Xenony w skuterze
- This topic has 57 odpowiedzi, 11 głosów, and was last updated 13 years, 1 month temu by
Kapuchon.
- AutorWpisy
- 7 października 2010 dnia 15:21 #16169
http://swiatla.arbiter.pl/galeria/skuter.xenon
Co o tym myślicie?
7 października 2010 dnia 16:13 #16174W motocyklach to się żrednio sprawdza, z tego względu, że często pada przetwornica z powodu nadmiernych wstrząsów itp.
ogólnie bym się w to nie bawił, bo mam bardzo dobre światła- halogen.7 października 2010 dnia 18:47 #16198Jestem zdecydowanym przeciwnikiem jakichkolwiek przeróbek świateł w celu polepszania sobie życia kosztem innych, szczególnie mówię tu o pseudo ksenonach. Robię sporo kilometrów po Polsce i “ulepszone” światła są zmorą szczególnie w nocy.
W ksenonach nierozłącznym elementem układu są bardzo ważne rzeczy – mechanizm samopoziomujący i spryskiwacz reflektorów. Bez tego po prostu szczęśliwy posiadacz, wypala oczy innym uczestnikom ruchu.9 października 2010 dnia 20:56 #16309Jechałem kiedyś za takim debilem w dwudziestoletnim golfie, który kosztował chyba niewiele więcej niż te ksenony, które sobie wsadził. I na dodatek miał w ogóle nie ustawione i totalnie mnie oślepiały w lusterku wstecznym. Miałem ochotę wdepnąć hebel w podłogę żeby go pow**rwiać tak jak on mnie.
A poza tym ksenony wypalają odblaski i plastik reflektora więc będziesz po miesiącu widział jeszcze gorzej. Odradzam. Zresztą kiedyś tu ma forum o tym pisałem.10 października 2010 dnia 18:46 #16348Anonim
Nieaktywny- 2
- 171Postów:
Warto wspomnieć, że samodzielny montaż i używanie ksenonów jest nielegalny i policja może się przyczepić do tego ;). A jak ktoś narzeka na jakość świateł, to niech wsadzi żarówkę halogenową, opuści lustro nieco w dół i jeździ non stop na drogowych, byleby snop światła dawał tylko po jezdni a nie po znakach.
10 października 2010 dnia 19:42 #16360Ja bym sobie zamontował xenony
10 października 2010 dnia 21:14 #16369A co z halogenami jako dodatkowe oświetlenie? Macie jakieś przemyślenia?
11 października 2010 dnia 11:54 #16377Nie wiem jak to jest w przypadku motorowerów ale widzę motocykle ze światłami przeciwmgielnymi. Tylko, że na mgłę – w każdym innym wypadku (deszcz, śnieg) nie wolno ich używać. Zresztą sami pewnie widzicie jak debile w puszkach jeżdżą na nich bez mgły i jak to męczy wzrok innych użytkowników drogi. A już najgorzej jak taki jedzie za tobą…
11 października 2010 dnia 12:13 #16381Kisiu1981 napisał:
Nie wiem jak to jest w przypadku motorowerów ale widzę motocykle ze światłami przeciwmgielnymi.
Pierwsze słyszę o światłach przeciwmgielnych w motocyklach. Przecież to nie ma sensu. Przeciwmgielne mają przewagę nad reflektorami z tego powodu że są nisko, bo im niżej tym lepiej bo mgła przy gruncie jest najsłabsza lub nie ma jej w ogóle. Motocykle mają światła jeszcze wyżej.
11 października 2010 dnia 12:15 #16382Ale ja mówię o niektórych Harleyach i dużych motocyklach turystycznych. W takich czasem widywałem. W innych nie.
11 października 2010 dnia 13:53 #16391Kisiu1981 napisał:
Ale ja mówię o niektórych Harleyach i dużych motocyklach turystycznych. W takich czasem widywałem. W innych nie.
Aaaa, to może.
11 października 2010 dnia 20:53 #16432Jest nawet skuter z przeciwmgielnymi: http://www.scigacz.pl/Sym,GTS,250i,8211;,sympatyczny,mieszczuch,9574.html
11 października 2010 dnia 21:05 #16433Dość wysoko ma te przeciwmgielne. Ja w jakimś widziałem tuż nad ziemią ale to nie był skuter ale coś harleyopodobnego.
29 października 2010 dnia 14:44 #17471Ja mam xenon i to nie ze słomczyna który daje nie bieskim światłem i jakoś nikogo nie oślepia. Za to daje dużo więcej światła niż zwykła żarówka co lepsze przetwornica od xenonu pobiera tyle samo prądu. Różnica jest naprawde kolosalna ja ją zauważyłem dopiero po zamontowaniu białego światła.
29 października 2010 dnia 19:26 #17488domel2000 napisał:
i jakoś nikogo nie oślepia. Za to daje dużo więcej światła niż zwykła żarówka co lepsze przetwornica od xenonu pobiera tyle samo prądu.
Czary 😯
Rozumiem, że zatrzymywałeś innych kierowców i pytałeś czy ich nie oślepiasz, bo jak inaczej oceniłeś że ich nie oślepiasz?
29 października 2010 dnia 23:42 #17503domel2000 gdzie kupiłeś to cacko? Podaj linka
30 października 2010 dnia 14:32 #17521Domel, długo już masz wsadzone te ksenony? Od kiedy na nich jeździsz?
30 października 2010 dnia 16:47 #1752730 października 2010 dnia 20:18 #17534Wsadzajcie te cacka, panowie i wymieniajcie reflektory co miesiąc. Miłej zabawy życzę.
30 października 2010 dnia 20:36 #17536Chodzi Ci Kisiu o temperaturę?
30 października 2010 dnia 20:39 #17538Nie, Leszku, o większą ilość promieniowania ultrafioletowego w świetle ksenonów. Ono niszczy odblaski i plastiki o czym mało kto wie. Po kilku tygodniach są one do wymiany, bo plastik robi się nieprzezroczysty, a odblask matowieje. Reflektory przystosowane do ksenonów są wykonane z innych materiałów niż te do żarówek.
A lampa wyładowcza ksenonowa ma niższą temperaturę świecenia niż żarówka.30 października 2010 dnia 21:49 #17550A tam jest napisane że właśnie jest mniej promieniowania ultrafioletowego w xenonie.
Oszczędność reflektorów – Żarówka ksenonowa traci mniej energii w postaci ciepła. Nie nagrzewa przez to reflektora w takim stopniu, jak żarówka halogenowa. Emituje także mniej promieni UV. Dzięki temu elementy reflektora nie odbarwiają się i nie deformują.30 października 2010 dnia 22:15 #17553Ja też jestem przeciwnikiem w jaki kolwiek sposób przeróbek oświetlenia. Ostatnio miałem okazje jechać przed skuterem z xenonami i musiałem zasłaniać lusterka bo tak dawało po oczach że nie widziałem drogi przede mną. Na światłach koleś stanął obok mnie i powiedziałem mu żeby dał niżej te światła to powiedział że ma je ustawione dobrze i jak mu mówiłem że oślepiają to nie wierzył i mówił że ma tak ustawione ze świecą tylko na drogę.
30 października 2010 dnia 22:40 #17554Kapuchon napisał:
Ja też jestem przeciwnikiem w jaki kolwiek sposób przeróbek oświetlenia. Ostatnio miałem okazje jechać przed skuterem z xenonami i musiałem zasłaniać lusterka bo tak dawało po oczach że nie widziałem drogi przede mną. Na światłach koleś stanął obok mnie i powiedziałem mu żeby dał niżej te światła to powiedział że ma je ustawione dobrze i jak mu mówiłem że oślepiają to nie wierzył i mówił że ma tak ustawione ze świecą tylko na drogę.
No co chcesz, ważne, że on dobrze widzi.
31 października 2010 dnia 07:23 #17561Ja się chyba pokuszę o taki xenon.
31 października 2010 dnia 09:17 #17567Ale w Vitalce chyba dobre dość światło jest??? Ja widziałem gdzieś że gościu dał po prostu 2 lampki nisko, nad błotnikiem trochę i sobie włączał oddzielnym przyciskiem, wg mnie tak lepiej.
31 października 2010 dnia 09:34 #17568Miłej zabawy życzę HugoBoss. Pozatym jest to nie legalne i jak chcesz tego używać kosztem innych to twoja sprawa.
31 października 2010 dnia 09:41 #17569Pamiętajcie o przeglądach obowiązkowych-jak pojedziecie to diagnosta może się kapnąć o ten “ksenon” i nie zaliczycie badania.
31 października 2010 dnia 10:28 #17573Vezyr napisał:
Ale w Vitalce chyba dobre dość światło jest??? Ja widziałem gdzieś że gościu dał po prostu 2 lampki nisko, nad błotnikiem trochę i sobie włączał oddzielnym przyciskiem, wg mnie tak lepiej.
Wcale nie jest takie dobre i tak mam zmienioną seryjną żarówkę na taką http://sklep.mieloch.pl/product_info.php?cPath=1_83_415&products_id=3890&osCsid=77d8e3250b3ac998df169bbabdc7588b ale to wciąż za mało jak dla mnie.
31 października 2010 dnia 11:21 #17577Hugo, a wypoziomowałeś sobie światła w Vitalce?
- AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.