Wymiana zębatek w skuterze

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #1935 Reply
    Vektor
    Uczestnik
    • 5
    • Postów: 21
    • Postów: 26

    Chciałbym dowiedzieć się jak ma się wymiana zębatek do osiągów skutera/motoroweru. Coś obiło mi się o uszy, że można uzyskać przez takową modyfikacje lepszy v-max kosztem słabszego przyspieszenia lub odwrotnie. Jak to wygląda w praktyce??

    #1936 Reply
    qazwsxedc
    Użytkownik
    • 4
    • Postów: 3 022
    • Postów: 3 026

    Zasadniczo, w stricto skuterze nie ma zębatek.
    Jeśli chodzi o motorower, z manulaną skrzynią biegów to i owszem- można przeprowadzić taką modyfikację.
    Jeśli chodzi o efekty- to tak jak napisałeś, żeby zyskać na V-maxie trzeba to zrobić kosztem przyspieszenia i odwrotnie.
    Musisz pamiętać, że przy stosunkowo słabych silniczkach 50ccm efekty nie będą rewelacyjne, bo zazwyczaj już producent dobiera najbardziej optymalną zębatkę.

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #1937 Reply
    Vektor
    Uczestnik
    • 5
    • Postów: 21
    • Postów: 26

    Mówiąc „efekty nie będą rewelacyjne” masz na myśli że różnica nie będzie zbyt duża?? Czy bardziej na myśli masz ze silnik może nie wytrzymać/gorzej pracować?

    #1941 Reply
    Leszek Śledziński
    Keymaster
    • 769
    • Postów: 1 592
    • Postów: 2 361

    Zębatek w skuterze nie ma. Kwestia polepszenia osiągów to CDI (moduł zapłonowy), tłumik (2t), zdjęcie blokady wariatora.

    #1942 Reply
    qazwsxedc
    Użytkownik
    • 4
    • Postów: 3 022
    • Postów: 3 026

    Vektor wrote:

    Mówiąc „efekty nie będą rewelacyjne” masz na myśli że różnica nie będzie zbyt duża?? Czy bardziej na myśli masz ze silnik może nie wytrzymać/gorzej pracować?

    Oczywiście, różnica nie będzie zbyt duża, po za dla silnika miód to też nie będzie.

    Musisz się zastanowić co jest dla Ciebie ważniejsze V-max czy przyspieszenie.

    #1971 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 1
    • Postów: 190
    • Postów: 191

    Zębatki w skuterze jak najbardziej są a znajdują się w obudowie do której wlewa się olej przekładniowy. Zmieniając cylinder na większą pojemność musisz również zmienić przełożenie wtórne na tzw.długie , bo bez tego zmiana pojemności poza większą mocą nie da ci wiekszego V-max, a zmiana samego wariatora z rolkami i modułu niewiele daje, zwiększając v-max zmianą samego modułu na racingowy poprzez zwiększenie obrotów silnika skutkuje ekspresowym zarżnięciem silnika.

    #2091 Reply
    marbryl1
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 179
    • Postów: 180

    Wedlug mnie najlepiej kupic skuter z osiągami takimi jakie chcemy i nie kombinowac bo to daje odwrotne skutki.

    #2095 Reply
    Leszek Śledziński
    Keymaster
    • 769
    • Postów: 1 592
    • Postów: 2 361

    Jestem za. Sam, osobiście nie jestem zwolennikiem tuningu. Wtedy zaczynają się problemy. Dzięki temu kiedyś na chinolu z marketu przejechałem 15 000 i dalej był na chodzie.

    #2099 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 1
    • Postów: 190
    • Postów: 191

    A ja jestem za rozsądnym tuningiem 😉

    #2100 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 1
    • Postów: 190
    • Postów: 191

    Leszku, 15000km to nic na chiński skuter, mam znajomego który zrobił Longiją 50ccm 4T 60.000km i nadal jeździ.. 😉

    #2120 Reply
    Leszek Śledziński
    Keymaster
    • 769
    • Postów: 1 592
    • Postów: 2 361


    Czymś takim?? 😯

    #2124 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 1
    • Postów: 190
    • Postów: 191

    Nie, on ma stary model, z wyglądu nie za ładny…

    #2126 Reply
    Majker
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 1 059
    • Postów: 1 060

    Mnie się tam wydaje, że te stare Chinole były jakby porządniejsze. No, może nie licząc wszelkich Colibrów czy 727, ale i one zeszły na psy. Wszystko w rodzaju Motobi Żbika czy Kingwaya Koyota, choć na dzień dzisiejszy, po kilku latach, jest bezwartościowe, nadal jeździ po drogach. Z obecnie sprzedawanymi Chińczykami tak nie będzie.

    #2459 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 1
    • Postów: 190
    • Postów: 191

    Mnie się wydaje że właśnie nowe są porządniejsze, widać to już na pierwszy rzut oka..

    #2981 Reply
    Raf
    Użytkownik
    • 2
    • Postów: 267
    • Postów: 269

    Rozsądny tuning to CDI (daje vmax i może być w przypadku Kymco 4t darmowy) oraz cylinder (daje moc – tu bym jednak nie zalecał chińskich cylindrów Tajlandia )… po własnych doświadczeniach wiem, że jednak wymiana wariatora i reszty jest kosztowna i daje mniejszy przyrost niż powyższe – przynajmniej w przypadku Kymco (chińczykom może jednak takowa pomóc, ze względu na gorszą jakość wykonania podzespołów).

    Ogólnie w kwestii „jakości” tych chińczyków – przecież i tak się wymienia podzespoły z czasem (rolki, pasek, wariator i inne) – nawet w takim chińczyku, o ile więc się „nie pokusimy” na najtańsze rzeczy, to wtedy z takiego „chińczyka” pozostaje nam tylko rama praktycznie – nie dziwi więc mnie fakt, że przy zastosowaniu w miare dobrych podzespołów, chińczyk potrafi przejechać nawet te 50 czy 60 tyś km.

    Przecież tak samo „w 2gą stronę” o ile zastosujemy kiepskie niemarkowe rzeczy przy normalnej wymianie podzespołów w dobrym moto, to też za długo on bezawaryjnie nie pochodzi.

    Najistotniejsze – nie oszczędzać na podzespołach, stosować markowe części (ja np. po zabawie w Polini, przestawiam się – na razie teoretycznie – na Naraku, jak trzeba będzie wymienić z czasem części to sprawdzę co ta firma jest „warta”) robić wymianę wtedy kiedy powinno się to robić (widać przecież jakie jest zużycie elementów), a nie w momencie jak już „wysiądzie”.

    Zmorą w ogóle są niektórzy użytkownicy, nie dbający nawet o takie rzeczy jak wymiana oleju (co niektórzy potrafią prawie że „wydłubywać olej”, bo ma kolor prawie że smoły i jest gęsty – sorki ale taki moto nie pochodzi za długo).

    #2992 Reply
    qazwsxedc
    Użytkownik
    • 4
    • Postów: 3 022
    • Postów: 3 026

    Racja Raf!
    Jak się dba, tak się ma!

    #3391 Reply
    Gordon
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 1
    • Postów: 1

    Wracając do tematu, skutery nie posiadają zębatek tylko przełożenie wtórne dzięki któremu uzyskujemy taki a nie inny v-max 🙂

    Dłuższe przełożenia są niezbędne aby prawidłowo uzyskać moc nadaną pojazdom stuningowanym poprzez wymianę cylindra, modyfikacje układu przeniesienia napędu oraz posiadających sportowy wydech – wymiana przełożeń jest dość pracochłonna i kosztowna ale czasami opłaca się 😀

    #3517 Reply
    Raf
    Użytkownik
    • 2
    • Postów: 267
    • Postów: 269

    apropo przełożenia – przykład http://www.racing-planet.pl/tuning-skutera-przelozenia-sportowe-malossi-kymco-horizontal-p-213-1.html?cPath=13969_8215_8218&sessID=2b6c23ed6b37f20b77961fad542b1f35 .

    Co prawda takich doświadczeń osobiście nie robiłem, ale z tego co wyczytałem o Kymco Agi, to tak z 5 do 10 km się zyskuje na takowym (o ile nam akurat zależy na vmax).

    W przypadku „chińczyków” niektórzy uzyskują nawet lepszy efekt (zresztą w przypadku takowych, nawet lepszy jest uzyskiwany w przypadku Wariatora, w porównaniu do zysków na Kymco – tu raczej chodzi podejrzewam o różnice w podzespołach i ich jakości – nie wiem jednak na ile „posty użytkowników” nie powsadzać do „bajek”… bo na 4T przyrost 25 km/h z wariatora czy przełożenia wydaje mi sie mało realny).

    Kwestia wymiany „zębatek przekładni”… hm – czy dodaje do vmax, czy do mocy (kwestia czy bawimy się w przełożenie wtórne czy w przełożenie pierwotne)… żeby nie wdawać się w szczegóły „co przy czym się zyskuje” (częste pytanie) odsyłam w celu „ogólnego zapoznania się z zasadami” do strony http://apriliasr.pl/topics27/zmiana-przelozen-zasada-dzialania-vt9510.htm (oczywiście przykładowe wyjaśnienie, w celu zrozumienia „zasad”, bo do własnego skutera niekoniecznie stosujemy wymienione w temacie).

    Ogólnie jednak nie ma sensu robić takiego tuningu na standardowym cylku.

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Wymiana zębatek w skuterze
Twoje informacje:




Back to top button