Wymiana zużytych pierścieni w skuterku

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #226599 Reply
    Anonim
    Gość
    • 4 520
    • 89 862Postów:

    W przypadku gdy nasz silnik okres świetności ma już dawno za sobą przydałby się mały remont. Pokażę jak wymienić pierścienie tłokowe w Seri i co należy zrobić aby pasowały i nie uszkodzić silnika.
    ➡ Na początku należy wymyć cylinder i jego okolice wodą pod ciśnieniem i spuścić płyn chłodzący z układu

    ➡ Wykręcamy czujnik temperatury i zaczynamy odkręcać powoli 4 śruby cylindra powoli każdą po trochę po przekątnej.



    ➡ Po odkręceniu szpilek i ściągnięciu głowicy powinno to wyglądać tak

    ➡ Zdejmujemy cylinder.


    ➡ Wyjmujemy zabezpieczenie sworznia ja wyjąłem je za pomocą długiego noża ale trzeba uważać żeby nie wpadło na do środka

    ➡ Wysuwamy sworzeń. Do jego wysunięciu użyłem szpilki cylindra

    ➡ Wyciągamy stare łożysko igiełkowe zastąpimy je nowym łożyskiem

    ➡ Bierzemy teraz płaski pilnik pierścień cylinder szczelinomierz i piłujemy pierścienie na zamkach do momentu aż szczelina na zamkach po włożeniu pierścienia do cylindra wyniesię 0.15-0.20mm. Ten zabieg wykonujemy tylko w przypadku gdy pierścienie są za duże

    ➡ Chodzi o tą szczelinę która jest na zdjęciu poniżej ale pokazuje szczelinę na zużytym pierścieniu

    ➡ Gdy przypiłujemy już pierścienie można przystąpić do ponownego montażu w tym celu oliwimy nowe łożysko igiełkowe

    ➡ Wkładamy naoliwione łożysko w główkę korbowodu

    ➡ Bierzemy tłok do ręki i wsuwamy ponownie sworzeń tak jak na zdjęciu poniżej

    ➡ Nakładamy tłok na korbowód i wyczuwamy sworzniem wsuwając go otwór w łożysku igiełkowym

    ➡ Zakładamy zabezpieczenie sworznia są różne metody byle nie uszkodzić zabezpieczenia oraz żeby nie wpadło do skrzyni korbowej. Ważne alby zabezpieczenie sworznia wskoczyło w rowek w tłoku bo inaczej wypadnie.

    ➡ Oliwimy tłok i pierścienie a następnie je zakładamy na tłok

    ➡ Oliwimy cylinder

    ➡ Naprowadzamy pierścienie na zamki w tłoku i ściskamy je a następnie nakładamy na tłok cylinder

    ➡ Wsadzamy sprężynę termostatu i termostat na swoje miejsce a następnie przytrzymując sprężynę by się nie przewróciła nakładamy na cylinder głowicę

    ➡ przytrzymując sprężynę by się nie przewróciła nakładamy na cylinder głowicę

    ➡ szpilki

    ➡ Wsadzamy 4 śruby cylindra i wkręcamy je palcami nasadką grzechotki technika dowolna byle nie zniszczyć łba



    ➡ Teraz bierzemy grzechotkę z nasadką 10mm i dokręcamy każdą śrub z umiarem po przekątnej

    ➡ Teraz należy wszystko dokładnie poskładać i dokonać pierwszego odpalenia. Podczas pierwszego odpalenia nie bawić się gazem niech silnik pochodzi na wolnych obrotach z 5 min.

    Myślę że warto podkleić / wrona

    #226600 Reply
    Anonim
    Gość
    • 4 520
    • 89 862Postów:

    Bardzo dobry poradnik … nie jednemu się przyda .. szczegółowy i w ogóle
    Dobra Robota 🙄

    #226601 Reply
    Anonim
    Gość
    • 4 520
    • 89 862Postów:

    juz ci mowilem przemas. Zaje.bisty poradnik 🙂
    Widze ze wrona podkleil 🙂 i ladnie bo należy się 🙂

    #226602 Reply
    Anonim
    Gość
    • 4 520
    • 89 862Postów:

    no eleganco , ale czemu nie uszczelniłeś cylka tylko dałeś nowa uszczelke ? ja tam zawsze daje uszczelke i silikon taki czerwony wysoko temperaturowy

    #226603 Reply
    Anonim
    Gość
    • 4 520
    • 89 862Postów:

    Eeee no 😉
    Luuuux 🙂
    Ogólnie można to też zastosować (poradnik) do wymiany cylindra, tłoka 🙂

    #226604 Reply
    Anonim
    Gość
    • 4 520
    • 89 862Postów:

    mr.Jeremy napisał:

    no eleganco , ale czemu nie uszczelniłeś cylka tylko dałeś nowa uszczelke ? ja tam zawsze daje uszczelke i silikon taki czerwony wysoko temperaturowy

    Przy nowej uszczelce nie ma konieczności uszczelniania czy fabryka wali sylikon pomiędzy cylinder a kartery? Nowa uszczelka w 100% wystarcza

    #226605 Reply
    Anonim
    Gość
    • 4 520
    • 89 862Postów:

    kolego czemu ci się szpilki wykręciły zamiast nakrętek ? ^^ tak dla rady .. jak się będzie tak ciagle szpilka odkrecać od bloku może to osłabić blok i do jej wyrwania ,, wiec na szpilki kręcimy klejem a nakrętki kluczem dynamometrycznym .. ^^
    ot moja mała uwaga 😀 reszta malina :))

    #226606 Reply
    Anonim
    Gość
    • 4 520
    • 89 862Postów:

    Taka informacja odemnie w Peugeot-cie są szpilki typu śruby więc dobrze się wykręciły. A na Peugeocie pokazana jest wymiana pierścieni

    #226607 Reply
    Anonim
    Gość
    • 4 520
    • 89 862Postów:

    w kazdym skuterze sa szpilki typu śruby :)) ale niech ci będzie 🙂
    Pozdroo, i gratz za dobry artykuł

    #226608 Reply
    Anonim
    Gość
    • 4 520
    • 89 862Postów:

    No przyjrzyj się tym szpilkom czy widzisz tu na tych szpilkach nakrętkiż Zresztą zapytaj się Danielsona jakie są szpile w pugu

    #226609 Reply
    Anonim
    Gość
    • 4 520
    • 89 862Postów:

    Daj foto z góry tych szpilek, wtedy będzie można stwierdzić czy to nakrętki.

    #226610 Reply
    Anonim
    Gość
    • 4 520
    • 89 862Postów:

    w pugu sa takie dluuuugie śruby 🙂 chcecie mogę wam dac foto ich bo mam na polce. A np w tph (p/g) mialem normalnie wkrecone w karter szpilki i wsuwalo się cyl i nakretki same 🙂

    #226611 Reply
    Anonim
    Gość
    • 4 520
    • 89 862Postów:

    Macie foto szpilkie znalazłem jedną w domu. Sorry za jakość ale szybko telefonem robione


    #226612 Reply
    Anonim
    Gość
    • 4 520
    • 89 862Postów:

    Na przyszłość – przy robieniu zdjęć z bliska – włącz funkcję MAKRO ! 🙂

    #226613 Reply
    Anonim
    Gość
    • 4 520
    • 89 862Postów:

    RudY napisał:

    włącz funkcję MAKRO !

    Przemas92 napisał:

    Sorry za jakość ale szybko telefonem robione

    moze nie ma

    #226614 Reply
    Anonim
    Gość
    • 4 520
    • 89 862Postów:

    No i teraz to pokazuje że to cała szpila.

    #226615 Reply
    Anonim
    Gość
    • 4 520
    • 89 862Postów:

    sorry za watpliwości ^^ ale robiłem pługa kiedyś i najprawdopodobniej miał szpilki zmienione bo były kartery nowe i szpilki nie typu śruby ale zwykłe .. pewnie z obawy o kolejne uszkodzenia karterów 🙂

    #226616 Reply
    Anonim
    Gość
    • 4 520
    • 89 862Postów:

    Bo pug to w ogóle ma gwinty szpilek m6 nie jak większość skuterów m7.

    #226617 Reply
    Anonim
    Gość
    • 4 520
    • 89 862Postów:

    Ale po zmianie pierścieni to już nie będzie to samo gdyż tuleja nie będzie miała już tego wzoru do ścierania pierścieni… 🙂

    #226618 Reply
    Anonim
    Gość
    • 4 520
    • 89 862Postów:

    głupie pytanie powiedzcie mi tylko jak ściągnać zawleczke sworznia tłoka

    #226619 Reply
    Anonim
    Gość
    • 4 520
    • 89 862Postów:

    nawet nożem powinno się dać.

    #226620 Reply
    Anonim
    Gość
    • 4 520
    • 89 862Postów:

    specjalnymi obcążkami

    #226621 Reply
    Anonim
    Gość
    • 4 520
    • 89 862Postów:

    ale nie wszystkie są tak zagięte jak na tym zdjęciu i już trzeba jakimś nożem czy czymś wyciągnąć.

    #226622 Reply
    Anonim
    Gość
    • 4 520
    • 89 862Postów:

    tam przecież jest na tłoku koło sworznia takie wytłoczenie w które się wsuwa coś małego podważa zabezpieczenie i wyskakuje. bez jaj to oczywiste i widać xd
    Ja zawsze małym płaskim śrubokrętem wyciągałem, założyć gorzej jest te zabezpieczenia w kształcie C

    #226623 Reply
    Anonim
    Gość
    • 4 520
    • 89 862Postów:

    no ja własnie mam w kształcie C, ale myślałem ze tam jakoś to trzebe obrócic jakaś technika ale przyjżałem się temu , wziąłem te kombinerki od ,,segiera” i poszło elgandzko 🙂

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Wymiana zużytych pierścieni w skuterku
Twoje informacje:




Back to top button