Warszawa - serwis, tuning

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #63577 Reply
    tmielcarz
    Użytkownik
    • 10
    • Postów: 137
    • Postów: 147

    Witam

    To mój pierwszy post na forum, więc witam. Kilka lat temu jeździłem lekko stuningowanym Keewayem Focusem, potem miałem z 5 lat przerwy i właśnie kupiłem 3-letnią Yamahę Neos. Zapewne w najbliższym czasie chciałbym trochę podnieść jej osiągi, żeby czuć się bardziej komfortowo na ulicy wśród samochodów, więc rozglądam się za jakimś serwisem, który wykonałby niezbędne prace. Nie chcę hardcore’owego tuningu. Obecny vmax to ok. 65-67km/h, a docelowo bym chciał 75-80km/h. Myślę, że na pierwszy rzut poszłaby wymiana tłumika, a jeżeli rezultat nie byłby zadowalający to również wymiana wariatora. W związku z tym mam dwa pytania:

    1. czy takie zmiany można wykonać własnoręcznie nie mając pod ręką narzędzi typowo warsztatowych ? czy tłumik dedykowany do Yamahy Neos (np. Leovince Touring – podobno nie jest zbyt głośny) będzie pasował p&p czy trzeba np. spawać jakieś nowe mocowania ?

    2. jeżeli nie jest to do ogarnięcia własnoręcznie to czy możecie polecić jakiś serwis w Warszawie ? im bliżej Ursusa tym lepiej 🙂

    #63588 Reply
    Vezyr
    Użytkownik
    • 18
    • Postów: 2 388
    • Postów: 2 406

    Ja z użytkownikiem Klekocix zajmujemy się serwisem, również z dojazdem, a ogółem to Bemowo i Raszyn 🙂

    1.Musi być wydech z odpowiednim mocowaniem (w przypadku Neos’a będzie to mocowanie pod Minarelli Horizontal)

    Zależy jakie narzędzia masz, oraz jaką wiedzę i umiejętności posiadasz.
    Swoją drogą, bardzo możliwe, że napęd jest zużyty i przez to v-max nie jest zadowalający, powinien lecieć ok 75, sprawdź stan paska/rolek/sprzęgła.

    Czyściłeś filtry, gaźnik, ogółem robiłeś coś przy maszynie?

    P.S. Co zrobiłeś z Keewayem? 🙂

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #63598 Reply
    tmielcarz
    Użytkownik
    • 10
    • Postów: 137
    • Postów: 147

    No właśnie chodzi o to czy do wymiany wydechu potrzebne są jakieś specjalistyczne narzędzia czy wystarczy zestaw kluczy od odkręcenia jednego wydechu i przykręcenia drugiego ?

    Yamahę dopiero kupiłem, więc nic jeszcze nie robiłem, ale sprzedawca (mój kolega z pracy, więc mu wierzę) przed samą sprzedażą oddał go do serwisu gdzie wszystko wyczyścili i wyregulowali oraz wymienili świecę. Skuter ma 8000 km przebiegu.

    Keewayem jeździłem w latach 2005-2007 i w 2007 go sprzedałem.

    #70666 Reply
    tmielcarz
    Użytkownik
    • 10
    • Postów: 137
    • Postów: 147

    tmielcarz napisał:

    Witam
    To mój pierwszy post na forum, więc witam. Kilka lat temu jeździłem lekko stuningowanym Keewayem Focusem, potem miałem z 5 lat przerwy i właśnie kupiłem 3-letnią Yamahę Neos. Zapewne w najbliższym czasie chciałbym trochę podnieść jej osiągi, żeby czuć się bardziej komfortowo na ulicy wśród samochodów, więc rozglądam się za jakimś serwisem, który wykonałby niezbędne prace. Nie chcę hardcore’owego tuningu. Obecny vmax to ok. 65-67km/h, a docelowo bym chciał 75-80km/h. Myślę, że na pierwszy rzut poszłaby wymiana tłumika, a jeżeli rezultat nie byłby zadowalający to również wymiana wariatora. W związku z tym mam dwa pytania:
    1. czy takie zmiany można wykonać własnoręcznie nie mając pod ręką narzędzi typowo warsztatowych ? czy tłumik dedykowany do Yamahy Neos (np. Leovince Touring – podobno nie jest zbyt głośny) będzie pasował p&p czy trzeba np. spawać jakieś nowe mocowania ?
    2. jeżeli nie jest to do ogarnięcia własnoręcznie to czy możecie polecić jakiś serwis w Warszawie ? im bliżej Ursusa tym lepiej 🙂

    No to już sam mogę odpowiedzieć na swoje pytania :). Montaż tłumika to trywialna sprawa. Cztery śruby i po robocie. Wymiana rolek i sprężynek sprzęgła wymaga odpowiednich narzędzi (blokada wariatora, blokada dzwonu sprzęgła) ale mając je robota jest również bardzo prosta. Jestem właśnie po wymianie seryjnego tłumika na LeoVince ZX (+ wymiana rolek i sprężynek sprzęgła). Efekt bardzo dobry. Na seryjnych gratach skuter na dłuuuugiej prostej osiągał 70km/h, ale przeważnie udawało się dociągnąć do 68km/h. Po wymianie tłumika i wyjęciu jednej podkładki z wariatora znacznie poprawiło się przyspieszenie, a vmax wzrósł do 80km/h.
    Niedługo włożę Malossi Multivar – zobaczymy co on da.

    #72844 Reply
    tmielcarz
    Użytkownik
    • 10
    • Postów: 137
    • Postów: 147

    Czas na podsumowanie. Gdyby ktoś miał taki dylemat jak ja miesiąc temu, czyli czy tuningować skuter własnoręcznie czy zlecić to jakiemuś warsztatowi to zdecydowanie polecam zająć się tym samemu. Jazda seryjnym skuterem znudziła mi się dosyć szybko, więc wymieniłem wydech na LeoVince ZX a wariator na Malossi Multivar. Po zaopatrzeniu się w kilka podstawowych narzędzi wymiana rolek, sprężyny centralnej czy sprężynek sprzęgła jest trywialnym zadaniem, więc można do woli testować różne kombinacje w celu znalezienie tej najlepszej. Nie dość, że człowiek ma satysfakcję z własnoręcznie wykonanej pracy to jeszcze kilka złotych na tym zaoszczędzi.

    Ostatecznie mój setup wygląda następująco:
    * LeoVince ZX
    * Malossi Multivar
    * Rolki 6gr (w komplecie z wydechem były 4.3gr, a w komplecie z wariatorem 7gr, testowałem też 5.5gr, ale najlepiej skuter jeździ na 6gr)
    * Sprężynki sprzęgła żółte (były w komplecie z wydechem)
    * Sprężyna centralna Malossi żółta (w komplecie z wariatorem była biała sprężyna, ale lepszy efekt dała żółta – twardsza)
    * Przeciwtalerz Malossi
    * Pasek Malossi X-Special

    Obecna prędkość maksymalna to 86km/h (licznikowe).
    Przyspieszenie bez dziur i dużo lepsze niż seryjny Neos.

    #73334 Reply
    Piotr
    Użytkownik
    • 2
    • Postów: 4
    • Postów: 6

    Witam. Szukam mądrej głowy, która zrobiła by mi skuter gdzieś w wawie.. ew. serwisu, na paru się zawiodłem, ale to nie w warszawie. W czym rzecz: przerobienie chińczyka 4t 65ccm do 90ccm… i wyregulowanie gaźnika… jakby ktoś był w temacie to porosze o kontakt [email protected] jeśli ktoś zajmuje się tym prywatnie badź proszę o polecenie jakiegoś serwisu.. nie znam nic w wawie.. Pozdrawiam!

    #85752 Reply
    tmielcarz
    Użytkownik
    • 10
    • Postów: 137
    • Postów: 147

    Kolejne podsumowanie. Zmiany jaki wprowadziłem od poprzedniego etapu to:

    * rolki 6,2gr
    * sprężynki sprzęgła czerwone Malossi
    * sprzęgło Malossi Fly Clutch
    * dzwon sprzęgła Malossi Wing Bell
    * gaźnik Dellorto 17,5

    Oprócz zmian mechanicznych związanych z osiągami zamontowałem:
    * szyba Puig City Touring
    * motokoc Tucano Urbano

    Obecny vmax to 93km/h (licznikowe) i fajne przyspieszenie. Satysfakcja z własnoręcznie przeprowadzonych modyfikacji – bezcenna 🙂

    W przyszłym sezonie – kit 70ccm 🙂

    #120698 Reply
    tmielcarz
    Użytkownik
    • 10
    • Postów: 137
    • Postów: 147

    Kontynuując temat – właśnie skończyłem montaż nowego cylindra (Malossi Sport 70cc). Robiłem to pierwszy raz, więc chwilę mi to zajęło, ale skuter już złożony i nawet odpalił :). Teraz docieranie, a potem dam znać jak ta modyfikacja wpłynęła na osiągi.

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Warszawa - serwis, tuning
Twoje informacje:




Back to top button