Yamaha Aerox 2008r. lekka modernizacja

Witam serdecznie forumowiczów!

Zgłaszam się do was z prośbą, otóż przyszedł czas na modernizacje mojego roxa, a ja w tym temacie leże i kwicze...
Dlatego też piszę ten temat z nadzieją, że pomożecie mi : )

Otóż tak, na pewno potrzebuje sportowych czesci (nie wiem czy tak się określa części które mają na celu zwiększenie osiągów, nie ich degradacje) lecz nie drogich, chciałbym się zmieścić w budżecie 1000zł.

Z tego co wyczytałem, piszczenie przy starcie i nie tylko (jak wchodzi na sprzęgło i schdodzi ze sprzęgła) to wina sprzęgła, które wypadałoby wymienić, dobrze by było jakbyście mnie utwierdzili w tym przekonaniu ;)

Na pewno przyda mi się nowy wario razem z rolkami (wolałbym przyspieszenie, ale nie wiem czy damy rade bez utraty v=max 100km/h.)
Tłumik jest chyba seryjny, w każdym bądź razie nic w nim nie dotykalem, możliwe że ma gaznik większy (troszku wiecej pali niż 3,0L na sto, koło 3,5L) jeśli warto wymienić (poprawi to osiągi) a nie będzie to duży koszt, to nowy tłumik wchodzi w gre.
Cylindra nie chce ruszać.

I tutaj kończy się moja wiedza.... Mam nadzieje, że doradzicie mi dobrze co wymienić by poprawić osiągi i zmieścić się w stosunkowo niskim budzecie.

Liczę na poważne odpowiedzi.
Pozdrawiam.

sprzęgło Motoforce Evolution, dzwon sprzęgła Stage6 WingCooler, wariator Malossi Multivat/Stage6Sport Pro/Pollini... i w zasadzie wydałeś 1000zł.
może ci wystarczy na jakiś używany wydech.
I na seryjnym cylindrze nie masz Vmax 100km/h - chyba że wg licznika - a ten może sobie pokazywac co chce.

Dzięki za szybką i rzetelną odpowiedź :)

Plus minus 5km/h, a w sumie to i nawet 10km/h może być, bo o tyle mogą przekłamywać liczniki, aczkolwiek jechał za mną znajomy w swoim aucie mając 90 na liczniku, a ja jeszcze mu uciekalem hehe
Mam na budziku 80km/h, ale licznik zamykam mniej wiecej do tego miejsca:
https://zapodaj.net/d6067552f23b0.jpg.html

Szczerze mówiąc, czy caly seryjny to nie wiem, sprowadzany ze Szwajcarii także wszystko możliwe.

Według twojej własnej opinii i doświadczenia, który z wymienionych przez Ciebie wariatorów byś wybrał?
Jak napisałem, w tym temacie jestem zielony, a Ty mi jeszcze wybór dajesz :D
Pozdrawiam!

Poczytałem i postawiłem na Stage 6 SP, łącznie wyszło:
624,59 PLN
Sprawdzałem na stronie Mieloch, chyba dobra jakościowo jak i cenowo strona z częściami? :)

A więc jeszcze zostało po zaokrągleniu 400zł, nie taka mała sumka, co jeszcze można by wymienić? Tłumik dużo da, czy lepiej korbowody?
A no i jaki pasek do wario?
Coś czytałem że kewlarowych nie ma sensu, szybciej sie wariator zużywa.

Witam, czy kasę na fachowca policzyłeś? Z całym szacunkiem,Ty raczej słabo ogarniasz mechanikę cytat - ,,Tłumik dużo da, czy lepiej korbowody?".Radziłbym bolid zaprowadzić do pewnego mechanika.

Miałem nadzieje, że za wyregulowanie dużo nie wezmą, zamontować dam rade, mam sąsiada mechanika ( w skuterach też lubi pogrzebać) no i w rodzinie złota rączka (zawsze mogę liczyć na pomoc przy skuterze, nie raz już uratował dupe).

Na wstępie napisałem, że ten temat to nie moja działka :D
Dlatego też poradzam się na forum jak widać :)

Ile mniej wiecej wydam na regulacje? Montaż i wymiana części nie bedzie problemem.
Moge stówe dorzucić, może 150, jeśli będzie brakować do tłumika, juz po odliczeniu kosztów regulacji.
Pozdrawiam.

twój seryjny vmax to realne MOŻE 80km/h - liczniki w aeroxach pokazują cuda i to fakt znany przyrodzie. Przejedź się z GPSem a nie za lub przed znajomym samochodem.
części faktycznie potaniały.
Na wydech ci jednak nie starczy. Ale skoro masz seryjny cylinder to i ten wydech ma taki sobie sens.
Dołóż do tych zakupów pasek bando/dayco/Stage6, dołóż przeciwtalerz

Jakoś muszę ogarnąć zrobić pomiar GPS'em w telefonie, jeżeli będę mógł sprawdzić na janosiku największą prędkość na danej trasie, to zrobie Ci SS i pokaże wynik, ciekaw jestem ile mnie mój budzik okłamuje.

Gdzies czytając o tym wario Stage6 PS ktoś chwalił pasek bando, porownam z pozostałymi (zobacze jakieś testy czy cos w tym guście) i zadecyduje.
A przeciwtalerz jakiś szczególny polecasz czy wziąć po prostu tej samej firmy co wario?

Jak dobrze pójdzie to zmieszcze się w tysiaku razem z regulacją, podjadę jutro do serwisu, z tego co slyszalem opinie ma bardzo dobre i (niby) jeden z lepszych w województwie.

pasek Stage6 Performance Belt to jest własnie produkt bando. Bando i Dayco to sensowne paski.
Ja do wariatora S6 mam talerz Motoforce Racing - ma tą zalete że ma sam na sobie i wentylator i nie wymaga tej gwiazdki/podkładki przy montażu.
Tylko że jak zmienisz i wariator i przeciwtalerz i sprzęgło i dzwon to się kompletnie zmieni masa tego układu. A to oznacza że rolki z którymi bedzie wariator w zestawie mogą być kompletnie z czapy. A nawet że spręzyna centralna z zestawu z wariatorem (a będzie S6 Medium) bedzie z czapy.
No i warto żeby warsztat dysponował blokadą wariatora do Stage a nie rozkręcał to patentem warsztatowym
Z regulacją może być straszna jazda.

Już troche poczytalem o regulacji, nie nastawialem się na to że będzie lekko :)
Na mielochu jednak nie będzie dzwonu sprzegła, nie wiedza nawet kiedy i czy w ogole będzie dostawa.
Zdecydowalem się zamawiać ze strony scooterkingz, nawet taniej, bez przeciwtalerza "tylko" 671zł
Niestety na tej stronie polecony przez ciebie przeciwtalerz jest niedostępny... jakaś dobra lub lepsza alternatywa? Ten Motoforce Racing kosztuje 65, to przyjmijmy ze do 80zł jakiegoś innego mógłbym łyknąć, tylko jakiego?
Mam nadzieję, że znajdziesz cos dobrego i tak już mi bardzo pomogleś, za co jestem wdzięczny!

ale tam s Naraku, Pollini, Stage6. Bierz Stage to bedzie komplet

Ok wszystko git, jeszcze jedna sprawa, bo nie chce sie wjebać i kupić nie to co trzeba...
Zestaw rolek różnej ciężkości, sprezyna centralna i sprezynki sprzegła, jakie lub jaki zestaw wziąć sprężyn, bo z tego co czytalem będę musiał się pobawić i poustawiać różne.
Na bank potrzebuje jakiejś twardszej od sprzegła, zeby startował z wyzszych obrotów.
Pozdrawiam!

szukaj w necie podobnego setupu i informacji na czym wyregulował. to sobie oszczędzisz może części wydatków

Tak myślałem, żeby szukać kogoś z takim zestawem jak ja, a nóż ktoś sie znajdzie kto regulował swojego roxa i opisywał to wszystko na jakims forum.
Dzieki za pomoc!
Pozdrawiam!

forum mieloch, scooterkingz. znajdą sie. ale to i tak nigdy nie jest dokładnie to co u ciebie

Witam serdecznie, to znowu ja!

Części doszły, w ubiegłą sobotę zabrałem się za wymianę części i już na starcie był pierwszy problem...
Jak zdemontować wariator? Nie miałem specjalistycznych narzędzi, po krótkiej naradzie z rodzinną złotą rączką poradziłem sobie z tym problemem, patentem partyzanckim wariator seryjny został zdjęty i założony nowy.
I tutaj kolejna przeszkoda, zamówiłem przeciwtalerz o złej średnicy wału, za mały (omyłkowo zamówiłem do peugeot'a) nic nie dało się zrobić, więc tymczasowo zamontowałem stary.
No więc jak to w życiu bywa, jak sie coś jebie, to jebie sie wszystko, nie jestem w stanie odkręcić sprzęgła, próbowałem patentami internetowymi, bez skutecznie, nie mam spawarki żeby zrobić samemu klucz, a nie chce powyginać sprzęgła, przyda się na kiedyś.
Dziś lub jutro pojade do znajomego po klucz udarowy, wtedy powinno być cacy.
Pasek wymieniłem bez zdejmowania sprzęgła (patent sąsiada), zdziwiłem się troche, bo pasek był ten sam, który kupiłem hehe tylko już luźny mocno.

A na koniec zaskoczę miło, po wymianie samego wariatora i paska, skuter zbiera sie 2 jak nie 3 razy lepiej (rolki 5g które były w zestawie z wario, centralka nie ruszana, jak będę miał klucz udarowy to zmienie)
Nawet nie pomyślałbym, że będzie tak zapierdalał, a to jeszcze nie koniec tuningu.

Póki co pokrywa nałożona, ale bez uszczelki, nie wkreciłem jeszcze wszystkich śrubek (jedna wpadła mi do kanału, wyjmę ją jak sprzęgło będę montował) plastiki nie zalożone, kufer tez luzny.
Przejechałem się kawałek przed domem żeby sprawdzić i zauważylem dziwny dźwięk którego nie było, tzn być może jest to naturalny dźwięk na nowym pasku lub cos, po prostu nie wiem.
Czy po zmianie części dźwięk wydawany przez silnik może się zmienić?
Dodam, że dźwięk ten pojawia się jak przekrece manete i wbije na wyzsze obroty, jak puszcze to dzwiek znika (cieżko to wytlumaczyć, najprościej po prostu pojawił sie nowy dźwiek którego wcześniej nie było : ) )
Mam nadzieje, że ktoś już kiedyś miał taka sytuacje i jest w stanie mi to wytłumaczyć.

Pozdrawiam serdecznie!

mamy ci odpowiedzieć czy dźwięk którego nikt nie słyszał oprócz ciebie jest rzeczą normalną czy nie?
:)
ja nie mam takiego skilla.

Nie nie, nie zrozumiales :)
Czy to normalne, ze po wymianie części dźwięk silnika się zmienia?
Ów dźwięk zademonstruje po zmianie sprzęgła, bo póki co nie odpalam go nawet, czeka w szopie.

zrozumiałem - ale nie słyszałem.
Zależy który dźwięk i skąd. do tego jak robiliście jakieś patenty to mogliście nadwyrężyć lub wygiąć oś lub wał i to też ma prawo teraz inaczej pracować. Do tego odpalasz nie do końca poskręcany.

Czyli tak jak myślałem.
Jak wszystko poskrecam wrzuce filmik