Yamaha aerox - regulacja gaźnika, cylinder

Witam, posiadam yamahę aerox 50 i od kilku lat stoi w garażu nieużywana. Postanowiłem więc, że ją sprzedam lecz najpierw czeka ją mały remont. Kiedyś jadąc dość dziurawą drogą nie ominąłem jednego dołku i kolanko tłumika zahaczyło o dziurę i wyrwało kolanko razem ze szpilką od mocowania tłumika z cylindra. Pół śruby wyrwało, a pół zostało w gwincie cylindra. Próbowałem przewiercać, gwintować i dało to jako taki efekt lecz śruba już wchodzi krzywo i wypycha tłumik. Daje to taki efekt, że jakiej bym nie założył uszczelki, gruba, oryginalna i tak przepuszcza w tym miejscu spaliny i skuter po prostu pierdzi. Padło więc na wymianę cylindra i po przeczytaniu wielu opinii padło na cylinder TEC HQ 50. Do tego cylindra wymagana jest większa dysza główna, a więc pytanie brzmi jaką dyszę do cylindra zamówić? Do tego mam problem z wyregulowaniem gaźnika w aeroxie, gaźnik to dellorto PHBN 12 i kiedyś już za remont się brałem lecz zostawiłem to bo nie miałem czasu i wszystkie dysze zostawiłem wkręcone maksymalnie do końca. Wiem, że trzeba wkręcać do oporu i wykręcić, ale o ile obrotów nie mam pojęcia. Proszę więc o pomoc, jakiej wielkości dyszę założyć do cylindra TEC HQ 50 oraz jak wyregulować gaźnik. Z góry dziękuje za pomoc.

jeżeli to 50cm to reguluj na fabrycznej dyszy. dopiero jak się okaże że przy jeździe pełnym ogniem ma problemy to wsadzaj dysze co powiedzmy 5 większe i sprawdzaj

Ja gaźnik w 2t reguluje w ten sposób: Po pierwsze iglica na środku. Obrotów nie ruszam pierwsza śrubka od mieszanki oczywiście skuter nagrzany konkretnie. Odkręcam ja co pół obrotu do momentu aż zacznie się wkręcać na max obroty wtedy resztę koryguje śrubką wolnych obrotów potem test jeśli wszystko dobrze śmiga i łapie v max czyli zamyka licznik zostawiam. Po jakimś czasie sprawdzam świece a przez dziurkę w głowicy od świecy patrzę na stan tłoka czy nie okopcony.

Dziękuję za odpowiedź. Ogólnie to z tego co wytyczałem na forum mielocha to tec eco nie potrzebuje zmiany dyszy natomiast tec hq już tak bo ma trochę szersze kanały. Tylko nigdzie nie mogę znaleźć o ile większą dysze do niego zastosować. Wombat wiesz, zamawiam wszystko razem czyli cylinder + dysze bo nie mam zamiaru płacić 2x za przesyłkę i dlatego chcę wiedzieć jaką konkretnie wziąć bo jak będzie potrzebna to zapłacę za przesyłkę więcej niż za dysze. Mam jeszcze jedno pytanie ponieważ jestem trochę w tym zielony, czy w gaźniku pod pływakiem właśnie te dysze wraz z z dyszą główną też trzeba regulować? Czy można je wkręcić do oporu? Bo są na zewnątrz gaźnika tylko dwie do regulacji tj od mieszanki i i druga od jeszcze czegoś, ale zapomniałem od czego :smiley: I jeszcze jedno ważne pytanie, czy jeśli założę nowy cylinder to mogę na nowym regulować gaźnik ? Do tego zastanawiam się jak to jest z docieraniem nowego cylindra? Bo różnie piszą na necie. Proszę o odpowiedzi :slight_smile:

Pierwsza śrubka od strony filtra powietrza to mieszanka paliwowopowietrzna tym się zajmujesz pierwsze jak obroty wzrosną zmniejszasz jej śrubką od wolnych obrotów czyli tą drugą. Dysza w gaźniku jest tam gdzie mówisz jej się nie reguluje wkręcasz mocno i zostawiasz. Co do dyszy to zależy jaką masz obecnie ale kup z 3 tak jak wambad mówił co 5 w górę czyli powiedzmy że masz 68 to kup 75,80,85 i po kolei sprawdzaj choć podejrzewam że ruszy już jak należy od tej pierwszej. Docieranie ? podstawa nie przegrzać bo sklei ci się tłok z cylinder i robota od nowa. 15 Km i zostawiasz to pełnego wystygnięcia. Pierwsze 30 Km spokojnie później normalnie mając na uwadze ilość przejechanych kilometrów i odpoczynek. co jakiś czas manetka do spodu na 5-7 sekund i odpuszczasz. Ma się dotrzeć w pełnym zakresie obrotów a nie mulic 300 km po 45 Km/h i później kolejne 300 do 60 bo to gówno a nie docieranie.
https://zapodaj.net/images/085f0ccf35054.jpg

Czerwona mieszanka żółta wolne obroty.

Dzięki Czoki! Naprawdę mi pomogłeś i wyjaśniłeś to w taki sposób w jaki tego oczekiwałem. Dam później znać w tym temacie jak mi z tym wszystkim poszło :smiley:

ok

a wystarczylo wpisac w google “regulacja gaźnika 2T” i łacznie z filmami na YT byś wszystko dostał pod nos że już o wielu poradnikach tu a portalu nie wspomnę

Jesteś moderatorem więc wiesz, że po to jest to forum, aby osoby, które mają problem pytały się osób które się na tym znają :slight_smile: Tak nie jestem ułomny, zanim napisałem ten temat szukałem info na różnych forach, stronach i yt i na yt jest fajny poradnik, ale jak wyczyścić gaźnik 2t, a nie jak go wyregulować, a inne filmy to filmy 3-5 letnie gdzie regulują chinole lub simsony, więc nic tam nie znalazłem. Natomiast przeszukałem masę wątków na mielochu i nie trafiłem na temat gdzie było napisane jaka dysza siedzi w ori gaźniku oraz nic nie znalazłem o regulacji od 0, było tylko, że najlepiej ustawić gaźnik tak jak było wcześniej i zapamiętać obroty dyszy, jedyne czego sie dowiedziałem to jak ustawić mieszankę w tym konkretnym dellorto phbn 12 :slight_smile: Także tak, ale poza tym dzięki Wombat za wcześniejszą pomoc.

Witam ponownie w oczekiwaniu na przyjście cylindra postanowiłem wziąć się za gaźnik. Wykręciłem go i zdjąłem pływak.

https://zapodaj.net/4c89dbe75781b.png.html

Na zielono jest dysza główna. Moje pytanie brzmi czy te dysze obok dyszy głównej zaznaczone odpowiednio na żółto i czerwono też wkręca się do oporu?

Tak do oporu tylko po co je ruszasz ?

Pytam tak dla pewności :stuck_out_tongue: Chcę je wykręcić i przedmuchać sprężonym powietrzem bo i tak czyszczę gaźnik.