Yamaha Cygnus X 125 ccm 2008 r - prośba o poradę przy rasowaniu.

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Tuning Yamaha Cygnus X 125 ccm 2008 r - prośba o poradę przy rasowaniu.

Ten temat zawiera 5 odpowiedzi, ma 4 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Robertonos Robertonos 6 lata, 6 miesiące temu.

Oglądasz 6 postów - 1 przez 6 (z 6 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #163179 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Mithal
    Mithal
    Użytkownik
    • Postów: 3

    Szanowni Forumowicze,

    Po 6 latach i 17.000 kilometrów przejechanych na moim ukochanym Cygnusie, coraz poważniej zastanawiam się nad możliwością podrasowania mojego skuterka. I tak – nie chcę go porzucać na rzecz większej maszyny. Dbam o niego i dopieszczam od początku, i niech tak zostanie 🙂

    W temacie rasowania jestem niestety dosyć zielony, dlatego też liczę na Waszą pomoc i pomysły.

    Moim głównym celem przy planowanych zmianach jest zwiększenie momentu obrotowego, nie zależy mi bardzo na zwiększeniu prędkości maksymalnej, ale 5-10 km/h więcej też byłoby miło.

    DANE TECHNICZNE:

    Masa własna: 116 kg
    Silnik: 1 cylinder
    Typ silnika: Czterosuwowy, SOHC
    Pojemność skokowa: 125 cm3

    Moc maksymalna: 8 kW przy 8500 obr./min.
    Gaźnik: Elektroniczny wtrysk paliwa
    Typ chłodzenia: Powietrzem

    Pytanie 1. Co można zrobić?

    Przeglądałem fora, aukcje itp. i dochodzę do wniosku, że osiągnąć cel mogę poprzez:

    – wymianę cylindra i tłoka + parę innych części
    przykładowo:
    http://www.ebay.com/itm/YAMAHA-BWS-ZUMA-CYGNUS-X-MBK-X-Over-Flame-X-125-65mm-200cc-Big-Bore-Cylinder-/171146459293

    lub nieco mniejszy cylinder przy braku konieczności wymiany innych części:
    http://www.ebay.com/itm/YAMAHA-BWS-ZUMA-X-Over-CYGNUS-X-Flame-X-GTR-125-58-5mm-160cc-Big-Bore-Cylinder-/171146450795?

    – wymiana wariatora
    – wymiana wałka rozrządu
    – wymiana sprzęgła
    – wymiana paska napędowego
    – zmiana filtra na stożkowy gąbkowy
    – wymiana modułu zapłonowego

    Możliwości jak widać jest wiele.

    Oczywiście, chcę osiągnąć jak najlepszy efekt jak najniższymi kosztami, znaleźć rozsądny kompromis.

    Pytanie 2: Co pozwoli mi osiągnąć najlepszy efekt przy rozsądnych kosztach? Jaki wpływ na osiągi będzie miała wymiana poszczególnych części, i które zapewniają największą synergię?

    Pytanie 3: Czy macie zaufany warsztat w Warszawie, który wymieni mi te części profesjonalnie i wyreguluje silnik?

    Pozdrawiam!

    #163192 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Vezyr
    Vezyr
    Użytkownik
    • Postów: 2 406

    Heh kolejny chętny z Wawy, no ale działalności serwisu JESZCZE nie otworzyłem 🙂

    Co do tematu-wszystko jest kwestią budżetu.

    Jakkolwiek byś pojemności nie zwiększył, to i tak albo dysza chociaż do zmiany, albo i cały gaźnik, dalej też regulacja napędu (rolki, sprężyna, sprężynki)

    Wałka rozrządu nie ma co wg mnie zmieniać przy seryjnej pojemności, przy większej… E tam, szkoda kasy, a to „tylko” 125ccm (póki co hehe)

    Jeżeli zależy Ci na bardzo minimalnej poprawie, to myślę, że sam wariator plus ewentualna zmiana sprężyny i sprężynek załatwi sprawę.

    Jeśli chcesz więcej to myślę, że 160ccm załatwi sprawę-z tego co mi wiadomo (czyli nie aż tak dużo) wystarczy zmiana dyszy, może jakiś lepszy wkład do filtra powietrza (żaden stożek!), a do tego standardowo rolki i regulacja sprzęgła, chociaż… tej regulacji sprzęgła też nie jestem pewien, być może sprężyna jest na tyle twarda, że uciągnie większy cylinder.

    Mam nadzieję, że rzuciłem nieco światła na sprawę 🙂

    Uprzedzam-nie traktuj moich słów jak wyrocznię, ja jestem miłośnikiem 139QMB/QMA z chin, czyli 4T, niestety z konieczności jestem ich miłośnikiem, a także z przypadku 😛

    Pozdrawiam.

    [URL=http://imageshack.us/photo/my-images/85/miasto4mini.png/][IMG]http://img85.imageshack.us/img85/8220/miasto4mini.png[/IMG][/URL]
     
    Czytaj
    REKLAMA

    NOWY MOTOCYKL BMW R 18.

    Nowy R 18 sięga do naszej historii oraz ikonicznych cech, które konsekwentnie rozwijaliśmy przez lata. Rezultat: pełen charakteru z cruiser z największym silnikiem typu bokser, jaki kiedykolwiek zbudowaliśmy i ponadczasowymi elementami designu, takimi jak np. biała podwójna linia w R 18 First Edition.
    #163250 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Mithal
    Mithal
    Użytkownik
    • Postów: 3

    Vezyr – Dzięki za odpowiedź.

    Dlatego tez napisałem, że chciałbym osiągnąć maksimum efektu przy najniższym koszcie. Wiem, że tuning to potrafi być worek bez dna, więc trzeba skupić się na zmianach przynoszących największe efekty.

    Najfajniej byłoby zamknąć sprawę w granicach 500-1000 złotych. Ten kit 160 cc który znalazłem, mniej więcej wpisuje się w ten przedział, zdaje się że 200cc już wymaga większych inwestycji. Tylko, czy przy 160cc odczuję znaczącą różnicę?

    #163254 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 3 102

    Zainteresuj się wariatorem Jcosta lub samymi rolkami DrPuley’a.

    #166708 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Mithal
    Mithal
    Użytkownik
    • Postów: 3

    Czołem skuterowicze,

    Zrobiłem rozeznanie w internecie, i myślę o zakupie zeestawu od jiangwayne.com jak poniżej:

    http://www.jiangwayne.com/scooter/p_i.php?i=183

    Na zestaw składa się:

    http://www.jiangwayne.com/scooter/p_i.php?i=159
    http://www.jiangwayne.com/scooter/p_i.php?i=156
    http://www.jiangwayne.com/scooter/p_i.php?i=151
    http://www.jiangwayne.com/scooter/p_i.php?i=134
    Oraz rolki wariatora

    Zestaw zawiera nowe sprzęgło+ sprężyna centralna, dzwon, talerz NCY, rolki wariatora.

    Czy ktoś z Was miał doczynienia z tym zestawem? Co myślicie?

     
    Czytaj
    REKLAMA

    KUFER MOTOCYKLOWY VBOX ZA 172,51 PLN. Ekspresowa wysyłka.

    Uniwersalny kufer motocyklowy 29L ze zintegrowanym odblaskiem. Komplet wraz z podstawą do łatwej instalacji.

    #166712 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Robertonos
    Robertonos
    Użytkownik
    • Postów: 537

    Mithal sam miałem jeszcze nie dawno Yamahę X-Max 125i z 2007 (teraz śmigam wiekowym T-Maxem 500 gazinik-zapie….jak szalony) i powiem Ci tak.Ten zestaw powyżej to nie wiem co to za ustrojstwo ale myślę że do tysiąca zł. może być.Tyle że żeby ten Cygnus-x naprawdę śmigał dobrze to musisz wydać więcej czyli:ja osobiście wsadziłbym tam 160cm,wariator transwersalny J.Costy,sprężynę główną,sprężynki +2000-3000 i zmienił tłumik na sportowy….oczywiście wyciągnąłbym DB Killera i tak śmigał….myślę że 1,5-2 tysie i zapie…….. by jak dzika.Nawet 20 km/h więcej przy zmianach które podałem.A za tysiąc to się nie bierz nawet za to,tylko dołóż kasy i wtedy.Pozdro,LwG i szerokość.

    YAMAHA T-MAX 500 STARY GRAT I ŚMIGA A ROBERTONOS NA POKŁADZIE.Nazwa własna:”JEBACZ WSCHODNIEJ SWOŁOCZY I JEJ POBRATYMCÓW”.
Oglądasz 6 postów - 1 przez 6 (z 6 łącznie)
Odpowiedz do: Yamaha Cygnus X 125 ccm 2008 r - prośba o poradę przy rasowaniu.
Informacje o Tobie: