wyprowadzenia licznika

Że niezbyt się znam na elektryce chciałem zapytać o pewną rzecz.Do zipp pro gt zakupiłem licznik elektroniczny od pro xt125.Postanowiłem go w domu sprawdzić na zasilaczu by wiedzieć jak kable w nim idą by je przełożyć w kolejności tak ja mam w instalacji…Wszystko działa tylko zastanawia mnie czemu muszę + połączyć z wtykiem od blokady zasilania by mi się cyfry pokazały na wyświetlaczu.Gdy tej blokady zasilania nie mam połączonej z + to wyświetlacz jest tylko podświetlony bez cyfer…Pewno w motorze to inaczej będzie działać,ale prosiłbym o informację …
https://www.szybkiplik.pl/download/1168284a3e4728942b828e50a4bb5842.html

jakiej "blokady zasilania? "

Blokada zasilania to pewno określenie chińczyków na odcięcie…(wyłączenie na stacyjce)

czyli co? te zegary mają dwa plusy? plus z akumulatora i plus po stacyjce? bez sensu.
plus który ci aktywuje podświtlenie raczej powinien być ciągniety z instalacji świateł - czyli dopiero jak pracuje silnik i palą sie światła to i działa podswietlenie. To powinna byc tylko ew. kontrolka świateł i podświetlenie zegarów.
natomiast ten drugi plus (plus od wyświetlacza, z “blokady zapłonu”) to jest własciwy plus zegarów.

bo jest szansa że x125 ma inną instalacje - gdzie wszystko jest zasilane prądem stałym - i światła i zegary. w 50cm światłą są z osobnej cewki na zmiennym prądzie a reszta z akumulatora na stałym.

ale wtedy wystarczy zrobić oba te plusy “po stacyjce”

sorry żle napisałem…Podłączenie samego samego zasilania do licznika nie powoduje że widać coś na wyświetlaczu,dopiero jak połączę czerwony + z kablem czarnym (blokada zasilania)to wyświetlacz działa i są cyfry …Bo przecież podświetlenie mam dopiero jak włączę światła na przełączniku…I tu by się kolory zgadzały ze schematami podobnymi,gdzie jest pokazane że po przekręceniu stacyjki w pozycję do odpalania łączy ona czerwony kabel z czarnym…Dobrze myślę…?

tak. czerwony to plus z aku i kończy sie na stacyjce, potem plus jest czarny. a masa zielona.
Tak jest najczęściej

Jednak nie do końca będzie proste podpięcie tego nowego licznika…W modelach gdzie jest on montowany światła mijania się włączają automatycznie,na prawej manetce nie ma wyłącznika ani przełącznika świateł.Jest tylko na lewej manetce przełącznik na drogowe…tu jest porównanie kostek starego i nowego licznika https://ibb.co/HgHtsCj

i co to ma za znaczenie. tyle ze zamiast włączac światła masz je zawsze włączone.
licznikowi to mało robi - ale instalacje świateł masz do przerobienia

Nic nie musiałem przerabiać oprócz przepięcia kilku kabli w kostce od licznika nowego.Jedyna rzecz która mi nie działa to wskaźnik paliwa…Nie jest to wina pływaka gdyż na starym liczniku normalnie pokazuje stan paliwa…W tym jak przekręcę stacyjkę to tylko wtedy zareaguje (zresztą inne wskazówki też idą do końca i wracają),potem wskaźnik jest na zero …Zwarcie dwóch kabli we wtyczce żeńskiej też nie przynosi żadnej reakcji…