Wskaźnik temperatury oleju.

Witam,
Już po raz kolejny piszę tu na forum aby poradzić się was w wielu aspektach.

A otóż, od paru dni myślę nad pewnym "gadżetem" do skutera. Chodzi o wskaźnik temperatury oleju.

Wyświetlacz umieścić chcę w miejscu wskaźnika poziomu paliwa (dlaczego tam? - fajna lokalizacja, a w ogóle wskaźnik ten w moim chińczyku okropnie przekłamuje, i już na niego nie patrzę a patrzę ile mi w baku zostało).

Termometr ten jest na bateryjkę 1.5v. Jeżeli taka bateryjka wyczerpała by się musiał bym rozmontowywać całe zegary aby ją wymienić.

I tu moje pytanie:
Czy jest opornik który z 12v "zrobi" 1.5v ? Jeżeli był by taki bardzo fajnie mógł bym go podłączyć do akumulatora. A więc czy istnieje taki opornik? Jeżeli tak, to jaki ? Jak o niego pytać w sklepie ?

Dziękuje i przepraszam że aż tak dużo rozpisuję się na temat zwykłego termometru:)

Przy tak małych wartościach lepiej zamontować stabilizator napięcia, pewniejsze i bezpieczniejsze dla termometru, można też kupić mocowanie takiej baterii 1.5V i przeciągnąć zasilanie do komory akumulatora.

Taka beteria to ponad rok trzyma;)

pomysk dobry szczegolnie jak znasz wartosci maksymalnej temp oleju w 4t dla danego silnika z zasady roznia sie +- 5 stopni w chodzonych powietrzem
dobry na upalne dni i jazde max na miescie stop start
lepszym (dodatkowym rozwiazaniem bylo by wstawienie ukladu chlodzodzcego olej -chlodniczki oleju pomysl mam jak zrealizauje wrzuce na forum

lepiej zamontuj typowy pod instalację 12v, problem z bateriami z głowy.
druga sprawa to zakłócenia od zapłonu w chińskich maszynach.
tani chiński termometr będzie świrował

http://thermoplus.pl/katalog/termometry/termometry-elektroniczne/tpm150.html

najlepszy były analogowy ale cały silnik jest częścią zawieszenia i szybko rurka sondy by się ukręciła

barteklodz napisał:

lepiej zamontuj typowy pod instalację 12v, problem z bateriami z głowy.
druga sprawa to zakłócenia od zapłonu w chińskich maszynach.
tani chiński termometr będzie świrował
http://thermoplus.pl/katalog/termometry/termometry-elektroniczne/tpm150.html
najlepszy były analogowy ale cały silnik jest częścią zawieszenia i szybko rurka sondy by się ukręciła

podales fajny przyklad termometru montarz uwazam pod korek wlewu oleju (odczyt dokladnosc +_5 waruek poprawne ustawienie(wpuszczenie odpowiedniej dlugosci) i uszczelonienie
slowem szybko i tanio pomysl ok

wracajac do tematu kapitalnym rozwiazaniem dla majsterkowiczow bedzie takie oto cudo w zamian za ferelny wskaznik paliwa(zawsze do baku mozna zerknac :))

http://thermoplus.pl/katalog/termometry/termometry-analogowe/tpm03.html

no i ta cena super tanio