Wpływ jeżdżenia skuterem na zimnym silniku 2T

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Serwis Wpływ jeżdżenia skuterem na zimnym silniku 2T

Ten temat zawiera 3 odpowiedzi, ma 3 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Deep_Nothingness Deep_Nothingness 5 lata, 5 miesiące temu.

Oglądasz 4 posty - 1 przez 4 (z 4 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #165736
    Zdjęcie profilowe skuterek123
    skuterek123
    Użytkownik
    • Postów: 292

    Witam. Mam pytanie. jaki wpływ na silnik może mieć jezdzenie na zimnym? Chodzi o to, ze zamiast rozgrzewać skuter, od razu jadę (oczywiście nie na full manetce ;p) bo np nie mam czasu, spiesze się. Czy po przejażdżce i pół godzinnym lub godzinnym postoju należy znowu rozgrzewać, czy można jechać powoli te 20-40km/h? :p chodzi mi o silnik 50ccm 2t chlodzony powietrzem 😀

    #165748
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 507

    jeżeli nie kręcisz na zimno do 8000 to właśnie robisz prawidłowo. Silnik i reszta najszybciej sie rozgrzeje jadąc.
    A po postoju to zależy od tego jaka jest temperatura

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
     
    Czytaj
    REKLAMA

    MOTOCYKLE SUZUKI Z PAKIETEM TRAVEL PACK

    Travel Pack to specjalna edycja popularnych i wszechstronnych motocykli Suzuki z wyposażeniem, które poprawi komfort Twojego podróżowania. Zwinny GSX-S1000F, niezawodny V-Strom 1000 XT i uniwersalny V-Strom 650 XT – teraz w wersji specjalnej z wyposażeniem w cenie.
    #165750
    Zdjęcie profilowe skuterek123
    skuterek123
    Użytkownik
    • Postów: 292

    A ile powinno się przejechać, aby silnik był już rozgrzany i można było normalnie jechać?:D no i jakie są skutki gdybym zaraz po odpaleniu jechał te 60-70km/h :p

    #165766
    Zdjęcie profilowe Deep_Nothingness
    Deep_Nothingness
    Użytkownik
    • Postów: 538

    Dwusuw rozgrzewa się na momencie. W zasadzie, gdy mój chiński 4T zejdzie z ssanie, to silnik jest już ciepły. Co do jazdy na zimnym silniku, to w przypadku 2T zbytnio nic nie zepsujesz. Olej jest dodawany bezpośrednio do mieszanki paliwowej, więc silnik ma optymalne smarowanie od samego początku. Tam dozownik paliwa nie nagrzewa się, bo to temperatura spalania w cylindrze rozgrzewa olej. Co innego w 4T. Tam masz stałą porcję oleju w skrzyni korbowej. Zimny olej jest jak budyń, musi złapać temperatury, aby mieć pełnie swoich właściwości. W przypadku katowania zimnego silnika 4T zimny olej nie smaruję tak dobrze wszystkich powierzchni, zwłaszcza panewek.

    Było, ale się zmyło:
    Zipp Quantum RS
    Toros F16
    Keeway Hurricane
    Obecnie lata:
    Romet K125
Oglądasz 4 posty - 1 przez 4 (z 4 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie