Wybór 50cc do 2k – Chiny?

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #22715
    chaffinch
    Użytkownik
    • 9
    • 122Postów:

    Witajcie,
    przymierzam sie do zakupu skutera, chce na niego przeznaczyc max. 2000-2500 PLN.
    Z tego, co czytam na forum i stronie, nie bedzie mnie stac na sprzet firmowy (nie lubie sprzetu uzywanego, nie znam sie), musze wiec przymierzyc sie do produkcji chinskiej. W zasadzie nie mam z tym problemu, bo gdy sie dobrze zastanowic, to nawet tego posta pisze na chinskim bezawaryjnym netbooku, ale rozwiejcie prosze moje obawy – czy taki skuter nie rozleci sie na pierwszych metrach?
    Zastosowanie skutera ma byc proste, max. kilka km dziennie – sklep, stacja kolejowa itd. Maszyna bedzie parkowana kilka godzin na ulicy, nie chcialbym w tym czasie zastanawiac sie, czy po powrocie zastane ja na parkingu – co chyba jeszcze bardziej przemawia za „chinczykiem”.
    Wizualnie nie budza mojego obrzydzenia Kingway Barracuda – co sadzicie o tym modelu? Dodam, ze jestem ciezkim uzytkownikiem – waze 90-100 kg. Czy przy tej masie ten skuter da rade? Jezeli nie, to co innego polecacie?
    Czytalem tez o „odblokowywaniu” sprzetu – czy z tym modelem mozna to wykonac bez utraty gwarancji?
    Z gory dzieki za konstruktywne odpowiedzi!
    Pzdr,
    MZ

    #22719
    kustosz
    Użytkownik
    • 16
    • 219Postów:

    Ten skuter jest 2t to spokojnie da rade. Z odblokowaniem to jest różnie. Jedni odblokowują bez problemu ale za małą dopłatą, oczywiście bez straty gwarancji. Przy pierwszym przeglądzie będziesz musiał sie zapytać o ściągnięcie blokad.

    #22720
    chaffinch
    Użytkownik
    • 9
    • 122Postów:

    kustosz napisał:

    Ten skuter jest 2t to spokojnie da rade.

    Teraz ujawnie stopien swojego amatorstwa 😳
    To silniki dwusuwowe sa mocniejsze niz cztero? Czy silnik dwusuwowy nie oznacza przypadkiem koniecznosci domieszek oleju do benzyny, jak to bylo kiedys w Wartburgach i Trabantach?
    Co w ogole sadzicie o modelu Kingway Barracuda?
    Pzdr,
    MZ

    #22721
    kustosz
    Użytkownik
    • 16
    • 219Postów:

    Silniki dwusowowe są mocniejsze od czterosówowych,ale mniej ekonomiczne. Nie trzeba dolewać oleju do benzyny. Skutery 2t wyposażone są w zbiorniczek na olej. Mieszanka powstaje w gaźniku.

    #22723
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • 3 294Postów:

    chaffinch przyjrzyj się jeszcze Kingway’owi Martinelli, ma ekonomiczny silnik 4T, sportowy tłumik wydobywający ładny basowy dźwięk, koła 13″ i tylny hampel tarczowy.. co najważniejsze, ładnie wygląda, nieźle pociska i nie dużo kosztuje 😉

    #22724
    kustosz
    Użytkownik
    • 16
    • 219Postów:

    Też polecam kingway’a martinelli. Coś w stylu aprilii sr50 factory. Miałem go kupić,ale jakoś zrezygnowałem i dziś tego żałuje.

    #22726
    HugoBoss
    Uczestnik
    • 93
    • 3 265Postów:
    #22731
    a123659
    Uczestnik
    • 35
    • 2 527Postów:

    Mam ten skuter, kupilem w tamtym roku za 2800. Porządny, sam mam prawie 1,90m i gwarantuje ci ze ten skuter jest wygodny ;D Za takie pieniądze ten skuter jest najlepszy chyba z calej gamy skuterow chinskich 😉 Ja przy zakupie u dealera kingway motor poland juz mialem scigniete blokady. Po prostej bez blokad idzie 70km/h. Ludzie na forach wypowiadaja się że rama może pęknąć, ale to tylko wedlug mnie z powodow naprzykład stawania skuterem na jednym kole. TEN SKUTER JEST DO NORMALNEGO UŻYTKOWANIA W 100% DOBRY. Przejechałem narazie dopiero 400km, ale skuter jest godny polecenia 😉 Spokojnie idzie zabrać drugą osobę. Jedynym minusem jest naprawa w własnym garażu. Nie będę cie oszukiwał i szczerze powiem, że te plastiki są słabej jakości. Do głupiej żarówki musiałem odkręcić pół skutera, chyba około 20śrubek. Ale jeżeli wymieniasz np w salonie to niech oni się z tym męczą 😉

    #22732
    a123659
    Uczestnik
    • 35
    • 2 527Postów:

    A co do silnika i spalania to pali 4l/100km, ale za taką wygodę jazdy jest się w stanie poświęcić kilka złotych więcej. Pozatym ty chyba nie będziesz jeździł nim dużo km więc powinien wystarczyć.

    #22733
    a123659
    Uczestnik
    • 35
    • 2 527Postów:

    Ej, hugo. Tutaj kolega pisze że waży 90-100kg, więc to co pokazujesz to troche jest małe. Z doświadczenia wiem że to nie jest zbytnio wygodna jazda z nogami, gdy ci się nie mieszczą pod kierownicą tylko po bokach xd

    #22734
    a123659
    Uczestnik
    • 35
    • 2 527Postów:

    Ej, hugo. Tutaj kolega pisze że waży 90-100kg, więc to co pokazujesz to troche jest małe. Z doświadczenia wiem że to nie jest zbytnio wygodna jazda z nogami, gdy ci się nie mieszczą pod kierownicą tylko po bokach xd

    #22737
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • 3 294Postów:

    Teraz nowego Martinelli można kupic za 2 tysiaki..Miałem okazję przejechać się nim i jak na 50-tkę 4T, naprawdę fajnie to jeździ. Ryglos z tym spalaniem to chyba przesadziłeś? albo masz źle wyregulowany..jaką założyli Ci dyszę?

    #22738
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • 3 294Postów:

    Sorry Ryglos, Ty masz Baracude, a to 2T więc tyle pali..myślałem, że opisujesz Martinelli, z przodu są nawet podobne 😉

    #22739
    Vezyr
    Użytkownik
    • 18
    • 2 406Postów:

    Panowie a edytować posty to ciężko?Co do Keewaya Swana to nie, ja mam Vezyrka, taki sam z zewnątrz i przy 180cm jest za mały, może ktoś 170cm go ujedzie, ale na pewno nie spora osoba o wadze 90kg 😀

    #22740
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • 3 294Postów:

    dlatego chaffincha interesuje Baracuda.. 😉 a co powiecie o Martinelli? wygląda ciekawie, silnik ładnie chodzi i dobre ma osiągi, koła 13-tki i nie jest mały ale raczej sportowy, a Barakuda kanapowiec..jakby nie patrzeć chyba warto zainteresować się Martinelli? 😉

    #22741
    chaffinch
    Użytkownik
    • 9
    • 122Postów:

    Dzieki za Wasze glosy. Utwierdzaja mnie coraz bardziej w wyborze, choc nie powiem, propozycja HugoBoss (Ferro) wizualnie tez mi sie podoba. Jednak chyba jestem zbyt masywny na ten sprzet 😆
    Chyba przymierze sie do Barracudy, w sklepie niedaleko za rocznik 2008 zaplace 1950 PLN. Wprawdzie cyfra rocznika nieco mnie mierzi, ale przy takiej wartosci poczatkowej spadek o 200-300 zlotych nie boli tak bardzo 8)
    Moge prosic o jeszcze wiecej glosow nt. zdejmowania blokady? Wiem juz, ze egzemplarz kol. Ryglosa osoaga 70 km/h. Czy inni maja jakies doswiadczenia w tym zakresie?
    Pzdr,
    MZ

    #22742
    HugoBoss
    Uczestnik
    • 93
    • 3 265Postów:

    Ryglos i co z tego że kolega waży 90-100kg,ale nie napisał czy jest wysoki,ja też sporo ważę,a mam 170cm i mały skuter i wcale nie narzekam. Podałem tylko przykłady z ciekawszych propozycji skuterów do 2500zł. I raczej polecałbym koledze 2T,bo przy tej wadze 4T będzie strasznie mułowate. Radziłbym nie cofać się dalej niż rocznik 2009,bo są to jakieś pozostałości magazynowe,a skuter,który stoi 3lata ma już nie najlepsze elementy gumowe.

    Tu masz w fajnym malowaniu,Ferro 2T: http://otomoto.pl/ferro-101-warszawa-101-2-gratisy-transpo-M1771169.html

    #22743
    chaffinch
    Użytkownik
    • 9
    • 122Postów:

    HugoBoss napisał:Radziłbym nie cofać się dalej niż rocznik 2009,bo są to jakieś pozostałości magazynowe,a skuter,który stoi 3lata ma już nie najlepsze elementy gumowe.

    Mam 180 cm. Jakie elementy moga wymagac wymiany z tej okazji? Opony czy cos wiecej? Jakie sa koszty takiej operacji?
    Pzdr,
    MZ

    #22744
    HugoBoss
    Uczestnik
    • 93
    • 3 265Postów:

    Na tym skuterze co ja mam jeździ kolega o wzroście 194cm i nie narzeka. Wszelkie osłony gumowe mogą być już sparciałe,nie wiem jak opony.

    #22745
    roomcajz
    Uczestnik
    • 17
    • 1 073Postów:

    co do blokad- to temat rzeka… 10 argumentów ZA i 1 PRZECIW.
    skuter 2t po pełnym odblokowaniu zwykle osiąga 70/h z palcem w… wydechu, 4t jest nieco słabszy. ja na razie swojego 4t nie odblokowałem więc nie wiem. w przypadku mojego skutera odblokowanie wiązałoby się z utratą gwarancji ale na ten temat to chyba najlepiej spytać w serwisie danej marki

    PS po takim długim postoju w magazynie warto byłoby od razu wymienić płyn hamulcowy- bo on jest higroskopijny= wciąga wodę i traci z czasem swoje właściwości, chyba najrozsądniej byłoby wszystkie oleje też zmienić ale tu nie wiem czy to konieczne

    #22746
    chaffinch
    Użytkownik
    • 9
    • 122Postów:

    roomcajz napisał:

    po takim długim postoju w magazynie warto byłoby od razu wymienić płyn hamulcowy- bo on jest higroskopijny= wciąga wodę i traci z czasem swoje właściwości, chyba najrozsądniej byłoby wszystkie oleje też zmienić ale tu nie wiem czy to konieczne

    Czy sprawdzenie / wymiana tych plynow nie powinna wchodzic w tzw. przeglad zerowy?
    Pzdr,
    MZ

    #22747
    roomcajz
    Uczestnik
    • 17
    • 1 073Postów:

    chaffinch napisał:<Czy sprawdzenie / wymiana tych plynow nie powinna wchodzic w tzw. przeglad zerowy?
    Pzdr,
    MZ

    powinno, ja po prostu z natury nie wierzę serwisom, każą płacić słono za to że się podstęplują ale co tak na prawdę zrobią i czy w ogóle coś zrobią… nie wie nikt- tyle się naczytałem że nie mam doi nich zaufania- oczywiście gdzieś są pewnie też i uczciwi

    aha- pewnie jeśli zrobisz to sam i oni się zorientują że coś dłubałeś- to nie przedłuża ci gwarancji
    po prostu posiadanie gwarancji ma tyle samo wad co zalet, albo prawie tyle samo

    poczytaj o tym: http://motoryzacja.interia.pl/motocykle/news/skuter-czyli-droga-przez-meke,813998,3017

    #22748
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • 3 294Postów:

    Śmiało kupuj 2008, nic nie będzie sparciałe. Płyn hamulcowy możesz wymienić, olej Cię nie dotyczy bo to 2T.

    #22749
    Suawek
    Użytkownik
    • 32
    • 888Postów:

    po prostu posiadanie gwarancji ma tyle samo wad co zalet, albo prawie tyle samo
    poczytaj o tym: http://motoryzacja.interia.pl/motocykle/news/skuter-czyli-droga-przez-meke,813998,3017

    Mi to wygląda na ewidentne błędy serwisu. Dodatkowo pewnie wymieniali mu części (tłok, cylinder) na dziadowskie, chińskie badziewie z gównolitu i taki efekt. Swoją drogą dał się człowiek wydymać, bo na wymienione elementy odpowiedzialność sprzedawcy rusza od nowa więc tekst że gwarancja mu się skończyła, jest śmieszny.

    Co do opon to po staniu 2-3 lat bez przetaczania, opona najprawdopodobniej się odkształciła w miejscu gdzie dotykała podłoża więc czuć będzie drgania.

    #22750
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • 3 294Postów:

    Żeby odkształciły się opony, skuter musiałby stać bez powietrza na kołach, a skuter stoi na podstawce, tylne koło ma w powietrzu, przednim ledwo dotyka podłoża, obydwa koła są napompowane.

    #22751
    Suawek
    Użytkownik
    • 32
    • 888Postów:

    Pietro napisał:

    Żeby odkształciły się opony, skuter musiałby stać bez powietrza na kołach, a skuter stoi na podstawce, tylne koło ma w powietrzu, przednim ledwo dotyka podłoża, obydwa koła są napompowane.

    No właśnie zależy ile były napompowane, jak stał skuter (nóżka boczna czy centralna). Pierwszy mój skuter, nieszczęsny zipp kupiony właśnie po odstaniu 3 lata w garażu miał zdeformowaną oponę.

    #22752
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • 3 294Postów:

    Chyba że stoi na bocznej nóżce bez powietrza…
    Suawek przeczytałem artykuł z Twojego linka, ale miał facio pecha, aż się wierzyć nie chce! tym bardziej że mam znajomego który Boatianem 50ccm 4T nawinął 60tyś.km. cylinder zmienił po 28000km, nie dlatego że był zdarty, tylko na większą pojemność, wał ma oryginał. Dalej bezawaryjnie nim śmiga 😉

    #22753
    Suawek
    Użytkownik
    • 32
    • 888Postów:

    Bo widzisz, z chińszczyzną jest ten problem że jest bardzo mała powtarzalność produkcji, kiepskiej jakości stopy metali, nie trzymające norm. Podejrzewam, do tego dochodzi jeszcze niewykwalifikowany zespół składaczy. W efekcie tafia się dobry, niezawodny egzemplarz lub wiecznie psujący się złom. Jak jeszcze dodamy do tego serwisantów z przypadku to mamy pełne nieszczęście.

    #22754
    HugoBoss
    Uczestnik
    • 93
    • 3 265Postów:

    Dlatego autorowi tego tematu radziłbym przemyśleć zakup chińskiego bubla nawet za 2,5tyś. zł,lepiej wziąć na raty coś firmowego,teraz są obniżki i już za 4tyś. z lekkim haczykiem można coś dostać. Jeśli jesteś z Wawy to przejedz się tu i obejrzyj:

    Motor-Land
    ul. Wał Miedzeszyński 262
    04-792 Warszawa

    http://kymco.pl/

    #22755
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • 3 294Postów:

    Z tego co wiem, większość serwisantów jest z przypadku, ale jakoś sobie radzą.. Tamten artykuł to chyba celowa robota firmowej konkurencji, wiadomo że chińczyk daleki jest od ideału, ale takie coś to już przesada.. Z pewnością wielu potencjalnych klientów zamierzających nabyć tani skuter, po przeczytaniu takiego artykułu zmieniło zdanie i o to chyba im chodziło.. Tyle znajomych jeździ chinolkami i nic się nie dzieje.. sami wiecie po sobie, na skuterowo.com przeważają właściciele chinolków 😉

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button