Wybór motocykla,yamaha yzf125,yamaha mt07

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #304690
    Vothers
    Użytkownik
    • 1
    • 7Postów:

    Witam wszystkich motocyklistów.

    Chciał bym zacząć swoją przygodę z motocyklami. Poszukuję czegoś głównie do dojazdu do pracy. Zrobienie kategorii A niestety odpada ponieważ mam 21 lat. (wzrost 183. 75kg)
    Pierwsza myśl jaka mi się nasunęła było kupno yamaha yzf 125. Ale czy to nie za mała pojemność robiąc w sumie 72km dziennie? Około 1300km w miesiącu.
    Drugą nie co lepszą opcją był by zakup Yamaha MT 07,ale w moim przypadku musiał bym kupić dostosowaną na A2 (35Kw) + zrobić prawko na kat A2.
    Pytanie do was czy taka zdławiona yamaha MT-07,pali mniej niż odblokowana. Czy tylko tracę delikatnie na mocy?
    Również rozważę jakieś inne propozycje z waszej strony. Kwota jaką chciał bym przeznaczyć na motocykl około 15 -20 tysięcy. Nie licząc ubrań.
    Rozważałem także opcję kupna KTM Duke 125
    Pozdrawiam wszystkich forumowiczów.

    #304692
    Anonim
    Nieaktywny
    • 1
    • 4 665Postów:

    Ale czekaj, masz A1 czy A2, bo trochę zgłupiałem. Szukasz 125 (max.15KM), czy czegoś do 35kW?

    #304696
    Vothers
    Użytkownik
    • 1
    • 7Postów:

    Posiadam tylko kategorię B w tej chwil,ale po wejściu nowej ustawy,mogę po upływie 3 lat prowadzić motocykl 125.
    Kategoria A2 była by do zrobienia w moim przypadku. Kupił bym jakąś 125 ze względu że nie musiał bym robić nowej kategorii. Ale moje obawy idą w tym kierunku czy,taka 125 wytrzyma takie dystanse.

    #304699
    serpent
    Użytkownik
    • 7
    • 98Postów:

    125 wytrzyma, ludzie na 125 robili wyprawy dookoła świata. Jeśli na trasie występują autostrady/drogi ekspresowe może być trochę cienko z wyprzedzaniem.
    Jeśli to normalne drogi do 90, ja bym na początek brał 125. Zobaczysz czym to się je, i czy chcesz robić prawko na motocykl.
    A jak dotrwasz do 24 roku to możesz wtedy zrobić pełną kat A i wtedy bierzesz co chcesz. Egzamin na A2 i A i tak jest w zasadzie taki sam.

    #304705
    Vothers
    Użytkownik
    • 1
    • 7Postów:

    W porządku w takim razie biorę 125. Są drogi ekspresowe,ale w takim wypadku prawy pas i nie będę nikomu przeszkadzał. Dobrze prawisz może wytrzymam na 125 te 3 lata i zrobię wtedy kat A. Pozdrawiam,życzę miłego dnia.

    #304707
    Anonim
    Nieaktywny
    • 1
    • 4 665Postów:

    Ja ci mogę polecić moto, które sam miałem – Hyosung GT125. Duży, kawał klocka (jak na 125ccm), maksymalna dopuszczalna moc (15KM), dwie tarcze, naked. Ja go używałem na dojazdy do pracy, ale krótkie, 10-15km*2 dziennie. Byłem nim kilka razy w dalszej trasie i 100km nie robi na nim wrażenia, można się toczyć tą licznikową 100 spokojnie – to silnik dwucylindrowy chłodzony powietrzem wspomaganym chłodzeniem olejowym (chłodnicą oleju). Kawał sprzętu, tańszy niż nowa yamaha, a chyba odrobinę szybszy, niż KTM Duke. Mój latał do licznikowych 125km/h. Zrobiłem nim przez pół sezonu (sierpień – styczeń) prawie 5.000km.

    #304730
    Vothers
    Użytkownik
    • 1
    • 7Postów:

    Dzięki za propozycję. Co myślicie o takiej yamaszce ? http://allegro.pl/show_item.php?item=6170191123&msg=Tw%C3%B3j+e-mail+zosta%C5%82+wys%C5%82any.&msgtoken=048a25b10f8bf5405c1e387864ffa85323220a1444b540a86acf77d00be2ff62
    Czy warte ceny są owe dodatki jeśli sami skusili byście się na takie moto? Szczerze skusił bym się zapewne na sam wydech,nie wiem jak w praktyce czy inne warto również zakupić?

    #304745
    Anonim
    Nieaktywny
    • 1
    • 4 665Postów:

    Mnie kusiło. Nawet na nim siedziałem przed zakupem Hyosunga, ale był dla mnie mniej wygodny (mam 170cm) i nie do końca chodzi o wysokość siedziska. Raczej o pozycję, wymuszał na mnie nieco głębsze pochylenie do przody niż hyo, co mi się nie podobało. Był tu kolega na forum, który tym latał i był zachwycony. Się nie dziwię, bardzo fajna 125 i 6 biegów 🙂 Szóstki mi w hyosungu trochę brakowało :-))) Bardzo fajne moto.
    Ale ponieważ zakładasz dojazdy do pracy, to pomyśl też, w czym będziesz jeździł, gdzie to ubranie zostawisz (z czego będziesz się rozbierał) i jak takie moto wygląda, jeśli się do niego dopnie kufer – bo trochę sobie nie wyobrażam jazdy taki spory kawałek bez ubrania na zmianę (na wszelki)…
    Swojego na krótkie dojazdy ubrałem tak (szyba+kufer):
    http://www.jednoslad.pl/content/IMG_20151112_0843381.jpg
    http://www.jednoslad.pl/content/IMG_20151109_100842.jpg

    #304754
    Vothers
    Użytkownik
    • 1
    • 7Postów:

    Również jestem zachwycony tą yamaha. Ubrania będę posiadał na pewno,ze względu na poprawienie bezpieczeństwa podczas jazdy. Z ubraniami nie ma problemu,bo mam taką pracę że na spokojnie mogę się przebrać i zostawić ubrania w pracy. Kufer jednak zawsze się sprzyda,zastanawia mnie fakt czy owy kufer na bak nie przeszkadza w jeździe. Myślę że najlepiej jak sam wybiorę się do salonu w Krakowie. Jednak kufer na twojim Housongu dużo bardziej mi sie podoba 🙂

    #304758
    Anonim
    Nieaktywny
    • 1
    • 4 665Postów:

    Paci kiedyś tu napisał, że HYO z tym kufrem wygląda lepiej, niż bez. Coś w tym jest. I hyosung GT i yamaha MT niby są spore, ale takie jakby trochę krótkie. Jak mu się tył wydłużył, to jeszcze spoważniał 🙂
    Yamaha ma tak zadziorny wygląd, że kufer może ją oszpecić, a tankbag (torba na zbiornik) nie jest zbyt pojemna. Ale są fajne plecaki motocyklowe, bo bym jej chyba nie przykleił nic do tyłeczka, za zgrabny ma 🙂

    #304771
    Vothers
    Użytkownik
    • 1
    • 7Postów:

    Najwyżej zdecyduję się na jakiś plecak wodoodporny. A jak z ceną tej aukcji nie wydaje ci się za wysoka ? Sprzedawca broni się tym że przebieg jest oryginalny.

    #304773
    Anonim
    Nieaktywny
    • 1
    • 4 665Postów:

    Owszem, trochę drogo. To są dwa lata i dwa pełne sezony przelatane. Zakładając nawet bardzo ograniczone straty na nowym motocyklu, powinien kosztować w okolicach 12,5-13K, nowy jest za 18,2K. I w takich cenach są oferty na allegro, nawet roczne (nie oglądałem stanu, ani skąd pochodzą, często mają mniejszy przebieg). Mojego HYO kupiłem nowego za 14,5K i po jednym sezonie przy przebiegu 4750 km sprzedałem za 9K oddając kupę gratów dodatkowych (blokada z alarmem, kufer, szyba, opony zmienione na nowe michelinki, włoski motokocyk do nakeda, żółwik i ochraniacze na kolana, pająka, stojak pod tylne koło, litr oleju i różne kosmetyki do niego. Moto było ze świeżo zrobionym przeglądem gwarancyjnym.
    Ja wiem, że yamaha będzie traciła mniej niż byle koreaniec, ale jednak utrata 20% w dwa lata, to trochę mało.

    #304777
    Vothers
    Użytkownik
    • 1
    • 7Postów:

    W takim razie odpuszczam tą aukcję. Rozejrzę się za czymś z ABS bo jednak dla początkującego to dobre rozwiązanie,tym bardziej że będę chciał jeździć podczas złej pogody. Dziękuję ci Zulus za cenne rady 🙂 Odezwę się jak znajdę jakąś ciekawą ofertę.

    #304785
    Anonim
    Nieaktywny
    • 1
    • 4 665Postów:

    ABS w 125 nie jet aż tak niezbędny, jak nowe, dobrej jakości opony. Latam w każdą pogodę, tylko nie jak leży śnieg :-)))

    #304808
    paci
    Moderator
    • 12
    • 5 821Postów:

    Vothers a czym się zajmuesz[praca]?Pytam bo na A bo ograniczenia wiekowe obejść można wstępując do wojska, straży pożarnej, policji i straży granicznej. Ci funkcjonariusze mogą starać się o kategorię A już po osiemnastce.Z drugiej strony namawial bym Cię na A2,ogarniesz podstawy latania na dużym moto a po dwoch latach tylko 10 godzin jazd i praktyczny egzamin kost od 500 i masz dorosłe A.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button