Wymiana pompy hamulcowej.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #59643 Reply
    92krystian
    Użytkownik
    • 11
    • Postów: 60
    • Postów: 71

    Witam, wymieniam właśnie pompę hamulca. Problem jest w tym że jak zalewam ją płynem i naciskam na klamkę to płynu nie ubywa. Próbowałem już z odkręconym i zakręconym odpowietrznikiem oraz ze zdjętą i założoną pokrywą zbiorniczka. Odkręciłem przewód od pompy i po naciśnięciu na klamkę płyn nie leci. Jak przyłożę palec do tego miejsca gdzie powinien być wężyk to czuje ciśnienie i podciśnienie. Dodam że pompa jest wykręcona za skutera w którym hamulce działały. O co może chodzić?

    #59648 Reply
    Maniek_smolarek
    Użytkownik
    • 2
    • Postów: 557
    • Postów: 559

    Robisz tak:
    Zalewasz zbiorniczek przy zamkniętym odpowietrzniku.
    Pompujesz klamką hamulca (wystarczy parę razy) też przy zamkniętym odpowietrzniku.
    Odkręcasz odpowietrznik na sekundę i zakręcasz spowrotem
    i znów pompujesz klamką aż w końcu zacznie lecieć płyn hamulcowy bez bąbelków powietrza.

    Najlepiej to robić we dwie osoby. Jedna odkręca odpowietrznik a druga pompuję klamką.

    W ostateczności możesz mieć przewód zatkany gdzieś, albo sprawdź czy jak układałeś przewód to czy go nie zagiąłeś gdzieś przypadkiem

    REKLAMA

    Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

    Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

    #59688 Reply
    92krystian
    Użytkownik
    • 11
    • Postów: 60
    • Postów: 71

    Przewód jest ok, bo sprawdziłem powietrzem. Jak odpowietrzam to jest tak że płyn prawie nie leci a jak zostawię go na kilka minut i znowu odpowietrzam to wypływa więcej płynu i wypływa bez powietrza. Możliwa jest taka sytuacja że płynu w przewodzie jest tak mało że podczas odpowietrzania płyn spływa a powietrze utrzymuje się w górnej części przewodu?

    #59691 Reply
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • Postów: 3 285
    • Postów: 3 294

    Musisz pompować do skutku. Dużym ułatwieniem odpowietrzenia układu, jest zastosowanie takiego przyrządu:
    http://moto.allegro.pl/pompa-podcisnienia-prozniowa-pompka-nadcisnienia-i2345993932.html

    #59702 Reply
    szyszu3
    Użytkownik
    • 112
    • Postów: 725
    • Postów: 837

    Właśnie ja też musze wymienić tą pompke bo mi się skruszył taki tam bajer i nie moge za cholere odkręcić przewodu. Co robić ?

    #59703 Reply
    92krystian
    Użytkownik
    • 11
    • Postów: 60
    • Postów: 71

    Nie możesz odkręcić przewodu bo CI się coś skruszyło?

    #59707 Reply
    szyszu3
    Użytkownik
    • 112
    • Postów: 725
    • Postów: 837

    niee, skruszyło mi sie to tam gdzie klamka pompki, to skruszenie nie ma nic do odrkęcenia. Mam nową pompke do wymiany ale nie moge tego odkręcić.. czy mam najpierw spuścić płyn ? i pójdzie ?

    #59710 Reply
    92krystian
    Użytkownik
    • 11
    • Postów: 60
    • Postów: 71

    Płyn nie ma nic do tego. Tam śruby wydają się dość mocne więc trochę to obstukaj i odkręć kluczem najlepiej oczkowym i musi puścić.

    #59715 Reply
    szyszu3
    Użytkownik
    • 112
    • Postów: 725
    • Postów: 837

    Jak tam oczkowy włożysz ? obstukać to tak nie za bardzo bo jak coś pęknie to cały chyba przewód do wymiany. Ty to normalnie odkręciłeś ?

    #59721 Reply
    92krystian
    Użytkownik
    • 11
    • Postów: 60
    • Postów: 71
    #59725 Reply
    szyszu3
    Użytkownik
    • 112
    • Postów: 725
    • Postów: 837

    Chyba tak, ale oczkiem też próbowałem i nie idzie..

    #59726 Reply
    92krystian
    Użytkownik
    • 11
    • Postów: 60
    • Postów: 71

    Więc bez problemu powinieneś dojść do tego kluczem oczkowym, jeśli zdjąłeś plastiki. Puknąć możesz np. kluczem spokojnie w śrubę.

    #59732 Reply
    szyszu3
    Użytkownik
    • 112
    • Postów: 725
    • Postów: 837

    spróbuje jeszcze wkrętarką z udarem. 🙂

    #59741 Reply
    barteklodz
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 783
    • Postów: 783

    nałóż klucz i puknij młotkiem w koniec klucza- tak jakbyś odkręcał, trzeba „zerwać” nalot/klej na gwincie

    92krystian
    załóż pompkę w pozycji takiej jak ma pracować, dokręć przewód ham, końcówka od zacisku niech sobie dynda luźno, zalej zbiorniczek płynem i poczekaj chwilę, grawitacja zrobi swoje 🙂

    #71795 Reply
    pindzior
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 2
    • Postów: 2

    Witam ja mam to samo. Mam skutera tgb akros tek wymieniłem przewód w przednim hamulcu wczesniej było wszystko ok.Tylko cos zaczeło sie dziac z pompka tak jakby ona wypychała płyn a po zdjeciu reki z hamulca dalej wsysała. Zbiorniczek jest pełny nie wiem o co chodzi pompa nie chce dawac płynu. Co mam zrobic?

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Wymiana pompy hamulcowej.
Twoje informacje:




Back to top button