Wydech GY6 139QMB

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #192156
    Leonardo
    Uczestnik
    • Postów: 147

    Silnik 4t , wbrew pozorom uważam że zmiana wydechu przy zwiększonej pojemności cos da moje pytanie brzmi czym rożni się wydech powiedzmy stage 6 pro replica od np. wydechu za 200zł (wyglądającego jak od 2t) czym sugerować sie przy zakupie do 90cc .
    Nie nie trudzicie sie na marne zakup planuje dokonać do 12tego.
    Moze za dużo ładuje w chińczyka ale co mi tam ;D

    #192161
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 943

    o ile średnica będzie odpowiednia to sama zmiana wydechu w 4T da niewiele. Bardziej może coś zmienić niż dać. Aby nie przytykał za mocno.
    Może za to kosztem dolnych zakresów przesunąć charakterystykę w górne zakresy – efekt widać podczas jazdy na maxa bo podczas snucia się to może nawet być gorzej. Ogolnie wydechy seryjne są dopasowane do potrzeb przeciętnego usera – raczej mocne w najczęściej wykorzystywanym środkowym zakresie i lepiej tłumiące – nawet kosztem osiągów.
    Czym się różni stage pro replica od wydechu za 200zł… ciężko powiedzieć. Jeżeli ten za 200zł to wierna kopia pro replicy to zapewne różni się tylko jakością materiałów.
    Natomiast różnice w osiągach z różnymi wydechami na tym samym silniku to sprawa oczywista i sprawdzona empirycznie. Np pro replica za 420zł od next-r za 380zł różni się wielkością dyfuzora (stage jest z 1/3 większy), średnicą i długością rury. Na skutek tego różni się charakterystyką.

    REKLAMA

    Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

    Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

    #192165
    Leonardo
    Uczestnik
    • Postów: 147

    Znasz jakies stronki gdzie testuja takie wydechy , czytam teraz o budowie tych wydechow po co rezonans jest (w 2t to ma zastosowanie ale w 4t?) a nawet ten stage 6 wyglada jak od 2t z komora rezonansu?

    np taki wydech cos wart? http://allegro.pl/tlumik-wydech-odblokowany-skuter-4t-gy6-139qmb-i5132189740.html

    #192167
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 943

    raczej nie ma stronek z testami wydechów do 4T bo to nie ma sensu w tej klasie pojemności i przy 1 cylindrze. Zabawa w 4T zaczyna sie przy 2 garach i więcej odległościach w łączeniach kolektorów 4-2-1, 4-1, 4-2..itd. W dużych pojemnościach gra jest warta świeczki (a zwłaszcza przy jeździe pełnym ogniem).
    Rezonans w 4T jest potrzebny dokładnie po to samo co w 2T – do poprawnego pozbycia się spalin i efektywnego napełnienia cylindra na następny cykl pracy. Inaczej to działa ale jest po to samo. 4T bez wydechu też traci moc bo potrzebuje oporu na wylocie. W każdym układzie rozrządu jest czas współotwarcia zaworów dolotowego i wydechowego i bez oporu na wylocie mieszanka w znacznej części by przeleciała przez cylinder.
    Zjawisko jest złożone – liczy się odległość od zaworu wydechowego do pierwszego znaczącego oporu w wydechu (np łączenie rur, tłumik pośredni, katalizator,przegroda, zwężka). Fala spalin śmiga wydechem i jej cześć od tej przeszkody się odbija i wraca w stronę zaworu wydechowego – jeżeli prędkość silnika jest taka że chwila tego powrotu nałoży się na współotwarcie podczas ssania to te wracające spaliny nie pozwolą mieszance świeżo ładowanej polecieć w wydech.
    Analogicznie – jeżeli spaliny bedą za wcześnie to one pierwsze wypełnią komorę spalania i świeżej mieszanki wpadnie mniej a jeżeli będą jeszcze wcześniej to znowu odbiją sie od zaworka wydechowego i lecąc w stronę wylotu z wydechu „wyssają” z cylindra część mieszanki.
    ponieważ wydechy na ogół nie mają zmiennej geometrii – to takie zjawisko poprawnie da sie ustawić dla jedenej, konkretnej prędkości obrotowej – w seryjnych wydechach będzie to najczęściej wykorzystywany zakres (środek obrotów) a w sportowych można go przenieść wyżej (kosztem dołu).
    .
    to że jakiś wydech wygląda jak od 2T to nie znaczy że jest od 2T. Już tu były takie wydechy do 4T stylizowane na takie od 2T. W taniej zrobionych różnice widać od razu bo prosta rura wchodzi wprost w „nibydyfuzor” a w 2T to jest płynne przejście. Nie ma ProReplica do 4T
    .
    porównaj sobie to do 2T

    i to do 4T

    http://img08.allegroimg.pl/photos/oryginal/51/32/18/97/5132189740

    zupełnie inaczej rurki, długość, przejścia, średnice

    #192170
    paci
    Moderator
    • Postów: 5 812

    jedyny który coś tam daje to ten [nie odczujesz tego jak po zmianie przy 2t] bardzo nie wiele mówię z doświadczenia,zysk mocy podobny jak przelot[samo kolano] z tym że ten ma homologację i nie jest to kawałek malowanej rury
    http://shop.mieloch.pl/wydech-tecnigas-gp4-e,pZ049046.bhtml

    #192179
    Leonardo
    Uczestnik
    • Postów: 147

    na moim standardowym wydechu na kolanku pojawiło sie odbarwienie jak od przegrzania , dodam fote później dlatego chce zmienić bo obawiam sie ze cos moze byc nie tak , i dolot powietrza jest zwiększony , tłok i cylek większy , głowicą z większymi zaworami dolot/wylot a wydech został standard.

    edit:zdjecie zrobione na totalnie zimnym skuterze , wygląda mi to na odbarwienie od temperatury

    #192180
    Kristop
    Uczestnik
    • Postów: 1 164

    Który chinol tak niema?

    #192181
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 943

    każdy się odbarwia i prawidłowo.

    #192182
    Berg
    Uczestnik
    • Postów: 817

    Przytaczając 'Zaklęte Rewiry' : „Jeden to miał, drugi ma, a trzeci będzie miał. Takie życie Panowie”. 😀

    #192184
    Leonardo
    Uczestnik
    • Postów: 147

    czyli co olać to nie kupować ? nie poprawi sie kultura pracy czy żywotność silnika ? (w sumie za 400zl to ma sie 3/4 silnika)
    Został mi tylko wydech do wymiany większość poza wałem (ma 1500km) mam wymienione xP

    #192185
    paci
    Moderator
    • Postów: 5 812

    olać to nie kupować, nie poprawi sie kultura pracy czy żywotność silnika,A jak się upierasz to taki z alledrogo kawałek malowanej rury:) daje fajny głos
    http://allegro.pl/tuning-tlumik-wydech-sport-db-killer-skuter-gy6-4t-i5063548400.html
    https://www.youtube.com/watch?v=rmFFv1V4PXI
    a tu tańszy tez fajnie brzmi i zawsze możesz sobie postrzelać:D
    http://allegro.pl/tuning-sportowy-tlumik-wydech-skuter-gy6-4t-139qm-i5097978960.html
    https://www.youtube.com/watch?v=BwhsT2wwloA

    #192210
    Leonardo
    Uczestnik
    • Postów: 147

    kupione , zamontowane , szybki jestem 😀
    Dźwięk jest MEGA teraz brzmi jak Motocykl nie jak skuter


    nie mój filmik ale tłumik ten sam tylko u mnie nie strzela

    Prawdopodobnie okleję go folia carbon 😛 (czerwony tłumik)

    #192229
    paci
    Moderator
    • Postów: 5 812

    Widzisz co byś beze mnie zrobił:D Tak ci dudni aż się micha cieszy:)
    https://www.youtube.com/watch?v=LKVyRLyhLCg
    PS; a ta folia ci się nie stopi?

    #192274
    Leonardo
    Uczestnik
    • Postów: 147

    no właśnie stopi , muszę go pomalować.

    #192289
    paci
    Moderator
    • Postów: 5 812

    Taki czerwony akcent nie zaszkodzi,nie zauroczą ci go a jestem przesądny,jakaś baba jaga powiedziała na mój jaki on ładny i ch strzelił,już 500 włożyłem i g jazdy nie ma,co bym nie wymienił to kopci i głowice 3szt,i cylki 72 i 49 i kopci nadal jak by się kupa siana jarała,zamówiłem teraz komplet 72 jak nie przestanie kopcić to chyba egzorcyzmy odprawię:D

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button