Magnus T-Rex 50 ccm – wymiana cylindra na większy.

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Tuning Magnus T-Rex 50 ccm – wymiana cylindra na większy.

Ten temat zawiera 5 odpowiedzi, ma 3 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Wombat Wombat 5 lata, 5 miesiące temu.

Oglądasz 6 postów - 1 przez 6 (z 6 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #168194

    Krzysztof Filochowski
    Użytkownik
    • Postów: 43

    Witam ponownie.

    Tak jak w temacie, zastanawiam się ostatnio nad takim tuningiem silnika aby z 50 ccm zrobić powiedzmy 70-80 ccm. W związku z powyższym powstaje pytań kilka, a mianowicie:
    1. Czy ktoś z użytkowników wie jakie wymiary cylindra powinienem brać pod uwagę (jak duży tlok i szpilka zabezpieczająca)
    2. Czy taki tuning wiąże się z innymi obowiązkowymi wymianami?
    3. Czy w ogóle opłaca się coś takiego robić?
    4. Czy potrzebuję do tego jakiegoś sprzętu innego niż klucze do odkręcenia starego i dokręcnia nowego cylindra?
    5. Być może ktoś z was ma za sobą taki tuning i może podzielić się wrażeniami? Jak wygląda spalanie Przed i Po tuningu? Jak z rzeczywistą mocą skutera i jego v-maxem?
    6. Jakie sa zagrożenia przy takim tuningu (pomijając oczywiście mandaty 😛 )

    Z góry dzięki za pomoc i rzetelne opinie.

    #168196
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 720

    to zależy w jaką klase części pojdziesz i w jakiej kondycji masz silnik.
    kupisz chiński cylinderek i jest duża szansa że inne seryjne graty w dobrej kondycji to zniosą.
    Kupisz markowy cylinder z wysokim stopniem sprezania i generujący dużą moc (w zasadzie: prawidłowo generujący moc) to musisz zmienić wał, łożyska, gaźnik, dolot, króciec a warto by było przeciwtalerz, wariator i może sprzęgło a przynajmniej spreżynę w nim

    Wrażenia…wrażenia są takie że warsztat który składał mój tak sie jarał osiągami że go zajeździli zanim dobrze wyregulowali. Wiesz..oddawałem na montaz linki gazu a dostawałem z tylną oponą za śladami palenia gumy na asfalcie- widocznie pokazywali komuś \”jakie to fajne\”.

    80-90km/h na krótkim odcinku to nie jest problem
    http://www.youtube.com/watch?v=NA15kk7XoiA

    Na takim tłoku/cylindrze

    a wiec w zasadzie już zatartym i delikatnie jadąc wyglądało to tak:
    http://www.youtube.com/watch?v=omMLk3lXcdE

    jak to było nie zapałowane i agresywniej miało wystrojony napęd napędzało sie znacznie szybciej do 100-115km/h i można było przy 60km/h z manetki iśc na gume

    Dobrze zrobione 70tki jadą tak:
    http://www.youtube.com/watch?v=DaJm6EC-bjg
    http://www.youtube.com/watch?v=GElqwAFMLTI
    gorzej zrobione jadą tak
    http://www.youtube.com/watch?v=FANgfPmSz-E

    jak widać róznica jest spora. tylko że taki tuning nie kosztuje 300zł. Dopisz zero to będziesz bliżej.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Junak 126 teraz za 279,95 zł miesięcznie

    Wybierając nowego Junaka 126 możesz skorzystać z promocyjnego finansowania RSSO 0% bez ukrytych kosztów i wpłaty własnej. Już za 279,95 zł miesięcznie (20 rat 0%) możesz wyjechać z salonu nowym motocyklem Junak 126!
    #168198

    Krzysztof Filochowski
    Użytkownik
    • Postów: 43

    Myślałem o komplecie chińskim do 150 zł docieranym powoli przez 1k km a potem stopniowo zwiększać prędkość co powiedzmy 100-200 km o 5-10 km/h. Tak docierałem swój cylinderek jak kupiłem skuter i gdyby nie mała przygoda z olejem to naprawdę nie mam powodów żeby narzekać na silnik… Cała reszta powinna być w porządku a niestety nie przeznaczę 3000 zł na tuning skutera. Najbardziej martwi mnie to czy nie wykończę wału jak dam cylinderek 70…

    #168208
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 720

    prawdopodobieństwo że wał nie wytrzyma jest duże. Z drugiej strony za 150zł nie kupisz cylindra generującego 10-15KM wiec to ryzyko sie zmniejsza.
    Masa ludzi tak sobie zrobiła i są zadowoleni. Może ratuje ich nieświadomość

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #168229
    Zdjęcie profilowe Bagieta
    Bagieta
    Użytkownik
    • Postów: 43

    @wombat z całym szacunkiem dla ciebie, bo odpowiadasz na moje posty wylewnie i za to ci dziękuję ale tyle znam osób które mają chinarelli bądź inne chińskie silniki, wrzucają większe cylindry i śmigają przez tysiące kilometrów, typek ode mnie z klasy ma honde z 2003r wario multivar, gaźnik seryjny teraz wymienił wydech na jakiś sportowy nie pamiętam (klasa średnia sport) i cylek na polini, po docierce a raczej podczas jej 300km miał przejechane i przy 50 na koło idzie, z powodu że honda zrobiona na przyspieszenie jest to v max przy docieraniu póki co tylko 75… Więc myślę że spokojnie wytrzymają podzespoły kolego 🙂

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Kominiarka motocyklowa teraz za 10,59 PLN z tanią i szybką wysyłką

    Zadbaj o swoje zdrowie na motocyklu. Kominiarka pod kask to ochrona Twoich górnych dróg oddechowych i komfort termiczny w chłodne dni. Wysyłka w 24h. Paczkomat 12,50 PLN i darmowy zwrot do 14 dni.
    #168230
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 720

    w hondzie tak.
    w chińczyku z chińskim garem być może też
    w chińczyku z rasowym garem jest duża szansa że nie.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
Oglądasz 6 postów - 1 przez 6 (z 6 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie