Większa prędkość w skuterze 4t?

WItam, kupiłem Kingwaya Koyota 50 4t, silnik standardowy 139...
Co do strony wizuanej jest super, chodzi dobrze, ale jest 1 ogromny dla mnie problem, mianowicie: PRĘDKOŚĆ i jej nabieranie.. do 40 jest średnio, ale ujdzie, a potem na dlugiej prostej do 50-55...
Co zrobiłem:
1. Gaźnik; zdjęta blokada (śrubka scięta flexom do minimum), wyczysczony, wrzuciłem nawet nowy gażnik dla porownania nic się nie zmieniło, ustawiony igiełka, nie gasnie, nie przerywa
2. Wariator bez blokady był, wymieniłem dwa koła w nim na lepiej chodzące
3. Tuleja za wlotem do filtra powietrza do kosza
4. zapłon wyregulowany, ogolnie wszystko
5. bez obciazenia wchodzi do 9 tys obrotów, jak jade do 6 i spada na 5,5 i koniec non stop tyle (to mnie zastanawia) --> czyli moduł jest odblokowany, z reszta wrzuciłem nowy dla pewnosci na chwile i bez zmian..
6. zdjąłem tłumik na chwile i sie przejechałem bez zmian (w 4t nie ma za bardzo opcji na blokade tłumika)

Kolega z serwisu powiedział ze to co zrobiłem jest lux i juz nie wie co moze byc, ew. wada silnika jakaś... Doszedł do wniosku że wiecej nie wyciagnie i trafiłem na słaby silnik i tyle koniec end of the story.. Więc co mogę zrobić jeszcze? Bo jezdzenie 45 w porywach 55 jest mało zabawne :) MOże cos z tymi obrotami jak się inne 4t kręcą? Pozdrawiam i czekam nasugestie

U mnie jest tak samo po wymianie paska. Wymieniłem pasek na stopkach się wkręca a jedzie max 50 :D chodzi mi o fresco

Czyli to normalne predkosci tych skuterów srednich? Bo ja się zastanawiam ciągle i mam nadzieje że czegoś mu brakuje (na pewno mocy :P)

Sprawdź moduł, mi na nóżkach 139qmb wkręcał się dobrze do 13k rpm, podczas jazdy nawet do 9 - 10k rpm więc sporo.

to co wy to macie - kosiarki ? od mojej Żonki ciągnie 75 - faktyczne a dalej licznik stoi ale jeszcze popędza , zmiany jakie porobiłem to cylek 90cm3. , zmieniona przekładnia , gaźnik 19mm., dysza 83 , rolki 8,5gr. na seryjnym wario - ogólnie zryw ma jak cholera i do 65 km/h idzie szybciutko , potem troszkę wolniej ale dalej ciągnie = Zipp Quantum Clasic 4T z 2012 r. - aha spalanie jakieś 3 l. w zależności jak się używa manetki.

Fajnie że twój tuning się tak udał spektakularni. Ja nie zmieniłem gaźnika ani cylindra, wiem ze jest słaby z jakiegos powodu i czekam na jakies sugestie poza tym co zrobiłem ( predkosc podniosla sie z 45 na 55). Martwią mnie te obroty niskie z jakiego to moze byc powodu że si ewkreca na 6 tylko ?

słuchaj - z gówna bata nie ukręcisz , chcąc coś mieć to trza zmieniać i modyfikować , nawet jeśli uzyskasz obroty na maxa to tylko na stopkach , w trakcie jazdy ( pod obciążeniem ) to nawet ja na 90cm3. nie wycisnę - 4t tego nie potrafią , ja musiałem zmieniać wał bo przy 11k. obrotów urwałem go - chcesz to kombinuj a wtedy zobaczysz ile to kosztuje .
Jeśli chcesz mieć jakąś moc i osiągi to licz się z inwestycją , w przeciwnym razie nie wypisuj bzdur .

wiem że może jechac wiecej delikatnie bez przeróbki i mysle co go blokuje.. i wiem ile kosztuje zmiana czesci w skuterze, piszesz ze nie wycisniesz powyzej 6 tys obrotów, bo nie sprecyzowałes? Jesli zmieniasz na 90 to wiadomo ze wał też trzeba.

wał jest taki sam jak do 50 , co do obrotów to nie spasowaliśmy się , mój a raczej żony pod obciążeniem 160 kg. ( 2 os. ) wyciska spokojnie 8 tyś. i dalej nie chcę bo obawiam się kolejnego urwania wału - ale potrafi dalej pociągnąć , przy 8k.obr. jazda 75 wydaje mi się wystarczająca na 2 osob. , a u ciebie skoro więcej niż 6 nie wyciągnie to masz zablokowany moduł ,- to moduł pozwala wkręcać się na wyższe obroty.

Pisałem na początku że bez obciążenia wkreca sie na 9! czyli nie jest zablokowany!

Bez obciążenia powinien wyciągać więcej. To że wyciąga 9 nie świadczy o tym że nie jest zablokowany, moduł może blokować obroty pod obciążeniem. Powiedz lepiej jaki ma przebieg, jaki ma wydech, jaka dysza, który to rocznik.

Tak w ogóle to widziałem 3 takie skuterki i z każdym był ten kłopot.

2009, przebieg 700km, dysza 80, wydech nie wiem do konca co napisac ;p

Są wydechy z cienkimi kolankami i grubymi.

Przebieg malutki jak na ten rocznik. A z tego co słyszałem one więcej nie jadą. Po prostu siedzi tam zdławiony silnik i tyle, nie wyciągnie więcej.

Sprawdź czy w wydechu nie ma zwężki zaraz za wlotem. To blokada dla 2T ale może dostałeś taki wydech, kto wie co tam wsadzili.

Może pod króćcem jest podkładka ograniczająca przekrój kanału dolotowego, trzeba to sprawdzić. Z kolejnych rzeczy sprawdziłbym wagę rolek i docisk sprężyny. Wątpię żeby po takim przebiegu coś innego było nie tak.

A jak z kulturą pracy silnika?

Dzięki za opdowiedź konkretną, ale z wydechem chyba jest wszystko ok, natomiast docisk sprezyny i kanał dolotowy to juz musze poczytac i zobaczyc jak to zrobic

Kolego to, że tobie wkręca się tylko do podczas jazdy wynika z tego, że za mała moc aby mógł osiągnąć większe obroty, a po drugie masz odcięcie przy 50km/h.