Yamaha Aerox wydech i rolki

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #617242 Reply
    Flap
    Uczestnik
    • Postów: 40

    Witam serdecznie forumowiczów po dlugiej przerwie!
    Powracam z roxem heh. Może ktoś pamięta, miałem problem z obrotami okazało się, że zawór membranowy do wyjebania.
    Wszystko w porządku, schodzi z obrotów tak jak to było przed modernizacją, jednakże dalej obroty są nienaturalnie wysokie…

    Wedle mojej teorii (bardzo prosze mnie poprawić, jeśli się mylę!) mam za lekki zestaw do tych rolek (aktualnie testowe 6g polini), wczesniej na seryjnym zestawie z cieżkim sprzegłem, dzwonem, wariatorem i przeciwtalerzem rolki 6g które juz były seryjnie starczyly, żeby miał v-max i sie dobrze zbierał, obroty były w porzadku, wkrecał sie od niskich do wysokich tak jak być powinno.

    Teraz z dzwonem naraku v rent (w porównaniu do seryjnego, to prawie połowe lżejszy), przeciwtalerzem stage6 wykonanym laserowo (też o niebo lżejszy od seryjnego) i wariatorem stage6 jest (wedle mojej teorii i domysłów) za lekki zestaw pod te rolki, teraz to jest bardziej stunt, a miał być całkiem dobry v-max razem z nie przecietnym przyspieszeniem (mam zamiar tak go ustawić, żeby leciał 80/90(aktualnie 75 i nie da rady choćby sam diabeł go biczem poganiał), ale dalej ładnie sie zbierał, a przynajmniej lepiej niż na serii).

    To byla pierwsza kwestia, a teraz druga sprawa, to wydech.

    Planowałem zakupić LeoVinceTT, urzekła mnie łatwość regulacji i to, że idealnie pasuje pod seryjne cylindry (50cc, nie planuje wymiany cylindra, definitywnie).
    Gdzies na forum przeczytałem, że jest to wydech niskoobrotowy i poprawia V-max (z tą prędkością maksymalną pasuje mi jak najbardziej) lecz póki co, to ja niskich obrotów nie mam…
    I tu jest mój dylemat czy moja teoria jest dobra i po zmianie rolek LeoVince będzie idealnie pasował, lub jeśli nie, to czy macie jakieś inne pomysły na wydech pod ten lekki zestaw sportowy, który poprawi V-max czekam na propozycje!

    #617254 Reply
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 21 050

    LV bedzie ci pasował bo tam jakiegoś hardcorowego cylindra nie masz.
    A co do rolek – że teraz nie jest dobrze to wywnioskowałem ale nie napisałeś jak to się zachowuje, jak jedzie , jak obroty.. itd wiec to jest ciężko coś radzić. Reagulacja to na pewno jest potrzebna – ale w którą strone to się z tych informacji nie wymyśli

    REKLAMA

    RZUĆ WYZWANIE MIASTU Z BMW G 310 R

    Obudź się z uśmiechem na twarzy bo każdy dzień z BMW G 310 R to szansa na spróbowanie czegoś nowego. Kompletny pakiet ma wszystko, czego potrzebujesz – w tym nowoczesne światło do jazdy dziennej. Dzięki zoptymalizowanemu silnikowi z Ride by Wire i sprzęgłem z funkcją Anti-Hopping pojazdem jeździ się intuicyjnie i zwinnie, niezależnie od tego, czy wybierasz się do pracy, na randkę czy poza miasto. Przekonaj się o zwrotności, łatwości obsługi i sportowym charakterze G 310 R i każdego dnia stawiaj sobie nowe, większe wyzwania.

    #617275 Reply
    Flap
    Uczestnik
    • Postów: 40

    Nie mam obrotomierza to Ci nie powiem jakie obroty kolego 😀

    Zachowuje się tak, na starcie rura, dobrze pruje, ale w polowie manetki czuć jakby już miał full obrotów, potem jadac np 50 km/h, puszczam manetke, lekko przekrece i odrazu wysokie obroty.
    Jedzie płynnie, do 60 cały czas piekne przyspieszenie, ale pózniej na full obrotach nie chce sie bujać, jakby pasek sie slizgał i nie przenosił mocy na koło, bo z górki malutkiej 80 dobije.

    Obroty się bardzo szybko wkrecają, moim zdaniem za szybko, bo gdzie na polowie manetki już (na moje oko, a raczej słuch) jest około 10 tysiecy.

    Na moje rozumowanie, to będą rolki, aczkolwiek to nie ja jestem tutaj specjalistą.

    Dobrze opisałem zachowanie skutera, czy jakos jeszcze konkretniej cos opisac?

    #617287 Reply
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 21 050

    czyli silnik kręci bardzo wysoko a prędkość nie jest duża. O ile nie wchodzi w gre jeszcze przy okazji poślizg na korektorze to masz za lekkie rolki – i to tak na oko co najmniej 1g za lekkie.
    Ale też może rolki są OK tylko zbyt twarda jest do nich sprężyna centralna. Tutaj niestety nie ma reguł i jest dużo zabawy z regulacją.

    #617356 Reply
    Flap
    Uczestnik
    • Postów: 40

    Dzis od znajomego Go Pro pozyczę, postaram się nagrać jak to wygląda podczas jazdy.

    Sprężyna jest zamontowana ta która była w zestawie do wariatora Stage6 sport pro, tylko na niej nie było nic napisane, tzn na pewno nie było napisane jaka twardość, tylko jakies seryjne numerki.

    Na całe szczęście jeden z kumpli swego czasu też sie bawił w „tuning” skutera i ma rozne gramatury, rozne rozmiary itd więc wezme od niego 7g i zobaczymy jak polata.

    Aaa i jest jedna rzecz ktora nie daje mi spokoju, dzwiek podczas jazdy, czy może być przez ten tłumik nie przystosowany do takich obrotów?

    Dziwiek mi sie kojarzy tylko z boszką przecinająca metal dlatego mnie to troche martwi.

    #617362 Reply
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 21 050

    najczęściej do SportPro dokładają sprężyne Medium. W moim też taka była. Jeżeli kupiłeś dedykowany do konkretnego modelu wariator SportPro to on jest ustawiony na wszystko inne seryjne. Wiec w twoim przypadku jego fabryczna konfiguracja się nie sprawdza.

    Dalej ci nie pomogę bo nie wiem co to jest baszka.

    #617363 Reply
    Flap
    Uczestnik
    • Postów: 40

    Sprawdziłem. Faktycznie jest to Medium.

    Boszka, nie baszka… ta czcionka taka, ze ciezko odróznić „a” od „o”

    Nagram dziś filmik wrzuce na yt, to zobaczysz i na wlasne uszy usłyszysz.

    W takim razie, skoro mam tą sprężynę medium, to jakiej szukać? Na innym forum jakiś użytkownik zrobił mały spis centralek w którym znajduję się twardość spreżyny i nie znany mi skrót P/G
    Stage6 medium taki o to wynik ma:
    Stage6 medium – 42 kg, do P/G: 50kg

    Mógłbyś chociaż doradzić w którą stronę iść? Mniejsza twardość, czy może większa? Z tego co napisałeś wyżej zrozumiałem, że może być za twarda spreżyna, a więc szukać takiej o twardości np 35kg?
    Niekiedy spotkalem sie z podawaniem twardosci w %, jak to przeliczyc na kg?

    Pozdrawiam!

    @Edit
    Zapomniałbym, temat o sprezynach założony w 2010 roku do czego czasu mogła się zmienić twardość tej sprezyny?

    #617365 Reply
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 21 050

    wszystko się mogło zmienić.
    temat jest na mielochu i jest dość znany od lat. Problem jest taki że Medium od Malossi nie jest równa medium od Stage, że chłopaki te naciski w kg (choć najbardziej wymierne) mierzyli wagami osobowymi „w rękach” a te oznaczenia +25% czy +30%… to hgw w stosunku do czego jest ten +xx%. Zapewne do jakiejś seryjnej.. tylko jakiej i od czego?
    P/G to jeden z dwu typów silnika spotykanego w najczęściej tuningowanych szkutełkach. P/G to Piaggio a drugi to Minarelli.
    Cała reszta niestety jest dobierana doświadczalnie. CHyba że znajdziesz gościa z bardzo podobnym setupem i od niego dowiesz się na czym wyregulował. To u ciebie bedzie bardzo podobnie +/- jakiś ułamek grama.
    Tylko też jest tak że inaczej sobie ustawi 70kg skuter 60kg ludzik a inaczej potrzebuje gospodarować momentem 100kg ludzik na 100kg skuterze.

    #617372 Reply
    Flap
    Uczestnik
    • Postów: 40

    Nie pisalem, że na mielochu, bo zazwyczaj na forach nie można promować konkurencyjnych 🙂

    Wychodzi na to, że seryjna sprezyna minarelli (o ile te pomiary są zgodne z rzeczywistością) 25kg miałą.
    Mogę przytoczyć, że przed zmianą sprzęgła i dzwonu,wymieniłem tylko wario, przeciwtalerz i pasek czyli na seryjnej sprezynie i rolkach 5g leciał 65 (nie wiele mniej jak teraz), za to zbierał się, że tak powiem jak błyskawica, jeszcze lepiej niż teraz.
    Filmik nagrany, jako ze na Go Pro, musze poczekać az znajomy zgra na komputer i mi wyśle, wieczorem już będzie tutaj w temacie.

    #617387 Reply
    Flap
    Uczestnik
    • Postów: 40

    Link do nagrania:
    https://drive.google.com/file/d/0B4pt5cU8HfdnTGNPUzB5TDdrbVk/view?usp=sharing

    Polecam pobrac, niestety na przegladarce tylko 360p a po pobraniu bedzie mozna odtworzyc w full hd
    Widac licznik i wskazowke ale nie widac cyfr wiec jak co to na budziku maks 80 jest

    #617390 Reply
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 21 050

    pierwsza sprawa to masz w nim akumulator? bo to co ci wyrabia napięcie nie jest normalne. jeżeli masz akumulator i jest on sprawny to podmień regulator napięcia. To co masz może (ale nie musi) rzutować na zapłon.
    Z dźwięku na filmie na moje ucho kręci się w miarę poprawnie, nawet bym zaryzykował że mógłby ciut wyżej. Ale startuje z dość wysokich obrotów ale jakoś niezbyt gwałtownie.. tak jakby ci się ślizgał pasek lub sprzęgło.
    Ale to tylko filmik i może mylić.
    Zostaje standardowe podejście – flamaster w dłoń i kreski (kilka) na wariatorze po promieniu i na korektorze po promieniu. Przejechać się z prędkością maksymalną i zobaczyć ile kreski zostało na wario nie starte. Dowiesz się czy pasek wchodzi na samą góre tylko napęd się ślizga czy po prostu wario się nie otwiera do końca bo rolki za lekkie lub sprężyna zbyt mocna.
    Wsadź tą seryjną spręzyne (ona była o prawie połowe miększa) i się przejedź, zobacz czy pasek nie ma śladów poślizgu… regulacja napędu w skuterze po modach to niestety droga przez piekło a do tego pod górę.
    ten dzwon masz dobrze dobrany? Bo były 105, 107 i 112mm. Jak założyłeś 107 na sprzęgło 105 to będzie łapał ale marnie i może się ślizgać.
    Generalnie Stage6 sportpro „lubi” lekkie rolki. U mnie 5,5-6 to był max a sporo użytkowników zestroiło go ma 3,5-4,5g rolkach. Ale to taka prawda ogólna a poszczególne przypadki mogą być bardzo różne.

    #617408 Reply
    Flap
    Uczestnik
    • Postów: 40

    Mam akumulator, ale rozładowany i się nie ładuje podczas jazdy (szczerze mówiąc, nie potrzebny ja tylko na kopke odpalam).
    Po czym tak wnioskujesz? Jeśli chodzi Ci o podświetlenie licznika, to on ma prądnice wieksze obroty mocniej swieci, to samo swiatła.

    No wlasnie z dźwięku na filmie, a na filmie jest bardzo wygluszony… Musze nagrac z innej perspektywy, bo majac kamerke na brzuchu dżwiek był wytłumiony, bo dźwięk o którym mowa dochodzi do mnie z tyłu skutera. Oj uwierz, wyżej nie poleci, on sie tak kreci, że czuje jak cały skuter wchodził w swego rodzaju wielką wibracje, jakby wał miał zaraz wypierdolić w powietrze, wyższe obroty nie są już możliwe, wcześniej nie miałem takich obrotów.
    Tak, startuje z duzych obrotów i nie zawsze gwałtownie, wlasnie to mnie ciekawi pierwszy start po odpaleniu jest kiepski jakby dopiero sie pasek układał takie odczucie mam, potem drugi start jest juz lepszy, ale i tak nie taki jak był wczesniej przed zmiana sprzegła i dzwonu.

    Dzis jak pogoda dopisze zrobie jak mowisz z tym flamastrem z tego co czytałem model aerox 50 cat (czyli od 2003 do 2012) ma 107mm

    #617412 Reply
    Flap
    Uczestnik
    • Postów: 40

    BTW
    Czy jest taka mozliwosc ze slizgajacy pasek robi ten dziwny dzwiek?

    #617558 Reply
    Flap
    Uczestnik
    • Postów: 40

    @Wombat

    Zrobiłem jak poleciłeś, na wariatorze zrobilem promien flamastrem i na kolektorze/korektorze (teraz nie wiem który to był) na wariatorze widac, niestety na kolektorze/korektorze nie widac, bo pasek sie chujowo ułożył.

    Zdjęcia przed:
    kolektor/korektor

    wariator przed startem

    wariator po rozpedzeniu sie do maksymalnej predkosci

    Chyba Twoja teoria byla sluszna, pasek nie dochodzi na gore.

    #617559 Reply
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 21 050

    ooo bracie.
    Tej kreski to powinno być ze 4-5mm od górnej granicy wariatora
    u mnie jak to nie była optymalna regulacja to już wyglądało to tak:

    https://zapodaj.net/cdab3f59edddb.jpg.html

    #617562 Reply
    Flap
    Uczestnik
    • Postów: 40

    A więc co robic? Co czynić?
    BTW
    Nie zmieniłem jeszcze sprezyny! Chcialem sprawdzic jak to wyglada na tej medium, jutro jak bedzie mial czas znajomy to mi na warsztacie uzyczy klucza pneumatycznego i będę mógł zmienić spreżyne, dzis tylko olej wymieniłem w przekładni.

    #617563 Reply
    Flap
    Uczestnik
    • Postów: 40

    @Wombat

    Byłbym wdźęczny gdybyś podpowiedział w którą stronę iść, rolki czy sprężyny?

    Przepraszam za dbl posta, ale nie mogłem juz edytowac

    #617568 Reply
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 21 050

    tego nikt nie wie.
    słabsza sprężyna może spowodować poślizg w napędzie.. z drugiej strony gar masz seryjny wiec tam Nm nie przybyło.
    Wiec raczej potrzebne są cięższe rolki. Ale może trzeba ze wszystkim pojechać w dół i wsadzić lżejsze rolki i słabsza sprężynę.
    Rolki do wariatora SportPro są dobrane do danego silnika ale przy założeniu że ma wydech ProReplica i cylinder klasy Streetrace70. Twój jest słabszy wiec te rolki z zestawu nie musza się sprawdzić

    #617569 Reply
    Flap
    Uczestnik
    • Postów: 40

    Na rolkach o gramaturze 5g był jeszcze mniejszy v-max, ale wtedy też była seryjna sprężyna.

    Jak zdjąłem pokrywę to zauważyłem jakiś kawałek czarnego tworzywa taka nitka tylko ze gruba i podobna do gumy a od wewnątrz pokrywa była w kawałkach jakby popiołu…

    Pasek to stage6 Bandit

    Wydech seryjny ale przerabiany troche.

    #617571 Reply
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 21 050

    nie Stage6 Bandit tylko Stage6 Performance belt by BAndo – czyli przez firme Bando robiony dla stage. Mam taki sam.
    sdsds

    #617599 Reply
    Flap
    Uczestnik
    • Postów: 40

    Faktycznie, zawsze mi sie ta nazwa pierdzieli hehe muszę wbić to sobie do głowy na przyszlość.

    Wydech seria, aczkolwiek poprzedni wlasciciel cos tutaj chyba majstrował, spójrz i oceń sam:

    wydech

    Postaram się jutro kupić rolki 7g i wstawić je razem z tą seryjną sprężyną, zobaczymy jakie będą efekty.

    #617967 Reply
    Flap
    Uczestnik
    • Postów: 40

    Witam serdecznie ponownie po przerwie!

    A więc tak, rolki 7g zakupilem i zamonotwalem v-max poprawil sie, wycisnie 80km/h.
    Aczkolwiek przy 65/70 zaczyna miec mula i do 80 juz powolutku sie zbiera, w czym lezy przyczyna?

    Wiem, że wszystko jest możliwe, lecz może ktoś chociaż pokieruje mnie w jakim kierunku isc?
    Mam też białą sprezyne naraku twardosc 29/30/31kg (sprawdzalem na wadze), nie montowalem jej jeszcze, poniewaz ostatnim razem tak zakrecilem sprezynę, że wczoraj się siłowalem sam i nie dalem rady odkrecić, będę musial to zrobic sposobem lub z pomocą kogoś.

    Może wydech to powoduje? I tak przymierzam sie do zmiany wydechu, więc dobrze by było gdybyś mi jakiś polecił @Wombat heh
    Myslałem nad leovince TT, podobno dobry do seryjnych cylindrow, niestety nie mogę znaleźć wykresów z seryjnymi cylindrami… wszedzie tylko stage6 MKII 70cc, ktokolwiek widzial ktokolwiek wie gdzie znajdę wykresy z hamowni na seryjnych cylindrach, miodzio by bylo jakby byly wykresy roxa 🙂

    Pozdrawiam!

    #617985 Reply
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 21 050

    to normalne że się wolniej zbiera 65 do 80. A jak ty byś chciał przyśpieszać na seryjnym cylindrze? Od zera do Vmax w tym samym tempie cały czas?

    #617997 Reply
    Flap
    Uczestnik
    • Postów: 40

    Wolniej to wolniej, a on od 70 ma już konkretnego muła, że ledwo ledwo wycisnie 80 i muszę się postarać żeby w ogole te 80 licznikowe było.

    Na seryjnych częsciach duzo lepiej sobie radzil na duzych predkosciach, przy 70 dostawał jakby nowej mocy i miał duże przyspieszenie do mniej wiecej 90 (mniej wiecej bo budzik tylko 80 ma).


    @Wombat
    , jaki wydech byś wybrał do seryjnego cylindra i tego zestawu co mam? Leovince TT bedzie git czy słyszałeś o czymś lepszym do 50cc?

    #618002 Reply
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 21 050

    przy seryjnym cylindrze to bym się wcale na wydech nie napinał.

    #618004 Reply
    Flap
    Uczestnik
    • Postów: 40

    Domyslam sie, ze nie da to tyle ile bym chcial 😀 Aczkolwiek znalazlem wykres na ktorym bylo porownanie seryjnego wydechu roxa i roznych wydechow. Wedle tego wykresu jest ogromna roznica w porownaniu do seryjnego wydechu i leovince TT.

    Czy jest mozliwosc ze ten TT poprawi minimalnie v-max i troche odmuli na wyzszych predkosciach?

    Pozdrawiam!

    #618010 Reply
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 21 050

    jest taka możliwość ale ty masz bardziej kwestie regulacji

    #618011 Reply
    Flap
    Uczestnik
    • Postów: 40

    Oczywiście wiem to i rozumiem, zaraz pojde sprawdzić do ktorego momentu pasek doszedł na wariatorze (sprawdzę tą linie którą narysowałem flamastrem), bo jak już wspominałem te rolki 7g dodały v-max aż lub tylko o 10km/h.

    Jeśli faktycznie to tylko i wyłącznie kwestia regulacji, to spróbuje na tej białej 30 kilogramowej sprężynie, tylko teraz pytanie do Ciebie dać rolki lżejsze jak będzie miększa sprężyna, czy zostawić te 7g?

    Pytam, bo żeby wszystko rozmontować i zamontować muszę truć dupę sąsiadowi w warsztacie, a że nie lubie się komuś narzucać i wykorzystywać jego dobre serce aż nazbyt często wolałbym jak najmniej rozkręcać 🙂

    Ktoś mi wspomniał żeby sprobować rolki 0,2g lżejsze, czy to ma jakikolwiek sens?

    Pozdrawiam! Nie wiem co bym bez Ciebie zrobił @Wombat 😉

    #618012 Reply
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 21 050

    ma sens. z tym 1gr to ja strzeliłem i jak widać zmiana w tą strone coś znacząco dała. ale być może inne rolki z przedziału 6-7gr bedą lepsze. A robią je co 0,25g :). Możesz zaryzykować z takimi 6.5g albo 6.8g.

    #618042 Reply
    Flap
    Uczestnik
    • Postów: 40

    TO tutaj będzie troche zabawy, przydałby się obrotomierz hehe

    Promień na wario zmalał o 5mm mniej więcej.
    Od dłuższego czasu nie dawał mi spokoju tłumik, który wydawał mi się jakiś zmodernizowany, bo niewidzialem takich na zdjęciach seryjnych aeroxów. Po szczegółowych oględzinach zauważyłem jakiś napis „Ounring”, „Louring” coś takiego nie było dokładnie widać, bo był brudny i logo miało jakieś zawijasy.
    Wpisałem w google i wyskoczył mi wydech LeoVince Touring, który jest dokladnie taki sam jak mój i wcale taki tani nie jest, bo około 550zł…

    Jestem po prostu w szoku, że miałem tłumik sportowy i nawet o tym nie wiedziałem, lecz wydaje mi się, że jest już troche stary, wata przepalona, troche pordzewiały no w swoje już przeżył.

    Co o nim sądzisz? Nie ma sensu kupować w takim razie LeoVince TT?

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Yamaha Aerox wydech i rolki
Twoje informacje:




Back to top button