Problem z elektryką - pomocy.

Wyświetla 1 wpisy z $
  • Autor
    Wpisy
  • #162219 Reply
    Damian Ziarkiewicz
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 12
    • Postów: 13

    Witam ostatnio gdy próbowalem odpalic skuter (2t) chinczyk przegrencilem kluczuk w stacyjce i nic nic sie nie ruszylo na zegarach nie moge nic zrobic.Skuter ma zamontowany alarm ale z nim czy bez niego jest to samo. Akumulator naladowany i sprawdzony jest sprawny. Mysle ze regulator padl czy to jest to co mysle czy nie??

    Dzieki z góry.Pozdr

    #162223 Reply
    Damian Ziarkiewicz
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 12
    • Postów: 13

    Odpowie ktos ??

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #162224 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 382
    • Postów: 21 437

    jadziesz ogólnikami i jest ich za mało
    alarm umiesz wypiąć tak żeby zachować połączenia idące przez niego?
    zegary, lampa stop,kierunki działają?
    z kopniaka działa?
    jest iskra?
    bezpiecznik?
    rozrusznik kręci?

    #162330 Reply
    Damian Ziarkiewicz
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 12
    • Postów: 13

    A wiec tak iskry nie ma bezpiecznika w tym skuterze tez nie mam rozrusznik nie kreci ogolem wszystko przestalo dzialac nic zero dzis odpalilem go na krótko przez rozrusznik i dzialal ale byly tylko swiatla i podswietlenie zegarow.Pomiezylem wszystko co sie dalo i wszystko ma 0.00 oprucz jednego kabla on idze z akumulatora do hmm nwm co to jest tam sa takie 2 grube czerwone kable podlonczone taka mala puszka i 13.56v jest na jednym z tych kabli a na drugim juz nic nie ma i na tym sie konczy.

    #162334 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 382
    • Postów: 21 437

    a co z tym alarmem ?

    masz przerwane wszystkie obwody, skoro nie wiesz gdzie idzie ten kabel co ma prunt to się dowiedz.

    #162336 Reply
    Damian Ziarkiewicz
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 12
    • Postów: 13

    Jak mam przerwane odwody ?? a jesli chodzi o ta muszeczke nwm co to jest ale to wyglada tak idzie kabel z akumulatora + i on jest podlaczony do tej puszki i jest tez drugi czerwony kabel i on idzie do rozrusznika.Tak jakby ta puszeczka nie przepuszczala prondu dalej.
    A alarm odlonczylem ale nie wiem jak zrobic zeby dalej bylo polonczenie

    #162338 Reply
    Damian Ziarkiewicz
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 12
    • Postów: 13

    Sory za te bleldy

    #162341 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 382
    • Postów: 21 437

    nie kumasz kompletnie elektryki. zleć to komuś kto ogarnia

    #162342 Reply
    Damian Ziarkiewicz
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 12
    • Postów: 13

    No dobra okej moze nie kumam ale powiedz tylko co to moglo spowodowac?

    #162345 Reply
    sq3llh
    Użytkownik
    • 13
    • Postów: 270
    • Postów: 283

    Czerwony kabel gruby, idący do „puszki” a potem następny od niej, do rozrusznika, to jest zasilanie rozrusznika, a ta czarna puszka to przekaźnik rozrusznika ,jak wciskasz przycisk startera to w tej (puszce ) robi się (klik) i uruchamia rozrusznik . Tam zawsze będzie napiecie z aku. Jeśli nie masz światła stop,kierunkowskazów ,klaksonu, to albo gdzieś ułamała się przewód, albo padł bezpiecznik (szukaj) albo gdzieś nie masz masy.

    Ale dalej. Żaden alarm nie rozłącza całego układu zasilania.

    Napisz chłopie jaki to skuter, marka i model,bo samo 2T nie wystarczy.

    Nie wiem czy wszystkie skutery, ale to co wiem wygląda tak,
    W większych skuterach 2t4t typu sowa fonero jest kostka połączeniowa pod przednią czaszą,służy ona do złączenia wiązki kabli z świateł ,regulatora itd,z resztą skutera. Skutery te większe mają całą instalacje z reguły podzieloną na trzy tj. przyłączenie tylej lampy do głównej wiązki,główna wiązka,przednia wiązka. Możesz zwyczajnie przejrzeć wszyskie kostki, poszukać na nich wilgoci, rdzy ,zaśniedzenia (takie zielonkawo-biały nalot) na metalowych złączkach.

    porada. zanim go odpalisz sprawdz jakie masz napięcie na aku jesli między 12-13 to ok,potem odpal go jak pisałeś i jeszcze raz sprawdź, jeśli napięcie nie podniesie do przynajmniej 14V to możliwe że padł regulator dla tego nic nie masz.

    A jeśli nie masz nigdzie żadnego bezpiecznika ,co raczej jest mało realne a masz takie (jaja) to licz się z tym że możesz mieć przypaloną,przygrzaną elektrykę.

    #162346 Reply
    Damian Ziarkiewicz
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 12
    • Postów: 13

    ok dzieki ci bardzo zaraz wszystko sprawdze i napisze:)
    A skuter to chinczyk 2t z silnikiem na licencji Yamahy niby 🙂

    #162348 Reply
    Damian Ziarkiewicz
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 12
    • Postów: 13

    no wiec tak bez odpalenia 13.35v a z odpalonym 13v
    i o co kaman:)

    #162352 Reply
    sq3llh
    Użytkownik
    • 13
    • Postów: 270
    • Postów: 283

    masz gdzieś zwarcie. napisz w końcu czy masz kierunkowskazy,klakson, czy rozrusznik kręci po przekręceniu kluczyka.

    Nie gniewaj się nie chce co obrazić (ku***wa bara**e.) jaki model skutera to że chińczyk to już wiem. <załamka>

    weź sobie kartkę , napisz co masz sprawdzić, i sprawdz. to co nie działa to wpisz że nie dziala.jezuuuuuuuuuu ehhh

    #162358 Reply
    Damian Ziarkiewicz
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 12
    • Postów: 13

    okk dobze spokojnie bez nerwow:) a

    A wiec tak:

    Rozrusznik kreci i odpala tylko na krutko
    Kierunki nie dzialaja
    Nic nie dziala puki nie odpale na krotko
    a jak juz odpale to dziala :
    Dlugie swatla,postojowka,ledwoco klakson,oswietlenie zegarow ale same zegary nie dzialaja.
    Jak nie odpale to jest 13.35v a jak odpale 13v
    Model to jakis :cl50gt-20

    Nwm co jeszcze.A ten przekaznik rozrusznika w tym sterowaniu ma prad ktory przekazuje na przód?

    #162359 Reply
    Damian Ziarkiewicz
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 12
    • Postów: 13

    Sory poprawka Model to cl50qt-20

    #162360 Reply
    Kristop
    Uczestnik
    • 38
    • Postów: 1 126
    • Postów: 1 164

    A mógłbyś nazwe handlową dać (ta co na plastikach nie w dowodzie)?
    Bo po „chińskich numerach” nikt nie zrozumie co to za model…

    #162374 Reply
    sq3llh
    Użytkownik
    • 13
    • Postów: 270
    • Postów: 283

    to będzie takie wozidełko
    http://www.fuzing.com/vli/000013cfb238/Motor-Scooter–CL50QT_20-

    Często takie objawy są jak pada regulator, wiec od tego zacznij. Zobacz jaki masz , i albo kup taki sam,albo skocz do kogoś kto też taki ma i podmień na testy.

    Możliwe przyczyny takiego zachowania się elektryki
    -padł regulator i robi zwarcie (dość możliwe) i robi zwarcie przeważnie jak umiera
    -brak masy
    -z użyte styki w stacyjce (możliwe)
    -padł rezystor ograniczający prąd

    Z tego co znalazłem to masz w nim zespolony przełącznik świateł, to akurat lubi sie dość czesto psuć z racji słabego wykonania,i wartości prądu jaki płynie przez jego styki.

    #162383 Reply
    Damian Ziarkiewicz
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 12
    • Postów: 13

    Tak to ten skuter.Wsadzilem regulator od quada bo taki sam mial 4 pin ale dalej to samo.Zauwazylem ze napiecie dochodzi od akumulatora do przekaznika rozrusznika i dalej nic tak jagby ten przekaznik nie podawal dalej prądu??

    #162397 Reply
    sq3llh
    Użytkownik
    • 13
    • Postów: 270
    • Postów: 283

    No bo ten przekaźnik dopiero poda napięcie na rozrusznik jak wciśniesz przycisk startera. Jak wcickasz przyciska startera ,razem z manetką hamulca to powinno być słychać klikanie tego przekaźnika. Jeśli nie to albo nie dochodzi do niego prąd z przycisku(bardzo realne ,lubią rdzewieć) albo z aku do przełącznika (bezpieczniki) . Sprawdź czy zaświeca się światło (stop) jak wciskasz manetki. Brak prądu na przekaźniku moze być spowodowane uszkodzeniem czujników (stop),albo padnięty bezpiecznik,albo gdzieś przełamał ci sie przewód zasilania po stacyjce,albo przed. Kolejna opcja to padła stacyjka ,styki się wypaliły (całkiem możliwe).

    Ja podpowiadam ci co można sprawdzić ,by możliwie dokładnie określić usterkę. Ale jest ale. Bez fizycznego kontaktu z pojazdem to jak wróżenie z fusów. Raczej radził by ci , odstawić go do dobrego elektryka ,co się będzie znał na tym i będzie w stanie zrobić ,a nie napierdzielić jeszcze bardziej, i powiedzieć ci (nie da sie).
    acha, nie skupiaj sie na przekaźniku, bo cala reszta elektryki leży i robi pod siebie.

    Cóż jeszcze .
    możesz pozdejmować owiewki tak by mieć elektryke na wzroku, odpalić go ,włączyć światła i na czuja dotykowego szukać kabli lekko ciepłych,albo grzejących sie. Możesz rozebrać przełączniki i sprawdzić w jakim są stanie, być może jakiś przewód sie oderwał. Ale tak jak już ktoś napisał, nie czaisz elektryki nie ruszaj bo może być gorzej . oddaj do specjalisty

    #162430 Reply
    Damian Ziarkiewicz
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 12
    • Postów: 13

    A wiec tak Sprawdzilem Przekaznik Rozrusznika i dziala bo wlozylem przekaznik od qada i dalejk to samo.Stacyjke sprawdze puzniej.przycisk startera tez sprawdzony nie ma rdzy.A mozliwe ze jak jest padnienta stacyjke to nie podaje nigdzie produ???

    #162440 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 382
    • Postów: 21 437

    wszystko jest możliwe dlatego trzeba to posprawdzać.

    #162443 Reply
    sq3llh
    Użytkownik
    • 13
    • Postów: 270
    • Postów: 283

    Przez stacyjkę idzie całe zasilanie . Jeśli urwał sie kabel w środku, lub zużyły się styki stacyjki to wręcz na pewno nie będziesz miał nigdzie prądu,musisz szukać ,sprawdzić, a jak nie pomoże to testować kolejne części,lub zwyczajnie oddać do elektryka. Ale opisałeś w jakimś poście że (…) żarzy się światło przednie) Taki efekt jest jeżeli gdzieś masy nie ma, a żarzy się bo masa (przepływa kanałami) gdzie tylko może, ale że kanały te są (wąskie) to sprawiają opór. Dla tego się żarzy.

    #162459 Reply
    Damian Ziarkiewicz
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 12
    • Postów: 13

    Aha ok dzieki wam bardzo ulatwiliscie mi diagnozę udalo sie!! wzielem dzis stacyjke od qada i dziala!! Dzieki wam bardzo i pozdrawiam:)

Wyświetla 1 wpisy z $
Odpowiedz na: Problem z elektryką - pomocy.
Twoje informacje:




Back to top button