Wymiana oleju w przekładni – Zipp Quantum GT5

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Grupy Dyskusyjne Skutery, Motorowery i Motocykle Zipp Wymiana oleju w przekładni – Zipp Quantum GT5

Ten temat zawiera 6 odpowiedzi, ma 5 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe  Anonimowy 6 lata, 4 miesiące temu.

Oglądasz 7 postów - 1 przez 7 (z 7 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #118327
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 2

    Witam
    Mam kilka pytań:
    1. Jak sprawdzić poziom oleju w przekładni i jego stan?
    2. Co ile trzeba wymieniać olej przekładniowy?
    3. Jaki olej kupić?
    4. W jaki sposób dokonać wymiany?

    Jako, że jestem bardzo mało obeznany ze skuterami proszę o proste odpowiedzi i uwzględnienie nawet najbardziej oczywistych rzeczy.

    #118333
    Zdjęcie profilowe Kisiu1981
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • Postów: 4 647

    1. Sprawdzić można tylko spuszczając stary i mierząc jego ilość. Kup końską strzykawkę 100 ml za 4 zł – gwarantuję, że Ci się przyda.

    2. Olej przekładniowy typu Hipol co 5000 km, jakiś „lepszy” co 10000.

    3. Możesz kupić Hipol. Możesz kupić Mobil. Możesz Castrol. Możesz kupić jakikolwiek inny przeznaczony do skrzyń MANUALNYCH. Marka nie ma tu znaczenia. Olej musi po prostu być. Tak się składa, że mam klon Twojego skutera. Producent zaleca olej o klasyfikacji SAE 90 czyli zarówno 75W90, 80W90 jak i 85W90 będą dobre.

    4. Musisz odkręcić najbardziej wystającą śrubkę w przekładni przy kole. Jeśli odkręcisz, a nie poleci olej to wykręć drugą. Zaręczam, ze nic się nie stanie. Najlepiej to zrobić po jeździe, gdy olej jest ciepły i rzadki. Gdy spłynie śrubę zakręcasz i odkręcasz plastikowy czarny korek. Wlewasz tą samą strzykawką tyle oleju ile jest wybite na przekładni (czyli zapewne 100 ml) i zakręcasz. I to wszystko.

    Co do tej dużej strzykawki – natychmiast po zakończeniu jej używania wytrzyj bardzo dokładnie gumową część tłoczka z oleju. Niszczy on gumę. Jeśli chcesz używać jej wiele razy to pamiętaj o tym.

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Przetestuj wymarzony motocykl na TRIUMPH MOTORCYCLES FESTIVAL 2019

    Atrakcje Triumph Motorcycle Festival 2019:

    • 19 i 20.09.2019 – Motowycieczki (cena: 299 zł)
    • 21.09.2019 – Triumph Motorcycle Festival:
      • jazdy testowe Triumph
      • grill
      • 20% rabatu na odzież
    #118357
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 3 102

    Olej w przekładni bezpiecznie jest wymieniać co drugą wymianę oleju silnikowego czyli co jakieś 4000 km. Szczególnie jak jeździsz po mokrym czy szutrowym np.

    #118364
    Zdjęcie profilowe CEFA
    CEFA
    Użytkownik
    • Postów: 844

    pierwsza wymiana okolo 300-500 km druga 1500-2000km trzecia i dalej ja stosuje zasade 7500 tys czyli co 3 wymiany w silniku 1 raz na przekladnie
    ps.nie ma tam w przekladni jako tako ruchomo-przesuwnych czesci jak w skrzyniach biegow wiec nie ma potrzeby czestych wymian

    4T FOREVER

    #118379
    Zdjęcie profilowe Lukario
    Lukario
    Użytkownik
    • Postów: 1 187

    przejeździłem niemal 1000km praktycznie bez oleju w przekładni (było około 20ml) i wszystko chodzi.oleju nie zmieniam tylko dolewam teraz jest nabite 14500km . przełożenia wyglądają jak nowe. te części się nie zużywają 😀

    Barton Orlando 2T – rozbity 😛
    Baotian BT49QT9- 20600km
     
    Czytaj
    REKLAMA

    WYPRZEDAŻ! SHELL ADVANCE AX7 4T 10W 40 teraz za 25,90 PLN

    Zapewnia doskonałe smarowanie w najbardziej ekstremalnych warunkach pracy. Doskonała czystość tłoków. Wysoka ochrona silników i skrzyń biegów. Przewyższa specyfikacje: API - SM i JASO MA2.
    #118403
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 3 102

    Lukario napisał:

    przejeździłem niemal 1000km praktycznie bez oleju w przekładni (było około 20ml) i wszystko chodzi.oleju nie zmieniam tylko dolewam teraz jest nabite 14500km . przełożenia wyglądają jak nowe. te części się nie zużywają 😀

    Ktoś po coś wymyślił tam smarowanie. Bez powodu się oleju nie wymienia.
    Łańcucha w rowerze też teoretycznie można nie smarować i nic mu nie będzie.

    #118788
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 2

    Kisiu1981 napisał:

    3. Możesz kupić Hipol. Możesz kupić Mobil. Możesz Castrol. Możesz kupić jakikolwiek inny przeznaczony do skrzyń MANUALNYCH. Marka nie ma tu znaczenia. Olej musi po prostu być. Tak się składa, że mam klon Twojego skutera. Producent zaleca olej o klasyfikacji SAE 90 czyli zarówno 75W90, 80W90 jak i 85W90 będą dobre.

    Dlaczego do skrzyń manualnych? Ja mam skrzynię automatyczną.

Oglądasz 7 postów - 1 przez 7 (z 7 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie