Yamaha Neos…mułowata

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #9223
    moniq
    Użytkownik
    • 2
    • 32Postów:

    Witam.Mam Yamahe Neos r 97 od dwóch miesięcy i niestety od kilku dni silnik jakby nie miał siły jechać 🙁 Jak jest zimny to oki ale jak się rozgrzeje słabnie w oczach.Co mu dolega?

    #9224
    Kosik
    Użytkownik
    • 12
    • 681Postów:

    nie da rady tak stwierdzić, może być milion przyczyn, ja bym zaczał od wyregulowania gaźnika i niech pani sprawdzi czy ssanie chodzi prawidłowo. Druga przyczyna moze być konczący się cylinder.

    #9226
    moniq
    Użytkownik
    • 2
    • 32Postów:

    Dzięki.Spróbuję z tym gaźnikiem.Monika mam na imię 😉 nie ”pani” 😉 ssanie jest oki.a cylinder to juz grubsza naprawa?

    #9229
    Anonim
    Nieaktywny
    • 3
    • 307Postów:

    Tutaj przyczyną też może być przegrzane sprzęgło.

    #9230
    Vezyr
    Użytkownik
    • 18
    • 2 406Postów:

    W 2T nie jest trudno wymienić, aczkolwiek trzeba wiedzieć 😀 Ale jakby to cyl, to by zimny miał większe problemy z odpaleniem.Poza gaźnikiem może być też filtr powietrza, paliwa, przewody paliwowe i inne 😀 Ale lepiej od prostych rzeczy zacząć 🙂

    #9231
    Kosik
    Użytkownik
    • 12
    • 681Postów:

    Dokładnie, jak umiesz odkręcić pokrywę przekładni to odkręc i sprawdź czy dzwon nie jest przebarwiony

    #9237
    Anonim
    Nieaktywny
    • 3
    • 307Postów:

    Vezyr wrote:

    W 2T nie jest trudno wymienić, aczkolwiek trzeba wiedzieć 😀 Ale jakby to cyl, to by zimny miał większe problemy z odpaleniem.Poza gaźnikiem może być też filtr powietrza, paliwa, przewody paliwowe i inne 😀 Ale lepiej od prostych rzeczy zacząć 🙂 ## Przy tych wadach to zimny by też miał problemy,a tu na zimnym silniku jest OK tylko jak się zagrzeje to klapa.

    #9240
    moniq
    Użytkownik
    • 2
    • 32Postów:

    Bardzo Wam dziękuję.Jutro sobota wolna więc będę miała co robić 😉 pobawię się w mechanika;)mam nadzieję że to jedna z tych ”prostych” rzeczy.

    #9241
    Vezyr
    Użytkownik
    • 18
    • 2 406Postów:

    Wiesz no mój miał przytkany filtr powietrza, to po zagrzaniu się słabł 😀

    #9247
    Anonim
    Nieaktywny
    • 3
    • 307Postów:

    Vezyr wrote:

    Wiesz no mój miał przytkany filtr powietrza, to po zagrzaniu się słabł 😀

    ## Nie twierdzę że nie masz racji, tylko że przy brudnym czy zatkanym filtrze powietrza skuter powinien mieć problemy z rozruchem o czym Monika nie wspomniała.

    #9248
    Vezyr
    Użytkownik
    • 18
    • 2 406Postów:

    No nie no na zdrowy rozsądek to masz rację, ale cuda się zdarzają.Co nie zmienia faktu, że filtr warto wyczyścić, gdyż to bardzo łatwe i można od tego zacząć.

    #9251
    moniq
    Użytkownik
    • 2
    • 32Postów:

    Z rozruchem nie ma żadnego kłopotu 🙂 potem jest gooorzej i słaaabo jedzie.koszmar.a tak było pięknie na początku…

    #9252
    Vezyr
    Użytkownik
    • 18
    • 2 406Postów:

    A przebieg pojazdu można poznać?Coś robione po zakupie?

    #9254
    moniq
    Użytkownik
    • 2
    • 32Postów:

    niewiele ponad 13 tys i nic jeszcze nie robione

    #9303
    degename
    Uczestnik
    • 8
    • 988Postów:

    Ja bym sprawdził świecę – najprościej wkręcić nową na rozgrzanym silniku. Jeśli przez kilka kilometrów nie wystąpią te objawy to można zapomnieć o problemie. U mnie w starym Romecie i w skuterze Pedy działo się tak samo. Zimowa świeca po prostu przegrzewała się a przegrzana świeca daje słabą iskrę która na początku nie spala całej mieszanki a potem zalewa się (jednocześnie się chłodząc przez co na chwilę znów podaje iskrę). Zmiana fajki w Pedzie pomogła (fajka otaczała całą świecę, teraz świeca jest odsłonięta i chłodzona powietrzem) i znów można jeździć. Ale w twoim przypadku i przy tym przebiegu to tylko przypuszczenie.
    P.S. Świeca która jest przegrzana lub ma nieodpowiednie parametry (ciepłotę) po dłuższej jeździe robi się czarna (gorsze spalanie mieszanki, więcej benzyny zalega w cylindrze) i trudno ją doczyścić. Dzieje się tak przez skład stopu z którego wykonana jest świeca. Przy wzroście temperatury następuje wzrost rezystancji (oporu przepływu prądu) przez co iskra jest słabsza. Jednak świeca z dużą ciepłotą ma problemy na zimnym silniku.
    Ciekawostka: w Zippie Quantum’ie 2T przy wydatku 38 złotych na układ zapłonowy zwiększyliśmy w-max o 4 km/h a przyspieszenie do 50 km/h wynosiło 4,5 sekund (poprzednio 6 sekund). Świeca wykazywała największą efektywność przy rozwarciu elektrod 1,2 mm. Większe rozwarcie poprawiało v-max i obroty maksymalne ale obniżało moc na małych obrotach. Ale się rozpisałem…

    #9304
    qazwsxedc
    Użytkownik
    • 4
    • 3 026Postów:

    Tankowałaś ostatnio na innej stacji niż zawsze? Dolewałaś oleju?
    Jak oceniasz prace silnika? chodzi równo? większe wobracje?

    #9324
    moniq
    Użytkownik
    • 2
    • 32Postów:

    Stacja ta sama co ostatnio.Olej dolewany jakiś czas temu.Silnik zimny pracuje oki.Pracuje równo ale słychać że mu ciężko i nie ma większych wibracji niż miał.

    #9330
    Leszek Śledziński
    Keymaster
    • 769
    • 2 361Postów:

    Hmm, spróbuj zrobić eksperyment; dolej olej bezpośrednio do zbiornika paliwa, zobacz czy to pomoże.

    #9559
    moniq
    Użytkownik
    • 2
    • 32Postów:

    Cześć:) Słuchajcie czy normalne jest to , że na filtrze powietrza jest olej?

    #9560
    Anonim
    Nieaktywny
    • 3
    • 307Postów:

    Raczej jest to nienormalne.Przypuszczam że jest źle wyregulowany gaźnik.Wyczyścić filtr,gaźnik i regulacja(na ciepłym silniku).

    #9561
    moniq
    Użytkownik
    • 2
    • 32Postów:

    czeka nas wizyta u mechanika 🙁 dziwnie pracuje nie łapie obrotów … du..a:( dzięki wszystkim za pomoc.do miłego 🙂

    #9566
    gibkibongo
    Użytkownik
    • 1
    • 38Postów:

    Ustaw sama.
    Na you tube laska sama ustawia i (to kobieca ręka ma wpływ)

    #9605
    Kapuchon
    Użytkownik
    • 18
    • 2 689Postów:

    Moim zdaniem jeżeli Monika nie wie jak to zrobić to najlepiej niech odda do mechanika będzie mogła być spokojna że zrobi to ktoś kto się na tym zna jak należy. Pozdrawiam

    #10484
    moniq
    Użytkownik
    • 2
    • 32Postów:

    Witam ! Neos stoi u mechanika 🙁 i zgadnijcie co mu jest?! Układ wydechowy do wymiany.Cały zawalony od oleju.Teraz jadę na zasłużony urlop tygodniowy a po powrocie odbieram yamahe i mam nadzieję że będzie oki.No bo jak mam testować te rękawice od Shima? Na rowerze? 😉 Jeszcze raz dzięki wszystkim za pomoc.Pozdrawiam i szerokości życzę.

    #10497
    Leszek Śledziński
    Keymaster
    • 769
    • 2 361Postów:

    Dobre! Ale po co wymieniać, można wypalić:D

    #10506
    Anonim
    Nieaktywny
    • 3
    • 307Postów:

    Słyszałem że wypalają tłumiki,ale szczerze mówiąc nie wiedział bym jak się do tego zabrać.Ja przez okres zimowy będę rozcinał,czyścił i spawał.Mam nadzieję że powinno być OK.

    #10507
    Vezyr
    Użytkownik
    • 18
    • 2 406Postów:

    Heh przynajmniej może przy okazji kupić sobie sportowy komin 😀 I będzie latał jak ta lala 🙂

    #10513
    moniq
    Użytkownik
    • 2
    • 32Postów:

    O tak,zaraz sportowy…nie mam licencji pilota,nie chcę żeby latał 😉 Wypalać go nie będziemy.Nie wiem co poprzedni właściciel z nim robił 😕 już wolę wymienić i mieć spokój.

    #10523
    Vezyr
    Użytkownik
    • 18
    • 2 406Postów:

    No przynajmniej będzie bardziej żwawy i to sporo, kup używany sportowy 😀 Ja bym tak zrobił, no ale cóż, Twój wybór :mrgreen:

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button