Yamaha Aerox 2008r. lekka modernizacja

Tagi: , , ,

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #313512
    Flap
    Uczestnik
    • Postów: 40

    Witam serdecznie forumowiczów!

    Zgłaszam się do was z prośbą, otóż przyszedł czas na modernizacje mojego roxa, a ja w tym temacie leże i kwicze…
    Dlatego też piszę ten temat z nadzieją, że pomożecie mi : )

    Otóż tak, na pewno potrzebuje sportowych czesci (nie wiem czy tak się określa części które mają na celu zwiększenie osiągów, nie ich degradacje) lecz nie drogich, chciałbym się zmieścić w budżecie 1000zł.

    Z tego co wyczytałem, piszczenie przy starcie i nie tylko (jak wchodzi na sprzęgło i schdodzi ze sprzęgła) to wina sprzęgła, które wypadałoby wymienić, dobrze by było jakbyście mnie utwierdzili w tym przekonaniu 😉

    Na pewno przyda mi się nowy wario razem z rolkami (wolałbym przyspieszenie, ale nie wiem czy damy rade bez utraty v=max 100km/h.)
    Tłumik jest chyba seryjny, w każdym bądź razie nic w nim nie dotykalem, możliwe że ma gaznik większy (troszku wiecej pali niż 3,0L na sto, koło 3,5L) jeśli warto wymienić (poprawi to osiągi) a nie będzie to duży koszt, to nowy tłumik wchodzi w gre.
    Cylindra nie chce ruszać.

    I tutaj kończy się moja wiedza…. Mam nadzieje, że doradzicie mi dobrze co wymienić by poprawić osiągi i zmieścić się w stosunkowo niskim budzecie.

    Liczę na poważne odpowiedzi.
    Pozdrawiam.

    #313513
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 977

    sprzęgło Motoforce Evolution, dzwon sprzęgła Stage6 WingCooler, wariator Malossi Multivat/Stage6Sport Pro/Pollini… i w zasadzie wydałeś 1000zł.
    może ci wystarczy na jakiś używany wydech.
    I na seryjnym cylindrze nie masz Vmax 100km/h – chyba że wg licznika – a ten może sobie pokazywac co chce.

    REKLAMA

    RZUĆ WYZWANIE MIASTU Z BMW G 310 R

    Obudź się z uśmiechem na twarzy bo każdy dzień z BMW G 310 R to szansa na spróbowanie czegoś nowego. Kompletny pakiet ma wszystko, czego potrzebujesz – w tym nowoczesne światło do jazdy dziennej. Dzięki zoptymalizowanemu silnikowi z Ride by Wire i sprzęgłem z funkcją Anti-Hopping pojazdem jeździ się intuicyjnie i zwinnie, niezależnie od tego, czy wybierasz się do pracy, na randkę czy poza miasto. Przekonaj się o zwrotności, łatwości obsługi i sportowym charakterze G 310 R i każdego dnia stawiaj sobie nowe, większe wyzwania.

    #313514
    Flap
    Uczestnik
    • Postów: 40

    Dzięki za szybką i rzetelną odpowiedź 🙂

    Plus minus 5km/h, a w sumie to i nawet 10km/h może być, bo o tyle mogą przekłamywać liczniki, aczkolwiek jechał za mną znajomy w swoim aucie mając 90 na liczniku, a ja jeszcze mu uciekalem hehe
    Mam na budziku 80km/h, ale licznik zamykam mniej wiecej do tego miejsca:
    https://zapodaj.net/d6067552f23b0.jpg.html

    Szczerze mówiąc, czy caly seryjny to nie wiem, sprowadzany ze Szwajcarii także wszystko możliwe.

    Według twojej własnej opinii i doświadczenia, który z wymienionych przez Ciebie wariatorów byś wybrał?
    Jak napisałem, w tym temacie jestem zielony, a Ty mi jeszcze wybór dajesz 😀
    Pozdrawiam!

    #313515
    Flap
    Uczestnik
    • Postów: 40

    Poczytałem i postawiłem na Stage 6 SP, łącznie wyszło:
    624,59 PLN
    Sprawdzałem na stronie Mieloch, chyba dobra jakościowo jak i cenowo strona z częściami? 🙂

    A więc jeszcze zostało po zaokrągleniu 400zł, nie taka mała sumka, co jeszcze można by wymienić? Tłumik dużo da, czy lepiej korbowody?
    A no i jaki pasek do wario?
    Coś czytałem że kewlarowych nie ma sensu, szybciej sie wariator zużywa.

    #313516
    wuja69
    Uczestnik
    • Postów: 128

    Witam, czy kasę na fachowca policzyłeś? Z całym szacunkiem,Ty raczej słabo ogarniasz mechanikę cytat – ,,Tłumik dużo da, czy lepiej korbowody?”.Radziłbym bolid zaprowadzić do pewnego mechanika.

    #313517
    Flap
    Uczestnik
    • Postów: 40

    Miałem nadzieje, że za wyregulowanie dużo nie wezmą, zamontować dam rade, mam sąsiada mechanika ( w skuterach też lubi pogrzebać) no i w rodzinie złota rączka (zawsze mogę liczyć na pomoc przy skuterze, nie raz już uratował dupe).

    Na wstępie napisałem, że ten temat to nie moja działka 😀
    Dlatego też poradzam się na forum jak widać 🙂

    Ile mniej wiecej wydam na regulacje? Montaż i wymiana części nie bedzie problemem.
    Moge stówe dorzucić, może 150, jeśli będzie brakować do tłumika, juz po odliczeniu kosztów regulacji.
    Pozdrawiam.

    #313518
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 977

    twój seryjny vmax to realne MOŻE 80km/h – liczniki w aeroxach pokazują cuda i to fakt znany przyrodzie. Przejedź się z GPSem a nie za lub przed znajomym samochodem.
    części faktycznie potaniały.
    Na wydech ci jednak nie starczy. Ale skoro masz seryjny cylinder to i ten wydech ma taki sobie sens.
    Dołóż do tych zakupów pasek bando/dayco/Stage6, dołóż przeciwtalerz

    #313524
    Flap
    Uczestnik
    • Postów: 40

    Jakoś muszę ogarnąć zrobić pomiar GPS’em w telefonie, jeżeli będę mógł sprawdzić na janosiku największą prędkość na danej trasie, to zrobie Ci SS i pokaże wynik, ciekaw jestem ile mnie mój budzik okłamuje.

    Gdzies czytając o tym wario Stage6 PS ktoś chwalił pasek bando, porownam z pozostałymi (zobacze jakieś testy czy cos w tym guście) i zadecyduje.
    A przeciwtalerz jakiś szczególny polecasz czy wziąć po prostu tej samej firmy co wario?

    Jak dobrze pójdzie to zmieszcze się w tysiaku razem z regulacją, podjadę jutro do serwisu, z tego co slyszalem opinie ma bardzo dobre i (niby) jeden z lepszych w województwie.

    #313527
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 977

    pasek Stage6 Performance Belt to jest własnie produkt bando. Bando i Dayco to sensowne paski.
    Ja do wariatora S6 mam talerz Motoforce Racing – ma tą zalete że ma sam na sobie i wentylator i nie wymaga tej gwiazdki/podkładki przy montażu.
    Tylko że jak zmienisz i wariator i przeciwtalerz i sprzęgło i dzwon to się kompletnie zmieni masa tego układu. A to oznacza że rolki z którymi bedzie wariator w zestawie mogą być kompletnie z czapy. A nawet że spręzyna centralna z zestawu z wariatorem (a będzie S6 Medium) bedzie z czapy.
    No i warto żeby warsztat dysponował blokadą wariatora do Stage a nie rozkręcał to patentem warsztatowym
    Z regulacją może być straszna jazda.

    #313730
    Flap
    Uczestnik
    • Postów: 40

    Już troche poczytalem o regulacji, nie nastawialem się na to że będzie lekko 🙂
    Na mielochu jednak nie będzie dzwonu sprzegła, nie wiedza nawet kiedy i czy w ogole będzie dostawa.
    Zdecydowalem się zamawiać ze strony scooterkingz, nawet taniej, bez przeciwtalerza „tylko” 671zł
    Niestety na tej stronie polecony przez ciebie przeciwtalerz jest niedostępny… jakaś dobra lub lepsza alternatywa? Ten Motoforce Racing kosztuje 65, to przyjmijmy ze do 80zł jakiegoś innego mógłbym łyknąć, tylko jakiego?
    Mam nadzieję, że znajdziesz cos dobrego i tak już mi bardzo pomogleś, za co jestem wdzięczny!

    #313734
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 977

    ale tam s Naraku, Pollini, Stage6. Bierz Stage to bedzie komplet

    #313741
    Flap
    Uczestnik
    • Postów: 40

    Ok wszystko git, jeszcze jedna sprawa, bo nie chce sie wjebać i kupić nie to co trzeba…
    Zestaw rolek różnej ciężkości, sprezyna centralna i sprezynki sprzegła, jakie lub jaki zestaw wziąć sprężyn, bo z tego co czytalem będę musiał się pobawić i poustawiać różne.
    Na bank potrzebuje jakiejś twardszej od sprzegła, zeby startował z wyzszych obrotów.
    Pozdrawiam!

    #313746
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 977

    szukaj w necie podobnego setupu i informacji na czym wyregulował. to sobie oszczędzisz może części wydatków

    #313769
    Flap
    Uczestnik
    • Postów: 40

    Tak myślałem, żeby szukać kogoś z takim zestawem jak ja, a nóż ktoś sie znajdzie kto regulował swojego roxa i opisywał to wszystko na jakims forum.
    Dzieki za pomoc!
    Pozdrawiam!

    #313770
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 977

    forum mieloch, scooterkingz. znajdą sie. ale to i tak nigdy nie jest dokładnie to co u ciebie

    #314175
    Flap
    Uczestnik
    • Postów: 40

    Witam serdecznie, to znowu ja!

    Części doszły, w ubiegłą sobotę zabrałem się za wymianę części i już na starcie był pierwszy problem…
    Jak zdemontować wariator? Nie miałem specjalistycznych narzędzi, po krótkiej naradzie z rodzinną złotą rączką poradziłem sobie z tym problemem, patentem partyzanckim wariator seryjny został zdjęty i założony nowy.
    I tutaj kolejna przeszkoda, zamówiłem przeciwtalerz o złej średnicy wału, za mały (omyłkowo zamówiłem do peugeot’a) nic nie dało się zrobić, więc tymczasowo zamontowałem stary.
    No więc jak to w życiu bywa, jak sie coś jebie, to jebie sie wszystko, nie jestem w stanie odkręcić sprzęgła, próbowałem patentami internetowymi, bez skutecznie, nie mam spawarki żeby zrobić samemu klucz, a nie chce powyginać sprzęgła, przyda się na kiedyś.
    Dziś lub jutro pojade do znajomego po klucz udarowy, wtedy powinno być cacy.
    Pasek wymieniłem bez zdejmowania sprzęgła (patent sąsiada), zdziwiłem się troche, bo pasek był ten sam, który kupiłem hehe tylko już luźny mocno.

    A na koniec zaskoczę miło, po wymianie samego wariatora i paska, skuter zbiera sie 2 jak nie 3 razy lepiej (rolki 5g które były w zestawie z wario, centralka nie ruszana, jak będę miał klucz udarowy to zmienie)
    Nawet nie pomyślałbym, że będzie tak zapierdalał, a to jeszcze nie koniec tuningu.

    Póki co pokrywa nałożona, ale bez uszczelki, nie wkreciłem jeszcze wszystkich śrubek (jedna wpadła mi do kanału, wyjmę ją jak sprzęgło będę montował) plastiki nie zalożone, kufer tez luzny.
    Przejechałem się kawałek przed domem żeby sprawdzić i zauważylem dziwny dźwięk którego nie było, tzn być może jest to naturalny dźwięk na nowym pasku lub cos, po prostu nie wiem.
    Czy po zmianie części dźwięk wydawany przez silnik może się zmienić?
    Dodam, że dźwięk ten pojawia się jak przekrece manete i wbije na wyzsze obroty, jak puszcze to dzwiek znika (cieżko to wytlumaczyć, najprościej po prostu pojawił sie nowy dźwiek którego wcześniej nie było : ) )
    Mam nadzieje, że ktoś już kiedyś miał taka sytuacje i jest w stanie mi to wytłumaczyć.

    Pozdrawiam serdecznie!

    #314179
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 977

    mamy ci odpowiedzieć czy dźwięk którego nikt nie słyszał oprócz ciebie jest rzeczą normalną czy nie?
    🙂
    ja nie mam takiego skilla.

    #314239
    Flap
    Uczestnik
    • Postów: 40

    Nie nie, nie zrozumiales 🙂
    Czy to normalne, ze po wymianie części dźwięk silnika się zmienia?
    Ów dźwięk zademonstruje po zmianie sprzęgła, bo póki co nie odpalam go nawet, czeka w szopie.

    #314242
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 977

    zrozumiałem – ale nie słyszałem.
    Zależy który dźwięk i skąd. do tego jak robiliście jakieś patenty to mogliście nadwyrężyć lub wygiąć oś lub wał i to też ma prawo teraz inaczej pracować. Do tego odpalasz nie do końca poskręcany.

    #314321
    Flap
    Uczestnik
    • Postów: 40

    Czyli tak jak myślałem.
    Jak wszystko poskrecam wrzuce filmik

    #315012
    Flap
    Uczestnik
    • Postów: 40

    Witam ponownie!
    Minęły dwa tygodnie, a ja dalej nie poskręcałem wszystkiego do kupy…
    U kumpla na warsztacie za pomocą klucza pneumatycznego poradziłem sobie z odkręceniem dzwonu i sprzęgła.
    Niestety okazało się, że zamówiłem nie ten dzwon co trzeba, patrzałem tylko czy mm się zgadzają i kupiłem model z innymi frezami niż ma mój Aerox.
    Kiedy sytuacja jest nieciekawa, życie lubi dopierdolić!
    Już wypełniałem formularz wymiany (minęło już ponad 2 tygodnie od obioru przesyłki, ale pan z działu gwarancji/wymiany powiedział, że jeśli jest w stanie nienaruszonym, to powinni wymienić jeśli opisze sytuacje na formularzu), sprawdzam ID produktu na stronie i co sie okazuje? Dzwon Stage6 pasujący do Aeroxa jest niedostępny…
    I tutaj jest mój problem, który mam nadzieję, że ktoś miły pomoże mi rozwiązać.
    Otóż zastanawiam się nad dwoma dzwonami:

    https://www.scooterkingz.pl/dzwon-sprzegla-naraku-v-rent

    i

    https://www.scooterkingz.pl/dzwon-sprzegla-stage6-rt

    W opisie dzwonu Naraku V-Rent jest napisane:
    „W sprzęgle utrzymywana jest stała niska temperatura co znacznie wydłuża żywotność sprzęgła oraz dzwonu, ale również znacznie poprawia przyspieszenie. Solidny pierścień zapobiega rozszerzaniu się dzwonu co zmniejsza możliwość uślizgu sprzęgła. Świetnie nadający się każdego poziomu tuningu”

    – stała niska temperatura co znacznie wydłuża żywotność sprzęgła oraz dzwonu (jak najbardziej na plus)
    – poprawia przyspieszenie (jeżeli to prawda, to nie mam nic przeciwko)
    – zmniejsza możliwość uślizgu sprzęgła (kolejny plus)

    Szkoda tylko, że nie napisali nic o wadach, ale kto sprzedając produkt pisze o wadach? 😀

    Bez zastanowienia brałbym stage6 R/T, jednakże musiałbym wtedy dopłacić, a nie wiem na jakich zasadach ta dopłata miałaby wyglądać (czy przelew czy dodatkowa zapłata po odbiorze) no i kolejne pieniądze (około 40zł), a 25zł na koszt przesyłki za wymiane przeciwtalerza ponosiłem i jeszcze poniosę za wymiane dzwonu więc zdecydowałbym się na to w ostateczności.
    Decyzję muszę podjąć przed 20:00, ponieważ dziś musiałbym wysłać formularz, gdyż z każdym dniem maleje szansa na wymianę.

    Czy opłaca brać sie ten dzwon Naraku V-Rent? Ktoś coś o nim mógłby mi powiedzieć?
    Szukałem na polskich stronach i żadnej opinii czy testu nie znalazłem….

    @Wombat
    Liczę na Twoją pomoc! Raz mi już bardzo pomogłeś mam nadzieję, że i teraz uda Ci się!

    A co do tego dziwnego dźwięku… Okazało się, że to zbyt wysokie obroty, tylko nie wiem czy to wina gaźnika czy może centralki, a może sprężynek od sprzęgła?
    Może opis tego pomoże rozwiązać problem.

    Otóż na biegu jałowym moim zdaniem obroty są normalne tzn nie zgaśnie, aczkolwiek na zimnym będzie „przygasał” dopóki się nie rozgrzeje lub będę dodawał troszkę gazu lub ssanie dusił co jakiś czas na dwie sekundy.
    Ale jak już się rozpędzę do 50km/h to po puszczeniu manetki bardzo wolno hamuje i zatrzymuje sie na 40km/h po czym obroty już nie schodzą (są dalej wysokie) dopiero jak wcisnę hamulec, to obroty trochę się zmniejsza, ale IMHO dalej są trochu za wysokie.
    Czego to może być wina? Źle wyregulowany gaźnik, centralka czy sprężynki od sprzęgła?

    Pozdrawiam serdecznie!

    @Edit
    Prawie bym zapomniał, na rolkach 5g (tych co były w zestawie z wario) zapierdalał ładnie ale jak wybiło 65km/h na budziku to jakby zaczął tracić moc, dałem 6g testowe (niestety myślałem, że 6g będzie nawet za ciężkie i wziałem rolki testowe 4,5, 5, 5,5, 6g) na tych 6g dalej za wysokie obroty…

    #315044
    Flap
    Uczestnik
    • Postów: 40

    Czasu nie było, a nikt nie odpowiadał, także zamówiłem tego Naraku V-Rent, mam nadzieję, że będzie to dobry wybór i nie wtopiłem na tym.

    Mimo wszystko byłbym rad jakby ktoś mógłby się wypowiedzieć o tym dzwonie.
    No i pozostaje kwestia zbyt wysokich obrotów… Czego to może być problem? Sprężynki oryginalne te co były żałożone, centralka ta co była do wario.

    #315046
    Michał Kowalewski
    Uczestnik
    • Postów: 63

    Jesli zbyt wysokie obroty przy ruszaniu a sprezynki oryginal to zapewne jest to wina lzeejszych rolek i tego ze musisz troszke pojezdzic zeby sie wszystko ulozylo. Ja tez tak mialem z nowym wario ze byly wysokie obroty a wszystko seria, lacznie z rolkami. Pojezdzilem i wsio sie ulozylo

    #315052
    Flap
    Uczestnik
    • Postów: 40

    Nie tylko przy ruszaniu, cały czas i nie schodzi z obrotów tak jak opisałem to wyżej:
    „Otóż na biegu jałowym moim zdaniem obroty są normalne tzn nie zgaśnie, aczkolwiek na zimnym będzie \\\”przygasał\\\” dopóki się nie rozgrzeje lub będę dodawał troszkę gazu lub ssanie dusił co jakiś czas na dwie sekundy.
    Ale jak już się rozpędzę do 50km/h to po puszczeniu manetki bardzo wolno hamuje i zatrzymuje sie na 40km/h po czym obroty już nie schodzą (są dalej wysokie) dopiero jak wcisnę hamulec, to obroty trochę się zmniejsza, ale IMHO dalej są trochu za wysokie.”

    Sprężynka niebieska, ta co już bylł założona na motofroce evolution, centralka ta co była w zestawie do stage6 sport pro, rolki aktualnie testowe 6g polini.
    Troche czytałem o regulacji, z tego co wyczytalem:
    „Jeśli wybierzemy słabą sprężynę, potrzebujemy małych sił, aby talerze wariatora naciskały jeden na drugi. Tutaj wystarczą lekkie rolki. Jeżeli wybierzemy silną sprężynę, potrzebne są większe siły. Potrzebujemy wtedy cięższe rolki. Z silniejszą sprężyną przy tych samych rolkach zwiększają się obroty silnika. Przy zastosowaniu słabszej sprężyny obroty się zmniejszają. „
    Jeżeli dobrze zrozumiałem to, przy miękkiej spreżynie lżejsze rolki, przy twardej cięższe?
    Ktoś ma informacje ile kg ma sprężyna która jest dołączona do wariatora?

    #315055
    Flap
    Uczestnik
    • Postów: 40

    Przed chwilą odpaliłem i sprawdzałem, po podniesieniu skutera na jałowym minimalnie ledwie zauwazalnie koło obraca się (na ciepłym) regulowałem tylko przy manetce, jak dojdzie dzwon postaram się wyregulować normalnie gaźnikiem, będę też musiał dozownik wyregulować, mokra końcówka, dymi po wyłączeniu jeżeli pojeżdżę na full manetki.

    Po dłuższej jeździe próbnej zaobserwowałem co następuje:

    – Do 70km/h cały czas równo pruje, jest super, tylko na seryjnym z rolkami 6g (taka sama gramatura) zamykałem budzik i jeszcze leciał dalej, dawałem rade do licznika kilometrów dojść wskazówką
    – Nie mam obrotomierza, ale słyszę, że obroty się prawie nie zmniejszają jeżeli nie zacznę hamować
    – No i ten dziwny dźwięk, mój telefon strasznie zniekształca dźwięk i nie mogę wam tego pokazać… mam nadzieje, że to przez pokrywe dzwonu która stała sie luźna po próbie zdjęcia dzwonu metodą partyzancką.

    Zmienię sprężynki sprzęgła na czerwone jak dzwon dostanę, cięższe rolki dodadzą trochę prędkości, czy raczej wina centralki od Stage6?

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button