Nowy wariator – brak efektów.
- This topic has 16 odpowiedzi, 5 głosów, and was last updated 9 years, 9 months temu by zipptopss.
- AutorWpisy
- 23 maja 2014 dnia 20:19 #166909
Witam.
Mam problem,mianowicie chodzi o wariator . Kupiłem dzis sportowy wariator wm motor(skuter to zipp tops 4t). Wiem nie jest to jakas super marka ale albo sa do 60 zl(tyle dałem za ten wariator) albo powyżej 150 🙂 . Ale nie o tym gadka tylko o tym że ten wariator mi zmulił start ma mniej siły w dodatku predkosc wzrosła ok 4km/h (czyli 73km/h). W skuterze zostały wymienione nastepujece czesci w silniku:
-cylinder 80cm3
-głowica 80cm3 z wiekszymi kanałami
-wałek rozrzadu
-filtr stożkowy gabkowy
-dysza głowna
-króciec ssacy
-przepustnica paliwa
i wiele ale to wiele innych czesci…został mi tylko wariator do kupienia wiec kupiłem…może to wina centralki bo jest seryjna ? Prosze o pomoc.23 maja 2014 dnia 20:22 #166910za ciężkie rolki
23 maja 2014 dnia 20:24 #166911nie moga byc za cieżkie..bo gdyby były to by jezdził szybciej a x-max sie praktycznie nie zmienił .
23 maja 2014 dnia 20:45 #166916Ciężkie rolki na v-max a lekkie na przyspieszenie tak? Trzeba to umieścić w mitologii, pasuje jak ulał.
Rolki służą do regulacji napędu, a nie do zwiększania prędkości maksymalnej. Jak się dobrze dobierze rolki do wariatora sportowego to i prędkość lekko wzrośnie i przyspieszenie też. Prędkość ci się zwiększyła o 4km/h – to się ciesz, bo często w ogóle się nie zwiększa.
Musisz wyregulować nowy wariator głównie rolkami, ale może się okazać, że twardsza sprężyna też będzie konieczna.23 maja 2014 dnia 21:33 #166918Mhmmm rozumiem ale rolki sa tak samo ciezke jak poprzednie czyli 5.5g i na starym wario było lepsze przyspieszenie niz na tym wariatorze…mam wrażenie jakby ten pasek sie slizgał jest to mozłiwe ?
24 maja 2014 dnia 07:38 #166933miał ktoś podobny problem ? co może byc nie tak ?
24 maja 2014 dnia 13:56 #166952Po pierwsze to często do tuningowych wariatorów trzeba dać lżejsze rolki, po drugie do mocniejszego cylindra warto dać twardszą sprężynę. Spróbuj rolki 5 gr, jak nie pomoże to twardszą sprężynę i znowu testuj rolki. Po trzecie masz sportowy rozrząd, czyli w teorii większy moment obrotowy, ale w węższym zakresie niż na serii i pewnie przy większych obrotach. Trzeba skalibrować napęd do twojego silnika. Nikt nigdzie nie pisał, że to jest proste.
Do tuningowych wariatorów często dają rolki pasujące tylko do serii, albo w ogóle nie pasujące – mam na myśli gramaturę a nie rozmiar 🙂
Jeszcze o module nic nie pisałeś. Jak nie wymieniałeś to na bank masz blokadę
Powodzenia24 maja 2014 dnia 14:06 #166953Mam ten wariator WM. Na rolkach 5 g skuter w ogóle nie chciał jechać. Na 5.5g dołączonych do wariatora, szedł całkiem dobrze. Teraz mam rolki 6 g i skuter jedzie idealnie. Mam podobny setup co do twojego. W porównaniu do seryjnego wariatora jest spora różnica w prędkości jak i przyśpieszeniu.
24 maja 2014 dnia 15:48 #166962moduł był wymieniony na sportowy jest na nim regulacja niestety nie wiem czemu ona służy kiedys probowałem coś z nia zdziałac jednak nie powiodło sie… . Dzieki chłopaki za rady bo dużo pomogliscie. Teraz sprobuje dac inne rolki i kupic spreżyne centralna. Kupić ta najtwardsza prawda ?
Kuba90876 ile ci idzie skuter ?
Dodam że koła mam 10 cali wiec chyba też jest rożnica do innych skuterów co maja kołą 12.
24 maja 2014 dnia 17:16 #166977zipptopss w tym momencie z GPS jedzie około 85 km/h. Również mam koła 10′
24 maja 2014 dnia 18:28 #166990kuba90876 napisał:
zipptopss w tym momencie z GPS jedzie około 85 km/h. Również mam koła 10′
Macie jaja chłopaki tak zapie.dalać na kołach 10″, hamulec przedni bęben czy tarcza?
Ostatnio przesiadłem na chwilkę z 16″ na 12″ i to był szok…
Pamiętajcie o sprawnych hamulcach, bo rozpędzić się to tylko połowa sukcesu.24 maja 2014 dnia 19:43 #167008pawelecm o bezpieczeństwie zawsze pamiętam. Hamulec przedni tarczowy. Moja prędkość przelotowa to 60/65 km/h tyle mi w zupełności wystarczy 🙂
25 maja 2014 dnia 09:02 #167048Też ma z przodu tarcze i z tyłu beben i też jeżdze ok 60km/h bo skuterem na tych kółkach najlepiej sie jezdzi.
Dzisiaj sprobuje cos popatrzec z tym skuterem bo w tygodniu troche mało czasu jest.. . wstawie stare rolki i zobacze jak na nich chodzi…dodam że gdy wstawiłem stara blaszke ta na których ślizgi sie trzymaja skutwer ma lepsze przyspieszenie może dlatego że wchodzi ciasniej na wał…bo ta nowa bardzo luzno wchodzi a wał…25 maja 2014 dnia 10:08 #167052Mam wrażenie ze z wyższych obrotów ten skuter startuje..i myśle że jeśli bym kupił tą spreżyne dociskowa i czerwone spreżynki do sprzegła to problem by z przyspieszeniem zginoł ? Dobrze to rozumuje ? Podesłałby mi ktoś link do jakies sprezyny dociskowej i sprezynek ?
25 maja 2014 dnia 11:06 #167058centralka 1500rmp i te male też poprawi to start a na v-max nie powinno wplynąc a rolki 6g wydatek ok 50zł pamietaj zmieniając jeden elment musisz dopasowac do niego reszte napędu pozdrawiam
25 maja 2014 dnia 11:11 #167059a co do modułu to ma regulacje kontu zapłonu cierpliwie i po maluteńku można na regulacji trohe ugrać ale niewiele zyskasz więc gra nie warta świeczki
27 maja 2014 dnia 18:35 #167370Pisze dopiero teraz bo jakies problemy były z skuterowo,com. dzieki jeszcze raz… jutro kupuje rolki 6g sprezynki do sprzegła (czerwone) i spreżyne dociskowa+1500obr . Jak myślicie zgra sie mi to ? 🙂 Prosze o szybko odpowiedz .
- AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.