! Forum Serwis Woda w paliwie

Tagi: , ,

Ten temat zawiera 21 odpowiedzi, ma 8 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Kisiu1981 Kisiu1981 8 lata, 9 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 22 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #31152
    Zdjęcie profilowe mowiniak
    mowiniak
    Użytkownik
    • Postów: 135

    Witam! no właśnie, może ktoś wie dlaczego mam wodę w paliwie?
    już kilka razy czyściłem gażnik bo zbierała się w nim woda
    dodam jeszcze że mam to samo paliwo w baku co 😕 w kanistrze a wody w nim nie ma 😕

    #31153
    Zdjęcie profilowe Suawek
    Suawek
    Użytkownik
    • Postów: 888

    1. Skąd wiesz że to woda
    2. W gaźniku przy określonych warunkach dochodzi do oblodzenia, może stąd.

     
    Czytaj
    REKLAMA

    ZONTES: Odkryj nowości w segmencie 310

    Futurystyczny design i najlepsze wyposażenie w klasie. System bezkluczykowy, wyświetlacz TFT, full LED. Do tego imponujące osiągi i jakość wyrażana każdym detalem.Poznaj nową markę ZONTES. Wkrótce w salonach.
    #31154
    Zdjęcie profilowe mowiniak
    mowiniak
    Użytkownik
    • Postów: 135

    w taki upał oblodzenia?
    no przecież to widać że woda ,wytrąca się z paliwa

    #31160
    Zdjęcie profilowe tombitt
    tombitt
    Użytkownik
    • Postów: 169

    A może to skropliny? Jak masz mało paliwa w baku, przy skokach temperatury na zewnątrz może kondensować się woda na ściankach baku (tak samo jak na szklance z zimnym piwem 8) ) Postaraj mieć cały czas full zbiornik i sprawdź czy pomaga:)

    #31161
    Zdjęcie profilowe mowiniak
    mowiniak
    Użytkownik
    • Postów: 135

    ok podobnie myślałem ale rozważałem też inne możliwości, spróbuje jak mówisz

     
    Czytaj
    REKLAMA

    -10% na wszystko. Dostawa w 24h bez wychodzenia z domu

    Ponad 30 000 części w Sklep Jednoślad.pl z rabatem 10% przy użyciu kodu K8GI6-Q1DVC-4OJH3. Darmowa dostawa od 290 złotych i ekspresowa realizacja z bezpłatnym zwrotem.
    #31177
    Zdjęcie profilowe Suawek
    Suawek
    Użytkownik
    • Postów: 888

    mowiniak napisał:

    w taki upał oblodzenia?
    no przecież to widać że woda ,wytrąca się z paliwa

    Upał nie ma tu nic dorzeczy szczególnie jak kolega trzyma np. skuter w chłodnym garażu.
    W pracy gaźnika istnieje pewien fenomen a mianowicie jego wewnętrzne oblodzenie. Główną przyczyną jest benzyna podczas gwałtownego odparowania pobiera bardzo dużo ciepła z powietrza w konsekwencji oziębia je i zamraża zawartą w nim wodę. W temp. 15°C przy dużej wilgotności powietrza może dojść do tego zjawiska.

    #31196
    Zdjęcie profilowe Pietro
    Pietro
    Użytkownik
    • Postów: 3 294

    Ale filozofie tutaj wymyślacie, szczególnie z lodem, żal…
    Benzyna Pb 95 zawiera 5% spirytusu (za niedługo ma być 10%). Weź sobie zrób doświadczenie; nalej na łyżkę spirytus i zapal go, zobaczysz ile zostanie wody.. W zbiorniku, zanim wypalisz benzynę, część spirytusu odparowuje zostawiając śladowe ilości wody która osadza się w gaźniku i dostaje się do komory spalania silnika. Dlatego czasem z rury idzie biały dym, lub wręcz pluje wodą. (Nie mylić kondensacji pary wodnej, podczas różnic temperatur, zwłaszcza przy niskich temperaturach otoczenia!!!).

    #31199
    Zdjęcie profilowe Suawek
    Suawek
    Użytkownik
    • Postów: 888

    Pietro napisał:

    Ale filozofie tutaj wymyślacie, szczególnie z lodem, żal…
    Benzyna Pb 95 zawiera 5% spirytusu (za niedługo ma być 10%). Weź sobie zrób doświadczenie; nalej na łyżkę spirytus i zapal go, zobaczysz ile zostanie wody.. W zbiorniku, zanim wypalisz benzynę, część spirytusu odparowuje zostawiając śladowe ilości wody. Dlatego czasem z rury idzie biały dym, lub wręcz pluje wodą.

    Faktycznie żal jak się pogrążasz. Jakbyś trochę poczytał, np książki z fizyki to może być zwrócił uwagę na takie fakty. Na ziemi szczególnie w pojazdach typu motorower nikt nie zawraca sobie głowy takimi pierdołami bo zaburzenia pracy nie są groźne. W lotnictwie gdzie awaria zasilania kończy się tragicznie, są skomplikowane systemy podgrzewania gaźników, łącznie z podgrzewaniem i osuszaniem powietrza dostarczanego do gaźnika.
    Tu masz całe opracowanie i opis zjawiska.
    http://www.samoloty.pl/index.php/artykuly-lotnicze/6641-niebezpieczenstwa-w-locie-oblodzenie-gaznika

    Mój ulubiony fragment:
    „Jeżeli wilgotność względna powietrza wynosi ponad 30%, to oblodzenie gaźnika może wystąpić nawet przy temperaturze +30ºC. Największe prawdopodobieństwo wystąpienia niepożądanego zjawiska ma wówczas miejsce przy całkowitym lub częściowym zamknięciu przepustnicy (np. zniżanie bez użycia mocy lub przy niewielkiej mocy silnika).”

    A para wodna kolego sympatyczny którą widać po uruchomieniu silnika nie jest z paliwa tylko z kondensacji pary wodnej w układzie wydechowym w wyniku różnic temperatury. Gorący układ wydechowy przy swojej temperaturze roboczej wydziela tyle wody że tego nie zobaczysz.
    Poza tym jakbyś nie zauważył to kolega pyta o wodę w gaźniku a nie wydechu.

    A teraz o twoim spirytusie.
    Na litr paliwa jak twierdzisz dodają 5% spirytusu czyli 50ml. Z tego 96% to czysty spirytus. 4% to przyjmijmy 2ml biorąc pod uwagę że cały spirytus odparuje. Ile musiałoby być tej wilgoci ze spirytusu żeby wylewała się z gaźnika?

    #31200
    Zdjęcie profilowe Pietro
    Pietro
    Użytkownik
    • Postów: 3 294

    suawek, nie czytam twoich idiotycznych komentarzy! weź się pobaw czym innym.

    #31201
    Zdjęcie profilowe Suawek
    Suawek
    Użytkownik
    • Postów: 888

    No może jednak warto poczytać moje idiotyczne komentarze, to przestaniesz wciskać ciemnotę. Ja podpieram swoje słowa poważnymi opracowaniami, ale ty wolisz strzelić focha jak mała dziewczynka i nie czytać, a potem dalej twierdzić że oblodzenie gaźnika to wymyślanie filozofii.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 22 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie