Yamaha Tmax 500 słabsze osiągi i wibracje.

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Grupy Dyskusyjne Skutery, Motorowery i Motocykle Yamaha Yamaha Tmax 500 słabsze osiągi i wibracje.

Ten temat zawiera 12 odpowiedzi, ma 3 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Grzesiek Grzesiek 3 tygodnie, 2 dni temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 13 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #672206
    Zdjęcie profilowe Grzesiek
    Grzesiek
    Użytkownik
    • Postów: 7

    Jestem posiadaczem Tmaxa 500 z 2007(wtrysk). Miesiąc temu kupiłem nowszego – 2011r. Ten sam silnik, napęd, tylko różnica w ‚nadwoziu’. Ten pierwszy zamyka licznik(180) na odcinku ok. 1000m, a ten nowszy na tym samym dystansie tylko 160. Przekładałem wariator, pasek, tylny talerz ze starego do nowszego i nic to nie pomogło. Co może być powodem? Czy regulacja zaworów może mieć wpływ? Dodatkowo w całym zakresie obrotów wyczuwalne są wibracje, czuć je na manetkach i na kanapie. Nie są bardzo upierdliwe, ale są. Czy miał ktoś podobny problem? Będę wdzięczny za podpowiedzi.

    grzesiek
    #672212
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 700

    a to zamykanie licznika weryfikowałes z GPS bo może jadą podobnie tylko pokazują inaczej. DO tego inny dzwięk i wibracje, wiatr inaczej odbity i możesz mieć wrażenie że prędkość jest inna

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Junak 126 teraz za 279,95 zł miesięcznie

    Wybierając nowego Junaka 126 możesz skorzystać z promocyjnego finansowania RSSO 0% bez ukrytych kosztów i wpłaty własnej. Już za 279,95 zł miesięcznie (20 rat 0%) możesz wyjechać z salonu nowym motocyklem Junak 126!
    #672234
    Zdjęcie profilowe Grzesiek
    Grzesiek
    Użytkownik
    • Postów: 7

    Prędkości nie weryfikowałem na podstawie GPS, ale to się „czuje”, a co do wibracji to są wyczuwalne na manetkach, pod stopami i na kanapie – wiatr tego nie powoduje.Pozdrawiam.

    grzesiek
    #672237
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 700

    wiesz, na temat tego co się „czuje” i jak bardzo bywa to mylne to można książkę napisać.
    Ja widziałem bardzo wiele razy jak ludzie sobie pozakładali stożki do samochodów i „ale teraz ma kopa!” po tej operacji – a potem jechaliśmy na hamownie i sie okazywało że silnik jest 5-7km ogólnie słabszy niż na seryjnym dolocie.
    Tylko większy hałas, mniej równomiernie rozwijana moc ale za to z dość skokową zmianą kiedy obroty wchodziły na wyższe i ludzie znający świetnie swoje samochody byli święcie przekonani że są mocniejsze po tym modzie.
    Wiec ja po prostu o „odczuciach” popartych czyms takim jak prędkościomierz to ja sie nie podejmuje dyskutować bo to może być ślepa uliczka.

    Natomiast wibracje to zupełnie inna kwestia. Tylko tu powodów może być cała czapka – zawieszenie silnika (tuleje met-gum), koła z oponami, luzy na wale albo coś nie tak z wałkiem wyrównoważającym a nawet luz na głowce ramy czy nierówno pracujące lagi przedniego zawieszenia albo nawet zwichrowana tarcza hamulcowa

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #672268
    Zdjęcie profilowe Grzesiek
    Grzesiek
    Użytkownik
    • Postów: 7

    Przyjmuję z pokorą Twoje uwagi i sprawdzę prędkość GPS-em. Natomiast sprawa wibracji ciągle pozostaje nie wyjaśniona. Dam znać po teście prędkości.

    grzesiek
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Kominiarka motocyklowa teraz za 10,59 PLN z tanią i szybką wysyłką

    Zadbaj o swoje zdrowie na motocyklu. Kominiarka pod kask to ochrona Twoich górnych dróg oddechowych i komfort termiczny w chłodne dni. Wysyłka w 24h. Paczkomat 12,50 PLN i darmowy zwrot do 14 dni.
    #672270
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 700

    podnieś go na centralnej, odpal i wtedy identyfikuj wibracje. Gdzie jest źródło, jak sie mają do obrotów, czy mita całą dupą góra-doł czy raczej na boki…itd. Albo czy są tylko jak jedzie a jak stoi podniesiony to nie.
    Inna sprawa że silnikw tym nowszym może być po prostu słabszy – nowy nie jest i swoją historie ma. Zmierz kompresje na cylindrach i porównaj. Bo to wiesz „identyczne” to one są na papierze a rózni je wiek, stopień zużycia, historia naprawa i eksploatacja

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #672276
    Zdjęcie profilowe Grzesiek
    Grzesiek
    Użytkownik
    • Postów: 7

    Zastosuję się do Twoich wskazówek. Jutro będziemy wiedzieć więcej. Co do przebiegów, to mają niemal identyczne – 42 tys. Ten nowszy to import ze Szwecji, miał tylko jednego właściciela od którego ja go kupiłem – całkiem spoko Gość, nie wydaje mi się żeby przy nim coś grzebał, tym bardziej że to Jego pierwszy Tmax(nie miał skali porównawczej).

    grzesiek
    #672279

    Przemysław
    Użytkownik
    • Postów: 31

    Wibracje w skuterach Yamahy spowodowane są zawieszeniem przednim- przy hamowaniu. Jeśli są cały czas to winne może być zawieszenie z tyłu- mocowanie silnika na tzw. tulejach. Oryginalne są dosyć drogie. Dodatkowo T-Max z tego co pamiętam miał problem z łańcuchem rozrządu. Ale to chyba w starszych rocznikach. Warto to również sprawdzić przy okazji regulacji zaworów.

    #672378
    Zdjęcie profilowe Grzesiek
    Grzesiek
    Użytkownik
    • Postów: 7

    Test prędkości z GPS to 160. Ponieważ on dobrze przyspiesza, mam wrażenie, jakby był jakoś ograniczony. Czy jest możliwe ograniczenie prędkości na sterowniku komputerowo? Sprawdzałem czy manetką otwieram całkowicie przepustnicę – tak. Co do wibracji, to test na centralnej potwierdził, że nie ma bicia na kole, tylko wibracje pochodzą z silnika.
    Prawdopodobnie przyczyną będą wybite tuleje met-gum na zawieszeniu silnika. Nie są to wibracje, które dają w kość, ale są wyczuwalne – coś w rodzaju „mrowienia”.

    grzesiek
    #672379
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 700

    raczej 500 sie nie ogranicza. zrób jeszcze pomiar kompresji na garach.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 13 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie