Yamaha Skyliner – czasami się przegrzewa – termostat?

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Motocykle 125 Yamaha Skyliner – czasami się przegrzewa – termostat?

Ten temat zawiera 1 odpowiedź, ma 1 głos i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Deep_Nothingness Deep_Nothingness 4 lata, 2 miesiące temu.

Oglądasz 2 posty - 1 przez 2 (z 2 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #192173
    Zdjęcie profilowe gongol
    gongol
    Użytkownik
    • Postów: 1

    Cześć
    Yamaha Skyliner 125
    Problem polega na tym, że czasami silnik się przegrzewa. Przykładowo wczoraj zrobiłem ok. 70km w sześciu kursach.
    4 pierwsze kursy bez żadnego problemu. 26 stopni na zewnątrz, jeden kurs 25km ciągiem. Temperatura w normie. Wskazówka mniej niż w połowie. Widać też było, że przy nagrzewaniu doszła do połowy a później trochę spadło co świadczyłoby o załączeniu termpstatu.
    Póżniej już wieczorem jak było chłodniej kurs 15km. Po ok. 10km wskazówka wskoczyła na czerwone pole. Próbowałem jeszcze jechać wolno, było z górki, myślałem, że się schłodzi pędem powietrza ale nic. Dojechałem i sprawdziłem chłodnicę. Zimna. Czyli termostat nie zadziałał. Wentylator również się nie włączył. Dodatkowo trochę wypływało płynu chłodzącego od spodu zaworem przelewowym.
    Póżniej opstatni kurs ok. 7km. Ponownie bez problemów, wskazówka mniej niż w połowie. Po zgaszeniu sprawdziłem chłodnicę. Ciepła.

    Dzień wcześniej przy sprawdzaniu był jeszcze grzany na postoju. Wszystko bez problemów. Jak wskazówka doszła do ok. 3/4 to załączył się wentylator. Czyli wskazywałoby to, że czujniki w porządku

    Czy jest możliwość, że to wina termpstatu, który czasami się nie przełącza? Do wymiany?
    A może jakiś czujnik?
    Czy tam jest tak, że czujniki temperatury są dwa? W głowicy silnika idzie na wskaźnik a drugi bliżej chłodnicy do załączania wentylatora?

    Płyn chłodzący na odpowiednim poziomie. Dolewałem na tyle, że się przelał.

    #192195
    Zdjęcie profilowe Deep_Nothingness
    Deep_Nothingness
    Użytkownik
    • Postów: 538

    Nie termpstatu a termostatu. I tak istnieje taka możliwość, że nie zawsze załapuje. Zwłaszcza jeżeli silnik się przegrzewa a chłodnica mimo wszystko jest zimna. Możliwe też, że masz zapowietrzony układ i w trakcie jazdy powietrze dostaje się do termostatu przekłamując temperaturę. Czujniki z reguły są dwa. Jeden w głowicy od wskaźnika, a drugi w samej chłodnicy załączający wentylator.

    Było, ale się zmyło:
    Zipp Quantum RS
    Toros F16
    Keeway Hurricane
    Obecnie lata:
    Romet K125
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

    Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 8 799 PLN.
Oglądasz 2 posty - 1 przez 2 (z 2 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie