Wymiana przełożeń na długie

Cześć, niebawem zaczyna się sezon, więc czas na wymianę przełożeń w moim Romku 747 4t. Póki co mam niestety 13/1. Jak już wcześniej forumowicze doradzali potrzebne będzie 11/1. Jak zabrać się do doboru przełożeń? Czy najpierw mam rozebrać przekładnię i policzyć ząbki(nie znam się na tym). Ktoś może coś podpowiedzieć?

Chyba każdy 4T z dziesięcio calowymi kołami ma przełożenie 11/1 wystarczy kupić coś z chińszczyzny z rozbiórki, wiele jest takich ofert na allegro, i nie trzeba wydawać większych pieniędzy na firmowe przełożenia, koszt tego hm? z 30 złotych, za nowe naraku czy top racing pewnie dwie stówy nie pomoże.

pierwsze 139QMA miały 11/1 potem w zaczęli montować 13/1 jako blokadę za to poprawiało się przyspieszenie. najdłuższe przekładnie jakie można zamontować dają ok 8 obr sprzęgła na obr koła.

nie wiem jak tam z moca u ciebie ale proponuje max 10,5/1-11/1 tak jak pisal kolega wyzej obroty sprzegla na obrot kola
jak dasz inaczej rower bedzie z dobrym rowerzysta szybciej przyspieszal
-zart-

Na domiar złego skuter pod jakiekolwiek większe wzniesienie będzie miał problem się wdrapać.Na prostej być może zyskasz na vmax,ale Polska to nie Holandia i zawsze są jakieś górki.Nie ma sensu wymieniać przełożeń na seryjnym silniku bo jest po prostu zbyt słaby.

Silnik jest dobry bo airsal 80 (50mm), gaznik 19, a w napedzie sportowe wario top racing z większą srednicą niż seria, sprzęgło stage6. Niestety mam seryjne przelozenia 13/1 i silnik nie oddaje odpowiednio mocy w górnym zakresie obrotów v max po płaskim 72 :/ które przełożenia mam wymienić, żeby było 11 obr dzwonu na 1 obrót koła? Może ktoś coś taniego i odpowiedniego podlinkować?

bercik napisał:

Silnik jest dobry bo airsal 80 (50mm), gaznik 19, a w napedzie sportowe wario top racing z większą srednicą niż seria, sprzęgło stage6. Niestety mam seryjne przelozenia 13/1 i silnik nie oddaje odpowiednio mocy w górnym zakresie obrotów v max po płaskim 72 :/ które przełożenia mam wymienić, żeby było 11 obr dzwonu na 1 obrót koła? Może ktoś coś taniego i odpowiedniego podlinkować?

Te wszystkie komponenty które wymieniłeś nie sprawią że po wymianie przełożeń skuter zyska na czymkolwiek,jedynie na prostej prawdopodobnie będzie ciut szybszy.Niestety skuter straci na przyspieszeniu i będzie słabszy co będzie widoczne w czasie jazdy pod górkę.

dziadek mylisz się 13/1 jest bardzo krótką przekładnią miałem też kiedyś taką i zmieniłem na 11/1 - spadło spalanie zwiększył się v max a mocy i tak było sporo pod górki nigdy nie miałem problemów a miałem "tylko" 50cc. po to jest przekładnia bezstopniowa żeby skuter miał zawsze moc , a że niektórzy mają rozregulowaną to nie dziwne że siły nie ma ;)

To ktoś odpowie na temat, co muszę sprawdzić, jakie przełożenia kupić aby uzyskać 11/1. Jakiś wzór jak przelicza się przełożenie? Bo tak jak już doradziliście można kupić to za małe pieniądze tylko trzeba wiedzieć co, bo nie uśmiecha mi się kupować top racing za 220 zł...

kup cały zestaw czyli: wałek sprzęgłowy, zębatkę pośrednią i zębatkę wtórną
jeżeli wałek sprzęgłowy ma 16 zębów, zębatka pośrednia 52 i 15 , a wtórna 51 to przełożenie jest równe 11 obrotów, a liczy się to tak : 52/16 * 51/15 = 3,25 * 3,4 = 11,05 myślę,że teraz jest wszystko jasne :)