Wybór 50cc do 2k - Chiny?

Witajcie,
przymierzam sie do zakupu skutera, chce na niego przeznaczyc max. 2000-2500 PLN.
Z tego, co czytam na forum i stronie, nie bedzie mnie stac na sprzet firmowy (nie lubie sprzetu uzywanego, nie znam sie), musze wiec przymierzyc sie do produkcji chinskiej. W zasadzie nie mam z tym problemu, bo gdy sie dobrze zastanowic, to nawet tego posta pisze na chinskim bezawaryjnym netbooku, ale rozwiejcie prosze moje obawy - czy taki skuter nie rozleci sie na pierwszych metrach?
Zastosowanie skutera ma byc proste, max. kilka km dziennie - sklep, stacja kolejowa itd. Maszyna bedzie parkowana kilka godzin na ulicy, nie chcialbym w tym czasie zastanawiac sie, czy po powrocie zastane ja na parkingu - co chyba jeszcze bardziej przemawia za "chinczykiem".
Wizualnie nie budza mojego obrzydzenia Kingway Barracuda - co sadzicie o tym modelu? Dodam, ze jestem ciezkim uzytkownikiem - waze 90-100 kg. Czy przy tej masie ten skuter da rade? Jezeli nie, to co innego polecacie?
Czytalem tez o "odblokowywaniu" sprzetu - czy z tym modelem mozna to wykonac bez utraty gwarancji?
Z gory dzieki za konstruktywne odpowiedzi!
Pzdr,
MZ

Ten skuter jest 2t to spokojnie da rade. Z odblokowaniem to jest różnie. Jedni odblokowują bez problemu ale za małą dopłatą, oczywiście bez straty gwarancji. Przy pierwszym przeglądzie będziesz musiał sie zapytać o ściągnięcie blokad.

kustosz napisał:

Ten skuter jest 2t to spokojnie da rade.

Teraz ujawnie stopien swojego amatorstwa :oops:
To silniki dwusuwowe sa mocniejsze niz cztero? Czy silnik dwusuwowy nie oznacza przypadkiem koniecznosci domieszek oleju do benzyny, jak to bylo kiedys w Wartburgach i Trabantach?
Co w ogole sadzicie o modelu Kingway Barracuda?
Pzdr,
MZ

Silniki dwusowowe są mocniejsze od czterosówowych,ale mniej ekonomiczne. Nie trzeba dolewać oleju do benzyny. Skutery 2t wyposażone są w zbiorniczek na olej. Mieszanka powstaje w gaźniku.

chaffinch przyjrzyj się jeszcze Kingway'owi Martinelli, ma ekonomiczny silnik 4T, sportowy tłumik wydobywający ładny basowy dźwięk, koła 13" i tylny hampel tarczowy.. co najważniejsze, ładnie wygląda, nieźle pociska i nie dużo kosztuje ;)

Też polecam kingway'a martinelli. Coś w stylu aprilii sr50 factory. Miałem go kupić,ale jakoś zrezygnowałem i dziś tego żałuje.

Może coś takiego: http://otomoto.pl/keeway-swan-niebieski-M2184710.html

http://otomoto.pl/ferro-101-101-4-extra-4-suw-srebrny-M1853891.html

Mam ten skuter, kupilem w tamtym roku za 2800. Porządny, sam mam prawie 1,90m i gwarantuje ci ze ten skuter jest wygodny ;D Za takie pieniądze ten skuter jest najlepszy chyba z calej gamy skuterow chinskich ;) Ja przy zakupie u dealera kingway motor poland juz mialem scigniete blokady. Po prostej bez blokad idzie 70km/h. Ludzie na forach wypowiadaja się że rama może pęknąć, ale to tylko wedlug mnie z powodow naprzykład stawania skuterem na jednym kole. TEN SKUTER JEST DO NORMALNEGO UŻYTKOWANIA W 100% DOBRY. Przejechałem narazie dopiero 400km, ale skuter jest godny polecenia ;) Spokojnie idzie zabrać drugą osobę. Jedynym minusem jest naprawa w własnym garażu. Nie będę cie oszukiwał i szczerze powiem, że te plastiki są słabej jakości. Do głupiej żarówki musiałem odkręcić pół skutera, chyba około 20śrubek. Ale jeżeli wymieniasz np w salonie to niech oni się z tym męczą ;)

A co do silnika i spalania to pali 4l/100km, ale za taką wygodę jazdy jest się w stanie poświęcić kilka złotych więcej. Pozatym ty chyba nie będziesz jeździł nim dużo km więc powinien wystarczyć.

Ej, hugo. Tutaj kolega pisze że waży 90-100kg, więc to co pokazujesz to troche jest małe. Z doświadczenia wiem że to nie jest zbytnio wygodna jazda z nogami, gdy ci się nie mieszczą pod kierownicą tylko po bokach xd

Ej, hugo. Tutaj kolega pisze że waży 90-100kg, więc to co pokazujesz to troche jest małe. Z doświadczenia wiem że to nie jest zbytnio wygodna jazda z nogami, gdy ci się nie mieszczą pod kierownicą tylko po bokach xd

Teraz nowego Martinelli można kupic za 2 tysiaki..Miałem okazję przejechać się nim i jak na 50-tkę 4T, naprawdę fajnie to jeździ. Ryglos z tym spalaniem to chyba przesadziłeś? albo masz źle wyregulowany..jaką założyli Ci dyszę?

Sorry Ryglos, Ty masz Baracude, a to 2T więc tyle pali..myślałem, że opisujesz Martinelli, z przodu są nawet podobne ;)

Panowie a edytować posty to ciężko?Co do Keewaya Swana to nie, ja mam Vezyrka, taki sam z zewnątrz i przy 180cm jest za mały, może ktoś 170cm go ujedzie, ale na pewno nie spora osoba o wadze 90kg :D

dlatego chaffincha interesuje Baracuda.. ;) a co powiecie o Martinelli? wygląda ciekawie, silnik ładnie chodzi i dobre ma osiągi, koła 13-tki i nie jest mały ale raczej sportowy, a Barakuda kanapowiec..jakby nie patrzeć chyba warto zainteresować się Martinelli? ;)

Dzieki za Wasze glosy. Utwierdzaja mnie coraz bardziej w wyborze, choc nie powiem, propozycja HugoBoss (Ferro) wizualnie tez mi sie podoba. Jednak chyba jestem zbyt masywny na ten sprzet :lol:
Chyba przymierze sie do Barracudy, w sklepie niedaleko za rocznik 2008 zaplace 1950 PLN. Wprawdzie cyfra rocznika nieco mnie mierzi, ale przy takiej wartosci poczatkowej spadek o 200-300 zlotych nie boli tak bardzo 8)
Moge prosic o jeszcze wiecej glosow nt. zdejmowania blokady? Wiem juz, ze egzemplarz kol. Ryglosa osoaga 70 km/h. Czy inni maja jakies doswiadczenia w tym zakresie?
Pzdr,
MZ

Ryglos i co z tego że kolega waży 90-100kg,ale nie napisał czy jest wysoki,ja też sporo ważę,a mam 170cm i mały skuter i wcale nie narzekam. Podałem tylko przykłady z ciekawszych propozycji skuterów do 2500zł. I raczej polecałbym koledze 2T,bo przy tej wadze 4T będzie strasznie mułowate. Radziłbym nie cofać się dalej niż rocznik 2009,bo są to jakieś pozostałości magazynowe,a skuter,który stoi 3lata ma już nie najlepsze elementy gumowe.

Tu masz w fajnym malowaniu,Ferro 2T: http://otomoto.pl/ferro-101-warszawa-101-2-gratisy-transpo-M1771169.html

HugoBoss napisał:Radziłbym nie cofać się dalej niż rocznik 2009,bo są to jakieś pozostałości magazynowe,a skuter,który stoi 3lata ma już nie najlepsze elementy gumowe.

Mam 180 cm. Jakie elementy moga wymagac wymiany z tej okazji? Opony czy cos wiecej? Jakie sa koszty takiej operacji?
Pzdr,
MZ

Na tym skuterze co ja mam jeździ kolega o wzroście 194cm i nie narzeka. Wszelkie osłony gumowe mogą być już sparciałe,nie wiem jak opony.

co do blokad- to temat rzeka... 10 argumentów ZA i 1 PRZECIW.
skuter 2t po pełnym odblokowaniu zwykle osiąga 70/h z palcem w... wydechu, 4t jest nieco słabszy. ja na razie swojego 4t nie odblokowałem więc nie wiem. w przypadku mojego skutera odblokowanie wiązałoby się z utratą gwarancji ale na ten temat to chyba najlepiej spytać w serwisie danej marki

PS po takim długim postoju w magazynie warto byłoby od razu wymienić płyn hamulcowy- bo on jest higroskopijny= wciąga wodę i traci z czasem swoje właściwości, chyba najrozsądniej byłoby wszystkie oleje też zmienić ale tu nie wiem czy to konieczne