Walenie w silniku chinol 4t yiben 50

Witam
Mam problem ze swym jednośladem. podczas jazdy skuter zaczął zwalniać po zejściu z wysokich obrotów w silniku zaczęło coś walić . po wstępnej diagnozie pierwszym winnym dla mnie był wariator gdyż nie siedział sztywno a latał po wale założyłem nowe ślizgi (gdyż starych nie było) nowe rolki i po skręceniu nadal wali . Następnie myślałem że to może sprzęgło jednak po odpaleniu bez paska nadal dochodziło do walenia z okolicy wariatora więc odpaliłem go wiertarką bez wario i nadal to samo. nie ma luzów na wale przy ruszaniu nim na boki. góra silnika napewno jest dobra bo 1,5tys km temu zmieniłem cyl. skuter przy kompletnym napędzie bardzo gwałtownie schodził z obrotów , coś go hamuje. ustawiłem zawory, regulacja gaźnika, sprawdziłem olej. skuter ma przejechane prawie 18 tys więc moga to być problemy z łożyskami, krzywym wałem czy coś z korbowodem jednak chce usłyszeć co o tym sądzicie. Z góry wielkie dzięki za porady :)

może lożysko wału już siadło ?

w niedziele przyjdzie koleś co lepiej ode mnie się zna ale jak by poszło łożysko to powinny być raczej luzy na wale ze strony wario czy magneta

wariator ogólnie ma luźno siedzieć na tulei to znaczy, że może się sam kręcić przy zatrzymanym wale korbowym. Oczywiście nie może mieć luzów na boki. Być może masz łożyska do wymiany, choć jak piszesz, że luzów nie mają to nie wiem... Chyba, że to wał korbowy, czego wykluczyć nie można. Może korbowód ma już luzy góra-dół, ale tego nie sprawdzisz bez zdjęcia cylindra.

madi napisał:

wariator ogólnie ma luźno siedzieć na tulei to znaczy, że może się sam kręcić przy zatrzymanym wale korbowym. Oczywiście nie może mieć luzów na boki. Być może masz łożyska do wymiany, choć jak piszesz, że luzów nie mają to nie wiem... Chyba, że to wał korbowy, czego wykluczyć nie można. Może korbowód ma już luzy góra-dół, ale tego nie sprawdzisz bez zdjęcia cylindra.

no bardziej prawdopodobne wydaje mi sie że na korbowód na panewce już ma luzy i dlatego skuter pali lecz traci dużo mocy bo więcej niż 30 nim nie pojade ( jak coś to jechałem nim tylko 100m żeby nie było że chce rozwalić go do końca ;d) możliwe że szybciej się teraz duł silnika eksploatował bo mam cyl 60 założony i przeciwwaga na wale już nie ta więc albo pozostaje korba albo łożyska