Wybór pierwszego skuterka - pomocy !

Hej!

Oprócz tego, że jestem nowa na forum, jestem też zupełnie zielona w temacie skuterów. Ale uparłam się, że będę mieć i jeździć i tak zrobię :).
Potrzebuję jednak "drobniutkiej"pomocy zaawansowanych użytkowników i tych co mają pojęcie generalnie ;).

Przeszukuję Wasze forum od kilku dni, ale nie natknęłam się na temat, który w tej chwili szczególnie mnie interesuje. Chodzi konkretnie o wybór skutera... ponieważ kompletnie się nie znam (ale poznam), póki co patrzę na "wygląd", cenę(1 sprzęt, więc trzeba brać pod uwagę kolizje różnego rodzaju i nie przepłacać) i to czy dosięgnę nogami do ziemi(mam 165cm) :D.

Mój wybór jest pomiędzy : TOROS FRESCO a ROUTER GRANDE(normal, nie LUX czy inne literki).
Do Grande już się przymierzałam i wiem, że sięgnę ;). Do Fresco nie wiem :/.

Oprócz tego, że spełnię swoją zachciankę - spokojnie, jestem pełnoletnia :)- to skuter zdecydowanie przyda mi się do pokonywania codziennej drogi do pracy, na zakupy i.. inne wypady.. :).
Nie jestem typem drogowego szaleńca, nie potrzebuję demona szybkości, ale na litość boską, w korkach w śmierdzącym autobusie nie chcę więcej stać!

Pomóżcie, proszę! Jako kobieta logicznym jest, że nie mogę się zdecydować ;). Liczę zatem na konkretne opinie, przykłady, dane, które pomogą mi w wyborze.
Z góry dzięki !

tak na dobry początek polecam najprostszego "chinola". Nauczysz się trochę i będziesz mogła potem stopniowo iść do przodu z pojemnością :)
Ja byle naprawie swojego dziada dozbieram trochę i kupuję potężną już maszynke :)

Dzięki :)

Chociaż wydawało mi się, że te co sobie "upatrzyłam" nie są aż tak trudne i skomplikowane... generalnie musi być do 50cm3, bo i tak większe mnie nie interesują, a jest mniejsza szansa, że gwizdną spod domu :).

FRESCO czy GRANDE? :)