Wymiana Wariatora Zipp Tops 2017

Tagi: 

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #641424
    martinf92
    Uczestnik
    • Postów: 52

    Witam. Mam pytanie czy wymiana wariatora na taki:
    https://gmoto.pl/wariator-tuning-chinskie-skutery-4t-50ccm,56983.html
    coś polepszy w moim skuterze?

    #641429
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 976

    nie bardzo.

    REKLAMA

    RZUĆ WYZWANIE MIASTU Z BMW G 310 R

    Obudź się z uśmiechem na twarzy bo każdy dzień z BMW G 310 R to szansa na spróbowanie czegoś nowego. Kompletny pakiet ma wszystko, czego potrzebujesz – w tym nowoczesne światło do jazdy dziennej. Dzięki zoptymalizowanemu silnikowi z Ride by Wire i sprzęgłem z funkcją Anti-Hopping pojazdem jeździ się intuicyjnie i zwinnie, niezależnie od tego, czy wybierasz się do pracy, na randkę czy poza miasto. Przekonaj się o zwrotności, łatwości obsługi i sportowym charakterze G 310 R i każdego dnia stawiaj sobie nowe, większe wyzwania.

    #641436
    Czaki
    Uczestnik
    • Postów: 367

    Tops to marketów gówno. Jeździłem przez chwilę tym czymś. Kup zestaw cylinder głowica firmy Mcn 180 zł i do tego wariatów top Racing sv1 rolki masz w zestawie 5.5g pasek Brando zamkniesz licznik ale realnie mi na czymś takim jechał max 78 km/h a to gówno za 50 zł jest na 200km i w kosz.

    #641451
    martinf92
    Uczestnik
    • Postów: 52

    ok dzięki, ludzie chwalą silniki w tym skuterku, że nie są zbyt awaryjne ale zależy jak kto dba…

    #641477
    martinf92
    Uczestnik
    • Postów: 52

    Napiszesz dokładnie jaki ten pasek muszę kupić? najlepiej podaj linka, czy jeszcze coś będzie potrzebne oprócz tego co wymieniłeś?

    #641485
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 976

    pasek taki sam jak masz tylko produkcji Bando.
    I nie zaczynaj od paska bo pasek to tu mało zmieni

    #641486
    martinf92
    Uczestnik
    • Postów: 52

    to w takim razie od czego zaczynać?

    #641487
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 976

    cylinder, osprzęt (gaźnik lub dysze), wariator. Pasek to jak się okaże że obecny nie daja rady albo oryginalny jest za krótki do nowego wariatora (czasem wkładali mniejsze wario ale o tym ci już pisałem)

    #641488
    martinf92
    Uczestnik
    • Postów: 52

    dzięki za pomoc.

    #641938
    martinf92
    Uczestnik
    • Postów: 52

    kupiłem ten wariator o którym napisałeś, mam pytanie jakie rolki w nim zastosować? w zestawie jest 5,0g, 6,0g, 6,5g.

    #641944
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 976

    własciwe. po to sie reguluje zeby zobaczyc jakie

    #641965
    Czaki
    Uczestnik
    • Postów: 367

    5g miałem przy 50cc przy 80 jeździłem na 5,5

    #641968
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 976

    ale to nie ma znaczenia na czym jeździłeś bo on ma inny set i u niego może to być kompletnie inaczej

    #642056
    kuba
    Uczestnik
    • Postów: 65

    Zależy czy chcesz żeby lepiej przyspieszał czy miał większy v max cos kosztem czegoś
    Lżejsze rolki lepiej bedzie się zbieral ale bedzie mniejszy v max
    Cięższe rolki większy v max lecz słabo będzie przyspieszał

    #642057
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 976

    no dokładnie. tylko że wcale nie 😀

    to trzeba masę innych warunków spełnić. to o czym wyżej kolega pisze to w sumie prawda ale dopiero wtedy kiedy już masz dobrane rolki niemal optymalnie i troszke chcesz przesunąć charakterystyke napędu na jazde na obrotach ciut wyższych albo ciut niższych.
    Np ja teraz wymieniłem w dedykowanym do mojego skutera katalogowo wariatorze Malossi Multivar rolki jakie były w zestawie z 11.5g na 10g. O dziwo wzrosło i przyspieszenie i prędkość maksymalna i jeszcze spadło spalanie. Ale jakbym przesadził i zjechał jeszcze 1-2g niżej to by sie faktycznie mogło okazać że przyspieszenie by wzrosło ale tylko np do 60km/h ale prędkosc max to by była 80km/h i to przy wyjącym silniku.
    Wiec niby te rolki 11,5g w zestawie z katalogu ale wcale nie idealnie. tylko że dokładnie ten zestaw pasuje to Peugeota, SYM Fiddle i SYM GTS a każdy z tych skuterów ma inną mase a rolki te same. I już jest różnica. Może jak ja bym schudł 30kg albo był by to Fiddle II lżejszy o 40kg to wtedy te 11.5 np by były idealne. A w 170kg GTS to już te 1,5g więcej na rolkach to było za dużo żeby sie wkręcił na drodze powyżej 6700 obr.
    Wiec rolki to tylko jeden z wielu elementów a ich dobór zalezy od charakterystyki silnika (z wydechem), wagi całości, wagi wału, wariatora, sprzęgła rozrusznika… itd (czyli wszystkiego co się razem z tymi rolkami kręci na wale), sprezyny centralnej, tego co chcemy uzyskać podczas regulacji (styl jazdy)…itd

    #642063
    martinf92
    Uczestnik
    • Postów: 52

    dzięki za pomoc 🙂

    #642096
    Nortos
    Uczestnik
    • Postów: 408

    nie powinno się chyba jeździć na „wyjącym silniku”, obrotach na czerwonym zakresie?

    #642106
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 976

    to zależy jak masz przygotowany silnik – tzn jakie łozyska i do jakich obrotów max jest wyważony wał. Jak już się mocno podkręci rev limiter to jeszcze zaczyna znaczenie mieć masa tłoka, klasa lepkości i jakości oleju (czy przy wiekszej prędkości tloka nie bedzie zrywało filmu olejowego z gładzi) czy wydajność (przepustowość/przepływność – tzw flow) przez kolektor dolotowy/króciec bedzie wystarczająca żeby nadążyć ładować cylinder mieszanką i czy rozrząd w 4T lub okna w 2T jest odpowiedni do pracy przy takich obrotach (czyli czy cylinder zostanie efektywnie napełniony i oprózniony oraz czy całość jest na tyle lekka – zawory/dźwigienki – a sprezyny zaworowe na tyle twarde/szybkie że zdążą cofnąć zawór przy wyższych obrotach.
    Nie mniej jednak to są wszystko znane zjawiska i do ogarnięcia – tylko trzeba wiedzieć co się robi – a jak już sobie ogarniesz to można pałować po czerwonym bez większej szkody dla silnika.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button