Wymieniłem wariator oraz sprzęgło i skuter ciężko ma ruszyć

Wyświetlanie 7 odpowiedzi wątku
  • Autor
    Wpisy
    • #677965
      Dominiczek12
      Uczestnik
      • Postów: 10

      Przychodzę do was z pytaniem co mogę zrobić, wymieniłem wariator z rolkami 6g oraz sprzęgło na sportowe i ma bardzo ciężko ruszyć, druga sprawa wymieniłem tłumik na sportowy i od czasu wymienienia od czasu do czasu przerywa, skuter 2t yamaha cw50rs

    • #677966
      Szumek811
      Uczestnik
      • Postów: 887

      Jeżeli przerywa i wymieniłeś wydech musisz do niego dobrać dyszę. Sam przytarłem cylinder bo po zmianie wydechu wymieniłem dyszę z 70 na 75 i to i tak było za mało. Również mi przerywał. Więc dysza do wymiany. Co do ruszania, zapewne masz wydech wysokoobrotowy więc musisz pod niego zestroić napęd. Sprężynki sprzęgła +1500 rpm lub +2000 rpm aby ruszał z wyższych obrotów do tego sprężyna: przy cylku klasy sport wystarczy sprężyna +15 % i do tego rolki z przedziały 3,5-5 g. To jest opis teoretyczny bo każdy skuter inaczej się reguluje. Jaki masz wydech, wariator i cylinder ?

      • #677968
        Dominiczek12
        Uczestnik
        • Postów: 10

        Wariator miranelli i tłumik najzwyklejszy sportowy, jak miałem stary tłumik oryginalny nic takiego nie było żadnych problemów

        • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 11 months temu przez Dominiczek12.
        • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 11 months temu przez Dominiczek12.
    • #677971
      Szumek811
      Uczestnik
      • Postów: 887

      Co to znaczy wariator minarelli ? Jakiś Chiński z allegro czy Polini a może Top Racing ? Wydech zwykły sportowy…. jakiej firmy ? Po co wsadziłeś „sportowe” sprzęgło do zwykłego wariatora ?

      • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 11 months temu przez Szumek811.
      • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 11 months temu przez Szumek811.
      • #677973
        Dominiczek12
        Uczestnik
        • Postów: 10

        Wariator top racing tez sportowe ponoć, marki tłumika nie pamietam najprawdopodobniej jakiś chiński, czyli dysze zmienić? Coś jeszcze mogę zrobić?

        • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 11 months temu przez Dominiczek12.
        • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 11 months temu przez Dominiczek12.
      • #677981
        Dominiczek12
        Uczestnik
        • Postów: 10

        Dobra jak dam większa dysze to wyczytałem ze muszę większe dopływ powietrza zrobić, masz jakiś pomysł jak to mogę wykonać?

    • #677975
      Szumek811
      Uczestnik
      • Postów: 887

      Jaki dokładnie wariator ? Top Racing SV1 czy Next Generation ? Hehehehe te chińskie sportowe tłumiki nie za wiele mają wspólnego z wydechem sportowym 😀 Jak już ruszy to od jakich obrotów zaczyna dobrze przyspieszać ? Jaką masz teraz dyszę ? Rozumiem, że cylinder to 50 ccm ? Kanał wydechowy jest zdławiony, jest okrągły czy taki półksiężyc ?

      • #677976
        Dominiczek12
        Uczestnik
        • Postów: 10

        Tak top racing sv1, cylinder 50, bodajże okrągły kanał wydechowy czyli rolki 3 lub 3,5 g i dysza i spróbuje tłumik przeczyścić

    • #677977
      Szumek811
      Uczestnik
      • Postów: 887

      Chiński wydech praktycznie nie różni się od serii. Uzbieraj sobie ze 300 zł i kup tecnigas next-r, yasuni albo bidalota oczywiście używkę to wtedy coś Ci da, póki co załóż rolki 4 gramowe i powinno być lepiej. Poszukaj na forum o regulacji napędu, na to nie ma konkretnego rozwiązania. Powiem Ci tyle, sprężyna centralna korektora momentu odpowiada, za to żeby pasek się nie ślizgał i pośrednio wpływa na obroty silnika podczas pracy, rolki wariatora odpowiadają za to jak szybko przekładnia przełączy się ze startu na prędkość a sprężynki sprzęgła za to z w jakich obrotach sprzęgło otworzy szczęki czyli za start.

    • #677978
      Szumek811
      Uczestnik
      • Postów: 887

      To wario bardziej nadaje się do skuterów 4 suwowych 🙂 Niestety te wariatory lubią cięższe rolki. Spróbuj założyć rolki 3,5g-4g i daj twardsze sprężynki sprzęgła, jeżeli teraz masz seryjne to daj jakieś +1500 rpm. I dyszę daj o 0,05 większą. Np jeżeli teraz masz dyszę 0,70 to daj 0,75 po czym wyreguluj gaźnik.

    • #677983
      Wombat
      Moderator
      • Postów: 20 741

      wyczytałes ale nie zrozumiałes.
      skoro musisz dac wieksza dysze paliwa to znaczy ze teraz masz za dużo powietrza. to po co go chcesz dawac jeszcze wiecej?
      spręzyny +1500 czy +2000 to nic nikomu nie mówi bo nie wiadomo jaką masz teraz standardową i sie okaże że taka +1500 bedzie miększa od tej co masz teraz.
      Trzeba operować pojęciami twardsza niż masz lub mieksza niż masz.

    • #677984
      Szumek811
      Uczestnik
      • Postów: 887

      Dodatkowy dopływ powietrza robi się po zwiększeniu pojemności ale do tego zakłada się także większy gaźnik. Wybacz Wombacie za brak precyzji w moich wypowiedziach 😉

Wyświetlanie 7 odpowiedzi wątku
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button