Yamaha Tmax 500 słabsze osiągi i wibracje.

Oglądasz 12 odpowiedzi wątku
  • Autor
    Wpisy
    • #672206 Odpowiedz
      Grzesiek
      Participant
      • Postów: 7

      Jestem posiadaczem Tmaxa 500 z 2007(wtrysk). Miesiąc temu kupiłem nowszego – 2011r. Ten sam silnik, napęd, tylko różnica w ‚nadwoziu’. Ten pierwszy zamyka licznik(180) na odcinku ok. 1000m, a ten nowszy na tym samym dystansie tylko 160. Przekładałem wariator, pasek, tylny talerz ze starego do nowszego i nic to nie pomogło. Co może być powodem? Czy regulacja zaworów może mieć wpływ? Dodatkowo w całym zakresie obrotów wyczuwalne są wibracje, czuć je na manetkach i na kanapie. Nie są bardzo upierdliwe, ale są. Czy miał ktoś podobny problem? Będę wdzięczny za podpowiedzi.

      grzesiek
    • #672212 Odpowiedz
      Wombat
      Moderator
      • Postów: 20 738

      a to zamykanie licznika weryfikowałes z GPS bo może jadą podobnie tylko pokazują inaczej. DO tego inny dzwięk i wibracje, wiatr inaczej odbity i możesz mieć wrażenie że prędkość jest inna

      ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    • #672234 Odpowiedz
      Grzesiek
      Participant
      • Postów: 7

      Prędkości nie weryfikowałem na podstawie GPS, ale to się „czuje”, a co do wibracji to są wyczuwalne na manetkach, pod stopami i na kanapie – wiatr tego nie powoduje.Pozdrawiam.

      grzesiek
    • #672237 Odpowiedz
      Wombat
      Moderator
      • Postów: 20 738

      wiesz, na temat tego co się „czuje” i jak bardzo bywa to mylne to można książkę napisać.
      Ja widziałem bardzo wiele razy jak ludzie sobie pozakładali stożki do samochodów i „ale teraz ma kopa!” po tej operacji – a potem jechaliśmy na hamownie i sie okazywało że silnik jest 5-7km ogólnie słabszy niż na seryjnym dolocie.
      Tylko większy hałas, mniej równomiernie rozwijana moc ale za to z dość skokową zmianą kiedy obroty wchodziły na wyższe i ludzie znający świetnie swoje samochody byli święcie przekonani że są mocniejsze po tym modzie.
      Wiec ja po prostu o „odczuciach” popartych czyms takim jak prędkościomierz to ja sie nie podejmuje dyskutować bo to może być ślepa uliczka.

      Natomiast wibracje to zupełnie inna kwestia. Tylko tu powodów może być cała czapka – zawieszenie silnika (tuleje met-gum), koła z oponami, luzy na wale albo coś nie tak z wałkiem wyrównoważającym a nawet luz na głowce ramy czy nierówno pracujące lagi przedniego zawieszenia albo nawet zwichrowana tarcza hamulcowa

      ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    • #672268 Odpowiedz
      Grzesiek
      Participant
      • Postów: 7

      Przyjmuję z pokorą Twoje uwagi i sprawdzę prędkość GPS-em. Natomiast sprawa wibracji ciągle pozostaje nie wyjaśniona. Dam znać po teście prędkości.

      grzesiek
    • #672270 Odpowiedz
      Wombat
      Moderator
      • Postów: 20 738

      podnieś go na centralnej, odpal i wtedy identyfikuj wibracje. Gdzie jest źródło, jak sie mają do obrotów, czy mita całą dupą góra-doł czy raczej na boki…itd. Albo czy są tylko jak jedzie a jak stoi podniesiony to nie.
      Inna sprawa że silnikw tym nowszym może być po prostu słabszy – nowy nie jest i swoją historie ma. Zmierz kompresje na cylindrach i porównaj. Bo to wiesz „identyczne” to one są na papierze a rózni je wiek, stopień zużycia, historia naprawa i eksploatacja

      ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    • #672276 Odpowiedz
      Grzesiek
      Participant
      • Postów: 7

      Zastosuję się do Twoich wskazówek. Jutro będziemy wiedzieć więcej. Co do przebiegów, to mają niemal identyczne – 42 tys. Ten nowszy to import ze Szwecji, miał tylko jednego właściciela od którego ja go kupiłem – całkiem spoko Gość, nie wydaje mi się żeby przy nim coś grzebał, tym bardziej że to Jego pierwszy Tmax(nie miał skali porównawczej).

      grzesiek
    • #672279 Odpowiedz
      Przemysław
      Participant
      • Postów: 35

      Wibracje w skuterach Yamahy spowodowane są zawieszeniem przednim- przy hamowaniu. Jeśli są cały czas to winne może być zawieszenie z tyłu- mocowanie silnika na tzw. tulejach. Oryginalne są dosyć drogie. Dodatkowo T-Max z tego co pamiętam miał problem z łańcuchem rozrządu. Ale to chyba w starszych rocznikach. Warto to również sprawdzić przy okazji regulacji zaworów.

    • #672378 Odpowiedz
      Grzesiek
      Participant
      • Postów: 7

      Test prędkości z GPS to 160. Ponieważ on dobrze przyspiesza, mam wrażenie, jakby był jakoś ograniczony. Czy jest możliwe ograniczenie prędkości na sterowniku komputerowo? Sprawdzałem czy manetką otwieram całkowicie przepustnicę – tak. Co do wibracji, to test na centralnej potwierdził, że nie ma bicia na kole, tylko wibracje pochodzą z silnika.
      Prawdopodobnie przyczyną będą wybite tuleje met-gum na zawieszeniu silnika. Nie są to wibracje, które dają w kość, ale są wyczuwalne – coś w rodzaju „mrowienia”.

      grzesiek
    • #672379 Odpowiedz
      Wombat
      Moderator
      • Postów: 20 738

      raczej 500 sie nie ogranicza. zrób jeszcze pomiar kompresji na garach.

      ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    • #672533 Odpowiedz
      Grzesiek
      Participant
      • Postów: 7

      Dziś całkiem przypadkiem spotkałem Gościa z moich okolic, który „siedzi” w motocyklach. Przedstawiłem mu problem i kolega trafił w sedno. Powiedział mi, że do niektórych krajów europejskich motocykle mają obniżoną prędkość(Skandynawia). Wydało mi się to mało prawdopodobne, zadzwoniłem do serwisu Yamahy do Warszawy (Połczyńska) i tam usłyszałem potwierdzenie tej teorii. Kierownik serwisu podszedł poważnie do tematu i zaproponował bezpłatną diagnozę, zaznaczając z góry, że nie mogą sami (bez pozwolenia Centrali) odblokować takiego egzemplarza. Diagnoza miała polegać na tym, że dany model jest przyblokowany i żeby nie doszukiwać się usterek.
      Tematu wibracji nie poruszałem, żeby nie wyjść na jakiegoś natręta.

      grzesiek
    • #672540 Odpowiedz
      Wombat
      Moderator
      • Postów: 20 738

      no to jak dla mnie ciekawostka. tzn że co ? mają obniżoną prędkość za 180 na 160?

      ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    • #672549 Odpowiedz
      Grzesiek
      Participant
      • Postów: 7

      Dokładnie tak. Wymóg prawny niektórych krajów. Informacja potwierdzona przez serwis Yamahy w Warszawie. Myślę, że temat możemy zamknąć. 160 musi wystarczyć.

      grzesiek
Oglądasz 12 odpowiedzi wątku
Odpowiedz na: Yamaha Tmax 500 słabsze osiągi i wibracje.
Twoje dane:




Back to top button