Yamaha aerox problem z wysokimi obrotami

Witam mój problem polega na tym ,że przed czyszczeniem wkładki filtra powietrza normalnie wszystko pięknie było a po czyszczeniu gdy jadę na wolnych obrotach to jest ok a jak chce dodać więcej gazu to przerywa i po jakieś chwili dopiero dostaje moc.
Czy trzeba zmniejszyć dawkę powietrza lub co innego ? proszę wymienić to sprawdzę.
Dodam też ,że kupiłem ją wczoraj 23.05.2015 i było wszystko dobrze.
Dodam jeszcze ,że wykręciłem świece (wyczyściłem szczotką drucianą) i jest trochę stara ta świeca i przejechałem około 2km i było dobrze i znowu to samo jestem na 80% pewny ,że to świeca ale jeśli ktoś by miał pomysł jeszcze czemu tak jest to niech napisze
Jeśli zły dział to proszę o przeniesienie.

Proszę o szybką poradę .

Jeżeli skuterek dostaje na początku muła, to najczęściej dlatego, że jest zbyt duża dawka paliwa i go zalewa.

Wymieniłem świece i dalej tak samo jak jest za duża dawka paliwa to wiem ,że iglice się ustawia i ale niech mi ktoś powie co i jak mam robić po kolei.

Ustawia, to się gaźnik. Przy dobrze wyregulowanym gaźniku nie ma potrzeby ruszać iglicę. Po czyszczeniu filtra mogłeś zmienić wartości powietrza dochodzące do cylindra. Możliwe, że masz ustawiony gaźnik pod brudny filtr. Nie zapominaj, że gaźnik jest bardzo czułym elementem układu paliwowego.

Ogólnie to jest drugi problem który mam bo z końcówki wydechu sportowego leci mi olej i czytałem ,że trzeba zwiększyć dawkę powietrza by nie leciał.

Jeżeli olej dostarczasz poprzez dozownik, to wpierw go porządnie wyreguluj. Dozownik nie dostarcza oleju wprost d cylindra lecz go gaźnika, a ten dopiero wraz z paliwem przekazuje go do silnika. Jeżeli silnik dostaję zbyt dużo oleju, to go muli i to by tłumaczyło lagi na starcie.

olej może smarkać z wydechu bo albo dozownik podaje za dużo albo jest za bogata mieszanka i olej w niej sie nie spala jak powinien

chciałem ogólnie wyrzucić dozownik i zatkać pompę oleju i mieszać sobie sam ,ponieważ nie za bardzo wiem jak się reguluje pompę a nie chce jeszcze pogorszyć sprawy.

Dość prosto. Na dźwigni pompy powinna znaleźć się kreska - znacznik, taka sama jest na samej pompie. Na pancerzu linki masz śrubkę, którą napinasz bądź poluźniasz linkę regulując tym samym przepustnicę pompy. Musisz tak napiąć linkę aby obydwa znaczniki zgrały się z sobą.

Dzisiaj lub jutro będę rozbierał te plastiki i spróbuje zrobić tak jak kolega wyżej mi napisał a zaś napisze czy regulacja coś pomogła czy nie.

Dzisiaj myślałem i przypomniałem sobie ,że po zmianie oleju na platinum moto 2t (półsyntetyczny) zaczął tak jeździć czy mogła być tego przyczyny poprzedni olej był o barwie jasno niebieskiej.

Nie znam się dokładnie na olejach, ale ja zawsze miałem kontakt z olejami do 2T, które miały zawsze kolor malinowy z ta tez ich popularna nazwa - malinka.

ale mogła być przyczyna ,że pompa oleju była przystosowana do innego oleju (olej był ten mniej gęsty ten poprzednio co był w dozowniku)
ten co ja kupiłem to jest gęsty.

Jak już mówiłem nie znam się na olejach. Aczkolwiek biorąc pod uwagę, że dozownik dozuje olej do gaźnika, a ten dopiero do cylindra, to nie może być za gęsty, żeby nie utrudniać dostania się w odpowiednie miejsce.