Yamaha Aerox 50ccm - Duży problem.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #642665 Reply
    VacoSQ
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 6
    • Postów: 8

    Witam posiadam Yamahę Aerox 50ccm z 2007r. Przez kilka miesięcy remontowałem swojego aeroxa i wczoraj nadszedł dzień odpalenia. Rzeczy jakie w nim wymieniłem to :

    Cylinder TEC HQ 50 + nowe uszczelki
    Wydech Tecnigas next-r
    Wariator polini super speed 9-rolkowy + nowe rolki polini 4g oraz pasek napędowy polini (dzwon i sprzęgło seria) W sprzęgle siedzi sprężyna dociskowa z zestawu polini 22KG oraz sprężynki polini niebiesie.
    Króciec ssący TEC + nowa uszczelka
    Cały gaźnik wyczyszczony razem ze zbiorniczkiem, dyszami oraz śrubkami od regulacji mieszanki oraz obrotów.
    Dysza główna w gaźniku 88
    Puszka filtra powietrza została wyczyszczona + wsadziłem nowy filtr naraku bez nasączania olejem.
    Wyczyściłem całą pokrywę cylindra z osadu oraz przepłukałem wszystkie węże od chłodnicy, aerox został zalany nowym płynem chłodniczym.

    Z mniej ważnych rzeczy jeszcze sporo by pisać, lecz wymieniłem te najważniejsze.

    Więc problem polega na tym iż odpaliłem go wczoraj i gdy się rozgrzał kilkanaście minut postanowiłem się przejechać. Gdy dodaję gazu na pół manetki przyspiesza bardzo opornie i gdy dodam gazu do końca manetki zaczyna przerywać i tracić moc. Gdy odejmę gazu jest ok tyle, że prędkość wynosi 45 km/h. Rozpędza się do max 50- kilu km/h nie dociskając manetki do oporu, gdy przy tej prędkości daję do oporu, dzieję się to samo, czyli zaczyna przerywać i tracić moc tak jakby coś go dusiło. Do tego zauważyłem, że wypluwa olej przez wydech, po kilkunastu minutach jazdy i testowania praktycznie część wydechu przy silencerze jest uwalona na czarno. Gdy odkręcę dość sporo śrubę od regulacji mieszanki i dostaję więcej powietrza i bogatą mieszankę przyspiesza lepiej, ale dzieje się to samo przy odkręceniu manetki do oporu. Proszę o jakąś pomoc w tym temacie.

    #642678 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 377
    • Postów: 21 432

    za wielka ta dysza na 50cm wg mnie
    po drugie jak wykrecasz śrube to nie wzbogacasz a zubażasz mieszanke (wiecej powietrza) co by też sugerowało że tam jest za dużo paliwa a za mało powietrza.
    mieszanka bogata/uboga oznacza „bogatość” w paliwo a nie powietrze. A ty kręcisz powietrzem własnie

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #642683 Reply
    VacoSQ
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 6
    • Postów: 8

    Dzięki za odpowiedź, właściwie ciekawe jest to, że na poprzednim zestawie z wydechem leovince ZX + seryjnym cylindrze, seryjnym króćcu ssącym dysza spisywała się znakomicie i przez kilka lat jazdy wszystko było jak najbardziej ok (zestaw musiałem zmienić z racji uszkodzeń). Dyszę zostawiłem tak jak jest, ponieważ przy opisie cylindra tec hq nawet pisało, żeby zastosować większą dyszę z racji większych kanałów. Co do śrub regulacji na gaźniku dellorto PHBN 12mm w minarelli LC czyli yamaha aerox, lewa śruba jest od regulacji obrotów, a prawa od regulacji mieszanki paliwowo powietrznej. Tak wiedziałem o tym, że chodzi o paliwo, a nie powietrze, ale wydawało mi się, że właśnie jest na odwrót – wykręcając jest bogatsza, wkręcając uboższa. Dobra dodam do tego wszystkiego kilka rzeczy. Dzisiaj się z tym ponownie bawiłem i sprawa jest ciężka bo kompletnie nie wiem co może być nie tak. Zdjąłem całą puchę filtra powietrza i gdy przytrzymuje ssanie aerox idzie jak szalony, gdy ssanie puszczam, dzieję się to samo co opisałem wcześniej czyli brak mocy, przerywanie itd po odkręceniu manetki. Druga sprawa, gdy filtr jest założony ten sposób już nie działa, pompowanie ssania powoduje zgaśnięcie silnika. Idąc dalej, wypróbowałem każdy ząbek na iglicy i efekt zerowy. Odkręciłem świece i zauważyłem, że jest czarna i osmolona, jeszcze nie wiem co to oznacza. Wyczytałem również, że powodem może być źle podłączona masa, sprawdziłem wszystkie sposoby i nic, dalej jest to samo. Proszę o pomoc bo nie wiem co robić dalej, a jednak zależy mi na tym by samemu do tego dojść.

    #642687 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 377
    • Postów: 21 432

    skoro bez filtra (kiedy na dolocie nie ma restrykcji) i przy dolaniu paliwa (ssanie) idzie jak głupi to bym sie pokusił o wniosek że ten cylinder potrzebuje jednak więcej zarówno powietrza jak i paliwa – wiec może ta dysza jest nawet za mała ale zadziała poprawnie tylko wtedy jak wymienisz filtr powietrza na mniej restrykcyjny airbox lub stożek (odradzam).
    a standardowo na wszelki wypadek zmierz sobie kompresje bo może to niekoniecznie jest dobrze złożone i jazdy są stąd że kompresja jest za niska. CZarna i osmolona swieca oznacza złe spalanie – bo albo apliwa jest za duzo (lub powietrza za mało) albo kompresja jest zbyt niska żeby proces odparowania paliwa i spalania przeszedł prawidłowo

    #642690 Reply
    VacoSQ
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 6
    • Postów: 8

    Dzięki Wombat widać, że posiadasz wiedzę na ten temat i znasz się na rzeczy. Z tego co wyczytałem, wielkość tej dyszy jest wystarczająca mimo wszystko tec hq to tylko 50ccm, ludzie pisali, że jeżdżą normalnie na mniejszej dyszy przy 70ccm, ale tak jak wspomniałeś może to być wina komprechy. Jutro mam w planach zmienić dyszę na mniejszą bo posiadam jeszcze 78, podwyższę iglicę na drugi ząbek i zobaczę jak będzie się zachowywał przy cieńszym oryginalnym wkładzie filtra. Jak to nie zadziała to zmierzę kompresję, a potem zostaje mi już tylko dobry mechanik, który się na tym zna jeśli to nie wypali. Dam znać w temacie jutro. Pozdrawiam

    #642692 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 377
    • Postów: 21 432

    tak sie do konca nie sugeruj na czym inni jezdzą bo to zalezy od tego jaki mają wydech, jaki filtr, jak długi króciec no i przede wszystkim jakiej srednicy gaźnik – wszystko ma wpływ na napełnianie cylindra a zatem i na moc. dysza 70 w 19mm gaźniku to bardziej wydajny zestaw niż dysza 100 w 12mm gazniku. cylinder 50cm też może być taki co ma 4,5KM a może miec i 6KM – a to prawie 50% więcej i regulacja kompletnie inna.
    zmienisz jedna z tych rzeczy i zaczynasz od poczatku regulacje. z inną siłą zasysa cylinder z odpowiednią kompresją a z inna siłą cylinder z osłabioną kompresją. wysokie ciśnienie to wysoka temperatura i łatwiej odparować odpowiednią ilośc mieszanki. spada kompresja i ta sama dawka paliwa staje się za duża.

    jak robisz w silniku jedna rzecz to mniej wiecej wiesz co zmieniasz i co pod to regulować. jak robisz kilka to otrzymujesz zestaw JAKIŚ o bliżej nie znanych parametrach i wymaganiach co do osprzetu i nastaw. musisz sobie coś założyć i od tego wyjść a potem poprawiać.

    Teoretycznie fabryczny cylinder aeroxa ma około 6KM i dobrze pracuje z gaźnikiem 17mm dysza ~70 i jakims lajtowym wydechem typu next-r lub leo tt. seryjnie tam był gaźnik 12mm i dysza cos koło 62 (przy wszystkich blokadach).

    #642694 Reply
    Skuterowicz
    Uczestnik
    • 33
    • Postów: 387
    • Postów: 420

    dorzucę dwa pytania 😀
    jeżeli kupiłem gaźnik pod „daną” pojemność i pisało, że jest neutralnie wyregulowany to powinienem go regulować czy zostawić?
    kupiłem mocniejszą cewkę zapłonową i przy odpalonym silniku kierunkowskazy mi praktycznie nie migają, wymienić na zwykłą?

    #642708 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 377
    • Postów: 21 432

    nie ma czegoś takiego jak „neutralnie wyregulowany gaźnik” – chyba że do skutera sprzedawcy. To co w jego skuterze jest „neutralne” (cokolwiek to oznacza) u ciebie może być za bogate lub za ubogie

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Yamaha Aerox 50ccm - Duży problem.
Twoje informacje:




Back to top button