Warszawa – serwis, tuning

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Serwis Warszawa – serwis, tuning

Ten temat zawiera 7 odpowiedzi, ma 3 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe tmielcarz tmielcarz 6 lata, 4 miesiące temu.

Oglądasz 8 postów - 1 przez 8 (z 8 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #63577
    Zdjęcie profilowe tmielcarz
    tmielcarz
    Użytkownik
    • Postów: 147

    Witam

    To mój pierwszy post na forum, więc witam. Kilka lat temu jeździłem lekko stuningowanym Keewayem Focusem, potem miałem z 5 lat przerwy i właśnie kupiłem 3-letnią Yamahę Neos. Zapewne w najbliższym czasie chciałbym trochę podnieść jej osiągi, żeby czuć się bardziej komfortowo na ulicy wśród samochodów, więc rozglądam się za jakimś serwisem, który wykonałby niezbędne prace. Nie chcę hardcore’owego tuningu. Obecny vmax to ok. 65-67km/h, a docelowo bym chciał 75-80km/h. Myślę, że na pierwszy rzut poszłaby wymiana tłumika, a jeżeli rezultat nie byłby zadowalający to również wymiana wariatora. W związku z tym mam dwa pytania:

    1. czy takie zmiany można wykonać własnoręcznie nie mając pod ręką narzędzi typowo warsztatowych ? czy tłumik dedykowany do Yamahy Neos (np. Leovince Touring – podobno nie jest zbyt głośny) będzie pasował p&p czy trzeba np. spawać jakieś nowe mocowania ?

    2. jeżeli nie jest to do ogarnięcia własnoręcznie to czy możecie polecić jakiś serwis w Warszawie ? im bliżej Ursusa tym lepiej 🙂

    Honda NC700S
    Yamaha Neos | Malossi Sport 70cc | LeoVince ZX | Malossi Multivar | Malossi Fly Clutch | Dellorto 17,5 – SPRZEDANY
    Keeway Speed 150 – SPRZEDAM
    #63588
    Zdjęcie profilowe Vezyr
    Vezyr
    Użytkownik
    • Postów: 2 406

    Ja z użytkownikiem Klekocix zajmujemy się serwisem, również z dojazdem, a ogółem to Bemowo i Raszyn 🙂

    1.Musi być wydech z odpowiednim mocowaniem (w przypadku Neos’a będzie to mocowanie pod Minarelli Horizontal)

    Zależy jakie narzędzia masz, oraz jaką wiedzę i umiejętności posiadasz.
    Swoją drogą, bardzo możliwe, że napęd jest zużyty i przez to v-max nie jest zadowalający, powinien lecieć ok 75, sprawdź stan paska/rolek/sprzęgła.

    Czyściłeś filtry, gaźnik, ogółem robiłeś coś przy maszynie?

    P.S. Co zrobiłeś z Keewayem? 🙂

    [URL=http://imageshack.us/photo/my-images/85/miasto4mini.png/][IMG]http://img85.imageshack.us/img85/8220/miasto4mini.png[/IMG][/URL]
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Przetestuj wymarzony motocykl na TRIUMPH MOTORCYCLES FESTIVAL 2019

    Atrakcje Triumph Motorcycle Festival 2019:

    • 19 i 20.09.2019 – Motowycieczki (cena: 299 zł)
    • 21.09.2019 – Triumph Motorcycle Festival:
      • jazdy testowe Triumph
      • grill
      • 20% rabatu na odzież
    #63598
    Zdjęcie profilowe tmielcarz
    tmielcarz
    Użytkownik
    • Postów: 147

    No właśnie chodzi o to czy do wymiany wydechu potrzebne są jakieś specjalistyczne narzędzia czy wystarczy zestaw kluczy od odkręcenia jednego wydechu i przykręcenia drugiego ?

    Yamahę dopiero kupiłem, więc nic jeszcze nie robiłem, ale sprzedawca (mój kolega z pracy, więc mu wierzę) przed samą sprzedażą oddał go do serwisu gdzie wszystko wyczyścili i wyregulowali oraz wymienili świecę. Skuter ma 8000 km przebiegu.

    Keewayem jeździłem w latach 2005-2007 i w 2007 go sprzedałem.

    Honda NC700S
    Yamaha Neos | Malossi Sport 70cc | LeoVince ZX | Malossi Multivar | Malossi Fly Clutch | Dellorto 17,5 – SPRZEDANY
    Keeway Speed 150 – SPRZEDAM
    #70666
    Zdjęcie profilowe tmielcarz
    tmielcarz
    Użytkownik
    • Postów: 147

    tmielcarz napisał:

    Witam
    To mój pierwszy post na forum, więc witam. Kilka lat temu jeździłem lekko stuningowanym Keewayem Focusem, potem miałem z 5 lat przerwy i właśnie kupiłem 3-letnią Yamahę Neos. Zapewne w najbliższym czasie chciałbym trochę podnieść jej osiągi, żeby czuć się bardziej komfortowo na ulicy wśród samochodów, więc rozglądam się za jakimś serwisem, który wykonałby niezbędne prace. Nie chcę hardcore’owego tuningu. Obecny vmax to ok. 65-67km/h, a docelowo bym chciał 75-80km/h. Myślę, że na pierwszy rzut poszłaby wymiana tłumika, a jeżeli rezultat nie byłby zadowalający to również wymiana wariatora. W związku z tym mam dwa pytania:
    1. czy takie zmiany można wykonać własnoręcznie nie mając pod ręką narzędzi typowo warsztatowych ? czy tłumik dedykowany do Yamahy Neos (np. Leovince Touring – podobno nie jest zbyt głośny) będzie pasował p&p czy trzeba np. spawać jakieś nowe mocowania ?
    2. jeżeli nie jest to do ogarnięcia własnoręcznie to czy możecie polecić jakiś serwis w Warszawie ? im bliżej Ursusa tym lepiej 🙂

    No to już sam mogę odpowiedzieć na swoje pytania :). Montaż tłumika to trywialna sprawa. Cztery śruby i po robocie. Wymiana rolek i sprężynek sprzęgła wymaga odpowiednich narzędzi (blokada wariatora, blokada dzwonu sprzęgła) ale mając je robota jest również bardzo prosta. Jestem właśnie po wymianie seryjnego tłumika na LeoVince ZX (+ wymiana rolek i sprężynek sprzęgła). Efekt bardzo dobry. Na seryjnych gratach skuter na dłuuuugiej prostej osiągał 70km/h, ale przeważnie udawało się dociągnąć do 68km/h. Po wymianie tłumika i wyjęciu jednej podkładki z wariatora znacznie poprawiło się przyspieszenie, a vmax wzrósł do 80km/h.
    Niedługo włożę Malossi Multivar – zobaczymy co on da.

    Honda NC700S
    Yamaha Neos | Malossi Sport 70cc | LeoVince ZX | Malossi Multivar | Malossi Fly Clutch | Dellorto 17,5 – SPRZEDANY
    Keeway Speed 150 – SPRZEDAM
    #72844
    Zdjęcie profilowe tmielcarz
    tmielcarz
    Użytkownik
    • Postów: 147

    Czas na podsumowanie. Gdyby ktoś miał taki dylemat jak ja miesiąc temu, czyli czy tuningować skuter własnoręcznie czy zlecić to jakiemuś warsztatowi to zdecydowanie polecam zająć się tym samemu. Jazda seryjnym skuterem znudziła mi się dosyć szybko, więc wymieniłem wydech na LeoVince ZX a wariator na Malossi Multivar. Po zaopatrzeniu się w kilka podstawowych narzędzi wymiana rolek, sprężyny centralnej czy sprężynek sprzęgła jest trywialnym zadaniem, więc można do woli testować różne kombinacje w celu znalezienie tej najlepszej. Nie dość, że człowiek ma satysfakcję z własnoręcznie wykonanej pracy to jeszcze kilka złotych na tym zaoszczędzi.

    Ostatecznie mój setup wygląda następująco:
    * LeoVince ZX
    * Malossi Multivar
    * Rolki 6gr (w komplecie z wydechem były 4.3gr, a w komplecie z wariatorem 7gr, testowałem też 5.5gr, ale najlepiej skuter jeździ na 6gr)
    * Sprężynki sprzęgła żółte (były w komplecie z wydechem)
    * Sprężyna centralna Malossi żółta (w komplecie z wariatorem była biała sprężyna, ale lepszy efekt dała żółta – twardsza)
    * Przeciwtalerz Malossi
    * Pasek Malossi X-Special

    Obecna prędkość maksymalna to 86km/h (licznikowe).
    Przyspieszenie bez dziur i dużo lepsze niż seryjny Neos.

    Honda NC700S
    Yamaha Neos | Malossi Sport 70cc | LeoVince ZX | Malossi Multivar | Malossi Fly Clutch | Dellorto 17,5 – SPRZEDANY
    Keeway Speed 150 – SPRZEDAM
     
    Czytaj
    REKLAMA

    WYPRZEDAŻ! SHELL ADVANCE AX7 4T 10W 40 teraz za 25,90 PLN

    Zapewnia doskonałe smarowanie w najbardziej ekstremalnych warunkach pracy. Doskonała czystość tłoków. Wysoka ochrona silników i skrzyń biegów. Przewyższa specyfikacje: API - SM i JASO MA2.
    #73334
    Zdjęcie profilowe Piotr
    Piotr
    Użytkownik
    • Postów: 6

    Witam. Szukam mądrej głowy, która zrobiła by mi skuter gdzieś w wawie.. ew. serwisu, na paru się zawiodłem, ale to nie w warszawie. W czym rzecz: przerobienie chińczyka 4t 65ccm do 90ccm… i wyregulowanie gaźnika… jakby ktoś był w temacie to porosze o kontakt slyszeglosy@gmail.com jeśli ktoś zajmuje się tym prywatnie badź proszę o polecenie jakiegoś serwisu.. nie znam nic w wawie.. Pozdrawiam!

    #85752
    Zdjęcie profilowe tmielcarz
    tmielcarz
    Użytkownik
    • Postów: 147

    Kolejne podsumowanie. Zmiany jaki wprowadziłem od poprzedniego etapu to:

    * rolki 6,2gr
    * sprężynki sprzęgła czerwone Malossi
    * sprzęgło Malossi Fly Clutch
    * dzwon sprzęgła Malossi Wing Bell
    * gaźnik Dellorto 17,5

    Oprócz zmian mechanicznych związanych z osiągami zamontowałem:
    * szyba Puig City Touring
    * motokoc Tucano Urbano

    Obecny vmax to 93km/h (licznikowe) i fajne przyspieszenie. Satysfakcja z własnoręcznie przeprowadzonych modyfikacji – bezcenna 🙂

    W przyszłym sezonie – kit 70ccm 🙂

    Honda NC700S
    Yamaha Neos | Malossi Sport 70cc | LeoVince ZX | Malossi Multivar | Malossi Fly Clutch | Dellorto 17,5 – SPRZEDANY
    Keeway Speed 150 – SPRZEDAM
    #120698
    Zdjęcie profilowe tmielcarz
    tmielcarz
    Użytkownik
    • Postów: 147

    Kontynuując temat – właśnie skończyłem montaż nowego cylindra (Malossi Sport 70cc). Robiłem to pierwszy raz, więc chwilę mi to zajęło, ale skuter już złożony i nawet odpalił :). Teraz docieranie, a potem dam znać jak ta modyfikacja wpłynęła na osiągi.

    Honda NC700S
    Yamaha Neos | Malossi Sport 70cc | LeoVince ZX | Malossi Multivar | Malossi Fly Clutch | Dellorto 17,5 – SPRZEDANY
    Keeway Speed 150 – SPRZEDAM
Oglądasz 8 postów - 1 przez 8 (z 8 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie