Magnus T-Rex 50 ccm – wymiana cylindra na większy.

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Tuning Magnus T-Rex 50 ccm – wymiana cylindra na większy.

Ten temat zawiera 5 odpowiedzi, ma 3 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Wombat Wombat 5 lata, 10 miesiące temu.

Oglądasz 6 postów - 1 przez 6 (z 6 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #168194

    Krzysztof Filochowski
    Użytkownik
    • Postów: 43

    Witam ponownie.

    Tak jak w temacie, zastanawiam się ostatnio nad takim tuningiem silnika aby z 50 ccm zrobić powiedzmy 70-80 ccm. W związku z powyższym powstaje pytań kilka, a mianowicie:
    1. Czy ktoś z użytkowników wie jakie wymiary cylindra powinienem brać pod uwagę (jak duży tlok i szpilka zabezpieczająca)
    2. Czy taki tuning wiąże się z innymi obowiązkowymi wymianami?
    3. Czy w ogóle opłaca się coś takiego robić?
    4. Czy potrzebuję do tego jakiegoś sprzętu innego niż klucze do odkręcenia starego i dokręcnia nowego cylindra?
    5. Być może ktoś z was ma za sobą taki tuning i może podzielić się wrażeniami? Jak wygląda spalanie Przed i Po tuningu? Jak z rzeczywistą mocą skutera i jego v-maxem?
    6. Jakie sa zagrożenia przy takim tuningu (pomijając oczywiście mandaty 😛 )

    Z góry dzięki za pomoc i rzetelne opinie.

    #168196
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 19 430

    to zależy w jaką klase części pojdziesz i w jakiej kondycji masz silnik.
    kupisz chiński cylinderek i jest duża szansa że inne seryjne graty w dobrej kondycji to zniosą.
    Kupisz markowy cylinder z wysokim stopniem sprezania i generujący dużą moc (w zasadzie: prawidłowo generujący moc) to musisz zmienić wał, łożyska, gaźnik, dolot, króciec a warto by było przeciwtalerz, wariator i może sprzęgło a przynajmniej spreżynę w nim

    Wrażenia…wrażenia są takie że warsztat który składał mój tak sie jarał osiągami że go zajeździli zanim dobrze wyregulowali. Wiesz..oddawałem na montaz linki gazu a dostawałem z tylną oponą za śladami palenia gumy na asfalcie- widocznie pokazywali komuś \”jakie to fajne\”.

    80-90km/h na krótkim odcinku to nie jest problem
    http://www.youtube.com/watch?v=NA15kk7XoiA

    Na takim tłoku/cylindrze

    a wiec w zasadzie już zatartym i delikatnie jadąc wyglądało to tak:
    http://www.youtube.com/watch?v=omMLk3lXcdE

    jak to było nie zapałowane i agresywniej miało wystrojony napęd napędzało sie znacznie szybciej do 100-115km/h i można było przy 60km/h z manetki iśc na gume

    Dobrze zrobione 70tki jadą tak:
    http://www.youtube.com/watch?v=DaJm6EC-bjg
    http://www.youtube.com/watch?v=GElqwAFMLTI
    gorzej zrobione jadą tak
    http://www.youtube.com/watch?v=FANgfPmSz-E

    jak widać róznica jest spora. tylko że taki tuning nie kosztuje 300zł. Dopisz zero to będziesz bliżej.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
     
    Czytaj
    REKLAMA

    ZONTES: Odkryj nowości w segmencie 310

    Futurystyczny design i najlepsze wyposażenie w klasie. System bezkluczykowy, wyświetlacz TFT, full LED. Do tego imponujące osiągi i jakość wyrażana każdym detalem.Poznaj nową markę ZONTES. Wkrótce w salonach.
    #168198

    Krzysztof Filochowski
    Użytkownik
    • Postów: 43

    Myślałem o komplecie chińskim do 150 zł docieranym powoli przez 1k km a potem stopniowo zwiększać prędkość co powiedzmy 100-200 km o 5-10 km/h. Tak docierałem swój cylinderek jak kupiłem skuter i gdyby nie mała przygoda z olejem to naprawdę nie mam powodów żeby narzekać na silnik… Cała reszta powinna być w porządku a niestety nie przeznaczę 3000 zł na tuning skutera. Najbardziej martwi mnie to czy nie wykończę wału jak dam cylinderek 70…

    #168208
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 19 430

    prawdopodobieństwo że wał nie wytrzyma jest duże. Z drugiej strony za 150zł nie kupisz cylindra generującego 10-15KM wiec to ryzyko sie zmniejsza.
    Masa ludzi tak sobie zrobiła i są zadowoleni. Może ratuje ich nieświadomość

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #168229
    Zdjęcie profilowe Bagieta
    Bagieta
    Użytkownik
    • Postów: 43

    @wombat z całym szacunkiem dla ciebie, bo odpowiadasz na moje posty wylewnie i za to ci dziękuję ale tyle znam osób które mają chinarelli bądź inne chińskie silniki, wrzucają większe cylindry i śmigają przez tysiące kilometrów, typek ode mnie z klasy ma honde z 2003r wario multivar, gaźnik seryjny teraz wymienił wydech na jakiś sportowy nie pamiętam (klasa średnia sport) i cylek na polini, po docierce a raczej podczas jej 300km miał przejechane i przy 50 na koło idzie, z powodu że honda zrobiona na przyspieszenie jest to v max przy docieraniu póki co tylko 75… Więc myślę że spokojnie wytrzymają podzespoły kolego 🙂

     
    Czytaj
    REKLAMA

    -10% na wszystko. Dostawa w 24h bez wychodzenia z domu

    Ponad 30 000 części w Sklep Jednoślad.pl z rabatem 10% przy użyciu kodu K8GI6-Q1DVC-4OJH3. Darmowa dostawa od 290 złotych i ekspresowa realizacja z bezpłatnym zwrotem.
    #168230
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 19 430

    w hondzie tak.
    w chińczyku z chińskim garem być może też
    w chińczyku z rasowym garem jest duża szansa że nie.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
Oglądasz 6 postów - 1 przez 6 (z 6 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie