Wybór skutera do 1700 zł

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #139725 Reply
    korr
    Uczestnik
    • 29
    • Postów: 81
    • Postów: 110

    Witam , tak jak w temacie cena i nowy ma być 😀 wybór padł na routera basse zółto czarn z roku 2013 🙂 powiedźcie mi może na co zwrócić uwage przy kupnie oraz przy jeździe próbnej. Jeśli macie na myśli inne modele to prosze podzielić się wiedzą.

    P.S Nie nie mam na lepszy markowy skuter i nie dozbieram.
    Wiem że to chińczyk ale jak dbasz i nie katujesz to i pochodzi dobrze 😛

    Kupiłem dzis kask marki ozone taki niebieski http://allegro.pl/kask-ozone-a951-asphalt-niebieski-i3407691336.html

    powiedźcie czy dobry wybór zrobiłem 😀 kask oczywiście kupiony na miejscu w mieście 🙂

    #139735 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 82
    • Postów: 3 020
    • Postów: 3 102

    Patrz czy ma wszystkie śrubki 🙂
    Przy nowym na nic nie musisz patrzeć, wszystko wyjdzie w trakcie 🙂
    Co do kasku się nie wypowiem, nie miałem do czynienia.

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #139749 Reply
    ziomek1
    Użytkownik
    • 53
    • Postów: 503
    • Postów: 556

    weź lepiej kup używane TGB a nie pchaj się w skuter z marketu!

    #139751 Reply
    Metros
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 124
    • Postów: 126

    Witaj kolego *korr*. 😀
    Jak widzisz, ludzie nie rwą się tutaj, aby Ci doradzać, może też dlatego, że jest tutaj już cały… *pejzaż naturalny*, czyli wątek na kilkadziesiąt już stron odnośnie Routera Bassy, poniekąd też dotyczący Routera Metro City czy Classy, bądź pokrewnych wynalazków z logo Router/Romet z silnikami GY-6 139 QMB. 😛

    Kask kupiłeś OK, ochroni głowę, szczękę i również uszy przed szumem wiatru, ale czy go upchniesz do schowka w Bassie to śmiem wątpić, a targać go ze sobą w łapie to trochę lipa. 😛
    Moja przygoda z Routerem zaczęła się o tutaj (kupujesz Routera, to warto sobie *coś tam* poczytać), odwalę teraz może *prywatę*, ale może coś z tego, co ja już tutaj napisałem, weźmiesz też dla siebie:

    http://www.skuterowo.com/forums/topic/wszystko-o-router-bassa-opinie-porady-itd/page/52
    http://www.skuterowo.com/forums/topic/wszystko-o-router-bassa-opinie-porady-itd/page/54

    Sensowna wiedza z zakresu docierania silnika skutera jest tutaj:
    http://www.skuterowo.com/docieranie-silnika-wersja-ostateczna/
    Zaznaczasz tekst, kopiujesz do notatnika na kompie i korzystasz kiedy potrzebujesz.
    I nie cykaj się z natychmiastowym odblokowaniem *śrubką* gaźnika i wymianą modułu CDI z czarnego na np. pomarańczowy za te 14…18 zeta, czarnym flamastrem cyknij sobie znaczek, tak na 80% ruchu manetki gazu odblokowanego już gaźnika i lej do zbiornika paliwo 95 oktanów na dobrych, zaufanych stacjach (na tych małych, lokalnych, walą często w człona tak na dystrybucji, jak i na jakości paliwa, tzn. benzyna z dodatkiem… oleju napędowego, rozpuszczalnikami i często innym nieokreślonym pływającym syfem). Jednocylindrowy silniczek 4T GY-6_139 QMB (a szczególnie głowica z dwoma zaworami, nawet taka z logo MCN) niestety nie wybacza zbyt długo lania do zbiornika takich *bełtów*. 4T to nie 2T i jest jednak bardziej podatne na strajkowanie przy próbie rozruchu i użytkowania na takim *chrzczonym* paliwie. Wodę w paliwie zbijesz/zwiążesz denaturatem (Denturaxem), ale pozostałe frakcje ciężkie tylko zalepią nagarem komorę spalania i trzeba będzie interweniować mechanicznie nawet przy małych przebiegach. 🙁
    Zwracaj uwagę gdzie i co tankujesz, bo to się opłaca i odwdzięcza bezproblemową eksploatacją, nawet takiego najtańszego chinola z marketu za rogiem. 😀
    Kilka dni temu widziałem w Tesco Routera Retro w cenie 2249 zeta (kolor biały, kolor czarny), wygląd nawet interesujący, ale na felgi nadziane oponki 3.00/10 cali, a przez to licznik skalowany do 60…65 km/h, ale z silnikiem 4T 139 QMB_50 cm3 to jest małe nieporozumienie (łapy same swędzą, żeby dłubnąć silnik na 72…82 cm3 i wsadzić kapcie 3.50/10 cali (135 cm obwodu opony), lub nawet 4.00/10 cali (143 cm obwodu opony). No takim Retro to bym sobie chętnie polatał, cokolwiek to już dzisiaj znaczy. 😀
    Poluj *korr* na wyprzedaże, często się teraz przewijają (wypychają sprzęty z magazynów) i można ucelować coś za małą kasę, a resztę szmalcu przeznaczyć na szeroko rozumiany samodzielny serwis i tuning. Po zakupie obowiązkowo proponuję zapoznanie się z zestawem małego majsterkowicza (klucze, śrubokręt, paczka podkładek pod wkręty plastików i pod inne śrubki/nakrętki). I posprawdzaj z marszu poziom płynów (akumulator, silnik, przekładnia). Jeden wieczorek i raczej będziesz sobie potem spokojnie tym brykał, a klamotki do niego to też za parę zeta dorwiesz. 😀
    Pozdrawiam.

    #139754 Reply
    KrzysiekP
    Użytkownik
    • 14
    • Postów: 2 152
    • Postów: 2 166

    Metros masz troche racji jednak pamietaj brak uprawnien an motor obojetnie ktorej kategori czyt A1, A2, czy A i zmaina glowicy z 50ccm na wieksza to zlamanie parwa i klopoty podczas jakiej kolwiek kolizji z „twojej winny”. Wymiana cylindra to „przeksztalcenie moptoroweru/skutera w motocykl a co za tym idzie pojazd samochodowy

    #139767 Reply
    Metros
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 124
    • Postów: 126

    Poddałeś w rozwagę, Krzysztofie, nawet dość ciekawe zagadnienie. 😀
    Zapoznam się nieco głębiej z potencjalnymi problemami w przypadku kolizji (również takiej z mojej winy) z udziałem takiego odblokowanego czy *dłubniętego* na większą pojemność motoroweru (skutera).

    Napiszę tutaj teraz tyle, że póki co, to nie ma takiej opcji, aby Router Bassa/Metro City/Classa i inne pokrewne z homologacją jako motorower z prędkością maksymalną do 45 km/h przemianować na motocykl, łącznie ze zmianą stawki OC u ubezpieczyciela (po np. odblokowaniu gaźnika lub wymianie cylindra na większą pojemność). Żaden z moich zaprzyjaźnionych diagnostów nie podjął by się tego zadania, bo homologacja wskazuje na parametry jako motorower (skuter), a te modele nie posiadają swoich *większych braci* w tej linii-wersji z innym silnikiem i homologacją już jako motocykl, aplikowaną/zasilającą nasz krajowy rynek. I tyle mi obecnie pozostaje z chęci pozostania w zgodzie z literą obowiązującego prawa w tym zakresie. 🙁

    Może ktoś inny naświetli bardziej teoretycznie (również i
    praktycznie) to całe zagadnienie oparte na realiach naszego kraju. 😀

    A kategorie prawa jazdy mam już niemal wszystkie, poza autobusami.
    Jak to mówi mój sąsiad (zawodowy kierowca autobusów, stary wyjadacz od fajery): *Lepiej bydło wozić niż ludzi*!
    No to się już tak nie rwę na tę kategorię… *D*, a i kasa za uprawnienia koszmarna. Cóż, to jest przecież… POLSKA, mogę sobie ponarzekać, a co, wolno mi! 😛

    I dalej…

    *Jak się nie złapiesz na prędkości (na suszarkę/laser/radar w budce/mobilny rejestrator z kamerą), to kto Ci to udowodni, że masz tam odblokowany czy nawet taką większą już pojemność. Jak Ci hamulce wytrzymują, to jeździj sobie dalej…
    Jak trzepią, to nieogarniętych małolatów, bo mają tam punkty za to.*

    I tyle mi powiedział diagnosta z kilkunastoletnim stażem w swoim zawodzie, ale poczytam sobie jeszcze tu i tam. Grunt, to się nie dać rozłożyć na łopatki przy kontakcie z naszą… *Władzuchną*.
    I należy uważać na kobiety w osobówkach/terenówkach (roztargnienie, telefon komórkowy wciąż wiszący przy uchu… słucha/nadaje, szminka/tusz/makijaż, *pozowanie* do lusterka, *baby in board* w ilości pojedynczej lub zwielokrotnionej), słowem istny *misz-masz* i do tego dość często brak znajomości podstawowych przepisów ruchu drogowego, słowem, takie to sobie są… *drogowe emancypantki*. 😀

    #139778 Reply
    ip3gs16
    Uczestnik
    • 6
    • Postów: 33
    • Postów: 39

    korr jutro w Realu Promocja na Torosa F16.

    #139786 Reply
    ZedaX
    Użytkownik
    • 5
    • Postów: 11
    • Postów: 16

    Znajomy sprzedaje
    http://tablica.pl/oferta/skuter-baccari-zondar-longjia-90km-h-CID5-ID3nyxx.html#07bbf654f8
    za 1700 ale jak sie z nim potargujesz to weźmiesz za 1500. Skuterek do zrywnych nie należy ale jak sie rozpędzi to nie idzie go zatrzymać (w pozytywnym tego znaczeniu) no i mało pali

    #139788 Reply
    kuba90876
    Użytkownik
    • 30
    • Postów: 1 073
    • Postów: 1 103

    Sorki ale proszę cię taki skuter lekko ponad 91 km/h na full serii? Proszę niech twój kolega to zmieni bo go ludzie wyśmieją ;D

    #139792 Reply
    ZedaX
    Użytkownik
    • 5
    • Postów: 11
    • Postów: 16

    Nie, naprawdę sam się dziwie ze to tyle leci aż sam dałem mu gps żeby to sprawdził no i się potwierdziło, co prawda trochę zejdzie nim się rozpędzi bo to 4 sów. Ale to i tak chyba nie ma znaczenia, bo nie zauważyłem że autor chce nowego ;p

    #139795 Reply
    kuba90876
    Użytkownik
    • 30
    • Postów: 1 073
    • Postów: 1 103

    dla mnie to jest nie możliwe, skuter 4T , poj 50 cc na full serii i niby 91 km/h To nie mało wiarygodne nawet jakby jechał z przepaści. ;D Niech wypowiedzą sie inni na ten temat.

    #139813 Reply
    Metros
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 124
    • Postów: 126

    Powodzenia w sprzedaży rocznika 2010 (nawet bez podanego przybliżonego/realnego przebiegu), z całą pewnością kupi ten skuter każdy małolat, nawet za takie całkiem poważne… 700 zeta, wysupłane z kieszeni jego ojca/matki. 😛
    Jak się, *ZedaX*, ten Twój… kolega Dawid, załapie na jakiś fotoradar ze zdjęciem przy prędkości powyżej 70 km/h (np. w obszarze zabudowanym), to przyślij mi skan takiego zdjęcia (opublikuję je może nawet w lokalnej prasie jako taką ciekawostkę motoryzacyjną, odnośnie możliwości skuterów 4T_50 cm3 i możliwości technicznych naszych zalegalizowanych w kraju fotoradarów). 😀

    I pytam, gdzie jest ten kufer ze stelażem i gdzie jest ten przedni błotnik/chlapacz?
    Był on już… *bity* czy jak to tam się z nim tak oto stało ???

    Na wygląd, to to jest niemal… wykapany Router. 😛

    #139845 Reply
    korr
    Uczestnik
    • 29
    • Postów: 81
    • Postów: 110

    Otóż przejechałem się do salonu ze skuterami i motocyklami. Router bassa za 1800 zł , ale no właśnie 😀 lepiej dać te 100 zł a powiem wam teraz dlaczego 🙂 Skuter składany całkowicie na miejscu nie na szybko tylko porządnie wykonane, widać że w sklepie dbają o sprzęt nawet nie zakurzony. Przegląd od razu machną mi na miejscu.

    Mechanik troszke mi opowiedział o skuterach z media expert, mówił że spotkał się z takim czymś że nowy skuter na przeglądzie zerowym już miał wycieki oraz dowiedziałem się że skutery stamtąd są składane na łapu capu byle było.

    Tutaj w salonie dopiero po zakupie wstawiają nowy akumulator na twoich oczach. Masz możliwość obejrzenia jak go sprawdzają skręcają na miejscu : nic do ukrycia nie mają a firma porządna.

    A i jeszcze taka ciekawostka 😀 bardziej polecano mi w salonie basse niż droższego zippa jakiegoś 🙂

    W przyszłym tygodniu idę zakupić skuter.

    A wy jak możecie pomagajcie mi dalej 😀 bo śledzę z ciekawością mój temacik 🙂

    Co do blokady 50 km/h mnie zadowala i narazie nic mieszać nie będę 🙂

    #139924 Reply
    Metros
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 124
    • Postów: 126

    No i dobra, kolego *korr*, jaką drogę sobie obierzesz, taką sobie pójdziesz. 😀

    Chcesz kolejnego wpisu w swoim wątku, to masz. 😀

    Wydajesz się spokojnym, rozsądnym człowiekiem, więc, jeżeli kupisz sobie w salonie, to też będzie OK, będzie do kogo *pójść z gębą*, jakby co. 😀

    Jak złapałeś dobry kontakt z tym mechanikiem z salonu, to podpytaj go o właściwe docieranie silnika i podzespołów, potencjalną możliwość odblokowania gaźnika tzw. *salonowego*, potencjalne ograniczenia obrotów przez seryjny moduł CDI, czy nadal jest tam instalowany układ SLS (*dopalacz spalin* znany z wersji Eco Line Routera Bassy, bo w Metro City już nie namierzyłem tego *ekologicznego* wynalazku :P), jaki olej poleca *na dotarcie*, a jaki na dalszą eksploatację, co ogólnie sądzi o tych homologacyjnych 45km/h w ruchu miejskim. Po uruchomieniu silnika niech koleś podłączy woltomierz do akumulatora i poda Ci napięcie ładowania (13.2 Volta-optymalne, do 14,4 Volta-dopuszczalne, 14,5…15 Volt na wysokich obrotach-przegięcie ze strony układu ładowania/regulatora-zwiastuje przyszłe problemy z trwałością 12 Voltowego akumulatora i żarówek skutera).

    Ciągnij gościa za język, dopóki nie zakupiłeś sprzęta to powinien się trochę wykazać swoją posiadaną wiedzą, a Ty bądź świadomym, dociekliwym klientem (będą Cię traktowali bardziej poważnie nawet już po zakupie).

    Pochwal się tutaj wszystkim wrażeniami z eksploatacji (ale bez ściemy), jak już staniesz się tym… *dumnym właścicielem*.
    Osobiście, fakt jeżdżenia z *blokadą* (nawet przy docieraniu) uważam za nieporozumienie, ale może i Ty kiedyś sam dojdziesz do podobnych wniosków. 😀

    Oleje półsyntetyczne pokroju Castrol 4T 10W40, Motul 4T 10W40 są drogie, ale są OK.
    Możesz zapytać też tego człowieka i jego kolegów, co sądzą o zalewaniu silników 4T GY-6 139 QMB 50…82 cm3 z przekładnią bezstopniową CVT, np. samochodowym półsyntetycznym Lotosem 10W40 Thermal Control?
    Może ja, Metros, popełniam kardynalny błąd eksploatacyjny zalewając sobie i znajomym do GY-6 (skutery, quady), olej wyżej wymieniony marki Lotos (olej samochodowy z zawartością grafitu, specyfikacji API SL/CF)?
    Ciekawe, jak się odniosą do powyższego zapytania? Z pewnością wyjdę w ich oczach na… *uświadomioną sknerę*, ale co tam. 😀

    Na fakturze sprzedaży zapobiegawczo powinni Ci wpisać nr. VIN skutera, postawić pieczątkę salonu i złożyć podpis (parafka). To Ci może ułatwić rejestrację w Wydziale Komunikacji. 😀
    Pozdrawiam.

    #139931 Reply
    korr
    Uczestnik
    • 29
    • Postów: 81
    • Postów: 110

    Nie ma problemu 🙂 gość odpowiada mi na wszystkie pytania i jeszcze doradza a to młody chłopak dwadzieścia pare lat więc spoko gość 🙂 Tych wszystkich mechaników razem jest 5 na serwisie 🙂
    Od razu na miejscu kupuje nowe gripy do skutera bo te plastikowe są niewygodne 🙂 kupuje manetki progripa za 69 zł bo warto 🙂

    Co do oleju to polecał mi castrola za 40 zł

    #140591 Reply
    korr
    Uczestnik
    • 29
    • Postów: 81
    • Postów: 110

    Witam ponownie 🙂 skuter zakupiłem wczoraj, i jestem miło zaskoczony wygodą jazdy oraz dynamiki tego pojazdu. Dałem tak jak mówiłem 1800 zł za routera basse, rejstracja wyniosla mnie 111,50 zł oraz ubezpieczenie w PZU 129zł ( tak drogo ponieważ mam 120 % płatnych teraz gdyż nie miałem nigdy żadnego pojazdu a po drugie mam 18 lat i do 26 roku życia się więcej płaci) mogę się pocieszyć że już zniżki będą mi rosły i pierwsze po roku będę miał w wysokości 10%.

    Na miejscu skuter został ładnie złożony sprawdzony przeglądnięty oraz przetestowany przez mechanika serwisowego i wszystko ok:) ja też się przejechałem przed wyjazdem z salonu:D

    Na mojej baśce dopiero 9 km przebiegu na liczniku, a dziś deszcz na dworze to już nigdzie się nie przejadę:). Taki gratis do skutera to dostałem kubek firmowy i breloczek skutera marki zipp.

    Z rejstracją nie było problemu, wszystko poszło sprawdznie i w 1,5 h załatwiłem wszystko razem z ubezpieczeniem.

    Co do docierania radzili mi jechać maxymalnie na 80% mocy skutera czyli 35-40 km/h. W skuterze nic nie puka nic nie stuka w zawieszeniu a po dziurach wolniej już jechałem.

    Troszkę jeszcze niepewnie sie czuje na skuterze gdyż to mój pierwszy skuter. Jeździłem już na peugocie vivacity czy romecie routerze ale większym lecz to tylko tak przelotnie.

    Ostatnia rzecz jaką chciałem powiedzieć to często trzeba patrzeć w lusterka , gdyż samochody i inne typy pojazdów często lubią przeciskać sie jadac na dwóch pasach ruchu koło skutera a nie raz przed nosem ci wyjada wyprzedzając cię.

    Na rezerwie udało mi się dojechać z salonu do najbliższego cpn’u jakiś 1 km i zalałem prawie 3 litry.

    Skuter zgasł mi raz na światłach po 4 minutach jak nie dodawałem gazu ani nic. Ponoć tak czasem jest więc jest ok 🙂

    Zaraz wstawie zdjęcia mojego pierwszego i na razie jedynego jednośladu 🙂

    Jak prawidłowo blokować kierownicę w routerze bassie?? bo tego nie umiem ;/

    #140604 Reply
    michal98
    Użytkownik
    • 64
    • Postów: 437
    • Postów: 501

    Po prostu skręcasz do oporu w lewo i przekręcasz kluczyk na taką narysowaną kłudkę. A czy mógłby mi ktoś powiedzieć co to jest ten dopalacz spalin?

    #140625 Reply
    korr
    Uczestnik
    • 29
    • Postów: 81
    • Postów: 110

    Pierwsze słyszę o jakimś dopalaczu spalin 🙂 tego nie ma nawet w książce gwarancyjnej 😛 to mój pierwszy skuter.

    #140631 Reply
    michal98
    Użytkownik
    • 64
    • Postów: 437
    • Postów: 501

    Ja też pierwsze słyszę i chcę wiedzieć co to jest.

    #140737 Reply
    korr
    Uczestnik
    • 29
    • Postów: 81
    • Postów: 110

    Zdjęcia mojej baśki już są w mojej galerii 😀 ogólnie dziś troszkę pojeździłem, właśnie wróciłem z testów nocnych 🙂 zrobiłem 5,5 km i wszystko ładnie w nocy działa światła spełniają swoje zadania szkoda że przy kierunkowskazach nie ma dźwięku. Stan licznika na teraz 25,5 km przebiegu 🙂 Zapraszam do dalszej dyskusji.

    #140742 Reply
    michal98
    Użytkownik
    • 64
    • Postów: 437
    • Postów: 501

    Mam identyczną w tej chwili mam przejechane 4500km i zero awari. kupiłem do niej naklejki i planuję nadkole , kupiłem paski led i jutro będę montował.

    #140746 Reply
    korr
    Uczestnik
    • 29
    • Postów: 81
    • Postów: 110

    michał98 a wiesz może czemu czasem na wolnych obrotach może gasnąć ??

    #140748 Reply
    michal98
    Użytkownik
    • 64
    • Postów: 437
    • Postów: 501

    Ja pamiętam jak mój na docieraniu też czasami gasł. Ale jak ciągle to może trochę zwiększ obroty…

    #140757 Reply
    moute
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 58
    • Postów: 59

    A więc tak: dopalacz spalin tak naprawdę nazywa się zawirowywacz spalin jest to taka rurka która idzie od wydechu do filtra powietrza tak aby część spalin została ponownie wykorzystana do mieszanki paliwo-powietrznej( że niby ekologicznie, mniejsza emisja co2 . A na światłach gaśnie dlatego że ten twój mechanik nie wyregulował poprawnie gaźnika, jak dla mnie powinieneś wkręcić o pół obrotu śrubkę od mieszanki, ale jeśli się choć trochę nie znasz to lepiej pojeździj do przeglądu gwarancyjnego i tam niech Ci ładnie ustawią.

    #140760 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 27
    • Postów: 2 957
    • Postów: 2 984

    skoro gaśnie na wolnych obrotach to znaczy, że trzeba je podnieść śrubką od wolnych obrotów na gaźniku.

    #140762 Reply
    korr
    Uczestnik
    • 29
    • Postów: 81
    • Postów: 110

    Gdzie ta śrubka od obrotów się znajduje dokładnie i jak regulować ??
    Na włączonym silniku czy zgaszonym?? i jeszcze mam pytanie , bo nie zawsze odpali ze startera , czyżby trzeba naładować akumulator?? chociaż on jest nowy…

    #140774 Reply
    moute
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 58
    • Postów: 59

    Śrubka oczywiście na gaźniku, tylko pytanie czy gaśnie Ci odrazu po zatrzyaniu czy jak postoisz z 1 min bo jeśli odrazu to obroty, a jeśli po czasie to regulacja mieszanki paliwo-powietrznej

    http://img831.imageshack.us/img831/3217/romet101540.jpg

    #140778 Reply
    korr
    Uczestnik
    • 29
    • Postów: 81
    • Postów: 110

    gasł mi po 2-3 minutkach zależy bo nie zawsze gaśnie, zgasł mi tak z 2 razy tylko.

    #140787 Reply
    moute
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 58
    • Postów: 59

    no to tak jak pisałem można by pobawić się śrubką od mieszanki ale skoro nie ma tragedi to lepiej tak zostawić

    #140867 Reply
    korr
    Uczestnik
    • 29
    • Postów: 81
    • Postów: 110

    a co sądzicie lepiej jechać na ten przegląd po 300 km i zabulić 160zł czy samemu sobie już go serwisować i olej wymienić oraz śruby dokręcic :)?

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Wybór skutera do 1700 zł
Twoje informacje:




Back to top button