Wymiana reflektora/oprawki z tradycyjnej żarówki na H4
- This topic has 15 odpowiedzi, 3 głosy, and was last updated 7 years, 4 months temu by Wombat.
- AutorWpisy
- 6 listopada 2016 dnia 15:03 #313846
Witam, posiadam motocykl Romet Ogar Caffe Racer 125 z roku 2014.
Jak to w chinolach lubi się przepalać przednia żarówka (od świateł mijania), a raczej nie przepala się a pęka żarnik. Zarówka mi wytrzymuje okolo 200-600km, dużo jezdze wiec musze czesto wymieniac tą zarowke co juz mnie meczy i przeszkadza nie raz w trasie.
Chce wymienić cały reflektor na taki z oprawką na zarówki H4 lecz pytanie brzmi, czy zarówki H4 beda wytrzymywać wibracje tego motocykla i czy nie bedą równie czesto do wymiany ? I jaki reflektor zamienny by pasował do tego motocykla ? Reflektor ma 180mm i mocowanie nie po bokach tylko z tylu (tutaj link jak wyglada to mocowanie http://maxmoto.pl/img/products/26/39/7/2_max.jpg)
Słyszałem ze pasowałby reflektor od MZ ETZ 150.7 listopada 2016 dnia 00:16 #313872Przyczyn może być cała masa. Zacznij jednak od najprostszych. Dokładnie sprawdź podłączenie masy do reflektora, łącznie z gniazdem żarówki. Brak kontaktu i iskrzenie może prowadzić do częstego przepalania się żarówki.
7 listopada 2016 dnia 15:22 #313887Te motocykle tak mają, rozmawiałem z Panią ze sklepu z częsciami do motocykli, z posiadaczami tego modelu, tak mają niestety.
Jedyna opcja to wymiana reflektora na taki z zarówką H4 ale nie wiem jaki by pasował.7 listopada 2016 dnia 22:37 #313904poczekaj.. ale jeżeli szlag trafia żarówkę B20 to niby dlaczego ma nie trafiać szlag żarówki HS1 (bo na H4 to tam jest raczej za mało mocy) ?
To jest raczej kwestia instalacji – pewności styku, regulatora napięcia.
Ten typ tak ma – to jest najgłupsze (i najwygodniejsze dla sprzedawcy) tłumaczenie.8 listopada 2016 dnia 07:28 #313911Motocykl ma tą zarówkę : http://www.sklep.motorek.pl/galerie/z/zarowka-ba20d-12v-35-35w_228.jpg
Poprzedni własciciel kupil ten motocykl w salonie i mówił mi że jest tak a nie inaczej z tą zarówką. Był wymieniany regulator napięcia, oprawka żarówki była wymieniana, elektryka sprawdzana i wszystko było w porządku. A szlag trafia te żarówki bo są słabej jakości, “jak sie nagrzeje i nawet wjedzie w jakąś wiekszą dziure to ten zarnik potrafi pęknąć bo żarówka nie ma amortyzacji i są bardzo słabej jakości” (słowa Pani z serwisu),
Osoby z ktorymi rozmawiałem mówiły że albo jakieś inne zarówki albo wymienic cały reflektor na H4, poprzedni własciciel też chciał dać reflektor z H4.8 listopada 2016 dnia 08:19 #313912ale ty masz przecież tam chyba pogrzebaną ta elektrykę.. jakieś druty, sztukowania, przekaźniki.. itd
wg mnie to nie jest sprawa wstrząsów bo tak to by żarówki wszystkim padały masowo a po dzwonie samochodem to by żadna w nim nie działała.
natomiast żarówki z włóknem (klasyczne – bez względu na to czy to halogen czy bańka) nie znoszą momentu włączenia i raczej bym się skłaniał ku temu że ci coś nie styka w instalacji lub prądniczka generuje ^szpilki^ bardzo wysokiego napięcia.
Mi tak nagle po półtora roku zaczęło palić tylną pozycyjną (bo stop się trzymał) i po wymianie 3 żarówki w ciągu półtora miesiąca uznałem że coś nie jest tak i wstawiłem opornik przed tylną lampę – i się problem skończył.8 listopada 2016 dnia 08:23 #313913Nie ma juz przekazników, wszystko jest przywrócone do oryginalu
8 listopada 2016 dnia 08:33 #313914to może coś nie styka w tym przywracaniu
8 listopada 2016 dnia 09:44 #313916Nie ja to robiłem tylko serwis, a stykać wszystko styka, mowili że ta żarówka może będzie sie spalać.
8 listopada 2016 dnia 10:25 #313919Bo są to kijowe żarówki tzw. banki.
8 listopada 2016 dnia 19:50 #313944Przez półtora roku jeździłem Beduinem z 35W gównianą (fabryczną) żarówką. Zrobiłem 4.500km i ani razu, żadnego problemu z żarówkami. Jakoś słabo wierzę w to, że to te żarówki są takie beznadziejne. Poza tym zastosowanie 35W nie wynika z widzimisię producenta, tylko zapewne na nic mocniejszego nie wystarcza prądu. Wstawienie H4 może nie pomóc, a nawet zacząć rozwalać Ci inne elementy układu elektrycznego (przełączniki, regulator…).
A tak swoją drogą, to sprawdziłbym/wymienił przełącznik… to nie jest duży koszt… ;)))8 listopada 2016 dnia 19:58 #313947dlatego nie H4 55W a HS1 35W, jakoś inni mają bańki BA20 przez 10 lat i nie strzelają.
Wiec to opowiadanie o tym że to żarówki to bzdura.9 listopada 2016 dnia 08:48 #313971Skoro ten motocykl ma tak od nowości (jest z roku 2014), był wymieniany regulator napięcia (wlasnie by sprawdzic czy cos podziala na te zarowki i nic nie dalo), osoby ktore maja ten motocykl rowniez skarzą się na ciagle przepalajaca sie zarowke światla mijania (rowniez i stopu ale ja mam z tylu wymienioną lampe stopu na LEDową z homologacją i tam wszystko gra), to dlaczego innym wytrzymują pare lat a mi kilka set kilometrów ? Dodam że na forum rometa widzialem watek gdzie typek do swojego Caffe zamontował wlasnie reflektor z zarówką H4 i u niego wszystko smiga i działa.
9 listopada 2016 dnia 13:25 #313979ale czy ^typkowi^ przepalała się żarówka BA20 wciąż i założył lampe z H4 i przestała się przepalać czy też po prostu założył sobie H4 i mu świeci – aczkolwiek nigdy mu się nic nie przepalało?
9 listopada 2016 dnia 13:36 #313980Przepalala mu sie podobnie jak mi co pare set kilometrów i wtedy postanowil założyć lampe H4 i to podziałało
9 listopada 2016 dnia 13:37 #313982to musisz koniecznie założyć H4
- AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.