Wybór skutera dla czterdziestolatka

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #26494 Reply
    TajPan
    Uczestnik
    • 1
    • Postów: 47
    • Postów: 48

    Witam serdecznie. Ponieważ mam zamiar nabyć skuter, a rozmowy ze sprzedawcami to polecanie w poniedziałek 2T, we wtorek 4T itp. chciałbym zadać kilka pytań.

    Moje założenia – czyli co mam i czego chcę:
    1. Mam prawie 40 lat, 95kg

    Chcę:
    1. kupić NOWY skuter,
    2. przeznaczony do jazdy w mieście na krótkich, kilkukilometrowych dystansach, bardzo sporadycznie jakiś przejazd 15-20km,
    3. używany przeze mnie (sporadycznie przez małżonkę – oczywiście ważącą znacznie mniej), głównie do przewozu dzieci (12 i 10 lat) pomiędzy domem a miejscem dodatkowych zajęć,
    4. nie mam specjalnych ograniczeń finansowych, niemniej jednak nie chcę wydawać 10-11 tys. na skuter Aprilli czy Gilery,
    5. ostatnio skupiałem się na Kymco, głównie Bet&Win lub Dinkiem – choć ten drugi podobno nieco słaby dla 100kilowca i pasażera.

    Co radzicie?

    #26495 Reply
    Leszek Śledziński
    Keymaster
    • 769
    • Postów: 1 592
    • Postów: 2 361

    Hej,
    Ja mam wspomnianego Dinka i chwalę sobie. Dynamika nie jest porażająca, ale dla mnie wystarczy.
    Pomyśl jeszcze ewentualnie nad czymś takim:
    http://www.skuterowo.com/benelli-pepe-skuter-nie-tylko-dla-pan/

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #26497 Reply
    TajPan
    Uczestnik
    • 1
    • Postów: 47
    • Postów: 48

    Leszek napisał:

    Hej,
    Ja mam wspomnianego Dinka i chwalę sobie. Dynamika nie jest porażająca, ale dla mnie wystarczy.

    Mam 2 górki w mieście, co w nim musiałeś odblokować? Faktycznie ta maszyna mi się podoba, aczkolwiek wydaje się nieco za duża dla PT. Małżonki. I jest to 4T – choć po wielu lekturach nie wiem nadal, czy to żle, czy dobrze.

    #26498 Reply
    madi
    Uczestnik
    • 21
    • Postów: 5 767
    • Postów: 5 788

    Ja polecam Vitalkę, czyli Kymco Vitality 50 2t.

    #26499 Reply
    TajPan
    Uczestnik
    • 1
    • Postów: 47
    • Postów: 48

    madi napisał:

    Ja polecam Vitalkę, czyli Kymco Vitality 50 2t.

    OK, miło mi, ale dla czego?

    Osobiscie oglądałem jeszcze super8. W wersji 4T za 4700, ale coś mi w niej nie leży. Na razie najbardziej do mnie przemawia Dink, mam pewne obawy związane z osigami, choć skoro Leszek nie narzeka…

    #26500 Reply
    Suawek
    Użytkownik
    • 32
    • Postów: 856
    • Postów: 888

    Może Kymco People S50. Sąsiad ma toto i spory skuter, cichy jak na 2T i całkiem wygodny.
    Co do Gilery, Aprili itp to powiem Ci tak – przerost formy nad treścią ;), nie warto.
    Vitality bardzo przyjemny. W ofercie Kymco znajdziesz coś dla siebie. Najlepiej podjedź do dealera i przymierz się do kilku bo na podstawie zdjęć ciężko podjąć decyzję.

    #26501 Reply
    TajPan
    Uczestnik
    • 1
    • Postów: 47
    • Postów: 48

    Suawek napisał:

    Najlepiej podjedź do dealera i przymierz się do kilku bo na podstawie zdjęć ciężko podjąć decyzję.

    U dealera, a nawet dwóch dealerów Kymco bylem, ale niestety oni zmieniają zdanie w zależności od potrzeby chwili i odowiedzi na pytanie o budżet. Jak już napisałem we wstępie – 11.04 dealer polecał mi 2T, a 12.04 4T – ten sam. Ich odpowiedzi zależa od tego, przy czym się kręcisz i co mają.

    #26502 Reply
    madi
    Uczestnik
    • 21
    • Postów: 5 767
    • Postów: 5 788

    TajPan napisał:

    madi napisał:
    Ja polecam Vitalkę, czyli Kymco Vitality 50 2t.

    OK, miło mi, ale dla czego?
    Osobiscie oglądałem jeszcze super8. W wersji 4T za 4700, ale coś mi w niej nie leży. Na razie najbardziej do mnie przemawia Dink, mam pewne obawy związane z osigami, choć skoro Leszek nie narzeka…

    Bowiem jest bezawaryjny – moja Vitalka ma na liczniku 6600 km bez awarii, kolegi HugoBoss z forum ponad 10 000 km, też bez awari. Mój inny kolega też miał Vitalkę, sprzedał z przebiegiem 23 000 km. Oczywiście bez usterki żadnej 🙂 Spalanie od 2,2-4 l zależy jak się piłuje, moja pali około 3l ( co można zobaczyć na zielonym pasku pod spodem). Osiągi – na odblokowanym silniku v-max to 75 km/h, choć ekonomicznie jeździ do 60 km/h, pod każdą górę podjedzie w dwie osoby. Do tego ma duży schowek, dobre światła i hamulce.

    #26503 Reply
    HugoBoss
    Uczestnik
    • 93
    • Postów: 3 172
    • Postów: 3 265

    Vitalka dobry sprzęt 😀

    #26505 Reply
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • Postów: 3 285
    • Postów: 3 294

    Sam musisz zdecydować, który Ci wpadnie w oko i na jakim dobrze będziesz się czuł. Moim zdaniem (mam 44 lata), skłoniłbym się w stronę Kymco People -nie ważne z jakim silnikiem, to już zależy od Ciebie, obydwa są dobre i mają swoje plusy. People ma koła 16″, jest duży i wygodny, nie będziesz na nim wyglądał śmiesznie, natomiast brakuje w tym skuterze dużego schowka na kask. Jeśli squt na dużych kołach nie jest w Twoim guście, to radzę zastanowić się nad Kymco Like, to piękny skuter zaprojektowany przez włocha Massimo Zaniboniego, w realu prezentuje się jeszcze lepiej niż na fotkach i również jest duży.

    #26512 Reply
    Suawek
    Użytkownik
    • 32
    • Postów: 856
    • Postów: 888

    TajPan napisał:

    U dealera, a nawet dwóch dealerów Kymco bylem, ale niestety oni zmieniają zdanie w zależności od potrzeby chwili i odowiedzi na pytanie o budżet. Jak już napisałem we wstępie – 11.04 dealer polecał mi 2T, a 12.04 4T – ten sam. Ich odpowiedzi zależa od tego, przy czym się kręcisz i co mają.

    Chodziło mi bardziej o to żebyś przymierzył się i zobaczył czy pasuje Ci gabarytowo itd. Co do silnika to w zależności od potrzeb:

    2T:
    – głośniejszy
    – pyrkoczący a’la syrenka
    – większe spalanie
    – większa moc
    – podatny na tanie i skuteczne zwiększenie mocy
    – łatwy i tani w serwisowaniu

    4T
    – cichy
    – oszczędniejszy
    – mała moc
    – skomplikowana konstrukcja
    – ładniejszy dźwięk silnika.

    Generalnie z 2T i 4T jest tak: chcesz mocniejszy i nie robi Ci różnica w spalaniu 1 litra/100km i nie przeszkadza Ci dźwięk silnika, bierz 2T.
    Jeżeli priorytet to niskie spalanie i żeby jakoś jeździł to bierz 4T.

    #26524 Reply
    TajPan
    Uczestnik
    • 1
    • Postów: 47
    • Postów: 48

    Oczywiście masz rację, byłem przymierzyłem się i pojawiły się pewne nowe fakty. Skreśliłem bet&wina – przestał mi się podobać. Za to oprócz Dinka zacząłem brać pod uwagę Agility City.
    Argumenty za:
    -duże koła,
    -podoba mi się,
    -schowek, co prawda mini, ale w lato zmieści portfel i komórkę, dodatkowo w nim 12V.

    Jest jeden zeszłoroczny 4T za około 5400 (piszę około, gdyż dealer chce opuścić coś z ceny tegorocznej)oraz pełen wybór 2T i 4T (5900/5700), czyli około 1000zł mniej niż Dink – co ma też jakieś znaczenie.

    Niestety nie znalazłem zbyt wielu opinii na jego temat – oprócz takich „pasiadam i jest to cudo”.

    #26526 Reply
    Suawek
    Użytkownik
    • 32
    • Postów: 856
    • Postów: 888

    TajPan napisał:

    Niestety nie znalazłem zbyt wielu opinii na jego temat – oprócz takich „pasiadam i jest to cudo”.

    To dobrze bo to znaczy że nie ma z nim problemu 🙂
    Niczego złego nie słyszałem o tym skuterze.

    #26566 Reply
    TajPan
    Uczestnik
    • 1
    • Postów: 47
    • Postów: 48

    Pietro napisał:

    Jeśli squt na dużych kołach nie jest w Twoim guście, to radzę zastanowić się nad Kymco Like, to piękny skuter zaprojektowany przez włocha Massimo Zaniboniego, w realu prezentuje się jeszcze lepiej niż na fotkach i również jest duży.

    Oczywiście pojechałem obejrzeć. I teraz w grę wchodzi jedynie Agility City 2T i Like. Faktycznie ładniutki i wygodny. I bądź tu mądry – a chciałem Dinka. Ciekawe, co kupię.

    #26571 Reply
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • Postów: 3 285
    • Postów: 3 294

    Wybierając pomiędzy Agility City, a Like, zdecydowanie Like.. tyle, że ja brałbym pod uwagę tylko o pojemnośćci silnika 125ccm

    #26596 Reply
    TajPan
    Uczestnik
    • 1
    • Postów: 47
    • Postów: 48

    Ja też, ale brak uprawnie do sterowania, w związku z czym wybór mam ograniczony. Na szczęście o Like ładnie się czyta.

    #26611 Reply
    Janek323
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 30
    • Postów: 31

    Ważysz 90 kg do tego masz przewozić dzieci. Skuter powinien być praktyczny żeby w raźie czego mogły zmieścić się do niego jakieś nie duże zakupy lub kask w schowku kiedy bd jechał odebrać dziecko ze szkoły lub żonę z pracy. Myślę że powinieneś rozejrzeć się za yamaha majesty lub Suzuki Burgman pojemność 125cm3 są to skutery bez awaryjne o dużych schowkach praktyczne i wygodne z przyśpieszeniem nie powalającym ale naprawdę godnym uwagi. i nie bd musiał wydać 11 tysięcy 🙂 I dodam że nie są ciężkie więc żona bd mogła spokojnie na nim jechać bez żadnych obaw. Moja dziewczyna okiełznała moją majesty bez żadnego problemu 😛

    #26612 Reply
    Suawek
    Użytkownik
    • 32
    • Postów: 856
    • Postów: 888

    A przeczytałeś co autor napisał posta wyżej?

    #26619 Reply
    TajPan
    Uczestnik
    • 1
    • Postów: 47
    • Postów: 48

    Janek323 napisał:

    Myślę że powinieneś rozejrzeć się za yamaha majesty lub Suzuki Burgman pojemność 125cm3 są to skutery bez awaryjne o dużych schowkach praktyczne i wygodne z przyśpieszeniem nie powalającym ale naprawdę godnym uwagi.

    Jakbym spełniał warunek posiadania prawa jazdy kat. A – może bym tak zrobił. Ale tylko może – skuterem planuję jak już wspomniałem codzienne cioranie po aglomeracji śląskiej (a właściwie Zagłębiu) wg rozpisu – skocz po bułki, skocz po dziecko, skoczę sobie do kumpla. Niestety zgrzewki mleka, zgrzewki wody niegazowanej, zgrzewki wody gazowanej, 3 kg proszku oraz pomniejszej drobnicy chyba do Bergmana też nie zmieszczę. Ale na szczęście mam jeszcze auto.
    A Like mi się faktycznie spodobał i chyba w poniedziałek go nabędę. Mam jeszcze 3 dni do namysłu.

    #26627 Reply
    Janek323
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 30
    • Postów: 31

    Ja do majesty zmieściłem ponad kratę tyskiego tylko ręcznie musiałem układać 😛

    #26629 Reply
    a123659
    Uczestnik
    • 35
    • Postów: 2 492
    • Postów: 2 527

    No ładny nawet ten kymco like 😉 Mimo, że niezbyt mi się podobają takie skutery w stylu retro włoskim to powiem, że ten naprawde mi się spodobał 😉 Szczególnie ujął mnie ten fajny tył, chodziaż reszta też niczego sobie ;D

    #26637 Reply
    TajPan
    Uczestnik
    • 1
    • Postów: 47
    • Postów: 48

    I ładnie wykończony (kierownica, schowek, przełączniki). Kurcze, tylko pogoda coś do d…

    #26646 Reply
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • Postów: 3 285
    • Postów: 3 294

    Like ma dwa schowki i fabryczny kufer 😉

    #26662 Reply
    roomcajz
    Uczestnik
    • 17
    • Postów: 1 056
    • Postów: 1 073

    TajPan napisał:
    Na razie najbardziej do mnie przemawia Dink, mam pewne obawy związane z osigami, choć skoro Leszek nie narzeka…

    ostatnio goniliśmy Leszka samochodem i ledwo dogoniliśmy

    #26672 Reply
    TajPan
    Uczestnik
    • 1
    • Postów: 47
    • Postów: 48

    Czytając rozliczne informacje na skuterowo.pl dotarłem do tematu o docieraniu skutera. I po przeczytaniu stwierdzam, że po zakupie skutera chyba przywiozę go do domu samochodem i rozpocznę czterotygodniowe dogłębne studia nt. docierania tego pojazdu. Lub zrobię tak, jak radzi Suawek (nie wiem, czy to dobre, ale swoje dwa fiaty 126p 4T docierałem w ten sposób).

    „Jeździj normalnie, nie przegrzewaj silnika, ruszaj manetką w pełnym zakresie. Jeżeli chcesz dobrze dotrzeć to wszystkie elementy muszą pracować tak jak będą pracowały w dalszej eksploatacji czyli w pełnym zakresie.”

    A przy okazji zadam pytanie następujące:
    Jeżeli założymy, że silnik skutera 2T jest stworzony przez producenta do pracy w zakresie nieco większym, niż po jego zablokowaniu to dlaczego nie powinniśmy go docierać po zdjęciu blokad? Oczywiście przy założeniach prawidłowego docierania (choć nadal nie wiem, co to znaczy) i po wyeliminowaniu zagrożeń związanych z wiekiem lat 14 (u niektórych) oraz sposobu docierania zaprezentowanego na forum przez pana w klapkach i białych skarpetkach:
    http://www.skuterowo.com/jak-nieprawdlowo-dotrzec-skuter/
    http://www.skuterowo.com/jak-nieprawidlowo-dotrzec-skuter-2/

    #26675 Reply
    Suawek
    Użytkownik
    • 32
    • Postów: 856
    • Postów: 888

    Od poniedziałku zaczynam nowe docieranie. Kymco po remoncie i normalnej eksploatacji w czasie docierania (bez żadnych blokad) chodził pięknie, miał doskonałą kompresję.
    Dzisiaj rozebrałem Derbi i pierścienie przepuszczały a cylinder miał jeszcze ślady honowania mimo że przebieg to prawie 5 tysięcy. Ewidentnie silnik nie był odpowiednio dotarty.
    Jutro lub poniedziałek szlif, złożenie do kupy, i normalna jazda. Spodziewam się poprawienia i tak niezłych osiągów.

    #26676 Reply
    TajPan
    Uczestnik
    • 1
    • Postów: 47
    • Postów: 48

    Czyli dobrze docierasz, czy źle?

    #26680 Reply
    Suawek
    Użytkownik
    • 32
    • Postów: 856
    • Postów: 888

    Wg mnie dobrze. Poprzednio miałem Kymco Vitality, zrobiłem szlif cylindra, wymieniłem tłok i jeździłem normalnie w pełnym zakresie obrotów. Zawsze dobrze wygrzałem silnik przed jazdą. Efekt był super.
    Kymco sprzedałem i kupiłem używane Derbi i w nim kompresja jest taka sobie więc w nim też zrobię remoncik i docierał będę dokładnie tak samo.
    Rozgrzej silnik dobrze przed jazdą, nie przegrzewaj, nie jeździj zbyt długo z jednostajną prędkością, daj mu różne obroty, przygazuj i przyhamuj. Generalnie zapewnij mu różnorodność a odwdzięczy się z nawiązką 🙂

    #26683 Reply
    TajPan
    Uczestnik
    • 1
    • Postów: 47
    • Postów: 48

    1. Odblokować w ogóle?
    2. Odblokować przy zakupie? I docierać odblokowany!
    3. Odblokować przy 300km?

    #26701 Reply
    Suawek
    Użytkownik
    • 32
    • Postów: 856
    • Postów: 888

    Jeżeli nie będą robili problemu w serwisie to pewnie że tak. Samochodów nikt nie blokuje, ludzie wyjeżdżają z salonu i jeżdżą i nikt się nie bawi w jeżdżenie 40 czy 50km/h. Motocykli też nikt nie blokuje w czasie dotarcia.

    Wg mnie jeżdżenie skuterem 2T z prędkością 20-30km/h to głupota. Przede wszystkim sprzęgło jest odśrodkowe i tylko odpowiednie obroty zapewniają dobry docisk, nie powiem jakie to obroty bo każdy skuter ma inne sprężynki sprzęgła i charakterystykę. Jazda na granicy przyczepności sprzęgła to jak jazda samochodem na półsprzęgle a efekt jest ten sam – spalone sprzęgło i dzwon (w przypadku skutera). A potem zdziwienie że skuter ma przejechane 2 tys km. i fioletowy (przegrzany) dzwon.
    Druga bardzo ważna sprawa. Silniki 2T charakteryzują się irytującym dla niektórych pyrkaniem po odpuszczeniu gazu. To pyrkanie to spalanie paliwa które dostaje się do cylindra z obiegu biegu jałowego. Jest to niezbędne bo komora korbowa i cylinder są smarowane olejem z paliwa (przepłukiwanie). Gdyby tak się nie działo ta jazda z zamkniętą przepustnicą zacierałoby silnik.
    Da sedna – częsta jazda z odpuszczonym gazem robi dużo złego bo z obiegu jałowego dostaje się bardzo mało paliwa a tym samym oleju do smarowania a obroty pozostają wysokie.
    Przykładowo jedziemy z obrotami 5 tys obrotów, z gaźnika 17,5 i dyszy 70 leci bogata mieszanka która chłodzi komorę korbową i smaruje elementy. Odpuszczamy gaz, przepustnica zamyka gardziel, iglica przytyka dyszę główną i do komory i cylindra dostaje się tylko to co przeleci przez cienką jak włos dyszę wolnych obrotów. Pamiętajmy że obroty są te same, w ciągu minuty dochodzi do 5 tys obrotów a ilość paliwa i oleju dostającego się do silnika drastycznie zmalała, dlatego tarcie wzrasta i silnik się przyciera.
    Z tego wynika że skład mieszanki na biegu jałowym ma ogromne znaczenie bo odpowiada za smarowanie na „dojazdach”.
    Delikatna z pozoru oszczędna jazda robi więcej złego niż dobrego.

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Wybór skutera dla czterdziestolatka
Twoje informacje:




Back to top button