Yamaha R125 vs Aprilia RS 125

Wyświetla 1 wpisy z $
  • Autor
    Wpisy
  • #263500
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    [center:76fbfb98e5]#Yamaha R125[/center:76fbfb98e5]
    [u:76fbfb98e5]Plusy:[/u:76fbfb98e5]
    + 4t
    + małe spalanie
    + wygląd
    + dobra skrzynia biegów
    + cena
    + aluminiowy wahacz
    + sześć biegów
    + bardzo przyjazny dźwięk dla ucha, jak na 125cc

    [u:76fbfb98e5]Minusy:[/u:76fbfb98e5]
    – słaba moc – 4t = słaby v-max ; słabe przyspieszenie


    Typ silnika: Chłodzony cieczą, 4-suw, 4-zawory, jeden cylinder, SOHC
    Pojemność skokowa: 124.66 cc
    Stopień sprężania: 11.2:1
    Moc maksymalna: 11.0 kW (15 KM) @ 9,000 rpm
    Maksymalny moment obrotowy: 12.24 Nm (1,25 kg-m) @ 8,000 rpm
    Smarowanie: Mokra miska olejowa
    Gaźnik: Wtrysk paliwa
    Starter: Elektryczny
    Układ przeniesienia napędu: 6-biegów
    Przeniesienie napędu: Łańcuch
    Pojemność zbiornika paliwa: 13.8 L
    Pojemność zbiornika oleju: 1.15 L
    ======
    Zawieszenie przód: Widelec teleskopowy
    Skok zawieszenia przód: 130 mm
    Zawieszenie tył: Wahacz
    Skok zawieszenia tył: 125 mm
    Hamulec przód: Pojedyncza tarcze, Ø 292 mm
    Hamulec tył: Pojedyncza tarcza, Ø 230 mm
    Opona przód: 100/80-17 M/C
    Opona tył: 130/70-17 M/C
    ======
    Masa pojazdu w stanie suchym (kg): 126.5 kg

    ——————————————————————————

    [center:76fbfb98e5]#Aprilia RS 125[/center:76fbfb98e5]
    [u:76fbfb98e5]Plusy:[/u:76fbfb98e5]
    + duża moc – 2t = bardzo dobry v-max ; bardzo dobre przyspieszenie
    + wygląd (nowa buda)

    [u:76fbfb98e5]Minusy:[/u:76fbfb98e5]
    – duże spalanie
    – słabsza skrzynia biegów aniżeli w Yamaszce
    – cena
    – gorszy dźwięk niż w Yamaszce
    – cylinder do szlifu co 10-15 tyś. km


    : : : : Silnik
    Pojemność: 125 ccm
    Moc: 34 KM przy 11250 obr/min
    Moment obr.: 20 Nm przy 10000 obr/min
    Układ silnika: singiel, Ilość cylindrów: 1
    Wymiary tłoka: 54 x 55 mm
    Stopień sprężania: 12.5:1
    Rozrusznik, zapłon: elektryczny, gaźnik
    Chłodzenie: ciecz
    Skrzynia biegów: 6-biegowa
    : : : : Wymiary
    Dług x szer x wys: 1950 x 720 x 1135 mm
    Wysokość siędzenia: 805 mm
    Rozstaw osi: 1345 mm
    Waga: 114 kg
    Pojemność baku: 14 l.
    : : : : Podwozie
    Wymiary opon (przód;tył): 110/70-17 ; 150/60-17
    Hamulce przednie: pojedynczy tarczowy, 320 mm
    Hamulce tylne: pojedynczy tarczowy, 220 mm
    Zaw. przednie: widelec upside-down, skok 120 mm
    Zaw. tylne: wahacz, 120 mm
    : : : : Osiągi
    Ilość koni mocy na kg masy: 0.3 KM/kg

    ——————————————————————————

    Moja opinia – myślę, że lepszą propozycją byłaby w/w Yamaha… lecz w Aprilli kuszą osiągi, które są o niebo lepsze niż w mini R6.
    Yamaha ma dużą lepszą cenę, w końcu to 4T, a Aprilia 2T.
    Wybór jest trudny. Jak ktoś ma kasę i chciało by mu się często odwiedzać stację benzynową, to Aprilia jest lepszym wyborem. Yamaha jest szybka, seryjna około 135 km/h, a 'Apka' 175. Jest to duża różnica.
    Tak samo jest z przyspieszeniem 0 km/h – 100 km/h
    Yamaha – ok. 13 sek
    Aprilia – ok. 7-8 sek

    [u:76fbfb98e5]Wybór końcowy[/u:76fbfb98e5]. Ja osobiście wybrałbym na dzień dzisiejszy Yamahę… za cenę i wygląd. Aprilia wg. mnie jest eh, brzydsza :D.
    [center:76fbfb98e5]Yamaha R125 vs Aprilia RS 125 = Ekonomia vs Moc[/center:76fbfb98e5]

    Mam nadzieję, że ten skromny artykuł pomoże komuś wybrać jeden z wyżej wymienionych mini motocykli.
    No chyba, że ktoś ma kasę, to polecam kupić 2, jeden na sobotę, drugi na niedzielę, a w tygodniu rower :P.

    Proszę o komentarze.
    Pozdrawiam… 🙂

    excent…

    [color=#000099:76fbfb98e5]Zabraniam kopiowania tego artykułu na inne strony niż ta! Ja jestem jego twórcą.

    #263501
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    No też uważam że yamaha jest ładniejsza, duuużo ładniejsza.
    Osiągi no słabe ;/ Aprilia dużo lepsze.
    I dlatego Aprilia mnie bardziej kusi, tylko jak popatrzeć na to od strony spalania, częstej wymiany tłoka bo bodajże co 15tyś km i dzisiejszej cenie paliwa, yamaha bardziej się opłaca.
    Cena dużo niższa i mając 19tyś na motor kupimy yamahe za jakieś 13/14 i resztę mamy na wydech żeby znacznie poprawić dźwięk no i na jakieś ubranie, do 19tyś spokojnie kupilibyśmy cały kombinezon kask rękawice buty i bylibyśmy pewniejsi co do bezpieczeństwa. Jedynie co mówi żeby odpuścić sobie yamahe to jej osiągi, ale patrząc na to z innej strony 130kmh to i tak bardzo dużo, a do tych 100kmh jeszcze idzie bardzo dobrze, potem się zaczyna męczyć, ale to jeszcze od wagi kierowcy zależy.

    Dla mnie to jest naprawdę trudny wybór, tu się już decyduje pomiędzy ekonomicznością i kosztami eksploatacji gdzie wygrywa yamaha a osiągami i tu głos jest jednoznaczny -> aprilia
    To już trzeba samemu zdecydować, aprilia pali prawie tyle co dobre motory 600ccm bo ponoć 5/6 litrów jak się spokojnie jeździ.
    Więc jeśli na osiągach Ci aż tak nie zależy jak na wyglądzie to bierz yamahe, człowiek który się na motorach nie zna zbyt dobrze to jak postawisz mu na parkingu taką yamahe to będzie myślał że to jakaś 600ccm jest. Ale jak Cię wygląd nie obchodzi i dźwięk i masz dużo pieniędzy na paliwo, tłoki no i masz 19tyś na motor + coś na ubranie to aprilia najlepsza.

    PS. do artykułu mógłbyś jeszcze dorzucić dane techniczne producenta, moc silnika, obroty, wymiary motoru opon itd. bo teraz mało informacji jest.

    REKLAMA

    RZUĆ WYZWANIE MIASTU Z BMW G 310 R

    Obudź się z uśmiechem na twarzy bo każdy dzień z BMW G 310 R to szansa na spróbowanie czegoś nowego. Kompletny pakiet ma wszystko, czego potrzebujesz – w tym nowoczesne światło do jazdy dziennej. Dzięki zoptymalizowanemu silnikowi z Ride by Wire i sprzęgłem z funkcją Anti-Hopping pojazdem jeździ się intuicyjnie i zwinnie, niezależnie od tego, czy wybierasz się do pracy, na randkę czy poza miasto. Przekonaj się o zwrotności, łatwości obsługi i sportowym charakterze G 310 R i każdego dnia stawiaj sobie nowe, większe wyzwania.

    #263502
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    Zaraz :}
    będzie więcej info

    [ Dodano: 2008-11-06, 16:19 ]
    Teraz lepieją :}

    #263503
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    Po 1. sprawe wygląda zostawmy dla kazdego z osobna, dla mnie akurat yamaha tak sobie się podoba. Poza tym 4T albo plus albo minus a nie tutaj i tutaj 😛 Nie czepiam się, bo wiem o co Tobie chodzi, natomiast plusem 4T jest chyba tylko to, ze mało pali, no i moze byc bardziej zywotny. Akurat przy takich pojemnosciach (powiedzmy do 250ccm) wole dzwiek 2T.

    #263504
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    To jest bardzo, bardzo trudne…

    #263505
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    Przepraszam, co konkretnie? Bo nie rozumiem.

    #263506
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    Wybór jednego z nich 😛

    #263507
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    Ten wybór jest zajebiście prosty
    Aprilia RS – osiągi co to za frajda jak cie skutery biorą ;o

    Do RS Plusy jeszcze
    +tuning – bardzo duża możliwość
    +dźwięk są fani dźwięku 2T…
    Skrzynia jest dobra

    -Droższa w utrzymaniu

    #263508
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    Byłby łatwy jakby spalanie było mniejsze.
    Jakby palił mniej, to nie trzeba by dyskutować, który jest lepszy…
    Aprilia RS – jazda bardziej na sportowo, po to te KM
    Yamaha – jazda spokojniesza, ograniczają ją osiągi.

    Proszę o komentarze dotyczące artykułu :} 😀

    #263509
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    szczrze mowiac to wolał bym za te 19 tys kupić jakas 600-tke i zapierdzielac 240 mieć podobne spalanie izajebiaczy dzwiek taka 600 kosztówałą by z 12-13 tyś a reszta na mandaty za brak prawka i hu

    #263510
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    Za dwa lata za 19 tys. R6 będzie idealna.
    NIe opyla się rski nowej kupować

    #263511
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    jak masz za dużo kasy to kupuj sobie te 125, ale ja zgadzam się z sebo, jeśli miałbym między nimi wybierać, to wziąłbym yamaszke, bo ona nie ma tak strasznie gorszych osiągów od rs-ki, a czytająć artykuł MOTOCYKLA (9/2008) to ona ma lepsze osiągi od rs-ki, może kiedy je się odblokuje sytuacja się moze zmienić

    #263512
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    Więc ona zablokowana tyle idzie…? ;o

    #263513
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    zablokowana wg. ich pomiarów idzie 118-apka 119-dżamaszka, ona nie pójdzie ci 160 zablokowana 🙂

    #263514
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    Też bym wolał jakąs większa pojemność i bariera finansowa przynajmniej u mnie jest taka że nie stać mnie na

    125 potem na 250 potem na 500 i dopiero 600ccm

    bo przy każdej tranzakcji był bym stratny więc odpada ;/ i na 1 motor by przypadła 600tka ;p

    A co do utrzymania RS to drogo bo
    -Dużo pali
    -Dużo pije oleju drogiego*
    -Części się zużywają szybko bo to wysilony 2T

    Ale coś za coś osiągi są bdb jak na 125ccm

    #263515
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    Prawo Jazdy 50cc ➡ skuter 50cc
    Prawo Jazdy 125cc ➡ motocykl 125cc
    Prawo Jazdy 250cc ➡ motocykl 250cc
    Prawo Jazdy 600cc ➡ motocykl 600cc
    (to są przykłady pojazdow)

    Każde Prawo Jazdy + Motocykl/Skuter etc. jest bardzo kosztówne.

    Bezsensu to jest.
    Moim zdaniem: 50cc ➡ 125cc ➡ 600cc
    Bez 250cc..to wystarczy

    #263516
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    heh, bez urazy ale 125 i 250 to już przesada 🙂 jak wszytko pójdzie po mojej myśli to może na przyszły sezon będzie GSX 600F lub SV 650 🙂

    #263517
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    stopakropa napisał:

    jak masz za dużo kasy to kupuj sobie te 125, ale ja zgadzam się z sebo, jeśli miałbym między nimi wybierać, to wziąłbym yamaszke, bo ona nie ma tak strasznie gorszych osiągów od rs-ki, a czytająć artykuł MOTOCYKLA (9/2008) to ona ma lepsze osiągi od rs-ki, może kiedy je się odblokuje sytuacja się moze zmienić

    Wez się zastanow. 4T bardzo zblizone osiagi jak 2T :566: Dla mnie roznica 40 czy 50km/h w v-maxie robi trochę roznicy.

    #263518
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    To tak jakbyś stał, a jechał z prędkością 40km/h =P
    Powinni zrezygnować z 125cc albo 250cc, lepiej 250cc moim zdaniem.

    #263519
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    zalezy np peugeot jet force 125 cc compressor ma lepsze osiagi niz nie jedna 250-ka
    (czytalem artykuł xP )

    #263520
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    proszę komentować artykuł/mówić od razu jak jest jakiś błąd.
    Skończmy temat o Prawie Jazdy 😛

    #263521
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    Chciałbym odświeżyć 😀

    Sytuacja w moim stosunku się zmieńiła.
    Teraz wolę RS. Lepiej chyba kupi RS za to 10k+ i jeździć dłuuuugo, bez kupowania 250ccm.
    Można przecież nią jeździć spokojnie, raz na kiedy dać popalić.
    Po co komu 250ccm-200km/h+? Gdzie tyle się rozpędzicie? Życie jest ważne.

    A co u Wasą

    #263522
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    yamaha jest śliczna :mrgreen: ale jak brać ściga to po to żeby był szybki, czyli bierz rs, a jeśli naprawde chcesz jeździć wolno i ekonomicznie to kup jakąś 4t enduro to chociaż w terenie poszalejesz 🙂 bierz rs 😎

Wyświetla 1 wpisy z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button