[WIDEO] Budowa gaźnika + Regulacja śrub w 139QMB || Dysza 85 Optymalna?

  • Ten temat ma 8 odpowiedzi, 5 odpowiedzi, a ostatnio został zaktualizowany 7 years, 9 months temu przez Anonim.
Oglądasz 8 odpowiedzi wątku
  • Autor
    Wpisy
    • #113516 Odpowiedz
      Anonim
      Nieaktywny
      • Postów: 3 133

      Tak więc przedstawiam obiecany film
      http://www.youtube.com/watch?v=86zdQs0zmrQ

      W gaźniku jest od nowości dysza 85. Czy taka dysza jest optymalna?
      Przebiegu mam już 827 km, i przy 2/3 – 3/3 manetki gazu (~60km/h) wyszło mi spalanie na setkę 2,94L/100KM. Czy sądzicie, że owe spalanie jest za duże jak na 139QMB 4T ?

    • #113523 Odpowiedz
      MarSen
      Członek
      • Postów: 260

      Filmik spoko, na pewno się przyda. Trochę denerwujące jest pociąganie nosem co chwila. A spalanie moim zdaniem dość duże jak na 4T.

      EDIT: Dobra, doszedłem do części w której przepraszasz za ten nos 😀 Rozumiem.
      EDIT2: Ja mam u siebie gaźnik z Yukimoto Dragon 4t (Zipp Quantum) i dysza to H 79 (nie wiem co oznacza literka…). Myślę, że dysza 85 do serii to bezsens. Taką daje się do stożkowego filtra powietrza. A na mojej od wolnych obrotów pisze h34, ale to mała różnica.

      ——————————–
      Pozdrawiam oraz życzę szerokości!
      REKLAMA

      Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

      Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 9 199 PLN.

    • #113531 Odpowiedz
      Anonim
      Nieaktywny
      • Postów: 3 133

      MarSen napisał:

      Filmik spoko, na pewno się przyda. Trochę denerwujące jest pociąganie nosem co chwila. A spalanie moim zdaniem dość duże jak na 4T.
      EDIT: Dobra, doszedłem do części w której przepraszasz za ten nos 😀 Rozumiem.
      EDIT2: Ja mam u siebie gaźnik z Yukimoto Dragon 4t (Zipp Quantum) i dysza to H 79 (nie wiem co oznacza literka…). Myślę, że dysza 85 do serii to bezsens. Taką daje się do stożkowego filtra powietrza. A na mojej od wolnych obrotów pisze h34, ale to mała różnica.

      Na szczęście katar już mi minął. Moim zdaniem spalanie też jest troszkę za duże, ale przyznaje, że skuterem jadę bardzo często na 2/3 manetki do 3/3. Czy to ma duży wpływ czy te spalanie powinno być do 2,5L?

    • #113543 Odpowiedz
      kuba90876
      Członek
      • Postów: 1 103

      Filmik bardzo ciekawy. Chyba najlepszy o budowie gaźnika jaki oglądałem 🙂

    • #113545 Odpowiedz
      MarSen
      Członek
      • Postów: 260

      Ja jeżdżę moim manualem ciągle na full, ale nigdy nie liczyłem ile pali… Na początku sezonu zalałem mu pełny bak (12l) i przejechałem już blisko 400km. Mam jeszcze około 2l benzyny w baku. Wychodzi spalanie w okolicach 2.5l/100km. Często na wysokich obrotach, biegi zmieniam późno. Nie cackam się z nim 😛

      ——————————–
      Pozdrawiam oraz życzę szerokości!
    • #113575 Odpowiedz
      Anonim
      Nieaktywny
      • Postów: 3 133

      No tak, ale ty masz biegi, i zawsze możesz zredukować biegi tak aby szybko jechał na wolniejszych obrotach.

    • #113629 Odpowiedz
      szef_ff
      Członek
      • Postów: 104

      Dysza do seryjnego to 74-80. Spalanie serii 4T zależne jest nie tylko od gaźnika. Ma na to wpływ stan głowicy, cylindra, świecy, łożysk w kołach, tarcia klocków, ciśnienia w oponach, przełożenia (czas do rozpędzenia się do tych 60km/h) i co najważniejsze ciężaru jaki spoczywa na kanapie 🙂

    • #113701 Odpowiedz
      arekde
      Participant
      • Postów: 55

      Bardzo dobry film. Pozwolę sobie jednak na małe sprostowania i uzupełnienia:
      1. Od 9-tej minuty jest pokazana pompka przyspieszenia – odpowiada za wtryśnięcie paliwa przy nagłym odkręceniu manetki – bez tego jest objaw duszenia się przez około 1 sekundę przy nagłym odkręceniu manetki, np. przy ostrym ruszaniu spod świateł.
      2. Brakuje omówienia przewodu gumowego w kształcie litery L – taki krótki, ok 4cm długości – jest to przewód przelewowy paliwa. Wydostaje się nim paliwo w przypadku uszkodzenia zaworu wlewowego paliwa lub pływaka.
      3. Do pływaka przymocowane jest takie ‚coś’ ze stożkową (często czarną) końcówką (pokazane od minuty 12:20) – to jest właśnie zawór odcinający dopływ paliwa do gaźnika. Działa co cyklicznie – niski poziom paliwa – pływak na dole, więc za mało paliwa w gaźniku – zawór odsłania otwór, paliwo dopływa, pływak idzie w górę, zawór zasłania otwór dopływowy paliwa, paliwo przestaje dopływać, poziom paliwa w gaźniku obniża się (wysysany przez dysze główną paliwową i/lub obrotów jałowych) i tak w kółko.

      Cieszę się że w końcu ktoś pokazał i omówił budowę gaźnika w filmie dobrej jakości i po polsku.

      Co do polemiki wyżej nt. spalania to u mnie (Router Bassa 50 cm 4T, rocznik 2011, ważę 85kg, wzrost 190cm) przed regulacją spalanie było 3,2 l/100km, prędkość max (wg GPS, bo licznik zawyża u mnie o ok 10%) 60km/h, testowane od nowości przez ok 3000km. Po regulacji gaźnika (iglica w dół o 1 ząbek, regulacja składu mieszanki paliwowo-powietrzej, zmiana dyszy z 85 na 72) spalanie wychodzi 2,1 l/100km, prędkość max spadła o 3km/h (wg GPS), testowane i obliczane od przebiegu ok 3000km do dzisiaj-6700km. Tak więc spadek w spalaniu paliwa znaczny a różnica w prędkości praktycznie niezauważalna

      Pozdrawiam
      arekde

    • #113704 Odpowiedz
      Anonim
      Nieaktywny
      • Postów: 3 133

      arekde napisał:

      Bardzo dobry film. Pozwolę sobie jednak na małe sprostowania i uzupełnienia:
      1. Od 9-tej minuty jest pokazana pompka przyspieszenia – odpowiada za wtryśnięcie paliwa przy nagłym odkręceniu manetki – bez tego jest objaw duszenia się przez około 1 sekundę przy nagłym odkręceniu manetki, np. przy ostrym ruszaniu spod świateł.
      2. Brakuje omówienia przewodu gumowego w kształcie litery L – taki krótki, ok 4cm długości – jest to przewód przelewowy paliwa. Wydostaje się nim paliwo w przypadku uszkodzenia zaworu wlewowego paliwa lub pływaka.
      3. Do pływaka przymocowane jest takie ‚coś’ ze stożkową (często czarną) końcówką (pokazane od minuty 12:20) – to jest właśnie zawór odcinający dopływ paliwa do gaźnika. Działa co cyklicznie – niski poziom paliwa – pływak na dole, więc za mało paliwa w gaźniku – zawór odsłania otwór, paliwo dopływa, pływak idzie w górę, zawór zasłania otwór dopływowy paliwa, paliwo przestaje dopływać, poziom paliwa w gaźniku obniża się (wysysany przez dysze główną paliwową i/lub obrotów jałowych) i tak w kółko.
      Cieszę się że w końcu ktoś pokazał i omówił budowę gaźnika w filmie dobrej jakości i po polsku.
      Co do polemiki wyżej nt. spalania to u mnie (Router Bassa 50 cm 4T, rocznik 2011, ważę 85kg, wzrost 190cm) przed regulacją spalanie było 3,2 l/100km, prędkość max (wg GPS, bo licznik zawyża u mnie o ok 10%) 60km/h, testowane od nowości przez ok 3000km. Po regulacji gaźnika (iglica w dół o 1 ząbek, regulacja składu mieszanki paliwowo-powietrzej, zmiana dyszy z 85 na 72) spalanie wychodzi 2,1 l/100km, prędkość max spadła o 3km/h (wg GPS), testowane i obliczane od przebiegu ok 3000km do dzisiaj-6700km. Tak więc spadek w spalaniu paliwa znaczny a różnica w prędkości praktycznie niezauważalna
      Pozdrawiam
      arekde

      Dzięki wielkie za wytłumaczenie tych rzeczy – Będę wiedział na przyszłość. 😀

Oglądasz 8 odpowiedzi wątku
Odpowiedz na: [WIDEO] Budowa gaźnika + Regulacja śrub w 139QMB || Dysza 85 Optymalna?
Twoje dane:




Back to top button