Wilgotny króciec oraz kilka pytań

Witam!
Mój skuter barton energy 2t ma przejechane 3tys km.
Zauważyłem ze w miejscu połączenia gaźnika z króccem ssącym, króciec jest wilgotny. Czy to ma jakis wplyw na osiagi? i jak myslicie moze lapac lewe powietrze? potrzeby wymieniania krócca nie ma bo jest w dobrym stanie bo to w miare nowy skuter.
I mam jeszcze pytanie: skuter ma przebieg 3tys km wiec mogly sie juz zuzyc rolki, pasek sprzeglo? kiedy zalecana jest wymiana tych rzeczy?
Pozdrawiam

Mam jeszcze kilka pytan: jak dam max gazu na stopkach to strzela z wydechu przy 7.5 tys i obroty przy tym troche spadaja i tak w kolko. A jak dam 3/4 manetki na stopkach gazu to strzela dopiero przy 8.5. A gdy jade na full to jakos tak dziwnie skuter chodzi jak by sie mial rozpaść i potem ujmie gazu i spowrotem dodam to go muli i gdy gasze skuter to skuter czesto strzela z wydechu.

Z mojego skromnego doświadczenia mogę powiedzieć że:
1.Pasek powinno się wymieniać co 2000 km tak dla profilaktyki żeby nie było niespodzianki gdzieś w trasie.
2.Rolki i sprzęgło wtedy kiedy widać że są zużyte. Albo np.coś hałasuje spod pokrywy pod którą jest pasek sprzęgło i cała reszta przeniesienia napędu. Ale i tak warto tam zajrzeć raz na jakiś czas tak dla profilaktyki.
3.A z tym strzelaniem to spróbuj wyregulować gaznik. ew. jak ci się chce wyczyść go do porządku. Te czynności powinno się robić raz na jakiś czas w zależności od warunków jazdy dystansu jaki pokonujemy itp.

Volvocars2, zmieniać pasek co 2000 km? to chyba taki chiński za 30 zł... Ja w Ince mam Bando i zrobiłem już na nim 9000 km. Oczywiście sprawdzę teraz w jakim jest stanie ale nie sądzę żeby miał się urwać tak od razu.

Njlepsza metoda to kupić dobrej marki pasek i przede wszystkim dokładnie dopasowany. No i kontrolować jego stan i ogólnie kondycję napędu.

A co do czyszcczenia gaźnika (bo pewnie on jest przyczyną, ewentualnie jakieś połączenia elektryczne przy cewce lub module) to trzeba przedmuchać kompresorem. Bo bez tego sobie można czyścić i czyścić...