Yamaha R125 vs Derbi Gpr 125 2010

Witam, za niedługo będę chciał kupić jeden z wyżej wymienionych motocykli i chciałbym się o nich dowiedzieć parę rzeczy, a mianowicie:
Ogólne pytanie to który jest lepszy.
Czy do Derbi nie będzie problemu z dostaniem części?
Wady i zalety obojga motocykli, jak to jest z ich jakoscia, spasowaniem plastików oraz jak jest z ich osiągami, który jest bardziej dynamiczny, mocniejszy, jakie mają realne v-maxy o razy przybliżone przyspieszenie do 100 km/h, bo z tego co wiem oba silniki mają po 15 koni, stosunek mocy do masy jest prawie taki sam, a na filmikach z przyspieszenia Derbi ma o jakieś 4 sekundy więcej do 100 niż Yamaha, oraz prosiłbym o opinię posiadaczy tych motocykli.
I proszę nie piszcie mi że Cagiva Mito albo Apka jest lepsza i szybsza, bo również o tym wiem i chętnie bym kupił jeden z nich, lecz spalanie jest spore i boję się, że mogę nie wyrobić na paliwo :( .
Pozdrawiam Mateusz ;)

Don Mateo, ten który ci się bardziej podoba,choć slyszłem że Derbi lepiej się zbiera i ciśnie ake i jara pwyżej 4l.
http://www.icmn.cz/testy/maloobjemove-rozreseni-sezony-yamaha-yzf-r125-vs-derbi-gpr125-4t-4v_4079.cmn-foto
https://www.youtube.com/watch?v=Jve-6jqrKEQ

Bardziej mi się właśnie podoba Derbi, lecz wielkim plusem Yamahy jest wtrysk, a Derbi jest nadal na gazniku. Wydaje mi się też, że w Yamasce jest więcej części tuningowych, i łatwiej dostępnych niż w Derbi, a jak do Derbi są, to drogie będzie trzeba je sprowadzać, oraz Yamahe można podkręcić poprzez wgranie innej mapy wtrysku.
Poza tym jak będę kupować to przejade się oba motocyklami i wtedy je porównam, ale wcześniej chciałbym się o nich dowiedzieć jak najwięcej, a by najmniej o Derbi bo w Google za dużo o nim nie piszą.
A według danych technicznych Yamaha ma tam trochę większy moment obrotowy i czy będzie różnica odczuwalna z Derbi i napiszcie jeszcze na co zwracać uwagę przy ich kupnie.

Derbi + http://moto125.redcart.pl/p/198/1183/sportowy-cylinder-170cm3-athena-racing-tuning-mechaniczny-aprilia-rs-125-1996-2005-aprilia.html
I masz moto marzenie ;)

i spalanie też.
Mateusz Mozdzen - co do tego ^podkręcić przez wgranie innej mapy wtrysku^ to nie jest takie hop siup jak z 1.9 TDi :) i efekty też nie takie spektakularne że masz skoki po 20-30% mocy czy momentu - to tak po pierwsze.
Więc trzeba mieć zaplecze i sprzęt - który nie jest tani i i przez to nie jest popularny. I nie każde ECU daje się flashować. Dlatego wymyślono różne ^świnki^ (piggybacki) typu Power Commander.. itd
Do tego trzeba kogoś kto umie napisać mapę wtrysku znając ten silnik. A na koniec trzeba mieć świadomość że w benzynowym wolnossącym wtrysku realne przyrosty mocy po tuningu programu przy zachowanym seryjnym silniku to najczęściej wartości 3-4% nominału - więc tyle co kot napłakał.

A co do Derbi to chodzi mi o najnowszy model z 2010 r. i jest on 4 suwowy.
A co do cylindrów to do Yamahy znalazłem 200ccm za ok. 800-900 zł a do Derbi 220 ccm to koszt 4500 zł bo jest to kit malossi.
I czy wyświetlacz w Derbi będzie czytelny podczas jazdy w słońcu?

jak każdy inny w słońcu