Wymieniamy, dolewamy itd.

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Archiwum Jednoślad.pl (2005-2010) Wymieniamy, dolewamy itd.

Ten temat zawiera 8 odpowiedzi, ma 1 głos i był aktualizowany ostatnio przez  Anonimowy 11 lata, 6 miesiące temu.

Oglądasz 9 postów - 1 przez 9 (z 9 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #252302 Odpowiedź

    Anonimowy
    • Postów: 0

    Witam,
    postanowiłem zrobić ten temat po to aby wiedzieć ( i podzielić się tą wiedzą ) co jest zużywalne i trza co jakiś czas wymienić w naszych pociechach 🙂

    Robię liste a wy dopisujcie w postach czego jeszcze brakuje i będę do tego dopisywał … Jeśli będzie przydatne – przykleję temat

    -Wymiana klocków hamulcowych/okładzin ( w przypadku hamulców bębnowych )
    -Smarowanie łańcucha
    -Sprawdzenie stanu łańcucha/paska
    -Naciąg łańcucha
    -Wymiana zębatek
    -Sprawdzenie stanu rolek w wariatorze
    -Sprawdzenie stanu sprzęgła
    -Uzupełnienie płynu w chłodnicy
    -Uzupełnienie płynu hamulcowego
    -Uzupełnienie oleju w dozowniku
    -Uzupełnienie oleju w skrzyni biegów (przekładni w przypadku skuterów)/silniku (w przypadku 4T)
    -Uzupełnienie oleju w amortyzatorach
    -Czyszczenie filtra powietrza
    -Czyszczenie/Wymiana filtra paliwa
    -Odpowietrzenie hamulców
    -Sprawdzenie stanu/Zmiana tłoka
    -Sprawdzenie stanu/Zmiana korbowodu
    -Sprawdzenie stanu/Wymiana ogumienia
    -Uzupełnienie ciśnienia w oponach
    -Sprawdzenie stanu/Wymiana linek ( hamulca, sprzęgła, gazu )
    -Sprawdzenie stanu elektryki ( kable, akumulator )
    -Sprawdzić święcę
    -Sprawdzić stan ramy ( pęknięcia, rdza )

    Mam nadzieję że mój pomysł pomoże wielu osobom – zawsze można ulżyć naszemu jednośladowi jak i tak nie mamy nic do roboty ;]

    #252303 Odpowiedź

    Anonimowy
    • Postów: 0

    Myślę że ogumienie, linki hamulca, gazu i sprzęgła.

    Jak coś mi przyjdzie do głowy to edytuje

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

    Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 9 199 PLN.
    #252304 Odpowiedź

    Anonimowy
    • Postów: 0

    jeszcze okładziny w hamulcach bębnowych… Chinole rzadko mają tarcze z tyłu…

    Kontrolki – głównie oleju, światła, kierunki…

    #252305 Odpowiedź

    Anonimowy
    • Postów: 0

    RudY napisał:

    -Wymiana klocków hamulcowych

    ok

    RudY napisał:

    -Smarowanie łańcucha

    ok

    RudY napisał:

    -Sprawdzenie stanu łańcucha/paska

    ok

    RudY napisał:

    -Naciąg łańcucha

    ok

    RudY napisał:

    -Wymiana zębatek

    ok

    RudY napisał:

    -Uzupełnienie płynu w chłodnicy

    Jak cały układ chłodniczy jest szczelny to po co. Trzeba tylko kontrolować ilość płynu chłodniczego

    RudY napisał:

    -Uzupełnienie płynu hamulcowego

    Płyn hamulcowy nie trzeba zmieniać co sezon raz na 3 lata wystarczy. A poza tym są takie urządzenia co miećrzą temp. wrzenia płynu 🙂

    RudY napisał:

    -Uzupełnienie oleju w dozowniku i skrzyni biegów / silniku ( w przypadku 4T )

    ok tak poza tym w skrzyniu i w silniku 4T trzeba go wymieniać!!

    RudY napisał:

    -Uzupełnienie oleju w amortyzatorach

    jak nie doją to nie widzę potrzeby:)

    RudY napisał:

    -Czyszczenie filtra powietrza

    ok

    RudY napisał:

    -Czyszczenie filtra paliwa

    w większości motorów się nie da wyczyścić trzeba wymienić 🙂

    RudY napisał:

    -Odpowietrzenie hamulców

    Jak układ jest szczelny to nie ma prawa się zapowietrzyć

    RudY napisał:

    -Sprawdzenie stanu/Zmiana tłoka

    kto ci będzie co jakiś czas rozbierać silnik i sprawdzać tłok ale tak to ok

    RudY napisał:

    -Sprawdzenie stanu/Zmiana korbowodu

    w większości silników bez bardzo specjalistycznych narzędzi się nie da. Wtedy tylko wymiana wału. Jak jest seria to raczej się nic dziać z nim nie powinno 🙂

    dopisałbym jeszcze kontrole stanu rolek i sprzęgła 🙂

    sprawdzenie i smarowanie linek szczególnie do dozownika w 2T:)

    #252306 Odpowiedź

    Anonimowy
    • Postów: 0

    siwy_fact napisał:

    Jak cały układ chłodniczy jest szczelny to po co. Trzeba tylko kontrolować ilość płynu chłodniczego

    O to mi chodziło ;]

    Płyn hamulcowy nie trzeba zmieniać co sezon raz na 3 lata wystarczy.

    Ale trzeba … a sprawdźić ilość to 3sekundy ;]

    jak nie doją to nie widzę potrzeby:)

    Ale i tak co jakiś czas trzeba dolać …

    w większości motorów się nie da wyczyścić trzeba wymienić

    Dodane ;]

    siwy_fact napisał:

    Jak układ jest szczelny to nie ma prawa się zapowietrzyć

    Może być nie szczelny

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Poznaj Garaż BMW pełen motocykli gotowych do odbioru.

    W ofercie Garaż BMW odnajdziesz fabrycznie nowy bądź używany motocykl w doskonałym stanie. Wejdź i sprawdź jak blisko jest Twój wymarzony motocykl BMW. Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride
    #252307 Odpowiedź

    Anonimowy
    • Postów: 0

    A olej w przekładniż

    #252308 Odpowiedź

    Anonimowy
    • Postów: 0

    naładować/doładować akumulator

    #252309 Odpowiedź

    Anonimowy
    • Postów: 0

    – świeca
    – benzyna 😀

    #252310 Odpowiedź

    Anonimowy
    • Postów: 0

    -stan plastików zatrzasków
    -stan łozysk

Oglądasz 9 postów - 1 przez 9 (z 9 łącznie)
Odpowiedz do: Wymieniamy, dolewamy itd.
Informacje o Tobie: