Wymiana paska napędowego

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #168387
    Krzysztof Filochowski
    Użytkownik
    • Postów: 43

    Zaczynam się zastanawiać nad wymianą Paska Napędowego w moim Magnusie. Teraz powstaje pytanie gdyż między talerzami wariatora jest tuleja dystansowa… Czy można ją usunąć z tamtąd żeby pasek od razu był wyżej? Czy też powinien ten dystans pozostać?

    #168390
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 21 036

    tulejka to jedna z blokad

    REKLAMA

    RZUĆ WYZWANIE MIASTU Z BMW G 310 R

    Obudź się z uśmiechem na twarzy bo każdy dzień z BMW G 310 R to szansa na spróbowanie czegoś nowego. Kompletny pakiet ma wszystko, czego potrzebujesz – w tym nowoczesne światło do jazdy dziennej. Dzięki zoptymalizowanemu silnikowi z Ride by Wire i sprzęgłem z funkcją Anti-Hopping pojazdem jeździ się intuicyjnie i zwinnie, niezależnie od tego, czy wybierasz się do pracy, na randkę czy poza miasto. Przekonaj się o zwrotności, łatwości obsługi i sportowym charakterze G 310 R i każdego dnia stawiaj sobie nowe, większe wyzwania.

    #168398
    Krzysztof Filochowski
    Użytkownik
    • Postów: 43

    Czyli mam ją usunąć i ścisnąć tarcze razem do siebie czy coś powinno być między nimi?

    #168402
    Krzysztof Filochowski
    Użytkownik
    • Postów: 43

    Ale nie wiem czy wyraziłem się wystarczająco obrazowo… Między talerzami jest tulejka dystansowa mniej więcej szerokości paska napędowego nie zaś podkładka… skuter w tej chwili jeździ około 60 km/h… Czy ta tulejka to blokada??

    #168406
    roomcajz
    Uczestnik
    • Postów: 1 073

    jak powiedział Wombat, to jedna z blokad

    #168416
    Krzysztof Filochowski
    Użytkownik
    • Postów: 43

    Czyli zdjąć ją i ścisnąć talerze razem? Sory że nudzę ale nie chcę nic spieprzyć 😀

    #168417
    roomcajz
    Uczestnik
    • Postów: 1 073

    zdejmujesz przeciwtalerz= to co z wierzchu, zdejmujesz te tulejkę ( w niektórych skuterach da się zdjąć po prostu, w niektórych trzeba wymienić na taki który ma stoczone te zgrubienie). chodzi o tuleję dystansową, która uniemożliwia zbliżenie wariatora do przeciwtalerza.
    1) przy dodawaniu gazu wariator zaczyna się obracać, siła odśrodkowa (podobno taka nie istnieje ale chu jak się ona nazywa) powoduje że rolki wariatora przesuwają się na obwód przyciskając wariator do przeciwtalerza i jednocześnie wypychając pasek napędowy na obwód= skuter zaczyna jechać szybciej
    2) jeśli między wariatorem a przeciwtalerzem jest kołnierz który uniemożliwia ich zbliżenioe to pasek napędowy nigdy nie osiągnie maksymalnego położenia
    3) czyli zdejmujesz przeciwtalerz, zdejmujesz stary pasek z wariatora a potem ze sprzęgła, zdejmujesz tulejkę dystansową, zakładasz nowy pasek na sprzęgło- czasem trzeba trochę je siłom i godnościom osobistom rozrzerzyć, zakładasz pasek na wariator, przykręcasz przeciwtalerz, zakładasz osłonę przekładni; tylko się nie zabij jak się rozpędzisz. odtąd twój skuter jest motocyklem, oc jest nie ważne, dane w dowodzie rej nie pokrywają się ze stanem faktycznym= masz odblokowany skuter
    zrób jak chcesz. u mnie po zdjęciu tej blokady v-max wzrósł o ok 20 km/h

    chyba już wszystko, trzymaj się ramy to się nie pos…

    aaa, edit , nic nie musisz ściskać, samo się powinno ułożyć
    poczytaj nawet w wikipedii o przekładni cvt i będziesz wiedział co i jak

    #168419
    Krzysztof Filochowski
    Użytkownik
    • Postów: 43

    Dziękuję ślicznie za tak dokładny opis. Jak zdejmę to dam znać co i jak 😀

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button