Yamaha Tmax 500 słabsze osiągi i wibracje.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #672206
    Grzesiek
    Uczestnik
    • Postów: 7

    Jestem posiadaczem Tmaxa 500 z 2007(wtrysk). Miesiąc temu kupiłem nowszego – 2011r. Ten sam silnik, napęd, tylko różnica w 'nadwoziu'. Ten pierwszy zamyka licznik(180) na odcinku ok. 1000m, a ten nowszy na tym samym dystansie tylko 160. Przekładałem wariator, pasek, tylny talerz ze starego do nowszego i nic to nie pomogło. Co może być powodem? Czy regulacja zaworów może mieć wpływ? Dodatkowo w całym zakresie obrotów wyczuwalne są wibracje, czuć je na manetkach i na kanapie. Nie są bardzo upierdliwe, ale są. Czy miał ktoś podobny problem? Będę wdzięczny za podpowiedzi.

    #672212
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 954

    a to zamykanie licznika weryfikowałes z GPS bo może jadą podobnie tylko pokazują inaczej. DO tego inny dzwięk i wibracje, wiatr inaczej odbity i możesz mieć wrażenie że prędkość jest inna

    REKLAMA

    Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

    Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

    #672234
    Grzesiek
    Uczestnik
    • Postów: 7

    Prędkości nie weryfikowałem na podstawie GPS, ale to się „czuje”, a co do wibracji to są wyczuwalne na manetkach, pod stopami i na kanapie – wiatr tego nie powoduje.Pozdrawiam.

    #672237
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 954

    wiesz, na temat tego co się „czuje” i jak bardzo bywa to mylne to można książkę napisać.
    Ja widziałem bardzo wiele razy jak ludzie sobie pozakładali stożki do samochodów i „ale teraz ma kopa!” po tej operacji – a potem jechaliśmy na hamownie i sie okazywało że silnik jest 5-7km ogólnie słabszy niż na seryjnym dolocie.
    Tylko większy hałas, mniej równomiernie rozwijana moc ale za to z dość skokową zmianą kiedy obroty wchodziły na wyższe i ludzie znający świetnie swoje samochody byli święcie przekonani że są mocniejsze po tym modzie.
    Wiec ja po prostu o „odczuciach” popartych czyms takim jak prędkościomierz to ja sie nie podejmuje dyskutować bo to może być ślepa uliczka.

    Natomiast wibracje to zupełnie inna kwestia. Tylko tu powodów może być cała czapka – zawieszenie silnika (tuleje met-gum), koła z oponami, luzy na wale albo coś nie tak z wałkiem wyrównoważającym a nawet luz na głowce ramy czy nierówno pracujące lagi przedniego zawieszenia albo nawet zwichrowana tarcza hamulcowa

    #672268
    Grzesiek
    Uczestnik
    • Postów: 7

    Przyjmuję z pokorą Twoje uwagi i sprawdzę prędkość GPS-em. Natomiast sprawa wibracji ciągle pozostaje nie wyjaśniona. Dam znać po teście prędkości.

    #672270
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 954

    podnieś go na centralnej, odpal i wtedy identyfikuj wibracje. Gdzie jest źródło, jak sie mają do obrotów, czy mita całą dupą góra-doł czy raczej na boki…itd. Albo czy są tylko jak jedzie a jak stoi podniesiony to nie.
    Inna sprawa że silnikw tym nowszym może być po prostu słabszy – nowy nie jest i swoją historie ma. Zmierz kompresje na cylindrach i porównaj. Bo to wiesz „identyczne” to one są na papierze a rózni je wiek, stopień zużycia, historia naprawa i eksploatacja

    #672276
    Grzesiek
    Uczestnik
    • Postów: 7

    Zastosuję się do Twoich wskazówek. Jutro będziemy wiedzieć więcej. Co do przebiegów, to mają niemal identyczne – 42 tys. Ten nowszy to import ze Szwecji, miał tylko jednego właściciela od którego ja go kupiłem – całkiem spoko Gość, nie wydaje mi się żeby przy nim coś grzebał, tym bardziej że to Jego pierwszy Tmax(nie miał skali porównawczej).

    #672279
    Przemysław
    Uczestnik
    • Postów: 35

    Wibracje w skuterach Yamahy spowodowane są zawieszeniem przednim- przy hamowaniu. Jeśli są cały czas to winne może być zawieszenie z tyłu- mocowanie silnika na tzw. tulejach. Oryginalne są dosyć drogie. Dodatkowo T-Max z tego co pamiętam miał problem z łańcuchem rozrządu. Ale to chyba w starszych rocznikach. Warto to również sprawdzić przy okazji regulacji zaworów.

    #672378
    Grzesiek
    Uczestnik
    • Postów: 7

    Test prędkości z GPS to 160. Ponieważ on dobrze przyspiesza, mam wrażenie, jakby był jakoś ograniczony. Czy jest możliwe ograniczenie prędkości na sterowniku komputerowo? Sprawdzałem czy manetką otwieram całkowicie przepustnicę – tak. Co do wibracji, to test na centralnej potwierdził, że nie ma bicia na kole, tylko wibracje pochodzą z silnika.
    Prawdopodobnie przyczyną będą wybite tuleje met-gum na zawieszeniu silnika. Nie są to wibracje, które dają w kość, ale są wyczuwalne – coś w rodzaju „mrowienia”.

    #672379
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 954

    raczej 500 sie nie ogranicza. zrób jeszcze pomiar kompresji na garach.

    #672533
    Grzesiek
    Uczestnik
    • Postów: 7

    Dziś całkiem przypadkiem spotkałem Gościa z moich okolic, który „siedzi” w motocyklach. Przedstawiłem mu problem i kolega trafił w sedno. Powiedział mi, że do niektórych krajów europejskich motocykle mają obniżoną prędkość(Skandynawia). Wydało mi się to mało prawdopodobne, zadzwoniłem do serwisu Yamahy do Warszawy (Połczyńska) i tam usłyszałem potwierdzenie tej teorii. Kierownik serwisu podszedł poważnie do tematu i zaproponował bezpłatną diagnozę, zaznaczając z góry, że nie mogą sami (bez pozwolenia Centrali) odblokować takiego egzemplarza. Diagnoza miała polegać na tym, że dany model jest przyblokowany i żeby nie doszukiwać się usterek.
    Tematu wibracji nie poruszałem, żeby nie wyjść na jakiegoś natręta.

    #672540
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 954

    no to jak dla mnie ciekawostka. tzn że co ? mają obniżoną prędkość za 180 na 160?

    #672549
    Grzesiek
    Uczestnik
    • Postów: 7

    Dokładnie tak. Wymóg prawny niektórych krajów. Informacja potwierdzona przez serwis Yamahy w Warszawie. Myślę, że temat możemy zamknąć. 160 musi wystarczyć.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button