Wymiana zębatek w skuterze

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Tuning Wymiana zębatek w skuterze

Ten temat zawiera 17 odpowiedzi, ma 8 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Raf Raf 9 lata, 6 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 18 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #1935
    Zdjęcie profilowe Vektor
    Vektor
    Użytkownik
    • Postów: 26

    Chciałbym dowiedzieć się jak ma się wymiana zębatek do osiągów skutera/motoroweru. Coś obiło mi się o uszy, że można uzyskać przez takową modyfikacje lepszy v-max kosztem słabszego przyspieszenia lub odwrotnie. Jak to wygląda w praktyce??

    #1936
    Zdjęcie profilowe qazwsxedc
    qazwsxedc
    Użytkownik
    • Postów: 3 026

    Zasadniczo, w stricto skuterze nie ma zębatek.
    Jeśli chodzi o motorower, z manulaną skrzynią biegów to i owszem- można przeprowadzić taką modyfikację.
    Jeśli chodzi o efekty- to tak jak napisałeś, żeby zyskać na V-maxie trzeba to zrobić kosztem przyspieszenia i odwrotnie.
    Musisz pamiętać, że przy stosunkowo słabych silniczkach 50ccm efekty nie będą rewelacyjne, bo zazwyczaj już producent dobiera najbardziej optymalną zębatkę.

    _____________________________________________
    KYMCO New Dink 200i
    [URL=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22807] [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/22807/icon3.png[/IMG][/URL]

    [URL=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22806] [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/22806/icon4.png[/IMG][/URL]

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Kup motocykl Triumph i zyskaj do 25%

    Wyprzedaż Triumph w ramach akcji Używany Gwarantowany. Skontaktuj się z autoryzowanym dealerem i kup sprawdzony motocykl z niewielkim przebiegiem bez ryzyka. Skorzystaj także ze specjalnych rabatów w ramach wyprzedaży nowych motocykli z rocznika 2019.
    #1937
    Zdjęcie profilowe Vektor
    Vektor
    Użytkownik
    • Postów: 26

    Mówiąc „efekty nie będą rewelacyjne” masz na myśli że różnica nie będzie zbyt duża?? Czy bardziej na myśli masz ze silnik może nie wytrzymać/gorzej pracować?

    #1941
    Zdjęcie profilowe Leszek Śledziński
    Leszek Śledziński
    Jednoślad.pl
    • Postów: 2 361

    Zębatek w skuterze nie ma. Kwestia polepszenia osiągów to CDI (moduł zapłonowy), tłumik (2t), zdjęcie blokady wariatora.

    Testuję nowy Sklep Jednoślad.pl. https://sklep.jednoslad.pl
    #1942
    Zdjęcie profilowe qazwsxedc
    qazwsxedc
    Użytkownik
    • Postów: 3 026

    Vektor wrote:

    Mówiąc „efekty nie będą rewelacyjne” masz na myśli że różnica nie będzie zbyt duża?? Czy bardziej na myśli masz ze silnik może nie wytrzymać/gorzej pracować?

    Oczywiście, różnica nie będzie zbyt duża, po za dla silnika miód to też nie będzie.

    Musisz się zastanowić co jest dla Ciebie ważniejsze V-max czy przyspieszenie.

    _____________________________________________
    KYMCO New Dink 200i
    [URL=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22807] [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/22807/icon3.png[/IMG][/URL]

    [URL=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22806] [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/22806/icon4.png[/IMG][/URL]

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Torba motocyklowa Junak. Kup teraz

    Jesteś fanem marki Junak i szukasz uniwersalnej torby, którą możesz zabierać ze sobą wszędzie gdzie tylko zechcesz.
    #1971
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 191

    Zębatki w skuterze jak najbardziej są a znajdują się w obudowie do której wlewa się olej przekładniowy. Zmieniając cylinder na większą pojemność musisz również zmienić przełożenie wtórne na tzw.długie , bo bez tego zmiana pojemności poza większą mocą nie da ci wiekszego V-max, a zmiana samego wariatora z rolkami i modułu niewiele daje, zwiększając v-max zmianą samego modułu na racingowy poprzez zwiększenie obrotów silnika skutkuje ekspresowym zarżnięciem silnika.

    #2091
    Zdjęcie profilowe marbryl1
    marbryl1
    Użytkownik
    • Postów: 180

    Wedlug mnie najlepiej kupic skuter z osiągami takimi jakie chcemy i nie kombinowac bo to daje odwrotne skutki.

    #2095
    Zdjęcie profilowe Leszek Śledziński
    Leszek Śledziński
    Jednoślad.pl
    • Postów: 2 361

    Jestem za. Sam, osobiście nie jestem zwolennikiem tuningu. Wtedy zaczynają się problemy. Dzięki temu kiedyś na chinolu z marketu przejechałem 15 000 i dalej był na chodzie.

    Testuję nowy Sklep Jednoślad.pl. https://sklep.jednoslad.pl
    #2099
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 191

    A ja jestem za rozsądnym tuningiem 😉

    #2100
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 191

    Leszku, 15000km to nic na chiński skuter, mam znajomego który zrobił Longiją 50ccm 4T 60.000km i nadal jeździ.. 😉

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 18 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie