Wybór chinczyka skuter do 3000 zł

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #308110
    Kodi95
    Użytkownik
    • Postów: 16

    Cześć, mam zamiar kupić skuter(50) do 2.5-3 tysięcy złotych …. więc zapewne chińczyk i stąd moje pytanie do was czy moglibyście jakiegoś polecić, zaproponować lub ewentualnie zarzucic linkiem albo powiedziec czym mam sie kierowac przy wyborze?
    Pozdrawiam, K.

    #308113
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 909

    a masz jakiś wzrost? wage? zakładane przeloty? preferencje?

    REKLAMA

    Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

    Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

    #308115
    Kodi95
    Użytkownik
    • Postów: 16

    Skuterek ma mi służyć do tras od 3 km do 15 km w zależności czy to praca czy studia. Wzrost 183 i co do wielkości skutera to znajomy ma torosa gp500 i mniej więcej taka wielkość skutera by mnie interesowała, chyba ze patrze na to ze złej strony. Jeżeli chodzi o to jak często chciałbym z niego korzystać, to najrzadziej 3 razy w tygodniu.

    #308125
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 909

    nowy/ używany ?

    #308144
    Kodi95
    Użytkownik
    • Postów: 16

    Zdecydowanie wolałbym aby był to nowy skuter

    #308230
    Kodi95
    Użytkownik
    • Postów: 16

    Nie musi byc to oczywiscie chinskiej produkcji ale na pewno za 3 tysiące nie kupię sprzętu markowego

    #308234
    Rysio_Misio
    Uczestnik
    • Postów: 492

    Kup sobie nowego chińczyka w tzw. dużej budzie. Serwis ku temu jest tak cienki, jak niegdyś żyletki Polsilvera, ale kogo to teraz… ;0

    #308239
    Kodi95
    Użytkownik
    • Postów: 16

    Co masz na myśli?

    #308246
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 4 666

    Jeśli pytasz o MYŚLI Rysia, to nikt z nas nie wie, a podejrzewamy czasem, że i On nie zawsze i/lub nie do końca 🙂
    A serwisy chinoli faktycznie są ponoć cienkie jak żyletki, a nawet jak Gillette :-)))
    *
    Ale do sedna. Jako początkujący i bez doświadczenia możesz mieć przeboje z nowym chińczykiem, bo wymagają pewnej troski, a na serwisy nie ma co liczyć, bo – patrz: żyletki.
    Możesz kupić używkę, a te zawsze wymagają troski. Tak czy inaczej, trzeba się albo zaprzyjaźnić z mechaniką, albo z kumatym mechanikiem 🙂
    Polecam tego typu atrakcje:
    http://olx.pl/i2/oferta/kymco-agility-city-CID5-IDeHzlN.html#:7ad423ae43
    http://olx.pl/i2/oferta/skuter-kymco-agility-city-50-2012-2013-r-CID5-IDgcjFl.html#:4cf9b12584
    http://olx.pl/i2/oferta/kymco-like-50-CID5-IDgkYFL.html#:4cf9b12584
    Tylko cena do negocjacji 🙂

    #308248
    Kodi95
    Użytkownik
    • Postów: 16

    A mógłbym zasięgnąć waszej opinii co do tych modeli? W internecie troche szukałem i ludzie polecali ze względu na tanie części i zadowolenie przy jak to nazwaliscie odpowiedniej trosce.

    http://spidi-skuter.pl/skutery/199-skuter-mondial-zw50qt-7e-zielony.html

    http://allegro.pl/mondial-50-zipp-quantum-raty-dowoz-gratisy-fv-i6120393629.html

    http://allegro.pl/skuter-romet-router-delux-1-classa-bassa-50cc-727-i6202481188.html#thumb/5

    Zastanawiam się nad nowymi, bo uzywany skuter markowy też predzej czy pozniej bedzie wymagal ,,serwisu 😀 ” a w ich przypadku moze byc drozej czy jestem w błędzie?

    #308252
    Kodi95
    Użytkownik
    • Postów: 16

    Ewentualnie czy jakikolwiek NOWY niemarkowy skuter jest wedlug was godny polecenia? 🙂

    #308254
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 909

    one są zasadniczo wszystkie takie same mechanicznie i dzielą się na te 2T i na te 4T.

    #308261
    Kodi95
    Użytkownik
    • Postów: 16

    A na pierwszy skuter, o ktory mam zamiar dbac lepiej wybrac 4t czy 2t? Tzn. wiem, ze 4T jest bardziej ekonomiczny ale nie przekłada się to znacząco na osiągi? Bo moc jest nieco mniejsza

    #308263
    Michalk001
    Uczestnik
    • Postów: 1 646

    Wiesz, może nakieruję twoje myśli na nieco inne tory ale na pierwszy nowy pojazd raczej wybrałbym biegówkę. W skuterze masz przekładnię bezstopniową, tak więc atrakcje typu zerwane paski, piszczące sprzęgło, kwadratowe rolki, zjechane wariatory i sprężynki do wymiany masz zapewnione w standardzie. Owszem można napisać że trzeba dbać, tyle tylko że przekładnia bezstopniowa jest tak zbudowana że bez specjalnych narzędzi i klucza pneumatycznego nie dasz rady sam tego naprawić. A uwierz, żle dobrany pasek potrafi pęknąć 10 km po założeniu.
    Wiem że jazda na biegach jest nieco bardziej wymagająca, ale po pół dnia nauki ogarniesz to bez problemu. A sam napęd jest tak prosty jak w rowerze, masz zębatkę przednią którą masz na wierzchu po odkręceniu dwóch śrubek i zdjęciu pokrywki, łańcuch który wystarczy psiknąć olejem w sprayu i tylną zębatkę którą odkręcisz zwykłą nasadką. Dodatkowo z obu stron napinacze łańcucha – wszystko na wierzchu i do ogarnięcia kilkoma zwykłymi kluczami. Sam nasmarujesz, sam naciągniesz i ewentualnie wymienisz zębatkę. Skrzynia biegów i sprzęgło jest praktycznie bezobsługowe poza wymianą oleju w silniku. Ja przejechałem na swoim ponad 45000km i nie dotykałem się do sprzęgła ani skrzyni biegów, jedynie co 12-15 tysięcy km wymieniam łańcuch i zębatki. Poza tym ten silnik jest oszczędny i niesamowicie trwały. Jak widzę jak mój znajomy co 2-3 miesiące dłubie w skuterze to cieszę się że jednak mam ten silnik i zero problemów.
    http://allegro.pl/motorower-router-ws-50-romet-raty-0-transport-jak-i6323333665.html

    #308265
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 4 666
    #308267
    Michalk001
    Uczestnik
    • Postów: 1 646

    Zulus napisał:

    A półautomat…?
    http://olx.pl/i2/oferta/skuter-kymco-nexxon-50-4t-nowy-nowy-okazja-hit-cena-CID5-ID6Zfcf.html#:0a0f9341a9

    Gdybym miał teraz kupować sprzęt to brałbym go w ciemno.

    #308269
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 909

    jak czytam że to ^model wystawowy^ to mam przed oczami życie wszystkich modeli wystawowych które znam – czyli ujeżdżał go cały salon z odpiętym licznikiem, dawca części, model testowy.. itd

    #308274
    Rysio_Misio
    Uczestnik
    • Postów: 492

    He, he, he. Ogłoszenie z tych… niepospolitych (ktoś usiłuje leczyć na siłę swoje kompleksy). ;PPP
    >
    TO PRODUKT ORYGINALNY by TAIWAN, a nie jak obecne… CHIŃCZYKI.

    #308276
    Kodi95
    Użytkownik
    • Postów: 16

    Dobra powiem krótko, kolega który napisał o routerze WS 50 narobił mi chęci na takiego… a że do wypłaty mam jeszcze 2 tygodnie to pozwole sobie zadac jedno pytanie… Czy w motorowerach typu router ws50 blokada jest jakas, czy tylko w skuterach? Pytam bo mam prawko kategorii B dopiero 2 lata a upowaznienie do jazdy na A1 ma sie chyba po 3 latach posiadania kategorii B o ile sie nie myle? i btw, czemu tylko w salonach daja lusterka do niego>?

    #308277
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 909

    jest w każdej 50tce która jest zarejestrowana jako motorower bo jest ustawowe ograniczenie prędkości

    #308278
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 4 666

    A kiedy dokładnie osiągniesz próg trzech lat B? Nie warto poczekać i kupić 125? Jest już środek sezonu, czyli z górki. Chyba, że planujesz sezon całoroczny 🙂

    #308286
    Kodi95
    Użytkownik
    • Postów: 16

    prawko B zrobilem niestety jak mialem prawie 20 lat a nie przed 18 dlatego 3 lata miną dopiero na początku lutego 2018……

    Jesli chodzi o pojedynek chinski/tajwanski/japonski skuter nowy za 3 tysiące złotych kontra Romet Router WS 50 to co jest lepszym wyborem?

    #308287
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 909

    to w zasadzie bardzo zbliżony wybór ale podobno biegówki są trwalsze.

    #308289
    Rysio_Misio
    Uczestnik
    • Postów: 492

    Dlaczego tak sądzisz? Czemu napęd oparty na CVT jest mniej trwały?

    #308292
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 909

    ilość wypływających zajeżdżonych biegówek i ilość zajeżdżonych CVT oraz wiedza o osiąganych przebiegach sugeruje że biegówki są trwalsze

    #308297
    Michalk001
    Uczestnik
    • Postów: 1 646

    Wombat napisał:

    ilość wypływających zajeżdżonych biegówek i ilość zajeżdżonych CVT oraz wiedza o osiąganych przebiegach sugeruje że biegówki są trwalsze

    Skoro ja pokonałem 45000 km i nawet jeszcze nie wiem jak wygląda silnik od środka to znaczy że coś w tym jest. Żaden pasek w 50cm3 nie osiągnie takiej trwałości. Oczywiście zębatki i łańcuch już wymieniałem ale w tym przypadku nie jest to trudniejsze niż w rowerze i nie trzeba do tego specjalistycznych narzędzi. Cały napęd wymienisz w pół godziny o ile łańcuch jest odpowiedniej długości. Ale sekretem do takiej niezawodności jest wlewanie dobrego oleju do silnika i paliwa z wyższej półki. Paliwo leję z BP, a olej to syntetyczny Castrol Power 1 Racing 10W40. Lepiej dołożyć 10zł za butelkę oleju i kilkanaście groszy za litr paliwa i nie mieć ze sprzętem żadnych problemów. Dodatkowo regulacje i wymiana zużytych części na czas. No i oczywiście nie palę kapcia, ani nie robię stuntu. 😀

    #308299
    Kodi95
    Użytkownik
    • Postów: 16

    Półautomat tak czy siak odpada bo jest za drogi a mnie interesuje tylko cos w cenie DO 3 TYS. więc ws 50 rozważam i jakieś niemarkowe skuterki w tej cenie

    #308303
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 909
Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button