Wydech, rolki i cylek - Zipp Basic.

  • This topic is empty.
Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #135923
    Grzesiosp
    Użytkownik
    • Postów: 3

    Wjeżdżając do kolegi, zahaczyłem rurą o ten wystający dzyndzel który blokuje bramę, na rurze mam wgięcie i skuter chodzi jak chopper (fajnie, lecz osiągi spadły.) Wcześniej jeździłem 80km/h, a teraz max 65. (Skuter Zipp Basic, (chinol) ale dobrze sie trzyma). Możecie doradzić jaki wydech dokładniej mogę włożyć? + Jakiej szerokości itp polecacie rolki do wariatora + ile gram? Przydałby sie jeszcze cylinder (80ccm), tyle że nie umiem znaleźć dobrego :/

    Proszę o pomoc 🙂 – Na boku, – skuter nie ma mocy by wyjechać pod górkę (tzn, z 60 spada do 40-30)

    #135933
    Im_Jurek
    Użytkownik
    • Postów: 484

    Zipp basic ma to do siebie że wkładają do niego ciężkie rolki, przez co taki zacny v-max, najlepiej tylko zmień cylek na airsal 50mm i wydech na odblokowany – będziesz zadowolony . U mojego brata zmieniliśmy tylko cylek i opone tylną – v max 85 km/h , przyśpieszenie jak dobry 2t ( w tym wypadku Malagutti F15 na rolkach 3,5 z sportowym wydechem Hebo)

    REKLAMA

    RZUĆ WYZWANIE MIASTU Z BMW G 310 R

    Obudź się z uśmiechem na twarzy bo każdy dzień z BMW G 310 R to szansa na spróbowanie czegoś nowego. Kompletny pakiet ma wszystko, czego potrzebujesz – w tym nowoczesne światło do jazdy dziennej. Dzięki zoptymalizowanemu silnikowi z Ride by Wire i sprzęgłem z funkcją Anti-Hopping pojazdem jeździ się intuicyjnie i zwinnie, niezależnie od tego, czy wybierasz się do pracy, na randkę czy poza miasto. Przekonaj się o zwrotności, łatwości obsługi i sportowym charakterze G 310 R i każdego dnia stawiaj sobie nowe, większe wyzwania.

    #135971
    Sparrow93
    Użytkownik
    • Postów: 298

    W 4t nie ma sensu zmiana wydechu na sportowy bo niewiele da… Jeżeli chcesz naprawiać ten tłumik to najlepiej oddaj go do blacharza (on tam ma swoje sposoby – jak to odgiąć)…
    Co do rolek to wymiary takie same jak w serii, tylko 1g lżejsze powinny dać pożądany efekt 😉

    #136009
    Im_Jurek
    Użytkownik
    • Postów: 484

    nie przy zmianie pojemności ….. przy 80 ccm , ponieważ zipp basic jest blokowany na rolkach , te się sprawdzają wyśmienicie, chyba że masz zjechane

    Do tego tani wydech odblokowany za 70 zł wyśmienicie zda egzamin

    P.S rolki 5,5 nie utrzymują paska przy 80 ccm

    #136020
    Grzesiosp
    Użytkownik
    • Postów: 3

    Czyli ile gram najlepiej kupić? I nie znam sie na wymiarach, jakie mają być?

    #136078
    Kingway80
    Użytkownik
    • Postów: 44

    Rolki do Pojemności 50ccm to 4g 4,5g 5g max 5,5g
    50ccm – Najlepsze 5,5g
    80ccm – Najlepsze 6g

    P.S Nie wypowiadać się jak ktoś się nie zna. Bo zamiast mu pomóc to możecie zaszkodzić człowiekowi .

    #136508
    Grzesiosp
    Użytkownik
    • Postów: 3

    No tak, ale wymiary jakie? 16×13 ? Bo nie mam pojęcia : /

    #136530
    Sparrow93
    Użytkownik
    • Postów: 298

    Kingway80 napisał:

    Rolki do Pojemności 50ccm to 4g 4,5g 5g max 5,5g
    50ccm – Najlepsze 5,5g
    80ccm – Najlepsze 6g
    P.S Nie wypowiadać się jak ktoś się nie zna. Bo zamiast mu pomóc to możecie zaszkodzić człowiekowi .

    Sam się nie wypowiadaj jak gówno masz pojęcie! Myślisz, że do każdego skuter o pojemności 50cc najlepsze rolki to 5,5g; a do 80cc to 6g… Poczytaj trochę i potem pisz… Regulacja napędu jest indywidualna dla każdego skutera…

    #136540
    degename
    Uczestnik
    • Postów: 990

    Tak w ramach ciekawostki – Mój Romet 717 4T z 2008 miał bardzo ciekawie ustawiony napęd, wolne przełożenie 13:1, słaba sprężyna i lekkie rolki, przy 5000 rpm wariator wyciągał już prawie cały pasek i utrzymywał 55 km/h. Spalanie przy tej prędkości to 1,8 l/100 km. Dalsze przyspieszanie odbywało się na zasadzie zwiększania obrotów aż do 8000 rpm (gdzie krzywa mocy osiągała maksimum) i mógł ciągnąć powyżej 75 km/h. Spalanie przy tej prędkości ok 3 l/100 km.

    Założenie rolek o gram cięższych maks 60 km/h. Założenie lżejszych rolek maks 70 km/h, wolne przyspieszenie.

    Piszę to dlatego żebyś nie ruszał rolek jeśli są ok. Do silnika 4T jest jeden rozmiar (do standardowego wariatora) i w każdym sklepie z częściami powinieneś takie dostać.

    #136617
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • Postów: 4 647

    Może trochę nie na temat ale jakie rolki po zmianie cylindra z 50 na 70 cm3 w 2T? Obecie mam 5,5g a chcę żeby startował z trochę niższych obrotów żeby wykorzystać moc…

    #136619
    Kingway80
    Użytkownik
    • Postów: 44

    Sparrow93 napisał:

    Kingway80 napisał:
    Rolki do Pojemności 50ccm to 4g 4,5g 5g max 5,5g
    50ccm – Najlepsze 5,5g
    80ccm – Najlepsze 6g
    P.S Nie wypowiadać się jak ktoś się nie zna. Bo zamiast mu pomóc to możecie zaszkodzić człowiekowi .

    Sam się nie wypowiadaj jak gówno masz pojęcie! Myślisz, że do każdego skuter o pojemności 50cc najlepsze rolki to 5,5g; a do 80cc to 6g… Poczytaj trochę i potem pisz… Regulacja napędu jest indywidualna dla każdego skutera…

    Chłopcze..
    Tak się składa, że przez 4 lata pracowałem w Serwisie i mam pojęcie. A ty masz jedynie wiedze o skuterach z Internetu gdyby nie Fora, poradniki itp. to byś nawet nie wiedział co to jest wariator.

    #136621
    Sparrow93
    Użytkownik
    • Postów: 298

    No serwisie to Ty może pracowałeś, ale raczej jako konserwator powierzchni płaskich z tego co widać… A widzę, mam z różnych źródeł, także z praktyki 😉

    #136632
    Kingway80
    Użytkownik
    • Postów: 44

    Sparrow93 napisał:

    No serwisie to Ty może pracowałeś, ale raczej jako konserwator powierzchni płaskich z tego co widać… A widzę, mam z różnych źródeł, także z praktyki 😉

    O mój drogi Ja mam 27lat i obrażać się nie pozwolę i nie zostawię tak tego.
    Możesz wierzyć lub nie, Ale ja to zgłoszę na Policję.
    Już kiedyś pewien dżentelmen mnie obrażał i spotkałem się z nim w Sądzie .

    Do zobaczenia.

    #136634
    degename
    Uczestnik
    • Postów: 990

    Kingway80 napisał:

    Sparrow93 napisał:
    No serwisie to Ty może pracowałeś, ale raczej jako konserwator powierzchni płaskich z tego co widać… A widzę, mam z różnych źródeł, także z praktyki 😉

    O mój drogi Ja mam 27lat i obrażać się nie pozwolę i nie zostawię tak tego.
    Możesz wierzyć lub nie, Ale ja to zgłoszę na Policję.
    Już kiedyś pewien dżentelmen mnie obrażał i spotkałem się z nim w Sądzie .
    Do zobaczenia.

    Napisałeś jak napisałeś i masz problem bo ktoś podważa (słusznie zresztą) Twoje zdanie. Ja miałem seryjne rolki 4,5 g w 50ccm, były najlepsze do tak zestrojonego napędu. 5,5 g były do niczego w tym przypadku. Pasek wyciągał się szybko, skuter zwalniał, przyspieszał…
    W zasadzie to może zależeć też od opony bo w dłuższym 139QMB można wrzucić felgę 12″ z niską lub wysoką oponą i wtedy również warto wyregulować napęd. Z tym że rolki nie są jednym z osobnych parametrów przekładni bezstopniowej ale razem ze sprężyną centralną i sprężynami sprzęgła tworzą całość i zmiana wagi rolek może wpłynąć na szybsze lub wolniejsze zużywanie się sprzęgła czy korektora momentu obrotowego. Jeśli rolki są cięższe skuter nie tylko traci na przyspieszeniu przez to że pasek szybciej idzie w górę. Sprzęgło łapie wcześniej i skuter rusza z niskich obrotów. Gorzej jeśli jest to wysilone, wysoko strojone 2T z niskim przełożeniem (9:1), przy ciężkich rolkach (5,5g) pasek może wyciągnąć się za wcześnie i skuter dysponując mocą ok 3,2 kW nie zdoła przekroczyć 60 km/h, mimo że lżejsze rolki pozwoliły by rozpędzić się do 90 km/h. Jechałem kiedyś na ostro tuningowanym Quantumie 60 cm3, poniżej 4000 rpm z rolkami 6,5g nie miał siły jechać. Zabawa zaczynała się od 6000 rpm. Po regulacji napędu wszystko wróciło do normy.

    A z tą sytuacją nie pójdziesz na policję ponieważ tutaj możesz złożyć tylko pozew cywilny, Sparrow93 nie popełnił wobec Ciebie przestępstwa, nawet wykroczenia.

    #136656
    Metros
    Uczestnik
    • Postów: 126

    Hej, co te emocje robią z ludźmi! 😀
    Koledzy, ale to nie jest forum… szafiarenka.pl. 🙂

    Emocje mają to do siebie, że zazwyczaj jednak szybko opadają, a potem zazwyczaj przychodzi czas na refleksję.

    *Degename*, ładnie to rozpisałeś tutaj (już mam Twój wpis w notatniku).

    Sam stosując rolki 5,8 grama przy cylindrze 72 cm3 w Routerze Metro City (silnik 4T 139 QMB, masa skutera ok. 90 kg, wsadzony lepiej chłodzony wariator i sprzęgło od Wilmatu = WMMotor) miałem i nadal mam bardzo dobre przyśpieszenie, prędkość maksymalna do 70 km/h. Po włożeniu rolek 6,3 grama przyśpieszenie nieznacznie, ale jednak spadło, spadła też prędkość maksymalna do… 65 km/h. Kicha! 🙁
    Żeby się nie bawić tam sprężynkami sprzęgła i centralką wróciłem do 5,8 grama i przestałem się zajmować tym zagadnieniem.

    Przy seryjnym wariatorze i cylindrze 50 cm3 rolki miały wagę 5.0 grama i również było to nienajgorzej dobrane pod użytkownika ważącego te 80…90 kilogramów. 😀
    Pozdrawiam.

    #136661
    Sparrow93
    Użytkownik
    • Postów: 298

    Z wypowiedz Kingway80 wyraźnie wynika, że do KAŻDEGO (seryjnego) skutera najlepsze są roki 5,5g…
    Zadziwię Cię, otóż u mnie najlepiej sprawują się rolki 8,4g (centralka seryjna)….

    Czasami to co się dzieję na tym forum to są naprawdę jaja… Teraz przewrażliwiony gość grozi mi policją za to, że napisałem: „No serwisie to Ty może pracowałeś, ale raczej jako konserwator powierzchni płaskich z tego co widać…”… Myślisz, że mam 13 lat i teraz sram ze strachu przed kompem…? Tak jak napisał degename nie popełniłem jakiegokolwiek wykroczenia, więc wiesz… 😉

    #136667
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • Postów: 4 647

    Dobra, kłótnie kłótniami ale co mi radzicie? Mam 50 2T i myśle wsadzić 70 cm3. Jak najlepiej wykorzystac moc? Zmieniać rolki (mam 5,5 g) czy spreżynę centralną? O wariatorze też myślę, bo to po pewnym czasie będzie konieczność…

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button