Wymiana przełożeń na długie

Cześć, niebawem zaczyna się sezon, więc czas na wymianę przełożeń w moim Romku 747 4t. Póki co mam niestety 13/1. Jak już wcześniej forumowicze doradzali potrzebne będzie 11/1. Jak zabrać się do doboru przełożeń? Czy najpierw mam rozebrać przekładnię i policzyć ząbki(nie znam się na tym). Ktoś może coś podpowiedzieć?

Chyba każdy 4T z dziesięcio calowymi kołami ma przełożenie 11/1 wystarczy kupić coś z chińszczyzny z rozbiórki, wiele jest takich ofert na allegro, i nie trzeba wydawać większych pieniędzy na firmowe przełożenia, koszt tego hm? z 30 złotych, za nowe naraku czy top racing pewnie dwie stówy nie pomoże.

pierwsze 139QMA miały 11/1 potem w zaczęli montować 13/1 jako blokadę za to poprawiało się przyspieszenie. najdłuższe przekładnie jakie można zamontować dają ok 8 obr sprzęgła na obr koła.

nie wiem jak tam z moca u ciebie ale proponuje max 10,5/1-11/1 tak jak pisal kolega wyzej obroty sprzegla na obrot kola
jak dasz inaczej rower bedzie z dobrym rowerzysta szybciej przyspieszal
-zart-

Na domiar złego skuter pod jakiekolwiek większe wzniesienie będzie miał problem się wdrapać.Na prostej być może zyskasz na vmax,ale Polska to nie Holandia i zawsze są jakieś górki.Nie ma sensu wymieniać przełożeń na seryjnym silniku bo jest po prostu zbyt słaby.

Silnik jest dobry bo airsal 80 (50mm), gaznik 19, a w napedzie sportowe wario top racing z większą srednicą niż seria, sprzęgło stage6. Niestety mam seryjne przelozenia 13/1 i silnik nie oddaje odpowiednio mocy w górnym zakresie obrotów v max po płaskim 72 :/ które przełożenia mam wymienić, żeby było 11 obr dzwonu na 1 obrót koła? Może ktoś coś taniego i odpowiedniego podlinkować?

bercik napisał: