Wysokie spalanie 4t

W ostatnim czasie regulowałem gażnik w moim 4t bo skuter miał problemy z odpalaniem gdy był zimny. Zaczoł odpalać dopiero po tym jak wykreciłem mu srubkę od mieszanki aż o 7 obrotów. Wiem że wykręcająć śrubkę zwiększamy powietrze a wkręcają zwiekszamy benzyne. Po tej regulacji spodziewałem się mniejszego spalania. Co zrobić by mniej palił?

Jaki to skuter i ile aktualnie pali? Jakiś setup?

Botek napisał:

W ostatnim czasie regulowałem gażnik w moim 4t bo skuter miał problemy z odpalaniem gdy był zimny. Zaczoł odpalać dopiero po tym jak wykreciłem mu srubkę od mieszanki aż o 7 obrotów. Wiem że wykręcająć śrubkę zwiększamy powietrze a wkręcają zwiekszamy benzyne. Po tej regulacji spodziewałem się mniejszego spalania. Co zrobić by mniej palił?

to źle myślisz z tą regulacja... wkrecając śrubke od mieszanki zmniejszamy ilość paliwa, wykrecając ją zwiększamy ilość paliwa w mieszance. Powietrza się tą śrubka nie reguluje, ona jest tylko i wyłącznie od ilości paliwa...

Dokładnie, a tutaj jest ten mit obalony:
http://www.youtube.com/watch?v=86zdQs0zmrQ

http://www.skuterowo.com/duze-spalanie-slabe-osiagi-sam-dokonaj-przegladu-poradnik/ przy regulacji gażnika kierowałem sie tym materiałem w ktorego 5 punkcie pisze że wkrecajac srubę w prawo zwiekszamy bęnzynę a wykręcając w lewo zmniejszamy ilosć benzyny więc mogą być jakies inne przyczyny tego wysokiego spalania?

W tych poradnikach sami nie wiedzieli. Ja mam już wszystko jasne, bo gaźnik rozebrałem. Powietrza nigdzie nie regulujesz. Otwierasz przepustnicę i od razu powietrze wchodzi. Paliwo regulujesz. A ta śrubka ma igiełkę na końcu. Wkręcasz śrubkę w prawo, wykręcasz w lewo.
Jak wkręcisz śrubkę to igiełka na końcu tej śrubki będzie bardziej blokować paliwo. Jeżeli ją wykręcisz w lewo to igiełka będzie się odkręcać, i benzyny więcej będzie lecieć.

oo tego nie wiedziałem , czy tzn śrubka od powietrza jest tak naprawdę śróbka od paliwa ;) tez rozbierałem różne gaźniki nie raz ale nie zwróciłem na to uwagi szczególnie. dobrze wiedzieć

mogliby zacząć montować w skuterach proste wtryski paliwa jak np D- jetronic z lat 60 i byłby spokój :D

mechanicy by nie zarabiali

ee spokojnie to też by była część awaryjna tylko że mniej problemów bo regulacja odpada, mechanicy może by nie zarabiali ale importerzy tak

https://www.youtube.com/watch?v=CHs5Py1nlEE

A gdy w gażniku zwiększam ilość powietrza to oboroty powinny spaśc czy byc większe?

nie pisz, że zwiększasz ilość powietrza bo ty tego nigdzie nie zwiększasz. Powietrze regulujesz tylko ciągając za manetkę. Powietrza się nie reguluje tylko paliwo, które się odkręca bardziej lub mniej.
Jeżeli dasz więcej paliwa to skuter będzie bardziej mocniejszy, jeżeli mniej to będzie słabszy. Co do obrotów to niech ktoś inny się wypowie, ale oczywiście jak zakręcisz paliwo w 100% to skuter Ci po kilkudziesięciu sekundach zgaśnie.

Srutu tutu peczek drutu najpierw trzeba wiedziec do czego sluzy srubka regulacyjna, w wiekszosci gaznikow jest to sruba regulacji skladu mieszanki i na oko mozna ewentualnie umrzec.Zeby regulowac cos trzeba wiedziec jak to cos dziala i dlaczego tak a nie inaczej.Proponuje przeczytac podrecznik chocby jeden o gazniku i jeden o silniku. Potem wypowiadac bzdury na temat dzialania silnika.Ustawienie ilosci mieszanki musi wspolgrac z katem wyprzedzenia zaplonu. nie mozna dawac opor paliwa bez przestawienia zaplonu.A zaponu nie przestwisz jak nie masz regulowanego modulu.Wszystko w temacie.Zycze malego zuzycia paliwa mozecie dojsc nawet do 100gr na 100km.

100 gramow paliwa na 100 km ? bardzo interesujące ... ciekawe jakim cudem?

kuba90876 napisał:

100 gramow paliwa na 100 km ? bardzo interesujące ... ciekawe jakim cudem?

cudem z tego forum