Wpływ ciepłoty świecy na pracę silnika w 2T

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Serwis Wpływ ciepłoty świecy na pracę silnika w 2T

Ten temat zawiera 8 odpowiedzi, ma 5 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Kisiu1981 Kisiu1981 6 lata, 11 miesiące temu.

Oglądasz 9 postów - 1 przez 9 (z 9 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #150721 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Kisiu1981
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • Postów: 4 647

    Zauważyłem ciekawą rzecz w swoim dwusuwie – jesli wkrecę świece o ciepłocie 7 lub 8 według NGK to spaliny są z dymem. Jeśli użyję 6 to tak nie jest. Na tych dwóch zimniejszych zapach spalin jest taki jakby mieszanka nie dopalała się do końca.

    Dlaczego tak się dzieje? Przecież ciepłota świecy nie powinna mieć żadnego znaczenia na stopień spalenia mieszanki. Przecież przy wartosciach cieplnych chodzi o to w jakiej temperaturze zaczyna się samooczyszczanie świecy. I tyle.

    I jeszcze dziwniejsze zjawisko na 8 osiągał trochę wyższą predkosć maksymalną niż na 7, a na 7 wyższa niż na 6. Dziwne i zastanawiam sie dlaczego tak jest. Przecież świeca ma tylko zapalać mieszankę. Czary jakieś czy co?

    #150772 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Kisiu1981
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • Postów: 4 647

    Czytałem pare mądrych artykułów na temat świec ale nie uzyskałem odpowiedzi na moje pytanie. Czy ktoś wie?

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

    Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 9 199 PLN.
    #150774 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe monterglass
    monterglass
    Użytkownik
    • Postów: 107

    Witam. Sensownie tego nie umiem wytłumaczyć,ale z tą ciepłotą świecy to jest jakaś magia,bo kiedyś jak miałem trabanta,to też świeca musiałabyś taka jak zalecał producent,na innej silnik chodził jakby miał opużniony zapłon,po wkręceniu właściwej problem znikał.Dodam,że mowa tu o trabancie z silnikiem 2T.

    monterglass
    #150811 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Kisiu1981
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • Postów: 4 647

    No własnie. Ja z kolei jesli wkręcę taką jak zalecił producent to jakby nie dopalał mieszanki i kopci. Gdy wkrecę numer cieplejszą to jest dobrze. Silnik seryjny tylko poskładany z różnych.

    #150816 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Pj900
    Pj900
    Użytkownik
    • Postów: 19

    Świece o innych ciepłotach różnią się tym że w różnym stopniu oddają ciepło do głowicy. Jeśli wkręcimy świecę za zimną będzie się przegrzewać i doprowadzać do samozapłonów mieszanki a jeśli zastosujemy za gorącą nie zdoła ona przepalić nagaru odkładającego się na niej i wskutek tego będzie tracić iskrę

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Poznaj Garaż BMW pełen motocykli gotowych do odbioru.

    W ofercie Garaż BMW odnajdziesz fabrycznie nowy bądź używany motocykl w doskonałym stanie. Wejdź i sprawdź jak blisko jest Twój wymarzony motocykl BMW. Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride
    #150824 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe J23
    J23
    Użytkownik
    • Postów: 410

    Świeca ‚zimina’, to taka, która mniej się nagrzewa podczas pracy silnika. Według oznaczeń Iskry będzie to np. F95, F100. Według NGK np. 7,8. Takie świece stosuje się w bardziej obciążonych cieplnie silnikach w celu lepszego odprowadzania ciepła, żeby wyeliminować przegrzewanie silnika, samozapłon, itp. Wadą może być tendencja do łapania nagaru i szybsze zanieczyszczenie takiej świecy.

    Świeca ‚gorąca’, to taka, której temperatura pracy jest wyższa. Według oznaczeń Iskra będzie to, np. F75. Według NGK 6. Taka świeca nagrzewa się bardziej i ma mniejszą tendencję do łapania nagaru, ale za to może powodować przegrzewanie silnika, jeżeli nie będzie odpowiednio dobrana.

    W instrukcji każdego pojazdu zazwyczaj jest podana odpowiednia ciepłota świecy do silnika. Jednak przy silniku chodzonym powietrzem dobrze jest samemu dobrać ciepłotę świecy do warunków pracy silnika. Jeżeli używamy skutera – zwłaszcza 2T – na krótkich dystansach i w zimnych porach roku, to dobrze jest wkręcić cieplejsza świecą, np. NGK 6. Przełoży się to na lepsze dopalenie oleju, lepszą pracę zimnego silnika i mniejsze odkładanie zanieczyszczeń na świecy i w kanale wydechowym.

    Różnice w prędkości nogą wynikać być może właśnie z tego, że cieplejsza świeca powoduje większe obciążenie termiczne całego układu tłok/cylinder. Dobrze byłoby wykonać konkretne pomiary temperatury cylindra podczas pracy na różnych świecach.

    #150838 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Kisiu1981
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • Postów: 4 647

    No właśnie – i o taką odpowiedź mi chodziło. Dzieki.

    Kiedyś, kiedy miałem silnik fabryczny nie zajmowałem sie świecą i była jaka była – czyli Torch E7RTC – odpowiednik BR7HS z NGK. Problemy zaczęły się po włozeniu tłoka Meteora do seryjnego cylindra. Jeździłem wtedy na BR8HSA. Pojawiło się niedopalanie mieszanki, straszne dymienie… Myślałem, że to olej Castrol ActEvo Scooter jest taki kiepski. Potem – zimą nie dało się zapalić ciepłego silnika po kilkuminutowym postoju. Szukałem przyczyny w wielu miejscach. Zmieniłem świecę na 7 i było nadal to samo. Wkurzyłem się i zastosowałem 6. I wszystko zniknęło jak ręką odjął – złe zapalanie i dymienie. Obecnie już prawie rok używam NGK BR6HSA i nie zamierzam zmieniać jej na inną.

    Przy okazji – co ile zmieniać świecę? Obecna ma już z 7000 km przejechane i wydaje się dobra. Czyściłem ją ostatnio choć kolega mówił mi, że się tego nie robi.

    #150847 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe lemonek
    lemonek
    Użytkownik
    • Postów: 266

    max do szczeliny 0,8 mm. wiecej to już szmelc

    Więcej kultury na ulicy moi mili…..
    Za literowki przepraszam – pisze często na szajsungu 😉
    #150853 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Kisiu1981
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • Postów: 4 647

    Ja sobie szczelinę ustawiam szczelinomierzem. Świeca fabrycznie miała 0,6 mm, a ja przestawiłem na 0,75. Długo tak jeździłem i było dobrze ale wczoraj przestawiłem znów na 0,6 mm. Pojeżdze i zobaczę czy jest lepiej czy gorzej. Trochę jakby lepiej szedł choć może to raczej związane z temperaturą otoczenia.

Oglądasz 9 postów - 1 przez 9 (z 9 łącznie)
Odpowiedz do: Wpływ ciepłoty świecy na pracę silnika w 2T
Informacje o Tobie: