Wszystko o Router Bassa, opinie, porady itd.

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Grupy Dyskusyjne Skutery, Motorowery i Motocykle Router Wszystko o Router Bassa, opinie, porady itd.

Ten temat zawiera 859 odpowiedzi, ma 114 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe stefek stefek 4 lata, 4 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 860 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #30551
    Zdjęcie profilowe dostawcy
    dostawcy
    Użytkownik
    • Postów: 337

    Witam,

    Jestem szczęśliwym (jeszcze :-)) posiadaczem skutera Router Bassa. Zakupiony 24 kwietnia, obecny przebieg 234km. Chciałbym w tym miejscu skupić uwagę i doświadczenie jego użytkowników i rozwiązywać problemy z nim związane.

    Mój skuter jest „służbówką” będą nim jeździć nasi pracownicy, zatem nie przewiduję aby zrobił duży przebieg. Służyć ma na wyjazdy do miasta (w Gdańsku mamy spore korki) Kupiłem go w Tesco za 1500 zł (minus 100 zł bon). Oddałem go do zaprzyjaźnionego mechanika, który mi go rozebrał i złożył od podstaw. Podobno skutery z marketów są źle skręcane.
    I tutaj ciekawostka dla przeciwników skuterów marketowych. Kiedyś na otomoto znalazłem ofertę sprzedaży Bassy w sklepie ze skuterami za 2499 zł i było tam takie zdanie:
    „Router Bassa nie jest to byle jaki skuter z Tesco, Auchan czy innego marketu, kupisz u nas porządny sprzęt za dobre pieniądze”. Pozostawię to bez komentarza.

    Skuterek na razie ładnie śmiga (cały przebieg zrobiłem ja). Docieram go raczej na spokojnie, jedzie 45, chodź parę razy na dłuższej prostej udało mi się osiągnąć 55 km/h. Pali bez problemu chodź rzadko ale potrafi zgasnąć, z odpaleniem nie ma problemu. Po ok. 100 km zauważyłem że po ruszeniu prędkościomierz od razu pokazywał 40 km/h gdy się w końcu rozpędziłem i zwalniałem prędkość powoli spadała (za wolno), przy ok. 160 km problem sam zniknął.
    Wymieniłem olej przy 64 km (stosuje najtańszy 10w40 wedle instrukcji mechanika, nie ważna marka oleju ważne aby był świeży) kolejne zmiany planuje 300 km, potem 1000 i co 1500 km. W przekładni wymienię olej po 300 km na zalecany 80W Liquid Moly. Jeżdżę bez 2 osoby.

    Trochę o samym skuterku, o wyglądzie nie będę dyskutował bo to rzecz gustu, mi się podoba. Zawieszenie mega twarde, prawie żadnego resorowania. Wykończenie widać, że tani chińczyk nie ma porównania do markowych skuterów ale jak się go nie przyrównuje to do tej tandety można się przyzwyczaić i wcale nie przeszkadza. Jedyne co mnie denerwuje to zapach manetek od czego ręce „pachną” ropą. Ma dwa schowki i dokupiłem kufer. Ogólnie do skuterka nie mam zastrzeżeń. Spełnia swoje zadanie, krótkich wyjazdów, które zaoszczędzają nam czas.

    Zauważyłem następujące zjawiska i nie wiem czy się tym przejmować. Proszę o radę.
    1. Skuter jak jest zimny i dobrze rozgrzany czuć na nim spadek mocy, czy to normalne?
    2. Po rozgrzaniu jak startuje z pod świateł najpierw się dławi i potem jedzie, czy to normalne?
    3. Nie zdjąłem żadnej blokady chcę to zrobić po 1 000 km, czy mogę zrobić to wcześniej (chodzi o dotarcie)?
    4. Nie mam zamiaru jeździć na przeglądy, czy to dobry pomysł (wiem, że stracę gwarancję)?
    5. Gdzie ten model ma blokady i jak je zdjąć?
    6. Czy mogę wymienić olej w przekładni wg tej instrukcji: http://www.youtube.com/watch?v=RbO5dnhlfBY
    7. Mechanik radził aby na dotarciu jechać na 80% mocy ale przecież w skuterze jest ograniczenie obrotów na gaźniku, czy zatem stosować się do tej porady i jechać 40 zamiast 45km?
    8. Czy szkodzę skuterowi jeżdżąc 15-20 km bez przerwy lub startuje na zimnym silniku w drogę i po 1 km go gaszę?
    9. Jak to jest z demontażem blokad, czy nie jest tak, że skutery się sypią po ich demontażu bo nie są przystosowane do takich prędkości itd.? Czy te blokady to tylko kwestia naszych przepisów. Nie zamierzam tuningować skutera. Dopiero jak wyciągnie kopyto wstawię tam 80 ccm.

    Dziękuję za porady i liczę na fajną dyskusję. Dodam, iż budżet był ograniczony i przewiduje, iż skuter jak zrobi 1-2 tys. w sezonie to będzie max. Używany ma być sporadycznie. Jest to nasz pierwszy skuter osobiście 15 lat temu miałem Ogara i motorynkę, teraz jeżdżę również Yamahą XT600 ale to sprzęt brata i tylko nasza dwójka ma A.

    #30553
    Zdjęcie profilowe madi
    madi
    Użytkownik
    • Postów: 5 788

    1. w czasie docierania może tak być;
    2. j.w;
    3. można znacznie wcześniej (ja zdjąłem przy 300 km);
    4. świetny pomysł 😉 najlepiej samemu serwisować;
    5. wariator, dysza, możliwe że na przepustnicy, jak zdjąć jest na forum tego dużo;
    6. Olej zmieniaj tak jak pisze w instrukcji (korki mogą być w innych miejscach);
    7. najlepiej do 100 km jeździć 30 km/h do 200 40 km/h i potem więcej
    8. nie szkodzisz jeżdżąc 20 km bez przerwy 9do tego on został stworzony), natomiast gasząc co 1 km szkodzisz;
    9. Blokady to tylko i wyłącznie kwestia przepisów.

    Router WS 50 2013
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

    Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 8 799 PLN.
    #30554
    Zdjęcie profilowe Kapuchon
    Kapuchon
    Użytkownik
    • Postów: 2 689

    Nie zgodzę się z 7 punktem Madiego. Już nie raz było pisane na tym forum jak najlepiej docierać silnik skutera i to aby jeździć 30 albo 40 to bzdura. Poprostu jeździć na różnych obrotach – przyśpieszyć do załóżmy 50, puścić manetkę i skuter zwolni do 20-30 i znów przyśpieszyć i znów puścić chodzi oto aby silnik pracował na różnych obrotach, nie przegrzewać silnika więc dłuższe trasy w czasie docierania bez dłuższych postojów to zły pomysł. A co do punktu 8 – 15-20 km bez przerwy to żaden problem dla przykładu ja ostatnio zrobiłem 110km bez zsiadania ze skuta i silnik chodzi bez zmian ale oczywiście na takie dłuższe trasy należy trochę oszczędzić silnik i nie jechać non stop z manetką na full. Przed jazdą warto odpalić skuter z minutę-dwie przed wyruszeniem i po odpaleniu skutera założyć kask i resztę aby silnik miał chwilkę na pochodzenie na wolnych obrotach. Ogólnie to skutery są stworzone na mniejsze trasy więc za pierwszym razem gdy po 1km go zgasisz to nic mu nie będzie ale robiąc tak non stop to nie miłe dla silnika bo nawet nie zdąży złapać temperatury.

    Ja w Korkach Nie Stoję !
    [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/45071/icon3.png[/IMG]
    #30555
    Zdjęcie profilowe madi
    madi
    Użytkownik
    • Postów: 5 788

    ja tak docierałem jak pisałem i teraz mi lata 80 km/h na seri 😉

    Router WS 50 2013
    #30556
    Zdjęcie profilowe dostawcy
    dostawcy
    Użytkownik
    • Postów: 337

    Dzięki madi za szybką odpowiedź.
    Jeśli chodzi o krótkie odległości to niestety mam taką specyfikę pracy, że muszę co rusz gdzieś podskoczyć w granicach właśnie do 1-2 km. Co w takim przypadku odpalić go wcześniej aby pochodził i się nagrzał?

    pkt 1,2 jak długo tak będzie się działo?

    Kiedyś jechał kuzyna chińczykiem 2t był on bardziej żwawy ale już dawno po dotarciu u mnie też mogę spodziewać się wzrostu mocy?

    Zapraszam do komentowania pozostałych forumowiczów i a Bassowców do opisu swoich „maszyn”.

    Nie chciałbym zrazić nikogo do Bassy uważam, że to spoko skuter, a jeśli komuś nie przeszkadzają tanie materiały (a mi nie) to za tę cenę nawet bym polecał. Mam nadzieję, że będę polecał również za kolejne tys km 🙂

     
    Czytaj
    REKLAMA

    UNIWERSALNE KUFRY BOCZNE. KOMPLET ZA 529,00 zł. Darmowa wysyłka

    Uniwersalne motocyklowe kufry boczne ADV wraz ze stelażami w zestawie. Wykonane z lekkiego, wytrzymałego i odpornego na uderzenia polipropylenu. Posiadają elementy odblaskowe. Zamykane na zamek. Dwa kluczyki w komplecie. Wysyłka w 24h.
    #30559
    Zdjęcie profilowe Kapuchon
    Kapuchon
    Użytkownik
    • Postów: 2 689

    Kopa poczujesz po odblokowaniu jednakże pamiętaj że nie będzie to ścigacz. Co do wcześniejszego odpalania. Naprawdę to i pół minuty – do minuty to już dobrze. Ja zawsze robię tak że wyciągam skuter z garażu i odpalam a zanim zamknę garaż i ubiorę kask oraz ogólnie się przygotuje to mija do minuty i mogę spokojnie jechać ze świadomośćią że choć trochę daje silnikowi lżej. Chodzi oto żeby nie obciążać silnika który nie ma jeszcze dobrego smarowania a w tym przypadku te 30sec – minuta to właśnie czas aby olej dotarł do całego silnika. 2T właśnie słyną z tego że są mocniejsze od 4T ale za to spalanie też większe. Ja osobiście jeżdżę odblokowanym 4T bo ważne u mnie jest spalanie ale dużo ludzi woli mieć trochę mocniejszy skuter z większym spalaniem. Ale i tak tańsze to od samochodu.

    Ja w Korkach Nie Stoję !
    [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/45071/icon3.png[/IMG]
    #30562
    Zdjęcie profilowe dostawcy
    dostawcy
    Użytkownik
    • Postów: 337

    Dzięki Wam za opinie.

    Jeśli chodzi o pkt 6 w instrukcji mam tylko info o oleju w silniku.
    Jednak śruby w przekładni wyglądają identycznie.
    Jeżeli chodzi o prędkość czy przyspieszenie to nie wymagam od skutera dużo. Jak powiezie mnie 60 to będzie ok. Sądzę, że to będzie rozsądna prędkość. Jeśli zaś idzie o przyspieszenie to powiem, że kuzyna skuter to był mój pierwszy kontakt z takim cudem i byłem przyspieszeniem pozytywnie zaskoczony, a z nami dwoma poszedł chyba 55 km/h. Nie wiem jednak czy by na blokadach.

    #30583
    Zdjęcie profilowe Suawek
    Suawek
    Użytkownik
    • Postów: 888

    A ja dodam że nie ma co cudować. Wg mnie trzeba jeździć normalnie, zrobić przygazówkę, dać mu posmakować wyższych obrotów. Mam już trzeci silnik po szlifie, stosuje zasadę że docieram tak jak potem jeżdżę i jest super.

    #30594
    Zdjęcie profilowe Kapuchon
    Kapuchon
    Użytkownik
    • Postów: 2 689

    Suawek – ja też nie oszczędzałem silnika w czasie docierania. Jeździłem tak jak jeżdżę teraz ale rozsądnie czyli nie non stop na full manetce tylko co jakiś czas mu popuściłem. Efekt ? Jak narazie na sprzęcie za 1700zł 3 tys km bez najmniejszej awarii. Wiem że przebieg nie jest jeszcze duży ale jak czytam że niektórym odpada coś albo silnik nie pali po 300km to albo nie dbają albo maja takiego strasznego pecha. Jedynie co robię przed każdą jazdą to po zimnym rozruchu daje mu pochodzić z minutę i jak narazie odwdzięcza się dobrze zobaczymy jak długo.

    Ja w Korkach Nie Stoję !
    [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/45071/icon3.png[/IMG]
    #30595
    Zdjęcie profilowe Kapuchon
    Kapuchon
    Użytkownik
    • Postów: 2 689

    Delete – podwójnie napisało.

    Ja w Korkach Nie Stoję !
    [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/45071/icon3.png[/IMG]
Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 860 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie