Wymiana reflektora/oprawki z tradycyjnej żarówki na H4

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #313846
    JeBeKtv
    Uczestnik
    • 17
    • 117Postów:

    Witam, posiadam motocykl Romet Ogar Caffe Racer 125 z roku 2014.
    Jak to w chinolach lubi się przepalać przednia żarówka (od świateł mijania), a raczej nie przepala się a pęka żarnik. Zarówka mi wytrzymuje okolo 200-600km, dużo jezdze wiec musze czesto wymieniac tą zarowke co juz mnie meczy i przeszkadza nie raz w trasie.
    Chce wymienić cały reflektor na taki z oprawką na zarówki H4 lecz pytanie brzmi, czy zarówki H4 beda wytrzymywać wibracje tego motocykla i czy nie bedą równie czesto do wymiany ? I jaki reflektor zamienny by pasował do tego motocykla ? Reflektor ma 180mm i mocowanie nie po bokach tylko z tylu (tutaj link jak wyglada to mocowanie http://maxmoto.pl/img/products/26/39/7/2_max.jpg)
    Słyszałem ze pasowałby reflektor od MZ ETZ 150.

    #313872
    Druid
    Uczestnik
    • 0
    • 2 876Postów:

    Przyczyn może być cała masa. Zacznij jednak od najprostszych. Dokładnie sprawdź podłączenie masy do reflektora, łącznie z gniazdem żarówki. Brak kontaktu i iskrzenie może prowadzić do częstego przepalania się żarówki.

    #313887
    JeBeKtv
    Uczestnik
    • 17
    • 117Postów:

    Te motocykle tak mają, rozmawiałem z Panią ze sklepu z częsciami do motocykli, z posiadaczami tego modelu, tak mają niestety.
    Jedyna opcja to wymiana reflektora na taki z zarówką H4 ale nie wiem jaki by pasował.

    #313904
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 505Postów:

    poczekaj.. ale jeżeli szlag trafia żarówkę B20 to niby dlaczego ma nie trafiać szlag żarówki HS1 (bo na H4 to tam jest raczej za mało mocy) ?
    To jest raczej kwestia instalacji – pewności styku, regulatora napięcia.
    Ten typ tak ma – to jest najgłupsze (i najwygodniejsze dla sprzedawcy) tłumaczenie.

    #313911
    JeBeKtv
    Uczestnik
    • 17
    • 117Postów:

    Motocykl ma tą zarówkę : http://www.sklep.motorek.pl/galerie/z/zarowka-ba20d-12v-35-35w_228.jpg
    Poprzedni własciciel kupil ten motocykl w salonie i mówił mi że jest tak a nie inaczej z tą zarówką. Był wymieniany regulator napięcia, oprawka żarówki była wymieniana, elektryka sprawdzana i wszystko było w porządku. A szlag trafia te żarówki bo są słabej jakości, “jak sie nagrzeje i nawet wjedzie w jakąś wiekszą dziure to ten zarnik potrafi pęknąć bo żarówka nie ma amortyzacji i są bardzo słabej jakości” (słowa Pani z serwisu),
    Osoby z ktorymi rozmawiałem mówiły że albo jakieś inne zarówki albo wymienic cały reflektor na H4, poprzedni własciciel też chciał dać reflektor z H4.

    #313912
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 505Postów:

    ale ty masz przecież tam chyba pogrzebaną ta elektrykę.. jakieś druty, sztukowania, przekaźniki.. itd
    wg mnie to nie jest sprawa wstrząsów bo tak to by żarówki wszystkim padały masowo a po dzwonie samochodem to by żadna w nim nie działała.
    natomiast żarówki z włóknem (klasyczne – bez względu na to czy to halogen czy bańka) nie znoszą momentu włączenia i raczej bym się skłaniał ku temu że ci coś nie styka w instalacji lub prądniczka generuje ^szpilki^ bardzo wysokiego napięcia.
    Mi tak nagle po półtora roku zaczęło palić tylną pozycyjną (bo stop się trzymał) i po wymianie 3 żarówki w ciągu półtora miesiąca uznałem że coś nie jest tak i wstawiłem opornik przed tylną lampę – i się problem skończył.

    #313913
    JeBeKtv
    Uczestnik
    • 17
    • 117Postów:

    Nie ma juz przekazników, wszystko jest przywrócone do oryginalu

    #313914
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 505Postów:

    to może coś nie styka w tym przywracaniu

    #313916
    JeBeKtv
    Uczestnik
    • 17
    • 117Postów:

    Nie ja to robiłem tylko serwis, a stykać wszystko styka, mowili że ta żarówka może będzie sie spalać.

    #313919
    JeBeKtv
    Uczestnik
    • 17
    • 117Postów:

    Bo są to kijowe żarówki tzw. banki.

    #313944
    Druid
    Uczestnik
    • 0
    • 2 876Postów:

    Przez półtora roku jeździłem Beduinem z 35W gównianą (fabryczną) żarówką. Zrobiłem 4.500km i ani razu, żadnego problemu z żarówkami. Jakoś słabo wierzę w to, że to te żarówki są takie beznadziejne. Poza tym zastosowanie 35W nie wynika z widzimisię producenta, tylko zapewne na nic mocniejszego nie wystarcza prądu. Wstawienie H4 może nie pomóc, a nawet zacząć rozwalać Ci inne elementy układu elektrycznego (przełączniki, regulator…).
    A tak swoją drogą, to sprawdziłbym/wymienił przełącznik… to nie jest duży koszt… ;)))

    #313947
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 505Postów:

    dlatego nie H4 55W a HS1 35W, jakoś inni mają bańki BA20 przez 10 lat i nie strzelają.
    Wiec to opowiadanie o tym że to żarówki to bzdura.

    #313971
    JeBeKtv
    Uczestnik
    • 17
    • 117Postów:

    Skoro ten motocykl ma tak od nowości (jest z roku 2014), był wymieniany regulator napięcia (wlasnie by sprawdzic czy cos podziala na te zarowki i nic nie dalo), osoby ktore maja ten motocykl rowniez skarzą się na ciagle przepalajaca sie zarowke światla mijania (rowniez i stopu ale ja mam z tylu wymienioną lampe stopu na LEDową z homologacją i tam wszystko gra), to dlaczego innym wytrzymują pare lat a mi kilka set kilometrów ? Dodam że na forum rometa widzialem watek gdzie typek do swojego Caffe zamontował wlasnie reflektor z zarówką H4 i u niego wszystko smiga i działa.

    #313979
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 505Postów:

    ale czy ^typkowi^ przepalała się żarówka BA20 wciąż i założył lampe z H4 i przestała się przepalać czy też po prostu założył sobie H4 i mu świeci – aczkolwiek nigdy mu się nic nie przepalało?

    #313980
    JeBeKtv
    Uczestnik
    • 17
    • 117Postów:

    Przepalala mu sie podobnie jak mi co pare set kilometrów i wtedy postanowil założyć lampe H4 i to podziałało

    #313982
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 505Postów:

    to musisz koniecznie założyć H4

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button