Yamaha Aerox wydech i rolki

Witam serdecznie forumowiczów po dlugiej przerwie!
Powracam z roxem heh. Może ktoś pamięta, miałem problem z obrotami okazało się, że zawór membranowy do wyjebania.
Wszystko w porządku, schodzi z obrotów tak jak to było przed modernizacją, jednakże dalej obroty są nienaturalnie wysokie…

Wedle mojej teorii (bardzo prosze mnie poprawić, jeśli się mylę!) mam za lekki zestaw do tych rolek (aktualnie testowe 6g polini), wczesniej na seryjnym zestawie z cieżkim sprzegłem, dzwonem, wariatorem i przeciwtalerzem rolki 6g które juz były seryjnie starczyly, żeby miał v-max i sie dobrze zbierał, obroty były w porzadku, wkrecał sie od niskich do wysokich tak jak być powinno.

Teraz z dzwonem naraku v rent (w porównaniu do seryjnego, to prawie połowe lżejszy), przeciwtalerzem stage6 wykonanym laserowo (też o niebo lżejszy od seryjnego) i wariatorem stage6 jest (wedle mojej teorii i domysłów) za lekki zestaw pod te rolki, teraz to jest bardziej stunt, a miał być całkiem dobry v-max razem z nie przecietnym przyspieszeniem (mam zamiar tak go ustawić, żeby leciał 80/90(aktualnie 75 i nie da rady choćby sam diabeł go biczem poganiał), ale dalej ładnie sie zbierał, a przynajmniej lepiej niż na serii).

To byla pierwsza kwestia, a teraz druga sprawa, to wydech.

Planowałem zakupić LeoVinceTT, urzekła mnie łatwość regulacji i to, że idealnie pasuje pod seryjne cylindry (50cc, nie planuje wymiany cylindra, definitywnie).
Gdzies na forum przeczytałem, że jest to wydech niskoobrotowy i poprawia V-max (z tą prędkością maksymalną pasuje mi jak najbardziej) lecz póki co, to ja niskich obrotów nie mam…
I tu jest mój dylemat czy moja teoria jest dobra i po zmianie rolek LeoVince będzie idealnie pasował, lub jeśli nie, to czy macie jakieś inne pomysły na wydech pod ten lekki zestaw sportowy, który poprawi V-max czekam na propozycje!

LV bedzie ci pasował bo tam jakiegoś hardcorowego cylindra nie masz.
A co do rolek - że teraz nie jest dobrze to wywnioskowałem ale nie napisałeś jak to się zachowuje, jak jedzie , jak obroty… itd wiec to jest ciężko coś radzić. Reagulacja to na pewno jest potrzebna - ale w którą strone to się z tych informacji nie wymyśli

Nie mam obrotomierza to Ci nie powiem jakie obroty kolego :smiley:

Zachowuje się tak, na starcie rura, dobrze pruje, ale w polowie manetki czuć jakby już miał full obrotów, potem jadac np 50 km/h, puszczam manetke, lekko przekrece i odrazu wysokie obroty.
Jedzie płynnie, do 60 cały czas piekne przyspieszenie, ale pózniej na full obrotach nie chce sie bujać, jakby pasek sie slizgał i nie przenosił mocy na koło, bo z górki malutkiej 80 dobije.

Obroty się bardzo szybko wkrecają, moim zdaniem za szybko, bo gdzie na polowie manetki już (na moje oko, a raczej słuch) jest około 10 tysiecy.

Na moje rozumowanie, to będą rolki, aczkolwiek to nie ja jestem tutaj specjalistą.

Dobrze opisałem zachowanie skutera, czy jakos jeszcze konkretniej cos opisac?

czyli silnik kręci bardzo wysoko a prędkość nie jest duża. O ile nie wchodzi w gre jeszcze przy okazji poślizg na korektorze to masz za lekkie rolki - i to tak na oko co najmniej 1g za lekkie.
Ale też może rolki są OK tylko zbyt twarda jest do nich sprężyna centralna. Tutaj niestety nie ma reguł i jest dużo zabawy z regulacją.

Dzis od znajomego Go Pro pozyczę, postaram się nagrać jak to wygląda podczas jazdy.

Sprężyna jest zamontowana ta która była w zestawie do wariatora Stage6 sport pro, tylko na niej nie było nic napisane, tzn na pewno nie było napisane jaka twardość, tylko jakies seryjne numerki.

Na całe szczęście jeden z kumpli swego czasu też sie bawił w “tuning” skutera i ma rozne gramatury, rozne rozmiary itd więc wezme od niego 7g i zobaczymy jak polata.

Aaa i jest jedna rzecz ktora nie daje mi spokoju, dzwiek podczas jazdy, czy może być przez ten tłumik nie przystosowany do takich obrotów?

Dziwiek mi sie kojarzy tylko z boszką przecinająca metal dlatego mnie to troche martwi.

najczęściej do SportPro dokładają sprężyne Medium. W moim też taka była. Jeżeli kupiłeś dedykowany do konkretnego modelu wariator SportPro to on jest ustawiony na wszystko inne seryjne. Wiec w twoim przypadku jego fabryczna konfiguracja się nie sprawdza.

Dalej ci nie pomogę bo nie wiem co to jest baszka.

Sprawdziłem. Faktycznie jest to Medium.

Boszka, nie baszka… ta czcionka taka, ze ciezko odróznić “a” od “o”

Nagram dziś filmik wrzuce na yt, to zobaczysz i na wlasne uszy usłyszysz.

W takim razie, skoro mam tą sprężynę medium, to jakiej szukać? Na innym forum jakiś użytkownik zrobił mały spis centralek w którym znajduję się twardość spreżyny i nie znany mi skrót P/G
Stage6 medium taki o to wynik ma:
Stage6 medium - 42 kg, do P/G: 50kg

Mógłbyś chociaż doradzić w którą stronę iść? Mniejsza twardość, czy może większa? Z tego co napisałeś wyżej zrozumiałem, że może być za twarda spreżyna, a więc szukać takiej o twardości np 35kg?
Niekiedy spotkalem sie z podawaniem twardosci w %, jak to przeliczyc na kg?

Pozdrawiam!

@Edit
Zapomniałbym, temat o sprezynach założony w 2010 roku do czego czasu mogła się zmienić twardość tej sprezyny?

wszystko się mogło zmienić.
temat jest na mielochu i jest dość znany od lat. Problem jest taki że Medium od Malossi nie jest równa medium od Stage, że chłopaki te naciski w kg (choć najbardziej wymierne) mierzyli wagami osobowymi “w rękach” a te oznaczenia +25% czy +30%… to hgw w stosunku do czego jest ten +xx%. Zapewne do jakiejś seryjnej… tylko jakiej i od czego?
P/G to jeden z dwu typów silnika spotykanego w najczęściej tuningowanych szkutełkach. P/G to Piaggio a drugi to Minarelli.
Cała reszta niestety jest dobierana doświadczalnie. CHyba że znajdziesz gościa z bardzo podobnym setupem i od niego dowiesz się na czym wyregulował. To u ciebie bedzie bardzo podobnie +/- jakiś ułamek grama.
Tylko też jest tak że inaczej sobie ustawi 70kg skuter 60kg ludzik a inaczej potrzebuje gospodarować momentem 100kg ludzik na 100kg skuterze.

Nie pisalem, że na mielochu, bo zazwyczaj na forach nie można promować konkurencyjnych :slight_smile:

Wychodzi na to, że seryjna sprezyna minarelli (o ile te pomiary są zgodne z rzeczywistością) 25kg miałą.
Mogę przytoczyć, że przed zmianą sprzęgła i dzwonu,wymieniłem tylko wario, przeciwtalerz i pasek czyli na seryjnej sprezynie i rolkach 5g leciał 65 (nie wiele mniej jak teraz), za to zbierał się, że tak powiem jak błyskawica, jeszcze lepiej niż teraz.
Filmik nagrany, jako ze na Go Pro, musze poczekać az znajomy zgra na komputer i mi wyśle, wieczorem już będzie tutaj w temacie.

Link do nagrania:
https://drive.google.com/file/d/0B4pt5cU8HfdnTGNPUzB5TDdrbVk/view?usp=sharing

Polecam pobrac, niestety na przegladarce tylko 360p a po pobraniu bedzie mozna odtworzyc w full hd
Widac licznik i wskazowke ale nie widac cyfr wiec jak co to na budziku maks 80 jest

pierwsza sprawa to masz w nim akumulator? bo to co ci wyrabia napięcie nie jest normalne. jeżeli masz akumulator i jest on sprawny to podmień regulator napięcia. To co masz może (ale nie musi) rzutować na zapłon.
Z dźwięku na filmie na moje ucho kręci się w miarę poprawnie, nawet bym zaryzykował że mógłby ciut wyżej. Ale startuje z dość wysokich obrotów ale jakoś niezbyt gwałtownie… tak jakby ci się ślizgał pasek lub sprzęgło.
Ale to tylko filmik i może mylić.
Zostaje standardowe podejście - flamaster w dłoń i kreski (kilka) na wariatorze po promieniu i na korektorze po promieniu. Przejechać się z prędkością maksymalną i zobaczyć ile kreski zostało na wario nie starte. Dowiesz się czy pasek wchodzi na samą góre tylko napęd się ślizga czy po prostu wario się nie otwiera do końca bo rolki za lekkie lub sprężyna zbyt mocna.
Wsadź tą seryjną spręzyne (ona była o prawie połowe miększa) i się przejedź, zobacz czy pasek nie ma śladów poślizgu… regulacja napędu w skuterze po modach to niestety droga przez piekło a do tego pod górę.
ten dzwon masz dobrze dobrany? Bo były 105, 107 i 112mm. Jak założyłeś 107 na sprzęgło 105 to będzie łapał ale marnie i może się ślizgać.
Generalnie Stage6 sportpro “lubi” lekkie rolki. U mnie 5,5-6 to był max a sporo użytkowników zestroiło go ma 3,5-4,5g rolkach. Ale to taka prawda ogólna a poszczególne przypadki mogą być bardzo różne.

Mam akumulator, ale rozładowany i się nie ładuje podczas jazdy (szczerze mówiąc, nie potrzebny ja tylko na kopke odpalam).
Po czym tak wnioskujesz? Jeśli chodzi Ci o podświetlenie licznika, to on ma prądnice wieksze obroty mocniej swieci, to samo swiatła.

No wlasnie z dźwięku na filmie, a na filmie jest bardzo wygluszony… Musze nagrac z innej perspektywy, bo majac kamerke na brzuchu dżwiek był wytłumiony, bo dźwięk o którym mowa dochodzi do mnie z tyłu skutera. Oj uwierz, wyżej nie poleci, on sie tak kreci, że czuje jak cały skuter wchodził w swego rodzaju wielką wibracje, jakby wał miał zaraz wypierdolić w powietrze, wyższe obroty nie są już możliwe, wcześniej nie miałem takich obrotów.
Tak, startuje z duzych obrotów i nie zawsze gwałtownie, wlasnie to mnie ciekawi pierwszy start po odpaleniu jest kiepski jakby dopiero sie pasek układał takie odczucie mam, potem drugi start jest juz lepszy, ale i tak nie taki jak był wczesniej przed zmiana sprzegła i dzwonu.

Dzis jak pogoda dopisze zrobie jak mowisz z tym flamastrem z tego co czytałem model aerox 50 cat (czyli od 2003 do 2012) ma 107mm

BTW
Czy jest taka mozliwosc ze slizgajacy pasek robi ten dziwny dzwiek?

@Wombat

Zrobiłem jak poleciłeś, na wariatorze zrobilem promien flamastrem i na kolektorze/korektorze (teraz nie wiem który to był) na wariatorze widac, niestety na kolektorze/korektorze nie widac, bo pasek sie chujowo ułożył.

Zdjęcia przed:

Chyba Twoja teoria byla sluszna, pasek nie dochodzi na gore.

ooo bracie.
Tej kreski to powinno być ze 4-5mm od górnej granicy wariatora
u mnie jak to nie była optymalna regulacja to już wyglądało to tak:

https://zapodaj.net/cdab3f59edddb.jpg.html

A więc co robic? Co czynić?
BTW
Nie zmieniłem jeszcze sprezyny! Chcialem sprawdzic jak to wyglada na tej medium, jutro jak bedzie mial czas znajomy to mi na warsztacie uzyczy klucza pneumatycznego i będę mógł zmienić spreżyne, dzis tylko olej wymieniłem w przekładni.

@Wombat

Byłbym wdźęczny gdybyś podpowiedział w którą stronę iść, rolki czy sprężyny?

Przepraszam za dbl posta, ale nie mogłem juz edytowac

tego nikt nie wie.
słabsza sprężyna może spowodować poślizg w napędzie… z drugiej strony gar masz seryjny wiec tam Nm nie przybyło.
Wiec raczej potrzebne są cięższe rolki. Ale może trzeba ze wszystkim pojechać w dół i wsadzić lżejsze rolki i słabsza sprężynę.
Rolki do wariatora SportPro są dobrane do danego silnika ale przy założeniu że ma wydech ProReplica i cylinder klasy Streetrace70. Twój jest słabszy wiec te rolki z zestawu nie musza się sprawdzić

Na rolkach o gramaturze 5g był jeszcze mniejszy v-max, ale wtedy też była seryjna sprężyna.

Jak zdjąłem pokrywę to zauważyłem jakiś kawałek czarnego tworzywa taka nitka tylko ze gruba i podobna do gumy a od wewnątrz pokrywa była w kawałkach jakby popiołu…

Pasek to stage6 Bandit

Wydech seryjny ale przerabiany troche.

nie Stage6 Bandit tylko Stage6 Performance belt by BAndo - czyli przez firme Bando robiony dla stage. Mam taki sam.