdzic czujniki układu wtryskowego (z immobilizerem włącznie – jeżeli masz), pompe paliwa, jej przekaźnik i ew. podmienic komputer. raczej mało z tego jesteś w stanie zrobic samodzielnie. A to i tak są te prostsze rzeczy.
żadnych CHECK ENGINE nie zapala jak nie można go uruchomić? Nic na desce? Bo to by wskazywało na problem czysto mecganiczny którego nie umie samodzielnie zdiagnozowac komputer.12 lipca 2021 dnia 20:57 #724145Żadnych ostrzeżeń, kontrolek czym tym podobnych informacji. Pierwsza sytuacja miała miejsce w szczycie zeszłorocznych upałów, pożńiej jesień i wiosna bez problemów, i teraz drugi przypadek w czerwcu i trzeci dziś, sprawa wygląda dzwienie, bo pali z pierwszego łapie temp i wszystko jest ok. Problem jest jak leje się żar z nieba. może jest jakiś czujnik przeciwprzegrzaniu? Nie wiem czy istnieje coś takiego, może jakiś termostat – sam nie wiem. Ostygnie i można gnać dalej.
12 lipca 2021 dnia 21:16 #724146nie ma takiego czujnika. a na to żeby ci zobarazować jak dziwna to może być rzecz to np znaną przypadłością hondy accord 4 i 5 generacji oraz 4 i 5 generacji prelude było to że własnie w upały po jeździe potrafiły nie palić. Problemem był glówny przekaźnik pompy paliwa który się przegrzewał, utleniały sie luty w nim i w upały tracił przewodzenie. Pomagało przelutowanie styków lub wymiana na nowy.
Ale takie luty możesz mieć w dowolnym komponencie elektrycznym – nawet styki w alternatorze mogą tak sie psuć i taki bedzie efekt, w module, w przekaxniku pompy lub w kompie wtrysku. - AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.